Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TomoSK #14374:
Technický problém je nahlásený 9 rokov a ani z ďaleka nie je problémom "len" nočného spoja do DCA.
Krásnym príkladom boli okružné spoje, napr. L17 z Juhu cez priem. park späť na Juh ktorým na tabuli z Juhu svietilo VOD-EKO. To už fakt menšia škoda keď im svieti Juh.
A k tomu preukazovaniu sa papierovým lístkom? Nebola chyba že v 2022 sa úplne zabudlo na IDS? Že nebola podmienkou nejaká kompatibilita systémov?
Reply on: Viko #14373:
To je asi z podobného balíka technických riešení ako to, že nový nočný spoj z Trenčína do Dubnice a Srnia bude zo zastávky Trenčín, Hasičská odchádzať s cieľom... Trenčín, aut. st., prosím pekne. 🙃

Ak by trebalo vymyslieť nástroj na zníženie počtu prepravených cestujúcich, nevyzeralo by to inak. Otázne je, či počet zmätených cestujúcich nebude násobne vyšší, ako potenciál spojenia z Dubnice do Trenčína so zachádzkou do Srnia o pol jednej v noci. Keď sa vžijem do kože nezasväteného cestujúceho na Hasičskej, navzdory rolujúcim zastávkam by som určite nenastúpil do spoja s takýmto cieľom.

Bol by som veľmi rád, keby sa tu k tejto téme otvorila diskusia...
Reply on: milan005 #14356:
V roku 2024 by som čakal, že preukazovanie fakt nemusí prebiehať vytlačeným papierikom.
Aký má vlastne SADka problém s čítaním TD kariet? NajlepšíDomáciDodávateľ pokladní zo Žiliny opäť niečo nezvláda?
Reply on: milan007 #14370:
Už som poprosil kolegov z mesta o úpravu, vďaka za podnet.
Reply on: tomas153cv #14368:
S odstupom 4 hodín som si prečítal svoj príspevok a osobne tam aroganciu ani prehnané sebavedomie necítim. Naopak, na záver som povedal, že si spätnú väzbu cením a uznávam, že vždy je čo zlepšiť. Nie som si tiež vedomý toho, že by som niekedy tvrdil, že "žiadnu osvetu" robiť netreba.

Nespochybňujem význam informácií v úrovni očí ako taký. Nakoľko však nejde o reklamné alebo len informačné obrazovky, ale tiež o obrazovky s dôležitými informáciami o trase a čase, myslím si (aj z pozorovania priamo v autobusoch), že cestujúci si k nim cestu nájdu. Ak ale vznikne nejaký nápad, ako informácie do úrovne očí v autobuse dostať, nebránim sa. Okrem vytapetovania okien A4 s oznamami mi zatiaľ iný spôsob nenapadá, a touto cestou sa predpokladám (a dúfam) vydať nechceme.

