Vcera som zasol zase na krizovatke pri hotele Tatra. Stojim na cervenu v smere Hasicka>Strfanikova v prostrednom pruhu,auto vedla mna na pravo zatocilo smerom na Palackeho(tam bola zelena sipka v pravo) ale hned sa sikovno zvrtol v lavo-obisiel ostrovcek a klid-pido pokracoval v smere k Maxu,skratka vrchol vynaliezavosti ako obist pravidla...Tak mozme to zacat robit vsetci ? ,ako to dopadne???
Jedno VEEELKE podakovanie za orezanie krikov a konarov trciacich rovno do autobusov pri otacani na Sihoti 4 VUO !!! DAKUJEME!!!
...keby popri tom vyhotovili aj autobusove zastavky mimo urovne cesty...Inak,cyklo chodnicky su aj od priem.parku,no kazdy cyklista vali po ceste ,lebo ta je ako tak osvetlena...
znamenalo by to asi výrub drevín, inak neviem kde by ho vybudovali. Pretože vybudovať nie je "prestreikať", tak hádam to bude mať aj nejaký hlbší význam. V tom TN-info som sa ani ja vaic nedočítal. Uvidíme. Zišlo by sa potom urobiť zastávkové niky keď už sa niečo bude robiť.
Plánuje sa vybudovanie viacúčelového pruhu na Soblahovskej pre cyklistov - čo to znamená? Bude sa rozširovať táto ulica? Nepočul niekto k tomu niečo viac? Mňa by zaujímalo, kedy sa vymení povrch na Opatovskej ulici a zastávky gymnázium či Legionárska. Na Braneckého by sa mohol spraviť naopak obrubník, lebo tam aj keď zastane Citelis, človek má ešte riadny schod. Na kasselák ako stvorený priestor.
ráno jazdila 17 expresne do TOS-ky, a dvadsaťdvojky prášili po Soblahovskej v prevedení harmoník, a o 7:30 šli dve osmičky, z toho jedna rýchla a jedna pomalá.Ale najväčší zrýchleňák býval kraťas na linke 18 s vodičom, čo dnes jazdí na Crosswayi 16. Ten vedel prísť s náskokom 5 min celú trasu! ?
jasné, tým spojom som chodil zo školy domov Pod sokolice. A pamätáš si ešte čiernu tabuľku linky na kovovom podklade?
Keď dnes sledujem úroveň našej dopravy, tak myslím, že pred 2-rokmi bola lepšia. Ráno je to stále dobre, možno aj lepšie, ale doobedu a podvečer človeku nejde nič a potom 2-3 spoje za sebou. Štve ma to, lebo teraz sa na Juh vozím jednotkou, musím ísť pešo na Novomeského, ale ani na Juh II to nie je žiadna sláva. Nehovorím o tom, že z Juhu I urobili spojenie tak, že niekedy nejde nič ani 45 minút. A opačne idú skoro vždy všetky linky po sebe. Krásny príklad je aj kombinácia liniek 11+18, ktoré okrem päťky sú jedinými pousžiteľnými. Výsledok? Z kedysi množstva spojov liniek 1,5,8,17 dnes zostala ledva jedna štvrtina a ešte rozložená tak blbo, ako to je. Keby ide 11 a 17 tak ako 1 a 22, bolo by to super. Alebo keď 11 a 18 idú kolom nemocnice, tak by tiež mohli ísť na striedačku.
Ja si pamätám, že keď som chodil na ZŠ na Hodžovej, mohlo to byť okolo r. 1990, tak niekedy cez obed (po vyučovaní) išiel spoj L 10, ktorý od kotolne na Hodžovej smeroval cez rampy k TOS. Ja ako krpec som už vedel, že toto ma na Sihoť IV nevezme, ale moji spolužiaci sa neraz neželane previezli. A neboli v tom sami - niekoľkokrát som videl, že keď sa spoj smerujúci k TOS pohol od kotolne smerom k rampám, tak za zákrutou (pred Kovotexom) ešte raz zastavil a von sa vyhrnuli prekvapení cestujúci, ktorí si neráčili všimnúť, že tento bus nejde na Sihoť.
Určite ste si všimli krátky článok o zrýchlených spojoch na jednotlivých linkách. Sú to spoje liniek 1,3,5,13,15 a 23. V nedávnej minulosti sa vyskytovali aj na linkách 6 a 17. Predtým aj na linke 8 a 22, či v čase rozmachu TOS-ky na linkách 2,10. Pamätá sa niekto na jazdu linkou 8 k TOS-ke, harmonikou cez starú Sihoť a potom cez rampy?
? zacalo sa z vodorovnym dopravnym znacenim...konecne ? ,v Novom Meste n/V.ktore bolo do nedavna neporovnatelne horsie od nasho,maju nove asfaltove povrchy hlavnych mestskych tahov a aj pekne vyznacene,vratane piechodov pre chodcov....skratka nas obehli-i male mesta ako toto...no uz vidno pokrok i u nas ?
? zial mame zakazane koli udajnym staznostiam ludi z Beckovskej ul. tadial jazdit okrem liniek ktore musia-cize 11ky a 20tka v smere k LOTN. Na druhej strane,keby tadial chalani v spicke nejazdili,nabrali by meskania takych rozmerov ze by aj spoje vynechali.Ja som za celkove vynechanie Beckovskej ul. koli zalostnemu stavu-co sme tu uz preberali...,linky co jazdia okolo nemocnice na Juh/z Juhu by som viedol po Dlhych Honoch.Uvidime ,myslim ze ak budu zmeny v c.p. tak sa to zohladni,zatial ale nevieme viac...
