Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #7288:
pre mňa by bolo smerné vidieť obehy vozov. Pretože ak sa bavíme o CP, bez ohľadu na počet km sa vždy dá zoľhadniť nejaký preklad, teda z Juhu do centra alebo tá Kubra, to by pri troške vôle malo ísť bez problémov. A takisto to Záblatie, 3 spoje za 15 min je veľa, aj keď 27 má určite špecifický cieľ.

Moje postrehy: ak aj linka 1+22 musela byť zosekaná, tak nech sa jazdí pravidelný interval, nie to čo tu bolo uvedené nižšie. Linka 1 ench má radšej celý deň hodinu v "a" namiesto tých pár dvadsaťdvojok, čo ide 5-10 min pred ňou, alebo po nej.

Kubra: linka 11 nech sa dopáruje k linke 1 a je to. V pracovný deň nech ide medzi jednotkami, v "a" nech ide oproti jednotke.

Zámostie: môže byť

Nočná linka: zmeniť konečnú zo stanice na Juh alebo na Sihoť: získajú sa cestujúci z nového prúdu Sihoť-> centrum -> Juh, ktorý doteraz nemohol existovať.

A halvne nech už nevidím ísť voz z Juhu na Sihoť prádzny....
Draxter, ak má Udiak pravdu, potom by ma zaujímalo kde je zmluva s mestom? či sa to celé zase zahralo nejako "transparentne" tak ako so zimným štadiónom? Neverím, že by tento pamflet čo sa od 18.08.2012 má spustiť Juraj niekedy dopustil, veď toto je začiatok konca. A koľko prázdnych km bude v novom CP? Koľko vozidiel sa odstaví v dôsledku redukcie? Podľa mňa aspoň 4, možno aj viac:
- na linke 22 ušetrené 2 vozy, dajme tomu že jeden sa presunie na linku 1. Tá ale teraz 30 min intervalom stíha za hodinu točiť Kubru.
- na linke 8 ušetrený jeden voz
- z linky 17 ušetrený 1 voz
- z linky 23/28 ušetrený 1 voz
Takže možno aj 5 kúskov. Som zvedavý, či sa predajú inde a aspoň nejako vykompenzuje potreba šetrenia, alebo?
Reply on: draxter #7285:
odpoveď som poslal na mail v hlavičke
Reply on: Udiak #7284:
rád by som súkromne vedel tých 2 sabotérov ?
Reply on: Udiak #7284:
začal si si s nesprávnym človekom nesprávnym slovníkom, tu sme v TN sekcii a chováme sa slušne, a ani v TT by to nebolo inak, keby si nezačal sám. Ale ja som vždy schopný obrátiť list, takže

- kedy bolo výberové konanie v TN? ja mám oficiálny list z mesta, asi aj mail, že sa zrušilo a mesto si to urobí vo vlastnej réžii. Toto ma prekvapuje ak to je pravda. Ak máš totiž pravdu, ja v TN nie som len tak nejaký pisálek, a ver mi, že v tomto smere ešte bude dusno. Takže môžeme si vzájomne pomôcť. Ale radšej by som potom prešiel na mail. ?

Vo zvyšku sa asi zhodujeme s tým, čo tu písali aj iní, nielen ja.
Reply on: draxter #7283:
Milý *draxter*,
aj napriek tvojím agresívnym postojom (pravdepodobne "maďarská motanica") na imhd/tt:
Neskutočné, nvídané, pán Udiak, pozri si tento linka a potom môžeš k tomu niečo povedať, stojím si za každým jedným slovom, vrátane toho, že je to odfláknutá robota!
s vami v TN súcitím, pretože svojím spôsobom mi na odsúdení panfletu spískaného maslovou inžinierkou a dvomi-tromi sabotérmi zo SAD TN veľmi záleží z viacerých princípov:
- bolo oficiálné výberové konanie na spracovanie optimalizácie MHD TN, bola oficiálne podpísaná zmluva, bol oficiálne odovzdaný projekt a bol tento projekt oficiálne aj vyplatený, teda defacto prijatý
- na základe postoja úradníčky MÚ, ktorá mimochodom nemá pečiatku a teda ani oprávnenie na takúto činnosť, bol projekt pravdepodobne pozastavený. Nemám odvahu napísať, že zrušený, pretože by potom MÚ musel pravdepodobne poslancom vysvetľovať, prečo sa projekt vyplatil (defacto prevzal) a prečo následne nereklamoval, keď nespĺňal údajne požadované zadanie
- ak už bol projekt neprevzatý, prečo zároveň vytvorená akčná skupina neoprávnené používala výsledky neuznanej analýzy bez súhlasu spracovateľa

