to ma napadlo už dávno, žeby Palackého ulica bola tak ako časť Hlavnej ul. v Prešove pešou zónou, t.j. od Hotela Elizabeth až po dnešné parkovisko. Premávka by bola povolená len vozidlám MHD v oboch smeroch (ako do 80.tych rokov): http://imhd.sk/tn/mapa-schema/265/Linky-MHD-19780207.html
Tým by vozy MHD ozaj nestáli v kolóne ak by nešli za mosty, čiže linkám 1,2,8,11,18,21,24 a 28 by sa urýchlil pohyb.
Ja osobne nerad pocujem o PRESTUPOCH v Trencine. To by sa musela najskor vyriesit dopravna situacia,BUS pruhy,lebo ak si predstavim a to viem velmi dobre o com teraz idem napisat,ze vznikne kolona na moste,vznikne kolona na Hasickej a Stefanikovej,vznikne kolona na Legionarskej a Braneckeho ul. -a to je tu okrem ziackych prazdnin na dennom poriadku v pracovne dni,tak nejaka nadveznost a cakanie na autobus ktory ma prist do dajme tomu 5 minut ak mam solidne prstupit...cakat ci vobec pride alebo cakat 10-20 minut,no dakujem pekne. Tu musi prejst kazda linka okrem 20 a 25 centrom mesta a u nas je centrum velmi uzke a specificke,ranne kolony,obednajsie kolony a najme poobedne,nevravim o tom ked byva hokej(kym bol dobry) ,ked sa stane dop.nehoda...skratka si to tu neviem predstavit. Ani kde by sa dali vobec vybudovat BUS pruhy,ktore by som uvital osobne aj hned! Jedine co ma napada je autobusy pretrasovat zo Sihote ci stanice cez Palackeho ul.ku Gymnaziu,ale to by sa museli osobne auta z Palackeho vylucit a s tym by nik nesuhlasil... Skratka keby sa aj prestupovalo zadarmo,myslim si ze kym sa doprava nejak solidne nevyriesi,kazdy by sa nam na takyto sposob cestovania v nasom nie velkom meste vykaslal.
krásne si to tu rozobral, naozaj je teraz pri tých kombináciách vidno, že všetko to, na čom stál doterajší cestovný poriadok, sa vo väčšine kombinácii zrušilo. Čiže okrem škrtania busov a možno snahy o preklad spojov linky 1 a 8 cez víkend, prípadne odchodov 5,6 a 3,15 sa k dobrému nezmenilo nič.
Celej situacii by pomohlo, keby dopravca vyraznejsie motivoval cestujucich k vyuzivaniu prestupov. Chapem, ze s vynimkou Stanice a mozno Hasicskej sa v nasom meste o ziadnych klasickych "prestupnych" zastavkach hovorit neda, o navaznosti vacsiny spojov uz toboz nie. Napriek tomu, je tragikomicke a pre mna nepochopitelne, ze sa pri urovni tohto systemu od ludi, prestupujucich do dalsieho autobusu, pyta (akykolvek!) dalsi poplatok. Preco tu uz davno nefunguje pravidlo, ze cestujuci nebude platit dalsi listok povedzme do 15-20 minut od zakupenia prveho pri predoslej jazde?! Pravidelne som svedkom situacii, kedy cestujuci, preskakujuci z autobusu pred nami, pri nastupe strednymi dvermi len zasomru nieco v style "se*em na nich, kde sme..." a druhy listok si uz nekupuju. A maju uplny recht! V situacii kedy vasa cesta trva dohromady 15 minut a potrebujete prestupit to je skutocne len zdieranie cestujucich...
Presne to je ten problém.
Ja chodím rok stále autobusmi od Max-u aj k Max-u....a nech ma nik nepresviedča že z tade chodí málo ľudí keď tam vždy stojíme najmenej 10ti...aj teraz, po škole sa musím trepať cez celé mesto, keby platili aj dôchodcovia, tak obnovia busy k Max-u ... aby mohli na nich zarábať ale keďže neplatia tak kašlú na to .. toto je systém za všetky drobné...z iných zastávok chodia k Radegastu na Sihoť každých 5 min. Ale tu je škoda niečo hovoriť, iba čo seba vytáčam !
Zle spojenie na vlaky z Juhu I. je akurat v tych rannych hodinach od 4 do 7. Ale uz na rychlik 8:32 BA ide L17 z Juhu I. o 8:00.
Zbytok dna chodi L11 o X:55 co je krasny pripoj na vlak, pocas vikendov tiez cely den, okrem skoreho rana.
