Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan005 #14391:
Ja si tiež myslím, že v tomto prípade, keď ide jediný spoj po špecifickej trase, tak hore by malo byť rovnako ako u linky 50, kým u nás premávala, cieľ, a v spodnom riadku dôležité body trasy.
PS: pre toto by bolo fajn aj číslovanie v regionálnej doprave, ako je napr. v okresoch LC, RS...
Reply on: milan005 #14391:
Lenže ani rozdelenie spoja by fyzicky prepravu ľudí z DCA do TN neznemožnilo, len by im to vyhľadávač našiel ako prestupné spojenie. Chápem, že keby to bol spoj v čase špičky, je nereálne čakať, že si XY ľudí pôjde v Srní kúpiť lístok na zvyšok trasy. Tu sa ale bavíme prinajlepšom o jednotlivcoch, kde osobne nevidím problém v tom, aby si to vodič vedel ustrážiť a prípadne cestujúcich upozorniť už pri nástupe.

Asi sa v tomto nezhodneme, ale snažím sa na to pozerať tak, ktoré z dvoch riešení skomplikuje život akému počtu ľudí. A myslím si, že pokračujúci spoj s cieľom TN, aut. st. sa negatívne dotkne viac cestujúcich, než fiktívny prestup v Hornom Srní v sobotu o 0:45 ráno.
Reply on: Michal Mazánik #14390:
Je to práve kvôli požiadavke ktorú si aj napísal. Dať ľuďom možnosť dopraviť sa aj z DCA do TN. Vôbec by som to nenazýval presadením si od SAD.
Do Dubničky, Ľutova alebo Prusov asi veľa cudzích nejde ale ide o princíp, malo by sa to riešiť aby to fungovalo všade kde má.
Ja keď som išiel z KNM do Hor. Vadičova, moc nechýbalo a na ten spoj som nenastúpil.
Avšak v noci o 0:05 z Hasičskej, z daného nástupišťa nič iné nepôjde, iba tento jediný autobus takže by mal pôsobiť jednoznačne už sám o sebe.
Vo všetkých prípadoch (aj iných ako nočák DCA) ak si cestujúci všíma aj spodný riadok tabule, dá sa to.
Reply on: milan005 #14375:
Lenže tento technický problém vôbec nemusel vzniknúť, keby nešlo o pokračujúci spoj. Takto kvôli potenciálne 1-2 ľuďom (aj to asi preháňam), ktorí pôjdu z Dubnice o pol jednej ráno do Trenčína cez Horné Srnie dopletieme množstvo cestujúcich v Trenčíne. Poznám situáciu zo spojov do Tr. Závady, ktoré jazdia cez Dubnicu a nie je výnimkou, že niekto nenastúpi, keď vidí na transparente Nemšovú. A nie, nie je to o tom, že by ľudia boli blbí. Je to objektívne zmätočné a neraz to na pár sekúnd zmätie aj mňa, a to pritom o tomto špecifiku veľmi dobre viem.

Takže za mňa je pokračujúci okružný spoj Trenčín > Trenčín riešenie, ktoré viac uškodí, ako pomôže.

S Dubničkou v BN okrese by som toto rozhodne neporovnával. Prečo? V prípade Dubničky ide o lokálnu dedinskú linku, ktorá má relatívne stály okruh cestujúcich, pri ktorých si viem predstaviť, že si na to zvyknú. Naopak, nočný spoj spravidla využívajú aj ľudia, ktorí bežne RAD vôbec nejazdia, ale po posedení v podniku ísť autom skrátka nemôžu. A presne toto sú cestujúci, ktorých riešenie, ktoré si presadila SAD Trenčín, dopletie... 🙃
Reply on: milan005 #14387:
Malo by to byť aspoň rok (ročný PČL) keď po novom na infopaneloch v busoch beží niečo ako (nepamätám si presne znenie, len sa mi to mihlo): pokiaľ chcete cestovať výhodne aj modrými autobusmi v rámci mesta a používať PČL zriaďte si kartu SAD?! Nerád by som zavádzal ale je to niečo také.
Reply on: PtrkHrnk #14386:
Presne na toto som tu reagoval dva roky dozadu. V skratke, nemáš pravdu.

V zmluve síce je dojednaná dočasná akceptácia DK vydaných dovtedajším dopravcom.
Zároveň však bola dojednaná povinnosť stať sa členom ZAD a požiadať o zúčtovanie platieb z DK cez Transdata.

Teda ak by sa išlo striktne podľa zmluvy, karty SAD Trenčín s logom mesta Trenčín by sa už dávno nemuseli akceptovať. Ale museli by sa akceptovať karty vydané pre regionálnu dopravu a to nielen vydané SAD Trenčín, ale aj ostatnými členmi ZAD, ktorí si vzájomne zúčtúvajú platby cez Transdata.

Tým chcem povedať, že plán asi bol obmedziť alternatívne formy platieb, ktoré majú svoje náklady. A obmedzením iných kariet + zavedením výhodnejších predplatných si zlepšiť cashflow.