Na základe našej multiriteriálnej analýzy (pretože sme výsledok akčnej skupiny našli na stole...) sme dospeli k názoru, že uvádzané úspory VZKM a údajne aj financií sú ,diplomaticky povedané, *veľmi,veľmi nepresné*. Návrh je výrazne horší od jestvujúceho stavu, ale čo je najhoršie nemení nič na achaickom záujmovom usporiadaní MHD TN. To znamená, že nerešpektuje intervalovú dopravu (hlavný znak pravidelnej mestskej dopravy), nerieši neprehľadné množstvo liniek (často úsekovo identických), nediferencuje nosné linky, neakceptuje najväčšie zdroje ciest, nasadená kapacita nekorešponduje s potenciálom obyvateľov, zásadne potiera štruktúru abonentov, neustále zaznáva kritiku súbežnosti liniek, preobsluhu úsekov, nejednoznačnosť trás a režimov. Zachoval linky s jedným, resp. dvoma spojmi, bez funkčného vydelenia, zachoval obrovsky dlhé diametrálne linky, kde dodržanie kritéria kvality obsluhy o presnosti prevádzky je aj teoreticky nedosiahnuteľné. Údajne novonavrhnuté turnusy šetria manipulačné kilometre, čo je veľmi otázne, pretože 10-15% z celkového dopravného výkonu je neprimeraný luxus (v kritizovanej TT je to 3-5%), navyše je pri finále projektu uvedené veľmi profesionálne záverečné stanovisko - počet spojov, ich časy a režimy budú prispôsobené po návrhu turnusov - čo je absolútna profesionalita, hlavne plnení kritéria o zmluvnej cene prepravy pre dopravcu.

Nenapísal by som tento kritický príspevok, keby sa na nás v TT nespustila lavína subjektívnych a okamžitých skratových reakcií. To zároveň vyvolalo cunami ohľadom ZV a TN, takže treba si naliať čistého vína a konečne sa pozerať na vec objektívne.
Kritika v TT ustala, tých pár kuvikov zaženie už zmienená úprava k 27.8. a potom možno ďalšia k 1.10., ale princíp na základe ktorého bol systém MAD v Trnave prerobený tam zostane, pretože ten tvorí 80-90% podstatu.
Trnava týždenne zaťaží MAD 75 tisícami cestujúcich. Trenčín má týždenne 135 tisíc cestujúcich, a preto si myslíme, že takáto výhoda v množstve abonentov si zaslúži jeden funkčný a plnohodnotný systém MHD a nie MZD (mestskej záujmovej dopravy), založený na princípe neustáleho obchádzania podstaty rôznymi partikulárnymi záujmami.
Reply on: linka10 #7282:
keďže sa má šetriť, bol som ochotný aj ja pripustiť, že doterajší rozsah nemôže zostať. Súhlasím, že 27 mala ísť cez mesto a súčasne vtedy, keď nejde 3/13. Tak isto 3 a 13 by mali ísť minimálne s 30 min rozostupom, po 17-tej má totiž Záblatie vyššiu frekvenciu ako Juh II. Kubra je zlá, dalo krásne urobiť víkend 30, pracovné dni tiež lepšie. Sihoť dajme tomu, ale Juh je hrozný. Aj I, II aj III. Veru, posledné spoje 23 sú nevyužiteľné, na Sihoť by nimi určite šlo viac ľudí. Môj osobný návrh sa prikláňa k tomu, čo tu už písal kvorka:
- ak sa chcelo ušetriť veľa km, mala sa kompletne zrušiť L22, na L1 30 min interval a preložiť s linkou 8 (ktorá by prípadne mohla zachádzať aj na stanicu).