Zo stanice na Juh to je podobne, L11 chodi pekne po prichode vlakov z oboch smerov, takze nechapem prilis tvoje rozhorcenie v tomto pripade.
Rano ti odporucam L1 4:45, 5:45 a L22 6:50, zbytok dna sa dostanes na vlaky aj z Juhu I. Pravdou sice je, ze mozno by nebolo zle keby L17 rano chodi ako pripoj na vlaky, teda o X:55 alebo 00, lenze to by zase isla sucasne s L5 co nie je uplne ziaduce.
chápem tvoje rozhorčenie, ale posledná veta "To máte všetci zodpovední za takýto cestovný poriadok, autá? Pretože keby ste boli odkázaní na MHD, určite by vám nenapadlo niečo také "vymyslieť" je plakanie na nesprávnom hrobe: my tu na imhd len diskutujeme, nemáme žiadne oprávnenia vo vzťahu k zmenám či úpravám.
Už predchádzajúci CP bol pre nás obyvateľov starého JUHU hororový napriek tomu, že bol vypracovaný Výskumným ústavom dopravy Žilina ( o čom silne pochybujem, ale bolo to v tlači... ). No a tento nový ide v jeho duchu: skúste sa napr. dostať na ŽS k ranným rýchlikom ( o 7:28 ZA, 7:29 BA, 8:32 BA) zo starého JUHU- nemáte slušnú šancu, prípojná MHD je o 6:32 - 17 - iba v dňoch vyučovania, 6:25 - - 11 - iba v pracovných dňoch alebo 6:15 - 18 a z Hasičskej na stanicu pešo, o sobote a nedeli ani nehovorím. Takže suma-sumárum z JUHU po odchod vlaku mi to trvá priemerne hodinu a zo ŽS do Blavy hodinu 34 minút. O spiatočnej ceste na starý JUH je to podobné.
To máte všetci zodpovední za takýto cestovný poriadok, autá? Pretože keby ste boli odkázaní na MHD, určite by vám nenapadlo niečo také "vymyslieť"
Prečo si myslíš, že keby bola MHD zadarmo, išlo by viacej ľudí z áut MHD? Presne naopak, z prepchatej, lacnej socky by odišli do áut ďalší. Som zásadne proti.
Presne tak ako píšeš, by to bolo spravené fajn. Nemám až taký prehľad o iných linkách, ale udivuje ma aj (a to som tu už spomínal a nebol som sám), že víkend z Juhu na L1 a L11 je katastrofa. 50 minútová diera. Nechápem, kto takýto CP môže urobiť.
ideálne by bolo výpravu liniek 2 a 24 zaturnusovať spolu, pretože cestovný čas linky 2 je 25min (27 do Nozdrkoviec) a linky 24 je 27 min, a brať ich ako jednu linku s variantným členením trasy:
- spoje do Laugaricia (24)
- spoje do Biskupíc (2)
- spoje do Nozdrkoviec (pracovne 10)
A potom by naozaj bolo možné utvoriť takýto CP od Perly v "x"
05: 12(2) 42(2)
06: 02(2) 22(24) 42(2)
07: 02(2) 32(2)
08: 02(2) 32(24)
09: 02(2)
10: 02(2) 32(24)
11: 02(2) 32(24)
12: 02(2) 32(24)
13: 02(2) 32(2)
14: 02(2) 32(24) 52(2)
15: 12(2) 32(24) 52(2)
16: 12(24) 32(2) 52(24)
17: 12(2)
18: 02(2) 32(24)
19: 02(2) 32(24)
20: 02(2) 32(24)
21: 26(24)
22: 21(24)
- u posledných spojov to už môže byť kľudne účelovo, zvyšok dňa interval 20-30-40-60 min podľa potreby. Nenavýšil sa ani km, a výsledok je neporovnateľný!
máš pravdu, preto zobrazím CP liniek 2+24 (odchody od Perly na Sihoť) pracovný deň:
05: 12(2) 40(2)
06: 22(2) 22(24) 40(2) - rovnako zbytočne 2 spoje v rovnaký čas
07: 05(2) 22(2)
08: 07(2) 37(24)
09: 07(2)
10: 07(2) 47(24)
11: 07(2) 47(24)
12: 07(2) 47(24)
13: 07(2) 40(2)
14: 07(2) 17(24) 35(2)
15: 15(2) 32(24) 35(2) - zbytočne 2 spoje v rozmedzí 3 min!
