Priechod je tam veľmi potrebný, na druhú stranu, v súčasnosti sa už priechod nedá zriadiť len "namaľovaním zebry". Je potrebné zabezpečiť bezbariérovú úpravu, vrátane vodiacich línií pre nevidiacich a tiež nasvietenie priechodu. Táto investícia sa určite nestihne v tomto roku. Rokujeme s Útvarom mobility a ODI aspoň o vyznačení dočasného priechodu, všetko ale bude závisieť práve od stanoviska ODI. Chceme tiež stihnúť pripraviť navigáciu vo forme pochôdznych nálepiek, ktoré budú pohyb cestujúcich usmerňovať tak, aby neprechádzali cez Kubranskú ulicu v neprehľadnej zákrute.
S výnimkou ranných a večerných hodín má linka 6 prakticky celodenný dvojhodinový interval, teda paradoxne v čase, kedy cestuje najviac ľudí, je interval najdlhší. To ma privádza aj k odpovedi na otázku, ktorá bola spomenutá pod článkom. Už v minulosti sme sem dávali graf, ktorý sa dá nájsť aj na zázname z verejnej prezentácie. Ten jednoznačne ukazuje, že prepravný prúd medzi Sihoťou a Zámostím je cez víkend veľmi slabý. Nová linka 16 poskytne Zámostiu priame spojenie s OZC MAX, Kauflandom a vznikajúcou obchodnou zónou Merina, čo je pre cestujúcich zo Zámostia určite atraktívnejší cieľ než sídlisko Sihoť, kde je cez víkend otvorený akurát tak LIDL. Pre cestujúcich, ktorí ale na Sihoť potrebujú ísť, bude k dispozícii prestup na Hasičskej.
Áno, očakávam otázku, prečo teda Zámostiu zavádzame priame spojenie do MAXu a Kubrici ho rušíme. Treba si však priznať, že zatiaľ čo Kubrica má 269 obyvateľov, MČ Západ má podľa eGOV portálu mesta Trenčín na trvalom pobyte cca 11 tis. obyvateľov. Preto Zámostiu poskytujeme priame spojenie a Kubrici "len" spojenie s prestupom.
Zastávka Pred poľom smer Kubrá zostane tam, kde je. Vodorovným dopravným značením ale bude upravený tvar križovatky a zároveň dôjde k vytvoreniu tretieho nástupišťa tejto zastávky pre smer Sihoť.
Koncový úsek 4 je niečo iné. A ani 6 nie je 120 celý deň, ale pre Opätovnú to bolo dostatočné, majú k tomu Os vlaky a plne vrece PAL spojov v integrovanej tarife (tak ako ste odôvodnili ráno pre Zámostie na stanicu).
Ano, toto by mohol byt stavebny kamen toho co popisujem v prispevok nizsie - jasne a razne urcit maximalnu dobu cakania. Zohladnit prestoje, celkovu dlzku trasy, pocet cestujucich, premavku ako aj uprednostnit vacsinu pred mensinou. Skratka jasne, vecne podlozene(zial urcite nepopularne) rozhodnutie, smernica, usmernenie, prikaz o tom ako by to malo vyzerat. Bez nutnosti realne vynalozeneho usilia v podobe financnych prostriedkov(vid moje ostatne prispevky o upgradu palubnych jednotiek atd) pripadne mrhania ludskymi zdrojmi premyslat uz vopred.
Netreba sa spoliehat na nejake nahody a "onotonejakdopadne". Treba jasne a zrozumitelne(aj za cenu nepopularnych opatreni a strat na cestujucich) zadefinovat parametre tak, aby sa dala na nich spravit nadstavba napriklad spominanymi informaciami pre vodicov. Malickost? Mozno, ale vytvorenim standardov aplikujucich sa napriklad napriec celou dopravou sa dostaneme do stadia ze sa napriklad nebudem bat pouzit multimodalnu dopravu(vlak-bus-vlak) - povodne som tymto pribehom(a nielen tym) chcel odpovedat TomoSK, nakoniec som vsak svoju odpoved prehodnotil. Cize kludne zaviest standard ze MHD nebude cakat viac nez 5 minut.
