Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vráťme sa k aktuálnej téme - MHD od 1.11., pozrel som schémy v aktuálnom článku tu na imhd a prosím admina, aby sa po kliknutí na schému táto dala približovať, lebo takto sa z diaľky nedá na nej čítať.

A k zastávkam by som dodal, že ak môže mať linka 1 zastávku v smere Pred Poľom za kruháčom, prečo tam nestojí aj linka 4 a 11? Potom vychádza, že v smere Pred Poľom linky 4 a 11 neobslúžia Sihoť III.

Súhlasím, že je obrovská škoda, že ani po 8 rokoch mesto nesplnilo svoj sľub ohľadne zastávky na Brnianskej ulici 🤕

Belá je na zastávke PAL hneď za priecestím?

Kubrica, záhrady je niekde pri rybníkoch pri pstruhoch?

Zastávka "Mobelix" sa neuvažovala?
Reply on: TomoSK #14690:
KN to je paródia na MHD, tam za to ešte platiť bolo za trest. Sa divím tak veľkému mestu, stačí pozrieť do Handlovej či Senice, ako má MHD fungovať aj v malých mestách. KN je veľkosťou ako SN, a to sa nedá MHD ani porovnávať. O level vyššie sú NZ, to je tiež riadna "socka". A tým asi máme podpalubie MHD vymenované.

PU je zaujímavý, lebo tam to bolo v roku 2004 tiež veľmi biedne, odvtedy treba povedať že je MHD pre ľudí. Ale že je zdarma, som netušil.
Reply on: draxter #14689:
Samozrejme, tak je. Objednávateľ je pánom veci, nie dopravca.
Reply on: pešiak #14691:
Fuu, ty si ideš svoje. 🙂 Aby ti Rybníček aj z chladničky nevyskočil.
Reply on: TomoSK #14690:
Veď predsa doprava je aj dnes zadarmo. Teda napríklad súkromné spoločnosti zvážajú svojich zamestnancov do práce a z práce zo širokého okolia. Všetko je iba o záujme veci riešiť. A peňazí ? Tých je veru habadej. Len ich rozdeľovníci majú iné priority. Železná mostná opacha , Rybníčkov sen, koľkože desiatok miliónov zožerie? Desiatky miliónov. A ďalšie opičiny dtto. Dnes som bol v Žiline a hrôza a strach z dopravy . A to tam oný slovenský hrdina z SNS Danko denne pokukáva. Ale, aby som nezabudol. Mesto Trenčín dostalo otázky ohľadne BOLT kolobežiek. Teda, kde je prevádzkáreň oných dopravných prostriedkov v Trenčíne / nie sídlo/ a kde je zmluva o prenájme verejného priestoru pre oné dopravné prostriedky / obchod prebieha priamo na verejnom priestore /. Právnik povedal, že verejný priestor v Trenčíne má byť jasne podnikateľom spoplatnený. A aj je. Spýtajte sa podnikateľov, koľko platia za prenájom chodníčka. A milé zelené , dnes problémové kolobežky ako? Pozná niekto odpoveď, mesto zatiaľ statočne mlčí. P.S. aj toto treba riešiť, kolobežkári v Trenčíne už aj zabíjajú.😠
Reply on: draxter #14689:
Bez ohľadu na silné a slabé stránky považujem MHD zdarma za populistický nezmysel, ktorý má takmer vždy za cieľ zalepiť cestujúcim ústa, aby nenadávali na mizernú kvalitu MHD. Z hlavy mi napadá v slovenských pomeroch napríklad Púchov a Komárno, a v oboch mestách to je silná bieda. Verejná doprava je služba, ktorej kvalitné zabezpečenie stojí nemalé financie, a pripraviť objednávateľov o najväčší zdroj príjmov mi jednoducho nedáva zmysel.

Večne omieľaným cieľom MHD zdarma je prilákanie ľudí z áut do MHD, no ja som presvedčený, že bezplatná verejná doprava spôsobuje pravý opak. Pomer ľudí, ktorí neobracajú každý cent je u "motoristov" veľmi odlišný, než u ľudí používajúcich verejnú dopravu. MHD zdarma podľa mňa dostane do vozidiel ľudí, ktorí sú peší alebo si ani MHD doteraz nemohli dovoliť, a zrovna táto skupina môže ešte viac posilniť vôľu ľudí jazdiť autom a ani za toho pána boha ich nepresvedčí, aby presadli do ešte väčšej "socky".
Reply on: tomas153cv #14688:
CL nemusí zdražieť a nemusel ani teraz. Sú mestá, kde je MHD zdarma. Je to vec objednávateľa, na čo má a čo chce dosiahnuť. Keďže mesto má slušné príjmy z parkovného, vôbec MHD nemusela zdražieť a už vôbec nie toľko. A tak sa píše nižšie, dôvody tak výrazného zdraženia neboli ničím podložené a nie našou úlohou o nich špekulovať. Materiály pre MsZ nepustia.