A v Bulharsku vo Varne som si zasl vsimol, ze tam maju semafory so 4 svetlami. Cervena, oranzova, zelena ako u nas, no ked sa rozsvieti modra, znamena to povinnost vypnut motor, bude sa stat 2 minuty. A este to tam aj odpocitava cas do dalsej zelenej.
Inak v piatok som siel 18 na juh. Prejazd od Perly po Baumax bol 8 minut. Realne. Mal byt 3 minuty. Bolo by asi fakt dobre aby autobusy nechodili zbytocne cez semafory. Ved ked sa ludia ponahlaju a doprava v trencine je taka aka je. Alebo namontovat system, ktory som videl v Hamburgu. Tam ked sa blizi autobus k semaforom, automaticky semafor zmeni system tak, aby sa autobus dostal co najrychlejsie cez semafor. A potom zas funguju fotobunky, pustaju tam kde je najviac vozidiel. U nas su len fotobunky, ktore tam kde je najviac vozidiel zastavia premavku. Vid perla.
a aby sme boli komplet, z Juhu na Sihoť:
05: 15(18) 25(28) 30(8) 40(21)
06: 00(8) 15(8) 15(18) 25(28) 40(21) 45(8)
07: 00(8) 15(8) 15(18) 25(28) 30(8) - 45 minút medzera!!!
08: 15(8) 30(21) 40(28) 45(8) - polhodinová diera
09: 15(8) 15(18) 45(8) - dva spoje v jeden čas a 30 min nič
10: 15(8) 15(18) 40(28) 50(21) - dva v jeden čas, 25 min nič a zase 2 spoje za 10 min a 25 min nič
11: 15(8) 15(18) 40(28) 45(8) - dva v jeden čas, 25 min nič a zase 2 spoje za 5 min a 30 min nič
12: 15(8) 15(18) 40(28) 45(8) 50(21) - dva v jeden čas, 25 min nič a 3 spoje za 10 min a 25 min nič
13: 15(8) 15(18) 30(8) 45(8) - dva v jeden čas
14: 00(8) 15(8) 15(21) 25(28) 30(8) 45(8) 45(18) - najlepšie rozvrhnutá hodina, ale aj najviac spojov
15: 05(8) 25(28) 30(8) 45(18) 45(21) - dobre rozvrhnutá hodina
16: 00(8) 30(8) 40(28) 45(18) - pomerne dobre rozvrhnutá hodina, ale potom 30 min nič
17: 15(8) 40(28) 45(21) - dva spoje za 5 min a polhodinu nič
18: 15(8) 15(18) 40(28) - dva v jeden čas, 25 min nič a potom 35 min nič!
19: 15(8) 15(18) 45(21) - dva v jeden čas, 30 min nič a potom zase 30 min nič!
20: 15(8) 40(28) - keďže už nepremáva linka 18, dobre rozvrhnuté
21: 15(8) 40(28) - keďže už nepremáva linka 18, dobre rozvrhnuté
22: 10(21) 15(8) - z jednej konečnej dva spoje za 5 minút, zišlo by sa lepšie rozvrhnutie
pracovný deň zo Sihote IV
05: 19(21) 45(18) 55(28)
06: 03(8) 24(21) 33 (8) 45(18) 48(8) 55(28)
07: 18(8) 34(21) 35(8) 45(18) 48(8)
08: 03(8) 10(28) 48(8) - medzera 38 min
09: 18(8) 19(21) 45(18) 48(8) - dva spoje po sebe, polhodina nič, dva spoje po sebe, polhodina nič
10: 10(28) 18(8) 45(18) 48(8) - dva spoje po sebe, polhodina nič, dva spoje po sebe, polhodina nič
11: 10(28) 34(21) 45(18) 48(8) - trochu lepšie, ale zase dva spoje po sebe a polhodina nič
12: 10(28) 18(8) 45(18) 48(8) - dva spoje po sebe, polhodina nič, dva spoje po sebe, polhodina nič
13: 18(8) 33(8) 34(21) 40(28) 48(8)
14: 03(8) 15(18) 18(8) 33(8) 48(8) 55(28) 59(21)
15: 03(8) 15(18) 18(8) 33(8) 55(28)
16: 03(8) 04(21) 15(28) 29(21) 33(8) - poldohinová diera, predtým vláčiky spojov
17: 03(8) 10(28) 45(18) 48(8) - dva spoje po sebe, polhodina nič, dva spoje po sebe, polhodina nič
18: 10(28) 29(21) 45(18) 48(8) - trochu lepšie, ale zase dva spoje po sebe a polhodina nič
19: 48(8) - HODINA NIČ!!!
20: 10(28) 29(21) 48(8) - trochu lepšie
21: 10(28) 29(21) 45(18) 48(8) - trochu lepšie, ale na záver dva po sebe a potom HODINA NIČ
22: 48(8)
- linka 18 chodí úplne zle 3 min pred spojom linky 8. Naopak, linka 8 jazdí celkom vhodne, ale tam kde ide len raz alebo dva razy za hodinu, treba dopasovať iné linky. Ale tu je nesystémové riešenie pri linke 8 a 18 celý deň. Nehovoriac o tej hodine medzi šiestou a siedmou hodinou, to je hrôza.
Toto sme tu už mali, a aj tuším v BB sa rozhoduje týmto trendom a preto jazdia kĺbové autobusy do jednej prímestskej časti (dediny), hoci by boli potrebné inde. Mrzí ma, že sa zase zmeny odsunuli, ktovie čo prinesie druhý polrok, ale radšej nejdem ani dúfať. Myslím si, že mesto nemá presné údaje (možno sa mýlim) a preto pokiaľ to bude spôsobom od stola niekoho na MsÚ, nemusí to byť vôbec dobré. Ale uvidíme, nechcem byť zlým prorokom.
Marek6283