Takto sa vyškrtalo toľko spojov, že zostatok niekedy nemá ani hlavu a pätu. Ak donedávna jazdili linky 8,18,21 a 28 aj po20:00, asi nemohli byť tak nevyťažené, ale obemdziť aj 18,28 naraz mi príde farizejské. Na druhú stranu, v rámci jarného šetrenia sa zrušil aj spoj L2 10:30x, ale teraz je tam znovu...tak nechápem. Tá linka 50 okrem obmedzenia nemá žiadny progres, premiestniť konečnú nikoho ani nenapadlo. Možno by mala aj viac cestujúcich...takto len škrty bez nejakého zlepšenia. Juh III ako oblasť kde žije viac ľudí než v Kubre a Kubrici nemá ani 60 min interval...hrôza.
V niektorých veciach by som nebol až tak kritický, odchody z Opatovskej na stanicu sa mi zdajú vcelku vpohode, niektoré časy sú preto zdvojené, lebo ráno sa jedná o návoz ľudí do práce.
Takisto aj tá Východná. Doobedie na Východnej je diskutabilné, ľudí tou linkou 23 moc nechodí, ale zase dávať ju každé 2 hod...neviem. Možno ju radšej dať 8:20 (školáci), 9:20(dôchodci), 10:20(dôchodci) a cez obed väčšiu medzeru v intervale (aj 3 hodiny), pretože doobedu sa pohybuje viac ľudí ako cez ten obed. Odpoludnajšia špička je horšia, ale večer zase vpohode, aj keď posledné spoje mohla namiesto linky 23 robiť 28 ako doteraz. Aspoň by na Opatovskej po 20-tej hodine nebol taký rapídny úbytok. A dať ju v preklade s linkou 24 a 8.
Zlatovská cez víkend vyzerá dobre, linky 5 a 6 nejazdia spolu ako doteraz, aj keď na druhej strane v novej podobe linka 6 už nie je prípojom na vlak ako doteraz. Záblatie je cez víkend total bez prekladu liniek, po sedemnástej idú všetky 3 naraz v zhluku, ale to sa dá možno ospravedlniť návozom ľudí na 18-tu hodinu do roboty (aj keď ktovie koľko takých robí so/ne).
Juh ako komplex na tejto zmene dosť utrpel a nemusel...
Kubra cez pracovné dni celkom pohoda, cez víkend "celé zle". Linka 11 10 minút po jednotke. Spoj 22:10a na linke 11 až do Kubrice zbytočný, dobrý bol ako doteraz linka 1 o 22:00. Takisto tie spoje 4:25x z Juhu a 22:45x z Kubrice v období šetrenia luxus obrovský.
Nová linka 27 tiež nie je najlepšie doriešená. Namiesto toho aby išla cez mesto (Legionárska) ide po Električnej, teda poberie len ľudí ktorí idú zo Zámostia výlučne do obchodnej zóny. Myslíte že ich skutočne toľko bude aby s kvôli nim chodil autobus? Keby ide cez mesto už by sa priplichtili aj nejakí cestujúci čo idú do mesta, do nemocnice, k poisťovni.