Druhá vec je, že nielen výška ale aj čas zdraženia bol zle zvolený, keď už k nemu malo dôjsť. Avšak netreba zabúdať, že súčasný primátor je 14 rokov vo funkcii a teda ktovie, prečo sa rozhodol takto a až teraz...
Reply on: draxter #14684:
jasne, ja tomu rozumiem. Ale netvrd mi ze nieje v zaujme dopravcu aby si udrzal nejake renome, s mestom si to vykomunikovat. Lebo bezny obcan tomuto nebude chapat ani z rychlika, hoci nerad suhlasim s komentarom Vladimira nizsie, ze by sa mali zaujmat o to preco cestovny listok nezdrazel. Zial v reali sa tak nedeje a diat sa nebude. A to MHD ma byt sluzba pre ludi cize sledujeme tu krasny paradox 🙂
A nie, samotne vedenie mesta za to nebude vela ludi vinit, hoci maju na tom najvacsiu zasluhu. Skorej toto je bezna politika, predat ludom beznu informaciu tak aby bola objektivne odkomunikovana a spracovana. Takto ked sa kohokolvek teraz spytas, za zvysenie cien moze nova firma, lebo za SADky sa nic nemenilo.
Reply on: Vladimír #14686:
V krajine, kde si obcania nevedia dohladat kolko % predchadzajuceho dopravcu bolo vlastnenym statom, ze sucastny dopravca vobec nieje z Nitry, hoci ma NR ECV, nevedia, preco existuje zlavneny listok a ze ho musi niekto doplatit, by som rozhodne nehovoril o populizme. Krasne sa tu da aplikovat Hanlonova britva. Zial
Reply on: Pablo #14685:
Ja by som nehádzal vinu len na jednu stranu.

Áno, politici majú tendenciu k populistickým krokom, aby si nepohnevali voličov. Ale ani občania sa 13 rokov politikov nepýtali, ako je to možné, že im dražie strava, nájom, dovolenky, holič, kachličky aj pivo... a len verejná doprava sa zázračne drží na rovnakých cenách, hoci všetci vedia, že náklady rastú.

U nás sa síce na populizmus rado nadáva, ale veľká časť obyvateľstva ho zároveň chce.
Reply on: draxter #14684:
Tu sa dá len jasne skonštatovať, že ryba smrdí od hlavy. Len, problém je že ryba sa nemá na čo vyhovoriť keďže volant drží pevne už veľmi dlho...
Reply on: tomas153cv #14683:
Dopravca nič deliť nemohol, dopravca má postavenie vykonávateľa. Mesto si určuje cenu, keď chce môže i zdarma. Tu je to len a len otázka na vedenie mesta a primátora, nakoľko on a jeho tím tu bačuje od roku 2010 a teda nemôže pol slova povedať, že to nešlo inak alebo ako píše Vladimír, postupne.
Reply on: kvorka #14682:
je to sice politika ale monetarna. Vladimir ma pravdu v tom ze sa malo zdrazovat postupne. Faktom ale nadalej zostava ze sucastny dopravca po dohode s mestom to mohol rozdelit, nota bene ked sa meni aj CP.
Reply on: Vladimír #14681:
To je politika. Žiaľ, ani v prípade zvýšenia pred letom neboli dodržané podmienky a absentuje akékoľvek zdôvodnenie navrhovaného zvýšenia, inými slovami - vytiahli sme si z klobúka sumu.
https://www.pmdp.cz/o-nas/aktualne/doc/zmeny-v-tarifu-od-1-1-2025-3957/newsitem.htm

Koncom júna schválilo Mesto Plzeň zvýšenie cien v MHD od 1.1.2025 o 1,82%. Napríklad základný mesačník podražie o 8 Kč (0,32 €).

Súčasné ceny pritom platia len od 1.1.2024. Zmeny v tarife sa vykonávajú každý rok o mieru inflácie.