16: 07(2) 07(24) 47(24) - zbytočne 2 spoje v rovnakom čase
17: 07(2)
18: 05(2) 21(24) - tiež by mohol byť rozostup väčší
19: 05(2) 16(24) - tiež by mal byť rozostup väčší
20: 05(2) 26(24)
21: 26(24)
22: 21(24)
- najlepšie by bolo, keby linky 2 a 24 jazdili v protiklade, t.j. ak by L2 šla 07, tak L24 by šla 37, alebo čo možno najbližšie tomuto stavu. Naozaj, ak idú 2 spoje v rozpätí do 10 min a potom 50 min nič, to nie je pre cestujúceho vhodné
Už keď sa redukovali tie spoje, tak napríklad som si všimol odchod zo zastávky Braneckého včera, keď som išiel okolo L2 a L24 presne rovnako o 16:11. Od Perly majú v podstate identickú trasu. V rozpätí jednej minúty 2 rovnaké autobusy a potom pol hodinu na 100% nič.
Tak poďme si to prejsť bod po bode:
- úchylné vedenie spojov L1 a L22: máš pravdu. Riešenie, ak v danej hodine ide len jeden spoj linky 22, nech ide oproti linke 1 (t.j. o 30 minút), ak idú 2 spoje, nech idú po 20 min od seba
- spojenie stanica - Záblatie s L13: už tu niekto písal, že stačí posunúť spoje zo stanice, stíha sa obrat v Záblatí a linka 13 je nezávislá na všetkých linkách, takže žiadny problém, len administratívne zemniť časy
- nočák L50: úplna pravda, treba ho upraviť, tu ma len zaráža, že doteraz to nikoho nenapadlo. Okružná trasa nech kľudne začne i skončí na Juhu alebo začne i skončí na Sihoti. Tým bude zabezpečené spojenie všetkými oboma smermi, nie ako teraz
- spoje na Juhu večer: treba naozaj zmenu - linka 11 o 22:10a je naozaj asi zbytočná v úseku Kubra-Kubrica (neviem ako je to teraz s obsadenosťou, vodiči by isto vedeli), radšej viesť linku 1 po Kubru alebo linku 8 na Sihoť: určite väčší potenciál už aj preto, že pôjde z Juhu II a nie z okraja Juhu I. K večerným spojom linky 23 sa radšej ani nevyjadrím.
- Juh I: áno, tragická diera o 18-tej, dá sa to zmeniť ak by bola vôla
- linka 1 a 11: úplny súhlas, tieto linky idú teraz dosť blízko po sebe, čo pre Kubru nie je dorbé. Keďže linky 1 a 11 majú v úseku Kubra - Pod Juhom úplne totožnú trasu, je dôležité riešiť ich súbeh a odstup komplexne, nie len vo vzťahu k Juhu
- ten výpadok na linke 11 cez víkend popoludní tiež nechápem
- prejazdy: ide to aj lepšie, ale musel by som vidieť vzoráky. Veľa spojov vidím prechádzať naprázdno najmä po 8-mej, pred obedom a večer, čo by mohli ísť na linkách 5/15 či 6.
súhlasím, na druhú stranu, za túto frašku na MHD je zodpovedný kto?
- úchylné vedenie spojov liniek 1 a 22 v rozostupe 5-7 min a potom 30-40 min nič
- ja sa zo Záblatia na MHD nemôžem spoľahnúť, linka 13 odíde vždy tesne pred príchod rýchliku
- že nemáme nočák, mi nevadí, ale že ho nemá ani Sihoť? vlastne má, ale môžeš ním ísť akurát do ****na alebo na stanicu ? do centra, Dolného mesta či na Juh sa človek nedostane. Prečo linku 50 redukujú namiesto zmeny trasy?
- úžasné večerné čachre na Juhu: posledný spoj sa z linky 1 prehodí na linku 11 (neviem, kto ním pôjde až do Kubrice, určite mohol ísť ako linka 1 po Kubru, alebo ako linka 8 na Sihoť)
- 21:40 ide linka 23 z Juhu III: pre koho? keby to je 28, aspoň nejaký sihoťát pôjde
- Juh I má obrovské diery o 18-tej: toto si nikto nevišmol?
- ak linka 1 premáva len raz do hodiny cez víkend a linka 11 tiež, prečo nejdú spolu do prekladu 30 min ale po sebe?
- výpadok na linke 11 cez víkend v popoludní keď ňou jazdí najviac ľudí?
- prázdne prejazdy vidím stále, hoci menej, sú aj také, čo by mohli ísť na linke
- linka 5 končí o 20-tej: to akože nie je treba po tomto čase nič stiahnuť do vozovne? linka 5 či 15 je na to ako stvorená
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
milan002