Len to nie. Potom by zistil, že všetkým školákom začína vyučovanie o 8:00 bez ohľadu na to, či sú z Východnej alebo zo Saratovskej alebo že doktorom z nemocnice začína pracovná doba v rovnaký čas bez ohľadu na to, či nastupujú do autobusu na Hodžovej alebo Považskej, a že ten preklad na linkách 8/18/28 asi nebude také ľahké spraviť. Lebo papier síce znesie všetko, ale ľudia potom znesú (zo sveta) jeho.
Jansé to tu už čítam dávno na fóre a verím, že to je nemilé. Existuje ešte jedna možnosť. Zisti si odniekiaľ (z cp na imhd, alebo popros SAD nejakou cestou) všetky spoje liniek, ktoré musia byť fixné, nemenné, teda najmä spoje na začitatky a konce vyučovaní, na smeny do fabrík a pod. Tie nechaj a pre všetky ostatné spoje MHD TN vypracuj vlastný návrh CP komplet aj s vozmi a vodičmi, zákonník práce k tomuto sa dá nájsť ale tých princípov ktoré musí prešpektovať o PP a BP je minimum. Keď toto budeš mať komplet (nie iba niektoré linky že aké by mohli mať odchody z konečných), prezentuj to SAD TN, kde ukážeš, že to skutočne ide. ?
Koho zaujíma problematika problematika "prestupného" cestovného, pozrite sa sem:
Podľa http://www.imhd.sk/pn/index.php?w=212629322134ef2b33ef2f262e29
v Piešťanoch je na čipovú kartu do 25 min. jazda pri prestupe zdarma. Prečo to tak nefunguje v TN? Pri takomto tarifnom systéme by sa mohol znížiť počet liniek. Zostávajúce by potom mohli jazdiť častejšie, čím by sa zároveň čiastočne vyriešil problém zlého "prekladu" liniek, poprípade by sa mohol zaviesť systém "nosných" a "prípojných" liniek, čo by však znamenalo úplne preorganizovať trenčiansku MHD. Nevýhodou by bola nutnosť prestupovania. Nespornou výhodou by však bolo zníženie nákladov na prevádzku MHD.
mas pravdu v com pises ale stavim sa ze Juraj ti na vecne otazky na 100% neodpise. mozno vies ze nieje vsetko vporiadku na tej nasej MHD, musi vediet pokial ma secky 5 pokope a preto je radsej ticho:)
práve tvoj prístup /že sa občas ozveš a popíšeš na fóre a iné/ je správny. Len keby sa k niektorým markantným problémom v SAD postavili trochu inak, mohlo by to tiež byť o ničom inom. Inak vieme,že tu ide o vzťah Mesto-SAD a SAD-Mesto,takže hádzať hnoj len na jednu stranu nie je dobré. Treba to chápať tak, že chceme, aby sa MHD TN zaradila medzi špičku,a popisujeme čo nás trápi.
Nikto nechce na L16 interval 15/20/30 a nízkopodlažné kĺby...nám by stačil dobrý preklad 23/28, 8/18, 11/17 a 5/15. Pritom pár nízkopodlažákov /čo už bude ochvíľu,že? Inak kedy bude slávnostný krst?/ a nejak to celé trochu utriasť. Žiadne radikálne rezy,len vylepšiť to čo je už x rokov zlé /označníky/.
nie, práve naopak. v tvojom prístupe vidím zmenu, ale v prístupe ostatných na SADke, ktorý na maili doteraz ani jedinýkrát neodpovedali. Pritom išlo vždy o vecné pripomienky, rady, sťažnosti a informácie.
Práve dúfam, že so zmenou stránky sa na SADke niečo zmení aj na iných frontoch... ?
jedine dobre co som si vsimol a ocenujem ze Juraj priniesol do nasej MHD su ECV vozidiel, ale inak zasluhy nevidim ziadne a mrzi ma to, pretoze si myslim ze je dobry odbornik. ale vsetko ide zrejme od mesta
mas cistu pravdu vo vsetkom co si napisal, ja som to nemyslel nejak proti studentom ved aj ja som a niekedy idem aj 4 krat denne MHD. ale predsa cez hubu si zasluzi Celler nie dochodci:) no a ako do roku 2004? do decembra 2005 sme cestovali v starych zajazdy sa rozsypajucich vozidlach a naozaj aka taka obnova nastala az v juli 2006 a po prazdninach slavnostne prve nizkopodlazne vozidlo zacalo jazdit
neviem ci sa o tom uvazuje. ale u nas je to tak ze vlastne z Juhu idu vsetky linky okrem l. 20 a 24(Tesco linka) do centra a vlastne na ich preklad by sa mal brat ohlad aj ked nemaju trasu uplne rovnaku: Juh I.(5,9-Dlhé Hony, ich trasa sa zhoduje az po Zamostie), (11-rešt. Perla, 17-Soblahovská obe idu na Žel. stanicu, ziadal by sa ich uplny preklad) a nakoniec l. 18(rešt. Perla). najzakladnejsie by bolo aby bol kompletny preklad tychto liniek v pravidelnom intervale aspon v sedle 15 minut. uz som tu pisal nejake navrhy:
17:12(5) 25(18) 42(17) 55(11)
takisto jeden s mojich navrhov je pretrasovat l. 5 po trase Inovecka-Soblahovska 25-Leg. a v tom pripade si vsimnite aj vyborny preklad na Soblahovsku 17:12 42 a k nemocnici 17:25 55. teraz chodi okolo nemocnice az privela spojov a castejsim cielom juzanov je podla mojho nazoru Inovecka/Soblahovska.