Ak by sa toto robilo aj v Trenčíne (a inde na Slovensku), nemuseli by sme už nikdy riešiť "ľadovú sprchu" v podobe skokového zdražovania cestovného po tom, čo sme sa 13 rokov tvárili, že inflácia neexistuje.
Reply on: kvorka #14675:
Vďaka Kvorka , ešte raz vďaka. Som veľmi rád, že si trafil klinec po hlavičke. Pre slovenčinárov, čo iba buzerujú, to teda znamená, že si j a s n e ukázal ako to v Trenčíne zo zodpovednosťou za svoju prácu je. Takže chybou bolo, že za svoj výkon si vo verejnosti neskladá účty ten , koho tu popisuješ. Schovávajú sa za všakovakých platených poradcov / aj z mojich daní / a myslia si, že to postačuje. Vôbec to nepostačuje. Ako tu a nielen tu tvrdím, že Rybničkárenie už dlho trvať nebude! Niekedy sa hovorilo, že dávam komunistovi niekoľko času. Tým vôbec netvrdím, že Rybníček a spol boli, alebo sú v nejakej partaji. Je to iba pre prirovnanie. Bordel v Trenčíne a teraz aj v tomto tu, je treba neustále kritizovať, lebo nás tu darebáci ukameňujú. 1. zástupca primátora Forgáč dokonca svojvoľne vyhodil sťažujúceho sa občana na rokovaní komisie pre sociálne veci a verejný poriadok. Kamarát mi to povedal a ja mu verím. A MZ ? Údajne sa chystajú právne kroky proti komisii, čo má vyšetrovať bordel mesta Trenčín. Nič nerobia a prejudikuvávajú sťažnosti. Aj Rybníček. Tak že tak. Trenčín - bordelistan po vzore Rybníčka. Arogancia a hnus. A , že vraj budúce mesto kultúry. Ďakujem pekne. 😷
Reply on: Michal Mazánik #14678:
Názov dostala pekný, my ju už dlhšiu dobu - pracovne - voláme Márnica 😁 časom pribudnú otázky- idete k nemocnici- pred či za? -k márnici ?! 😂 😅 😆
Reply on: milan007 #14677:
Tým by sa ale zhoršila dostupnosť pre obyvateľov zo sídliska Kvetná a pre IBV medzi Kvetnou a Zlatovskou. Preto momentálne vidíme ako do budúcna vhodnejšie riešenie zahustenie o ďalšiu zastávku. Áno, zastávky síce budú cca po 300 metroch, ale rastúca hustota osídlenia si to skrátka bude vyžadovať. Okrem toho, párová zastávka k Zlatovskej by pomohla aj obyvateľom Bavlnárskej ulice.

Z našej strany a trúfam si povedať, že aj zo strany mesta sa robí všetko preto, aby sa zastávka Za nemocnicou stihla.
Reply on: Michal Mazánik #14676:
Tak potom sa mohla zastávka v opačnom smere presunúť oproti tej v smere do centra, ako to bolo dakedy, z tohto pohľadu by to malo logiku.

Stihne sa nemocnica do 1.11.?

Uff, toto je neskutočné, už v roku 2016 tam zastávku sľubovali, čo si sedia na ušiach i očiach? Ti poviem, že toto je asi najhorší gól, to preverí bude zase len status quo.
Reply on: milan007 #14674:
Nedalo, pretože najmä v pracovných dňoch zastávka Park Úspech smer Hasičská nezvláda kapacitne odbavovať ani spoje regionálnej dopravy, nieto ešte spoje MHD. Zrušenie zastávky Zlatovská zároveň nepovažujeme za vhodné, nakoľko v jej blízkosti v najbližších rokoch vyrastie, resp. už vyrastá niekoľko stoviek bytov na mieste bývalého futbalového štadióna Ozeta. Naopak sa chceme usilovať o zriadenie zastávky Zlatovská aj v smere k SAD.

Zastávka Za nemocnicou je vyprojektovaná, sme v procese posudzovania vyprojektovaného riešenia ODI.

Zastávka na Brnianskej by bola veľmi vhodná, bohužiaľ tu mesto Trenčín minulý rok zrealizovalo výstavbu cyklotrasy z EÚ fonfov, pričom súčasťou projektu zastávka nebola. Po dobu 5 rokov je v rámci udržateľnosti projektu možnosť zásahu do cyklotrasy veľmi obmedzená. Mesto podľa našich informácií preverí možnosti, ale v tomto prípade som skôr skeptický.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.