Som veľmi zvedavý ako sa to od soboty rozbehne, budem sledovať 🙂
? cestak v platnosti od Soboty,je od Ludka Soboty ? (sranda musi byt aj v tazkych casoch) ? ja raz dovtipkujem ked tu stale pisem... ?
Reply on: kvorka #7279:
víkend:
04: -
05: 05(2) 25(24) 50(28)
06: 30(2)
07: 30(2)
08: 00(24) 05(6) 30(2) 45(28) - 2 spoje za 5 min
09: 15(24) 30(2)
10: 05(6) 30(2) - diera 40 min
11: 10(24) 30(2) 45(28)
12: 05(6) 10(24) 30(2) - 2 spoje za 5 min
13: 10(24) 30(2)
14: 30(2) 40(24) 45(28) - všetky 3 linky za 15 min
15: 05(6) 20(24) 30(2)
16: 05(6) 10(24) 30(2) 45(28)
17: 05(6) 15(24) 30(2) - hodinová diera popoludní
18: 30(2) 40(24) 45(28) - všetky 3 linky za 15 min
19: 30(2) 40(24)
20: 50(24)
21: 50(24)
22: -
Reply on: kvorka #7278:
Sihoť - stanica v "x": linka 2 a 28 ide veľmi často v súbehu, takže vlastne 2 spoje majú hodnotu jediného. Divný spôsob šetrenia...
04: -
05: 10(2) 10(6) 25(24) 50(2) 50(6) 55(28)
06: 05(2) 20(6) 25(2) 50(2) 50(6) 55(28)
07: 15(6) 20(6) 25 55 55(28)
08: 00(24) 30(2) 40(6)
09: 15(24) 20(28) 30(2) 40(6)
10: 20(28) 30(2) 40(6)
11: 10(24) 20(28) 30(2) 40(6)
12: 10(24) 20(28) 30(2) 40(6)
13: 10(24) 10(6) 20(28) 25(2)
14: 05(2) 25(2) 40(6) 40(24) 55(2) 55(28)
15: 20(24) 25(2) 40(6) 55(2) 55(28)
16: 10(24) 10(6) 30(2) 40(6)
17: 15(24) 20(28) 30(2) 40(6)
18: 20(28) 30(2) 40(24)
19: 15(6) 20(28) 30(2) 40(24)
20: 50(24)
21: 10(6) 50(24)
22: -
Ja navrhujem ešte pozrieť sa na spojenie Sihoť - stanica a Sihoť Juh (ktorýkoľvek).
Reply on: capaCity #7276:
ale tam stále stojí PAL, takže je tam potrebný na rozdiel od označníka MHD
Reply on: Marek6283 #7272:
A keď sme pri NS Úspech- neviem, komu patrí prístrešok na tej zastávke MHD, ale ak mestu, mohli by odstrániť aj ten a umiestniť ho niekam inam, kde ešte premáva MHD- napríklad aj na Braneckého by bodol nový...
Reply on: Marek6283 #7274:
ak chce mesto šetriť na verejnej doprave, zákonite mu narastú náklady na údržbu cestnej siete, situácia s parkovaním na Juhu a Sihoti III, IV bude už tragická a zase ďalšie peniaze pôjdu do parkovania, riešenia situácie v centre a pod. Ako sa vraví, každý má na výber. Hlavne že zodpovednsoť za plaváreň za 5 či 6 mil. EUR na ostrove vyvodená nie je, za toto opäť nikto nezaplatí, ale rušiť MHD pre občanov mesta, to je teda "správna" cesta.