Jednoduchá matematika. Ak si na TD kartu kúpiš ročný predplatný, dopravca má na účte 182,50€ za služby, ktoré ešte len poskytne. A tie poplatky na zúčtovanie cez Transdata tiež nie sú nulové.
Reply on: Vladimír #14385:
Prečo sa ich akceptácia zväzovala dátumami ktoré bežali aj na infopaneloch v autobusoch a mýlili/plašili ľudí? Teraz to mám chápať teda tak, že TD akceptuje karty SAD bez obmedzenia platnosti?
Reply on: Vladimír #14385:
Nemyslím si. Pokiaľ som bol schopný zistiť, tak sa nič také v zrušenom, ani v novom tendri od dopravcov v RAD nevyžaduje.
Naopak, akceptácia regionálnych kariet v MHD mala byť len dočasná, ale niekoľkokrát sa oficiálne predlžovala, napokon až do 31.10.2023. Ďalej to už ani oficiálne nezverejňovali, a nateraz je to predĺžené do 31.12.2024.
Tým chcem povedať, že nikto na to nemyslel, žiadny veľký plán neexistuje...
Reply on: milan005 #14375:
Práveže mesto pri obstarávaní nového dopravcu MHD víťaza zmluvne zaviazalo akceptovať karty vydávané dopravcom v PAD. To sa aj stalo.

Podľa mojich informácií, chýbajúcim krokom je to, že nikto nezaviazal dopravcu PAD akceptovať karty vydávané dopravcom v MHD. Chápem, že to nie je ľahké, počas bežiacej zmluvy sa nové dodatky presadzujú ťažko, a dopravca tiež nebude investovať na sklonku platnej zmluvy. Pravdepodobne sa to chcelo riešiť spolu s prímestským tendrom, ale ten, ako vieme, doteraz neprebehol.
Reply on: tomas153cv #14366:
Práve to je hlavný problém tohto systému, že on nie je integrovaný. On je "integrovaný" len dovtedy, kým všetko zabezpečuje jeden dopravca s jedným konkrétnym typom tarifného systému. Akonáhle do toho vstúpi (vstúpil) niekto ďalší, integrácia havarovala.
Reply on: milan005 #14356:
Nie, vytlačiť lístok za platbu kartou momentálne nie je možné.

Dorobiť takú funkciu by sa zrejme dalo, ale mne to nepripadá ako systémový krok. Takto si len zase pritiahneme ďalších, ktorí budú mať dôvod stáť v rade pred prednými dverami a kupovať lístok u vodiča. A všeobecný záujem je pritom presne opačný. Za systémové riešenie by som považoval dotiahnutie toho, aby SAD akceptovala karty vydané TD.
Reply on: milan005 #14375:
Toto je maslo mesta, čo si budeme nahovárať. Zase raz sa ukázalo, ako sa tam doprave venujú a v nej orientujú. Žiaľ, obeť cestujúci.
Reply on: Viko #14380:
Takéto riešenie asi nie je možné použiť iba pre pár vybraných spojov ale musí to byť potom použité všade?!
Je možné použiť bitmapové zobrazenie pri rôznych typoch tabúl?!
henko151 - keď mi niečo nefunguje a niečo podobné funguje snažím sa porovnávacou metódou prísť na to prečo. Otázka ktorú si mi položil nie je vhodná pre mňa...ale čisto úvaha.
V čom je rozdiel v MHD MT a inými regiónmi?! Nemajú jednotný typ svetelných tabúl a to Bustec pričom iní dopravcovia ktorí tento problém majú používajú rôzne typy?
Reply on: henko151 #14379:
Zrejme majú niekoho, kto naprogramoval jednotlivé ciele ako bitmapy a nezobrazujú v automatickom režime.

Z päty som vytiahol spomienku, že to kedysi VLK trochu vysvetľoval na príklade PB:
https://www.vlcik.sk/sk/index.php/blog/doprava/43-informacie-vs-cestujuci
Reply on: milan005 #14376:
Ako to, že v Martine na MHD vedia s Transdatou robiť normálne ciele na predné panely (nie iba základný dvojriadok so scrolovaním)?
Reply on: milan005 #14377:
Za posledných 9 rokov som o tom nepísal už len prezidentovi
Pridávam dva ilustračné príklady zo vzdialenejších regiónov kde na tabuli v BN svieti BN a v KM svieti KM. Takže toto nie len nočák do Dubnice. Akurát silne pochybujem že otvorenie diskusie pomôže - že práve túto problematiku tu číta niekto kto to môže zmeniť.
Reply on: milan005 #14375:
Tým "len" som myslel že nie je problém nášho okresu ale aj Bánovecka, Hornej Nitry, Kysúc - to sú regióny kde som si ho všimol. Ale kde všade ešte je...
Reply on: TomoSK #14374:
Technický problém je nahlásený 9 rokov a ani z ďaleka nie je problémom "len" nočného spoja do DCA.
Krásnym príkladom boli okružné spoje, napr. L17 z Juhu cez priem. park späť na Juh ktorým na tabuli z Juhu svietilo VOD-EKO. To už fakt menšia škoda keď im svieti Juh.
A k tomu preukazovaniu sa papierovým lístkom? Nebola chyba že v 2022 sa úplne zabudlo na IDS? Že nebola podmienkou nejaká kompatibilita systémov?
Reply on: Viko #14373:
To je asi z podobného balíka technických riešení ako to, že nový nočný spoj z Trenčína do Dubnice a Srnia bude zo zastávky Trenčín, Hasičská odchádzať s cieľom... Trenčín, aut. st., prosím pekne. 🙃

Ak by trebalo vymyslieť nástroj na zníženie počtu prepravených cestujúcich, nevyzeralo by to inak. Otázne je, či počet zmätených cestujúcich nebude násobne vyšší, ako potenciál spojenia z Dubnice do Trenčína so zachádzkou do Srnia o pol jednej v noci. Keď sa vžijem do kože nezasväteného cestujúceho na Hasičskej, navzdory rolujúcim zastávkam by som určite nenastúpil do spoja s takýmto cieľom.

Bol by som veľmi rád, keby sa tu k tejto téme otvorila diskusia...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.