Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: theo #16061:
Keď prejazdy ničia domy, asi to bude treba riešiť inak. Tá ulica bola vždy tankodrom a jej opravy tak aj vyzerali. Pamätám sa, že keď sa povrch opravil, hneď ho zase tuším plynári rozkopali. Ale aká vrstva asfaltu tam je dnes a ako je vystavené podložie, netuším. V BA dosiahli obyvatelia obmedzenia aj skrze hluk. A tie nové busy riadne dunia a sú hlučné - to tak má ozaj byť?
Na ďalšej komisii životného prostredia, dopravy atď., boli vo februári zástupcovia Dopravy na Považí. Dôvodom bola požiadavka občanov obmedziť MHD po ulici J. Derku.
V tejto veci sa zástupca DnP zaviazal vypracovať vypracovať viacero variantov riešenia, vrátane úplného zrušenia prejazdov po tejto ulici s teoretickou možnosťou zníženia obsluhy Kubrej (možnosť závleku cez Kubrú odmietli ako nerealizovateľnú).

Zaujímavosťou sú presné čísla o počte cestujúcich za vybrané mesiace starého a nového grafikonu. Presné čísla odporúčam pozrieť priamo v zápisnici.

https://trencin.sk/samosprava/detail-zasadnutia/?id=1364-komisia-zivotneho-prostredia-dopravy-investicii-a-uzemneho-planovania-datum-2025-02-11
K teme mhd v TN.

Na známosť sa dava ze nasa akoze stanica sa zacina menit na realnu stanicu!

https://trencin.sk/aktuality/upozornujeme-na-zmenu-zastavok-mhd-na-stanici/

3x hurá
Reply on: kvorka #16047:
Neboli žiadne experimentálne vakcíny, výsledky klinických štúdií sú známe. Dezolátske kecy.
Reply on: klobasa #16054:
Ono je otázne, či neni lacnejšie mať nejaké % čiernych pasažierov ako platiť personál. Napr. na Trenčín - Chynorany by sa podľa mňa iba znížili náklady.

A ak by sa tam raz za čas objavili revízory, tak by vedeli pravidelný cestujúci, že je šanca ich stretnút a lístok by si kupovali.
Reply on: Vladimír #16055:
Presne tak, stačí sa pozrieť do susedného Rakúska, kde vo väčšine regionálnych vlakoch premáva v režime bez vlakvedúceho.

Osobne si myslím, že na väčsine regionálnych linek aj na Slovensku by mohla byť SVS. Na problémových linkách (napr. Poprad - Stará Ľubovňa) aj tak musia s vlakvedúcimi chodiť SBSkári, takže samotný vlakvedúci bezpečnosť nerieši.

Súhlasím, že psychologicky má človek pocit väčšieho bezpečia, ak je vo vlaku vlakvedúci. Avšak pri všetkej úcte, ak by sa niekto rozhodol napr. napadnúť niekoho vo vlaku, tak neviem, či by tomu nejaká mladá vlakvedúca zabránila.
Reply on: Harzik17 #16043:
Načo také silné slová (dlhodobo proti, budú môcť zrušiť...)?

Znižovanie personálnych stavov je trend vo všetkých vyspelých štátoch "západného" typu. Populácia postupne klesá, tisíce voľných pracovných miest je problém obsadiť. Mladí ľudia nemajú záujem o mechanickú, monotónnu prácu bez (väčšej) pridanej hodnoty. Zamestnávanie je zároveň oproti minulosti drahé, odvodové zaťaženie vysoké. No a v neposlednom rade pokročila technika a množstvo tejto práce dokážu spraviť stroje, a to lacnejšie, čo predtým nebolo mysliteľné.

Dnes je iná doba ako pred sto rokmi, keď si dráha mohla dovoliť zamestnávať tisíce sprievodcov, výhybkárov, hradlárov, dvíhačov závor, strážcov mostov a tunelov...

