Pozor , pozor páni polovodiči. Verejnosť aktívne pozoruje činnosť vodičov. Hlásili mi, že 24 ka a 6 ka nestáli na zástavkách. Pohov. My tu platíme aj tých, čo sa nechcú vmestiť do kože . Od budúceho týždňa idú konkrétne sťažnosti do kocúrkova aj na prevádzkovateľa.
Hlavne norma má vskutku len odporúčací charakter. Lebo ozaj môže byť, že treba zastávku niekde, kde to nevydá. Ale velkorysejsie robiť nie je problém. Od vodičov však vidíme, že skôr je problém kvalita prác, asfaltu, výšky a pod.
Presne toto treba, konečne funkčný manuál aby zastavky mali hlavu a pätu, lebo potom si tu každý robí čo chce. Viď najnovšie osadenie kas. obrubníka na L. Starka kde to smrdí poškodením pneumatiky. Nepomohlo ani viacnásobné upozornenie od prvých dni. O kvalite nového asfaltového povrchu aj škoda hovoriť... Preto s prijatím manuálu by bolo vhodné konečne zaučiť úradníka, ktorý preberá takéto prerábky a intenzívne neprebral takéto nepodarky.
Parametre zastávok sa zrovna riešili v utorok na Komisii dopravy. V rámci manuálu verejných priestorov boli zadefinované aj parametre autobusových zastávok tak, aby sa na nich dalo normálne zastaviť. Síce na nás bola od jedného člena komisia smerovaná kritika, že ideme do rozporu s STN, avšak za seba osobne nevidím nič zlé, ak si mesto zadefinuje "nadstavbu" nad STN.
Aj zastávky Detské mestečko, Dlhé Hony či všetky zastávky na Soblahovskej sú v súlade s STN, a čo máme z toho? Na Detskom mestečku nezastaví nič normálne, na Dlhých Honoch len krátky voz a na Soblahovskej sa musí ísť do zastávky krokom, aby sa od nej nestálo ďaleko.
To sa mi snad nechce ani verit. Akoze ohladom zastavok asi aj ano, ale ohladom parametrov vobec. Ved sam vies, aka je posledna vybudovana zastavka Detske mestecko...tam sa neda normalne pritiahnut bez toho aby si nevytriafal bud zo spodu bus, alebo zvrchu cestujucich po hlavach. Alebo zastavit pol metra od obrubnika.
Minimalnym standardom by malo byt jeden a pol nasobok urcitej hodnoty preto, aby tam jednak bus normalne zastavil ale aj koli tomu, aby sa tam nudzovo zmestili dva za sebou. Pretoze doprava sa zhustuje a tie meskania v urcitych casoch budu, aspon do celkovej reorganizacie dopravy v meste, beznou sucastou.
Veru, tam to je gordický uzol, vzhľadom k tomu, že mesto si nechalo len 2 možnosti, ako sa dostať za trať 120 v Zamostí, čo je obrovská chyba, ktorej náprava nie je v horizonte 10 rokov možná. Preto je zastávka Psotného jednoznačne dôležitá a mohla by byť najvýraznejšou v okolí (dokonca by asi poslúžila aj LIDLu na druhej strane podjazdu).
Potom rovnako súhlasím s klobáskou, že Kaufland smer mesto sa tiež pýta.
Máš pravdu, vidíme to na Jasnej, že mal to byť štvorlístok, ale nebude a potom linka 1 musí stáť inde a linky idúce cez Sihoť III z Kubrej prefrčia bez zastavenia, čím sa to nové spojenie zase degeaduje. Tu som nezachytil ani, či sa s tým niečo bude robiť.
S dôležitosťou zastávky Psotného absolútne súhlasím, téma jej dostavby je otvorená a reálna. Rovnako ako zastávka Rulandská medzi Vinohradmi a Kasárenskou, medzi križovatkami so Šafranovou a Slivkovou. V danej polohe by rozdelila 700m dlhý medzizastávkový úsek a sprístupnila by ako nové bytovky, tak aj novú IBV smerom k VOP.
Ešte by som rád doplnil, že prístup mesta k výstavbe novej infraštruktúry sa oproti roku 2016 obrátil o 180° a vo všetkých projektoch pre výstavbu nových projektov boli definované zastávky, prípadne otoče aj s parametrami tak, aby mohla byť verejná doprava do daných lokalít zabezpečená od momentu príchodu prvých nájomníkov.
Mne sa nápad presmerovať L7 do Záblatia nepáči, ale naopak vidím potenciál v dobudovaní zastávky "Psotného", ktorou by sa L7 sprístupnila pre štvrť medzi Záblatím a Zlatovcami! Hneď je po probléme ktorý by presmerovaním L7 pôsobil v štýle prehadzovania horúceho zemiaku.
Samozrejme nie len to, ale napr. kto ide zo stanice od vlaku do Zlatoviec alebo opačne, na vlak, by si týmto skrátil cestu (krúženie ešte aj cez Rybáre) o 8 min.
Pri rozmachu danej štvrte to stojí za investíciu a je škoda že sa na to nemyslelo už pri výstavbe cesty ako aj všade inde (Žilinská smer Pred polom, napojenie Zlatovskej na diaľničný privádzač, zánik zastávky autoservis pri výstavbe kruh. objazdu, ...).
Niekedy to pôsobí dojmom že po dostavaní cestnej siete príde precitnutie, "aha, veď my tu v Trenčíne máme aj nejakú verejnú dopravu, ktorá potrebuje niekde zastavovať". Len potom už je problém náprava.
TomoSK