Ak si niekto mysli ze je to nezmysel, skusme si spomenut par rokov dozadu o tom ze bude napriklad jednotny konektor na nabijanie periferii. V roku 24(a hanbim sa naozaj teraz za moju retoriku) je usb-c s PD protokolom standard. Format akychkolvek dokladov uz je standard. DIN normy prebral ISO a vo vacsine pripadov je tiez z toho bezny standard. Vsetko beznym obyvatelom ulahcuje kazdodenne veci v zivote.
Tak ako som pisal Milanovi, aj toto bola trosku obsiahla odpoved nad ramec toho na co reagujem
To je prave to ako to myslim. Napriklad linka cislo 5 a 6 (myslim) sa na terajsej zastavke Brnianska stretali s umyslom garantovaneho prestupu(este aj na nasledujucu zastavku to platilo). Kedysi(omg a nieje to tak davno) to fungovalo, zavolalo sa, vodici sa poznali i ked aj ja ako bazant som to mal zo zaciatku tazke(stal som na zastavke aj zo 4 minuty pokial som sa "uistil"). Pri vtedajsej fluktuacii sa to vcelku riesit dalo, otazne je kolko ludi to vyuzivalo, zial teraz to uz uplne mozne nieje. A nie, aj ked to tak vyznieva, nevychvalujem vtedajsi princip, aj ked to paradoxne fungovalo. Treba vytvorit systemove riesenie ktore bude fungovat dlhe roky, bez ohladu na to, kto bude prevadzkovat MHD a minimalizuje negativne dopady na druh takehoto cestovania. Budem sa opakovat ale netreba sa spoliehat na "vizualnu kontrolu" popripade pytanie sa cestujucich. Lenze vsetci by chceli vyuzivat pozitiva, spoliehat sa akysi vyssi zasah, nahodu, statistiku a pritom tazit z vyhod prameniacich z principialneho hladiska takejto prestupovej koncepcie. A pritom sa zabuda na to najelementarnejsie. Krasnym prikladom tohto je integrovana doprava TSK. Jedna strana sa vyhovara na druhu, druha na prvu a vysledok je taky ze na to doplaca cestujuci, vodic a vlastne vsetci ktori su v zakone padajuceho hooo pod tou pomyselnou ciarou. Drvivej vacsine tychto detskych chorob by sa dalo predchadzat vecnou debatou, konstruktivnou kritikou a hlavne sebareflexiou. Len to by sme si nemohli natahovat pipiky ze kto ho ma vacsi. Tato odpoved skorej ako pre teba je mienena asi vseobecne, ale to uz si davno z toho textu vytusil.
Co sa tyka L11 cez vikend, myslim ze 5:25 bolo o dost kritickejsie ale je to krasny priklad toho co som spomenul vyssie a do bodky to vsetko potvrdzuje.
a to je prave to : kratke vyrovnavacie prestoje, ukony nad ramec pracovnej zmluvy, ci proste len blba suhra okolnosti - s tymto vsetkym by sa malo pracovat. Cize je to presne tak ako pises, ty ako vodic nemas zial odkial zohnat informaciu o tom ci spoj, z ktoreho mal byt prestup realizovany, uz isiel. Mame rok 24 kde nieje problem v barsakych priblblych appkach sledovat polohu autobusov takmer realtime. Zbavili sme sa palubnych pocitacov s hardvarovymi tlacidlami na ukor dotykovych len preto, aby periferie nebolo zbytocne nakladne upravovat v pripade vylepsenia/zmeny. Zmizli tlacene oznamy vycapene na C-ckovych karosach snad po celom skle, ale niesme schopny implementovat do palubnej jednotky jednoduche funkcie? Nasledna kontrola prestupu ma prebiehat primarne vizualne dalej odhadom, nahodou pripadne kontrolou cestujucimi, toto je co za nezmysel?(neutocim na teba, len ma udivuje systemove riesenie, vid. citaj dalej) Uz davno to malo byt(a nie, nezaujima ma ako je to v BA, RK, PHY, riesim len a len TN a nech sa kludne inspiruju ostatny) riesene vecne, taktne a hlavne v prospech cestujucich tak, aby s najvacsou pravdepodobnostou bola zabezpecena minimalna mýlka. V dnesnej dobe by toto naozaj nemal byt ziadne problem. Inak to stale bude stat z vacsej casti na ludskom faktore, kde ako sam popisujes, tvoj pristup je logicky a ludsky, zial pristup ineho vodica uz taky byt nemusi. Pretoze vyhodnotenie danej situacie(blokovanie premavky, navaznost spojov ci celkove zachovanie kontinuity) moze kazdy bez relevantnych dat vyhodnotit inac(napriklad co jeden sofer vyhodnoti ako "ostane tu stat pre jedneho cestujuceho" moze druhy sofer vyhodnotit ako " nebude cela siet MHD meskat koli jednemj cloveku ").
