Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Kamil (15.8.2024)
Téma: Mobilita
K otázke 23213 zo dňa 27. 5.2024:
Keď som sa pýtal na dôvody zdražovania cestovného v MHD očakával som kvalifikovanú odpoveď podloženú ekonomickým výpočtom, číslami o nákladoch a výnosoch. Možno vysvetlením či je MHD pre mesto zdrojom zisku, ktorý musí zarábať alebo ho chápem aj ako istú službu občanom, prostriedkom pre zlepšenie dopravnej situácie a teda aj životného prostredia a teda ho do istej miery mesto môže dotovať... Očakával som odpoveď od kompetentných ľudí - veď Návrh zmeny cenníka vypracoval Ing. Minarech a predložila ho Ing. Múdra. Finančná a majetková komisia ho odporučila schváliť. Poslanci schválili.
Týto ale mlčia.
Na základe akých podkladov? Pohľadom do kryštálovej gule? Z kávovej usadeniny? Alebo vyšším vnuknutím?
Odvolávanie na Nitru, Prešov či Žilinu je detinské.
A ešte jedna otázka: čo má Doprava na Považí spoločné s cenovou politikou MHD Trenčín?
Odpoved:
Mária Capová, vedúca útvaru ekonomického, 23.8.2024

Dopravca TD Transport s.r.o. a Transdev Morava s.r.o. zabezpečil za rok 2023 výkony mestskej hromadnej dopravy v objeme 5 440 032 eur. Tržby za rok 2023 boli vo výške 1 248 524 eur.
Mesto teda za rok 2023 doplatilo za služby mestskej hromadnej dopravy čiastku vo výške 4 191 508 eur.

Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ:
O výške cestovného v MHD Trenčín rozhoduje Mestské zastupiteľstvo Trenčín.

Záver: zase sa nikto nevyjadril, na základe čoho došlo k zdraženiu základného lístka na 225%. Múdrosť, že to schvaľuje zastupiteľstvo, je úžasná. Robiť dementov to áno, ale aj MsZ malo mať podklady pre takéto rozhodnutie. Kde sú? Neexsitujú, pretože by inak boli dané poslancom pred hlasovaním v rámci podkladov. Nestalo sa.
Nedalo sa presunúť zastávku MHD "Zlatovská" pred Úspech? Takto je jedna tam a jedna tam, pri Úspechu by združená zastávka MHD a PAL bola vhodná.
Ešte k novým zastávkam:
Pred Poľom vraj bude, kedy bude nemocnica - zadná brána?
A medzi Brnianskou a Záblatím/Zlatovcami nebude nič? Pri Merkury/LIDli sa to priam pýtalo.
Reply on: pešiak #14671:
ale ved ja nic netvrdim! Ja som sa len slusne opytal ze ako si to myslel lebo som tomu nechapal a po tejto odpovedi vobec niesom o nic mudrejsi, skorej mam pocit ze asi s tebou nieje nieco v poriadku lebo raz su vodici arogantny a vyhorety a potom su zas hrdinami? Co to je za nezmysel? A este k tomu pri takej veci ako je anonymna staznost, kde Pablo jasne napisal ako sa takato staznost riesi(a ze sa tak naozaj riesi, Transdev Slovakia a.s. si na tom dava dost zalezat) a tvoje vyjadrenie bolo ze je polovodic na dochodku. Nehnevaj sa ale troska mi tvoja osoba klesla na doveryhodnosti ohladom prispevok v tejto diskusii 🙂
Reply on: pešiak #14671:
Tak v rámci žehlenia, som stratený.

Raz sú vodiči v TN vyberám z tvojich príspevkov: "nevodiči, nemúdry polovodiči na dôchodku, mudrci, arogantní, odvážlivci"

A teraz čítam, že sú "Vodiči MHD v Trenčíne sú aj mojimi malými hrdinami..."

Akoby to písali dve rozdielne osoby 🤔 .