A pre príklady ani nemusíme ísť ďaleko. V našich slovenských podmienkach železnica vlastne len pomaly dobieha trend, ktorý v MHD prebehol už pred polstoročím. Alebo si vieš reálne predstaviť, že Transdev teraz začne zháňať cca 70 sprievodcov pre MHD Trenčín, ktorí budú pravidelne prechádzať busom so slovami "pristupovali"? Kde by ich zohnal? Z čoho by ich zaplatil?

Úprimne? Aj ja sa cítim viac v pohode, keď je vo vlaku vlakvedúci. Ale je mi jasné, že ich bude čoraz menej a menej.
Reply on: kvorka #16050:
SVS je cesta k zvýšeniu počtu čiernych pasažierov.
Kto sa viezol posledné dni dvojkou? Ja som ešte dvojciferný počet ľudí nevidel mimo rannej špičky.
Reply on: pešiak #16051:
Pochybujem, vodič je dnes dievča pre všetko.
Reply on: kvorka #16045:
A zvýšila sa pánom vodičom mzda za predaj lístkov v hotovosti , keď to sekli na tých 2€ ? Ja vždy na mojej odmene za prácu pocítim, keď sa zvýšia poplatky od poberateľov za moje služby. Partner sa ,,podelí,, o zisk. A som spokojný.😃
Reply on: Harzik17 #16043:
Tak tak. Spolu s SVS riadna blbosť.
Reply on: kvorka #16042:
Ak si čítal vlaky.net, tak tu bude ešte problém aj s DPH. Nielen s protispotrebitelským aspektom. Služba totiž nie je cestovné. A preto ak ju dopravca nebude vyčísľovať, nie je to v súlade ani s účtovnými predpismi. Aj miestenku, lôžko a pod.vzdy dopravca musí osobitne účtovať. A aj tak robí. Ten servisný je riadny odžub.
Reply on: mikeska #16028:
Tak tak, v TN sa do riadne zhovaadilo, a to ešte na poslednú chvíľu sa 3 chyby odstraňovali.
Reply on: capaCity #16035:
Ty maglajz. Rovnako ako tvoj hoax že je úbohé tvrdenie majúce jasnú oporu vo vede, že účinky experimentálnych vakcín budú známe až i niekoľko rokov. Veď to tak je, nevzdelanec. Čo už len na tomto ti vadí? Nechceš rovno diktovať ľuďom o čom sa majú baviť? Sám máš mebodj neexistujúce výsledky klinických štúdií? Tak netrep hlúposti. A už vôbec iných nekomanduj za to, čo je fakt.
Reply on: TomoSK #16037:
Tak primitívna otázka, hodná niekoho kto nebol asi ani v Žiline, kde to ide krásne. Rovnako ako BA. Pouzi internet a nájdeš.
Reply on: pešiak #16044:
Nie, nie je to práca naviac. Každý vodič to má v opise činnosti.
Reply on: kvorka #16041:
Ďakujem za odpoveď. Otázka iba smerovala z dôvodu osobnej motivácie pre pána vodiča na tejto veci / predaj za hotovosť, dnes 2€/ a jeho ocenenie zo strany zamestnávateľa. V mojej práci za prácu ,,naviac,, , ale aj bežnú prácu nasleduje- ocenenie. Preto sa aj takto staviam ku klientom, teda v tomto prípade cestujúcim. / okrem profesionálnej cti/🙂
Reply on: henko151 #16026:
Pridám sa aj ja k tejto téme. Poplatok za servis vo vlaku 3€ nie je z dôvodu zvyšovania tržieb. Je to zakrývanie toho, že spoločnosť je dlhodobo proti vlakvedúcim (stoja ich veľa peňazí). Takto ich budú môcť zrušiť, veď nepredávajú dostatok lístkov a nevykazujú činnosť.

Bezpečnosť pôjde taktiež dole viď niektoré trate bez vlakvedúcich, kde ľudia kvôli bezpečnosti a neprispôsobivým radšej necestujú.

Toľko za mňa.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.