Prečo nebola obnovená 121? Lebo nefunguje ani jedno zo zariadení, ktoré bolo cieľom v opatovskej doline, nefunguje ani chata, ani vodná plocha. Na žltú turistickú sa dá vyjsť aj od kyselky.
Je skutočne podivuhodné, že niekto vyčíta neobnovenie sezónnej linky do nefungujúcej doliny, navyše s novým vodičom a vozidlom, pričom tu bola pred nejakou dobou vyčítaná premávka linky 11 na Trubárku, kde sa jedná iba o využitie existujúcich kapacít, tj. za absolútne minimum peňazí veľa muziky v dobrom intervale.
Prosím? Počas víkendov linky 4 a 6 jazdia v dvojhodinovom intervale (4 je posilnená až od Sihote), linka 2 a čiastočne aj linka 25 jazdí vo viac než hodinovom intervale, linka 12 má štyri páry spojov, linka 5 jazdí v štvorhodinovom intervale, pred posilnením Vinohradov sa prekladali linka 13 a 27, obe s 240-minútovým intervalom, do spoločného dvojhodinového prekladu... (!!!). Či Západ nie je súčasťou mesta?
Veď priame spojenie v počte niekoľko priamych spojov za deň nemá absolútne žiadnu šancu osloviť cestujúcich.
Zo strany vodičov bol a je dlhodobý tlak na zachovanie zvyklostí v režime práce tak, ako to funguje doteraz, teda prevažná väčšina zmien sú celodenné dvanástky.
Tlak zo strany cestujúcich a diskutérov na imhd (oprávnený) je na predĺženie prevádzky liniek aj po 18. hodine. K tomu sme z pochopiteľných dôvodov pristúpili, lebo je to racionálny krok, ale aj my sme museli počas víkendov urobiť kompromis v záujme zníženia počtu služieb v režime ranná-poobedná.
Nech by sa to urobilo akokoľvek, prišiel by od niekoho hejt, lebo nie je možné mať MHD v "plnom" režime od rána až do neskorého večera a zároveň zabezpečiť požadovaný režim práce. Preto sa pristúpilo k čiastočnej redukcii intervalu v časoch, kedy chodí najmenej cestujúcich z celého týždňa, a to pred ôsmou rannou počas víkendov.
Neskorý začiatok premávky linky 8 a presun všetkých jej ranných spojov na linku 1 v smere z Juhu bol podnet od milana005, s ktorým sme sa naplno stotožnili a spoje sme náležite upravili. Hoci cestovné poriadky kontrolovalo niekoľko párov očí, predsalen došlo k chybičke v podobe chýbajúceho spoja s odchodom 4:47 z Juhu na linke 1, za čo sa ospravedlňujem. Došlo k nej práve pri tejto úprave...
Tak to súhlasím. Ja keď som končil v robote 5:15, nebavilo by ma čakať 30 min. Vtedy šlo vždy niečo každých 10-12 minút. A pamätám si ako využitá jazdila prvá 28 o 5:10 z Juhu III. Žiaľ, tento spoj už ani v podobe 23 nebude.
kvorka