Tentoraz prinášam pohľad na Juh III od 18.8.2012
pracovné dni: obmedzenie spojov, v rannej a poobednej špičke paradoxne 2 spoje po sebe a hodinu nič...
04: -
05: 15(23) 25(28) - 2 spoje za 10 min, potom 55 min nič
06: 20(23) 25(28) - 2 spoje 5 min po sebe a potom 40 min nič
07: 05(23) 20(23) 25(28) - 3 spoje za 20 min a potom 85min nič!!!
08: 50(28)
09: 20(23) 50(28)
10: 50(28)
11: 20(23) 50(28)
12: 50(28)
13: 20(23) - až potiaľto dobre, len škoda že interval 30 min je ob hodinu 60 min
14: 20(23) 25(28) - 2 spoje za 5 min potom 55 min nič v poobednej špičke!
15: 20(23) 25(28) - 2 spoje za 5 min potom 55 min nič v poobednej špičke!
16: 20(23) 50(28)
17: 20(23) 50(28)
18: 20(23) 50(28) - potom 90 min nič!
19: -
20: 20(23) - potom 80 min nič!
21: 40(23)
22: -

víkend: úbytok spojov, ani len jeden spoj za hodinu, po 19:10 už vôbec nič
04: -
05: 20(28) a potom diera skoro 3 hodiny
06: -
07: -
08: 10(28)
09: 10(23)
10: 10(23)
11: 10(28) a potom diera 2 hodiny
12: -
13: 10(23)
14: 10(28)
15: 10(23)
16: 10(28)
17: 10(23)
18: 10(28)
19: 10(23) a potom už vôbec nič!!!
20: -
21: -
22: -
Reply on: draxter #7273:
Faktom je,ze z roka na rok vozime menej ludi.Vozime najme dochodcov nad 70r.,ZTP a studentov,gro-ludi do prace a z prace uz skoro nie,vsetky zavody co tu boli su v haji...A kto ma firmu,jazdi autom.V krasnom pocasi vozime vzduch...stacili by Puchovske Jasterky...V Zime na 1 byvali klbaky vyuzite,myslim si ze uz nebudu ani tie...Je to uz taky trend...Kym tu nenastane vacsia zamestnanost( ato uz asi tak skoro nebude),myslim ze by nepomohla ani nejaka motivovanost dostat ludi do autobusov...To keby sa niekomu podarilo,potom by sa robili urcite upravy k spokojnosti ovela lepsej...
Výsledok redukcie od 18.8. je:
- ušetrí sa kopec km, ale otázne či aja kopec peňazí ak ten zvyšok odradí aj tých, čo doteraz MHD používali
- zo sídliska Juh s 20.000 obyvateľmi (a ktoviekoľkými nájomníkmi bez pobytu) sa stane cestovanie MHD do mesta ešte horším ako za čias systému 1,5,8,9,17,20 na Juh I a 11,15,18,19,21,22 na Juh II v roku 1987.
- nočná doprava opäť na ústupe, ale torzo ešte zostáva
- intervalovosť, pravidlenosť a primeranosť čakania na spoje je úplne preč
- najčastejšie premávajúcou linkou sa stáva linka 1 a linka 8, obe však v režime slabšom než doteraz alebo v nedávnej minulosti
- linka 28 aj napriek veľkej popularite na Juhu III sa stáva linkou len doplnkovou s premávkou do 18-tej
- linka 11 sa stáva nosnou pre Juh I, čo s "intervalom" 60 min je riadna bieda
- doprava do Zámostia zase redukovaná, a to na všetkých linkách 5,6,7,9,13,15, malá náplasť je linka 27: zo Záblatia ide 8:37,10:37,14:37 a 17:07, linka 13 vtedy ide 8:01, 10:01 či dokonca 17:01, linka 3 10:12, 14:12,17:12 - nie že by sa dala táto linka do prázdnych hodín linky 13, ale ide raz dokonca len 6 min po linke 13 a 5 min pred linkou 3!!! - častejšie než z Juhu II čiže pôjdu obe prádzne, resp. jedna z nich určite ?
- doprava z Kubry stráca normálnu pravidelnosť, doprava zo stanice na Juh II je úplne bez logiky a poriadne zredukovaná
- večer po 20:00 v "x" premáva v meste len linka 1,5,8,11,13,21,23,24 a 25, a jedne spoj linky 6.
- večer po 20:00 v "a" premáva v meste len linka 1,5,8,11,13,24 a 25.
Dobry postreh,nan som zabudol,vdaka!!! Do Kubrice bodne...
Reply on: Marek6283 #7270:
Zbytočný bude potom aj označník na zastávke "Zlatovská, nák. stred." v smere do mesta. Stávala tam L19 a L50, ktorej zachádzky za mosty sú už zrušené.
❗ Dva oznacniky zo Stanicnej ul. mozme umiestnit kedze ich tam uz nebude treba celkom inam ? ,jeden do Kubrej na nam. pre 11 v smere do mesta a druhy do Biskupic otoc v smere do Nozdrkoviec!!!!!!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.