PS: Samozrejme aj v TN sú vodiči čo by mali ísť robiť radšej inde, robia hanbu a nervy nám ostatným, ale tých je menej ako prstov na ruke...
Reply on: tomas153cv #14667:
Vodiči sú tí , ktorí realizujú všetko to, čo sa malo poriadne rozhodnúť a dohodnúť. Nestalo sa . Ak máš obecne niečo proti nim / vodičom/ tak to tu láskavo zverejni. Vodiči MHD v Trenčíne sú aj mojimi malými hrdinami, ktorí sa musia často preniesť cez často komplikované situácie. A obzvlášť v dnešnej hnusnej dobe. Mám medzi nimi - bývalými vodičmi MHD v Trenčíne - veľmi dobrých priateľov , takže láskavo tu netvrď niečo, čo nie je a ani nemôže byť pravdou. Si ako tí dnešní politici aj tu v Trenčíne, či vyše TSK, či parlament. Klamú národ a berú za to ešte aj peniaze. Ale , aby som neodbáčal. Čo som chcel povedať som napísal. No a to je všetko. Občan, cestujúci. A preto sme-ste tu asi všetci. 😛
Reply on: kvorka #14665:
Žiaľ, ten Púchov bude problém aj vtedy, keď ZSSK začne dávať na Ex600 len mašiny na 160. Pred PU som minule chytil sekeru, lebo nás nemohli pre obsadenosť hrán vpustiť. Keď sa predĺžia Ex z CZ do ZA, to ešte len bude...a potom napasuj MHD.
Reply on: nuuk #14657:
Tento človek trepe odvtedy, ako sa tu nick "pešiak" zjavil prvýkrát.
Reply on: pešiak #14651:
ja som urcite neni jediny, ale absolutne som nepochopil pointu tvojho prispevku. Jakoze vsetci soferi su idioti a treba ich vyhodit, ci co si vlastne chcel povedat?
Reply on: nuuk #14657:
Neveríš, uveríš. Veľmi nerád vstupujem do snahy každého tu prispievateľa, ale . Trepeš ty a to dve na tri v koncepcii kritiky druhých ľudí a hlavne ak ide o prijímateľa dopravných služieb MHD v Trenčíne, teda cestujúceho. Uvidíme o 3 mesiace pán najchytrejší.😋 A ak si taký arogantný - trepe to tebe v prázdnej hlave.
Reply on: henko151 #14664:
A k tomu nedostatočný počet hrán v PU (len 4) po drahej rekonstrukcii a meškania sú 10-15 obvyklé
Reply on: TomoSK #14660:
Plne súhlasím. Včera aj dnes som zažil výluku 1 TK medzi Púchovom a Považskou. Samozrejme zrovna v tom mieste sa stretávajú Tatrany a v jednom smere ide vždy IC.

Tatran od Bratislavy prišiel včas do Púchova, Tatran od Košíc prišiel s pár minútami do Považskej Bystrice, aby pustil pred seba vyvatované IC. To prešlo Považskou asi 7 minút po odchode Tatrana v smere do KE z Púchova. Na vzdialenosť AH pustili za IC Tatran smerom do Bratislavy. A výsledok? Tatran v smere do Košíc odchádzal z Púchova s +20.

Dnes som svedkom rovnakého počínania (Ex 609), len chytil +15. Môžete už len sledovať, ako kvôli tejto výluke bude rozosievať meškanie od Žiliny ďalej na východ.
Reply on: draxter #14662:
za Priorom
Ešte k tomu dojazdovemu spoju na linke 3.: ideálne by bolo, ak by prešiel cez most, stočil to vľavo a za semaforom doprava na Palackého a niekde za Pritom prípadne vyložil a potom na most a do garáže. Vtedy by bol využiteľný ešte aj na spojenie s lavobreznym centrom na cca 23:30. Iste,kúsok naviac, ale po Old Herold má len výstupný potenciál.
Reply on: TomoSK #14660:
Veď to, že na IC vždy nájdu mašinu, ale Ex dajú čo príde. Malo by to byť opačne,komerčný produkt by nemali uprednostňovať.
Reply on: kvorka #14659:
S výnimkou Ex 602 a Ex 609 sú na Tatrany nasadzované takmer výlučne rušne s vmax 160, súpravy na vmax 160 sú už niekoľko rokov absolútnym pravidlom. Nikdy sa však výrazne neubudne meškaní, pokiaľ ŽSR budú organizovať prácu tak, ako organizujú.

Odjakživa totiž "traťováci" pracujú približne od 7 do 15 a výluky sa robia medzi rannou a poobednou špičkou, tj. v čase cca od 8 do 13-14. V tom čase je po celom Slovensku na jednokoľajkách NAD, na dvojkoľajkách výluka TK, vďaka čomu sa vlaky zmeškávajú, meškania sa prenášajú a prostredníctvom dlhých spojov, akými sú Ex 600 sa neeliminujú, ale prenášajú aj na prípoje prakticky až do ukončenia dennej premávky. Pokiaľ by sa veľmi dôležité výluky typu "kosenie porastu" s výlukou TK konali v noci, a nie počas dňa a najhustejšej premávky, vtedy by meškaní výrazne ubudlo.

Ale to nejak súvisí s ohromnou skostnatenosťou fungovania ŽSR a firmy ako takej. Jediné, čo nás teraz chráni pred obrovskou katastrofou s meškaniami, sú "vaty" v úsekoch Spišská Nová Ves - Poprad a Žilina - Vrútky (oba úseky po 7 extra minút) kvôli ešte/už nerealizujúcim sa výlukám, vďaka ktorým majú všetky vlaky 14 minút k dobru na potlačenie meškania.
Reply on: draxter #14652:
Ak začne ZSSK nasadzovať na Ex600 konečne výlučne rušne pre vmax160, potom dosť meškaní ubudne. Ale teraz favorizujú IC napriek záväzku vo verejnej službe.
Nooo, vidím že asi všetci dostaneme bičom...síce nevieme od koho, začo, ale ešte uvidíme 🙂
Reply on: pešiak #14655:
to je neuveriteľné ako tento človek trepe
Niekedy až s údivom sledujem schopnosti pešiaka toho toľko napísať, no zároveň nič nepovedať.

Reči a obsah na úrovni VMČ Sever, len v inom balení...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.