takisto aj preklad od Gymnazia by mal byt, pretoze teraz nieje ziadny
cp teraz:
11:07(17) 09(5) 52(11) 59(18) toto by som nazval intervalom z najhorsieho sna, uz som to tu pisal, l. 11 meskava, pretoze trasu Juh-Kubrica-Juh nestiha obehnut za stanoveny cas(cest vynimkam) l. 17 zasa chodieva niekedy skor pretoze linky co idu pred nou poberu vsetkych a ziva prazdnotou a tak linky idu vpodstate vsetky 4 v jednom zhluku.
moj navrh:
11:09(18) 27(17) 44(5) 52(11)
garantujem vsetkym pochybujucim ze l. 17 by chodila konecne naplnena, konecne by bol preklad na Juh I. po viac ako 5 rokoch(pred 1.7.2002 byval na Juh pekny preklad od vtedy je to strasne) takisto je tam vidiet preklad l. 11 a 17. ludia co ma nemaju prilis v laske isto napisu ze by to neslo koli prestavkam vodicov a turnusom ale ja vravim vsetko ide ked sa chce. nebol by to narast vzkm, len presunutie spojov
uvažuje sa, len nieto času. DOzaista by to však v TN na linkách 5/15, 8/18/28, 9/19, 11/17 a 23/28 či iných častiach spoločných bodlo. Draxter, Dano, robí sa na tom niečo?
Určite nie je sociálne spravodlivé, aby ten, kto nemá žiadny príjem platil plnú sumu. Nespochybňujem lacné lístky dôchodcom, ale určite si myslím, že táto cesta nie je správna. Veď najmä študenti TnU mi dajú určite za pravdu, že pre nich MHD stojí za deravý groš: linka 13 chodí v "špičke" možno raz za 30min, a vzhľadom na umiestnenie fakulty mechatroniky je tam prístup veľmi zlý. Zo Sihote ani nehovoriac, odtiaľ to vyjde sakra draho, z Juhu linka 3 zase nepokrýva potreby univerzity, skôr výletný bus.
Je to krok späť, cestujúcich bude menej. Keby sa najprv nainštalujú elektronické čítačky ku všetkým dverám, nepoviem, motivácia tu je. Ale nie za cenu 100% zdraženia a 0% zlepšenia. Áno,busy je treba meniť,ale keďže od roku 1996 do roku 2004 nepribudol /okrem tých 3 krátkych karos/ žiadny kúsok, je to úbohé. Náklady tu sú, ale treba ich minimalizovať, čo v SAD zatiaľ nejako nejde, a najmä správanie sa k cestujúcemu /dobytku/ je horzné, nehovoriac o absolútnej neochote odpovedať na mailovú komunikáciu /Juraj, tu by sme uvítali pokrok,ale žiaľ nie každý asi zdieľa tvoj prístup/.
Potom je tu mesto, ktoré prejavilo za posledné roky konečne záujem o stagnujúcu MHD, ale problémy sa zatiaľ nakopili a nedajú sa vyriešiť hneď a zaraz bez pádu na hubu. A to je práve problém asi najväčší - Cestovný poriadok. Len pri menšej optimalizácii a zrušení "vláčikových" súbehov by sme v TN dosiahli celkom slušný intervalový CP na hlavných ťahoch JUH - Dlhé Hony - Centrum - Stanica - Sihoť/Kubra/Zámostie.
DŮLEŽITÉ INFO PRO AUTORA: bylo by dobré asi oddělit tramvaj Trenčínské Teplice _ Trenčínská Teplá jako zvláštní mhd. Není to součástí Trenčína a na plánu MHD Trenčína chybí. Bylo by dobré mít schéma tramvajové trati i na nějakém schématu. Zaslouží si to. Děkuji.
kvorka