Nápad s webovou stránkou nevnímam ako zlý, mám trocha inú predstavu o forme. Vnímam to ako podnet na ďalšiu debatu, aj so zástupcami komunikačného oddelenia na meste.
Reply on: Michal Mazánik #14365:
Diky. Ale tiež aby to jeden na webe hľadal, v sekcii mobilita a MHD to malo byť!
Nemyslím si že treba niečo zapracovávať .....tým sa už nedá nič vyriešiť...tu teraz treba spraviť všetko nanovo od začiatku, inak bude po spustení ešte veľa takých "Kubrá-kultúrne stredisko" a nemusí to byť už potom až také kultúrne. Ja by som ani medzi ľudí nešiel...poznám aký ľudia sa nájdu a môže to dopadnúť ako jeden vodič nedávno na linke zo Senice do TN ktorý veľmi rád komunikuje s cestujúcou verejnosťou, myslí to dobre, pravdu má...len oni nemajú radi také ponaúčania a to je niekedy aj bolestoivé . Tu chce každý cestovať jednoducho, priamo, bez kompplikácií... no ale už zase začínam radiť a ono to nemá význam....
Reply on: Michal Mazánik #14367:
Neprekvapuje ma tato odpoved od teba. Je sice pravopisne spravne, uctivo odpovedane, ale je neosobna, necitliva a sala z nej sebavedomie hraniciace s aroganciou. Co je odpoved na moju otazku v predchadzajucom prispevku, ci je to z nechapavosti alebo arogancie. Odpoved uz poznam.
Je zbytocne pisat nasledujuce riadky, k nicomu to v nasej debate nedospeje. Snad ale to precita niekto iny a nevyjde to navnivoc.
Par stran dozadu si pisal ze ziadnu osvetu cestujucim robit netreba. Myslim ze to bolo spominane aj v nejakych otazkach, tusim ze na stranke mesta Trencin. Zrazu sa uz chystaju dvojjazycne letaky. Argumentujes tym ze nie vsetky zmeny su vo finalnej podobe. Ale niektore zmeny uz davno predsa su vo finalnej podobe(samotna zmena MHD, naposledy zmena vysky tarify, platby BK pri vsetkych dverach) toto vsetko uz davno malo niekde byt vycapene. Ano idealne na zastavkach a kludne aj v fabionoch v busoch. Jednoduchy prehladny text, nic vyse.
Uznavam ze som sa v prechadzajucom prispevku mylil, tych clankov s odkazom na web par bolo. V tom som sa mylil, to je ale stale malo.
To ze ty si zhadzujes argument o vyske oci(a mnoho inom co som nenapisal o tom bude litanie nizsie) je sice pekne ale chvalabohu na tebe toto nestoji. Takmer vsetci fundovany profesori, odbornici(a mnohi z nich ucili na VS aj mna v oblasti psychologie cloveka) maju presne opacny nazor. To su ludia co sa tym roky zaoberaju, stovky hodin vyskumov. Dnes sa to v praxi osvedcuje, prakticky cele obchodne retazce su na tomto postavene. Takze prosim mna brat nemusis ale napriklad takeho prof. Heretika uz by som asi akceptoval ak nechces byt za totalneho diletanta. Zial nie vsetko moze byt predmetom diskusie aj ked dnes je to v mode.
Ano, sice si spominal ze priamo tvorcovia budu na zastavkach ale ti nemozu byt vzdy a vsade. www stranka moze.
Je toho vela zlepsit, ale moj nazor je taky ze s marketingom ako takym nemas moc skusenosti a najlepsie zlepsenie by bolo keby na toto bol najaty naozaj odbornik.
K tej web stranke, mrzi ma ze to vsetko musim polopate vysvetlovat. Pravdou ostava aj ta vec, ze v predchadzajucom prispevku som zbytocne nezachadzal dopodrobna, nepovazoval som to tu potrebne. Nikde som nenapisal ze tu stranku by som spravoval ja. Pod pojmom "moja vlastna iniciativa" rozumej vsetky platby. Cize aj tvorbu danej stranky(z tohoto dovodu som este nezvolil vhodny hosting) by po rokovaniach kludne nenechal na mne. Graficky dizajn toboz. Samozrejme ze informacie by sa pridavali postupne(tzv. by sa aktualizovali) a bolo by to tam vsetko riadne uvedene. Bezna prax na webovych strankach prakticky od ich zalozenia. To znamena ze zmysel to ma, pretoze cim dlhsie to bude sprevadzkovane, tym je vacsia sanca ze to bude mat dosah k vyse ludom.
Cize kludne po dohode a splneni par podmienok(bez reklam, nestranost, jednoduchost atd) tu stranku spolu s hostingom zaplatenym na rok, kludne aj s navrhom(firma co sa zaobera tvorbou www stranok samozrejme) dam do ruky ludom kompetentnym - mesto Trencin, TD Transport alebo Doprava na Povazi, o.z. na spravu a aktualizaciu
Reply on: tomas153cv #14366:
Nakoľko, okrem inej agendy, mám na starosti v rámci novej koncepcie MHD aj komunikáciu zmien, nedá mi nezareagovať.

Najprv by som aspoň v skratke povedal k novej tarife:
- Vo všetkých autobusoch bežia na LCD informácie o možnostiach, ako od 1. júla cestovať čo najvýhodnejšie. Myslím si, že LCD displeje sú najadresnejším spôsobom, ako informovať existujúcich cestujúcich. To, že sú mimo úrovne očí, veľmi neberiem ako argument. Na týchto paneloch sú informácie aj o čísle linky, trase, čase a podobne - myslím si, že to sú dosť silné dôvody na to, aby ľudia obrazovky sledovali.
- Informácie uvedené na LCD paneloch boli zverejnené aj na webe Mesta Trenčín vo forme článku, na tento článok odkazuje aj web dopravcu, a boli takisto zverejnené infografiky na sociálnych sieťach. Informácie z webu prebralo aj viacero regionálnych a miestnych médií.
- Aktuálne sa pripravujú informačné materiály v slovenčine aj angličtine, ktoré budú umiestnené priamo na zastávky.

Ohľadom novej koncepcie linkového vedenia:
- Behom mája boli informácie opakovane zverejnené na webe, na sociálnych sieťach, na LCD obrazovkách, v regionálnych médiách, aj v INFO Trenčín, prebehla tiež verejná prezentácia, z ktorej bol zverejnený záznam.
- Aktuálne sa môže zdať, že je ohľadom novej koncepcie "ticho", pretože vyhodnocujeme pripomienky. S komunikáciou budeme pokračovať v momente, kedy bude vyhodnocovanie ukončené a budeme poznať definitívnu podobu cestovných poriadkov. Nemá zmysel komunikovať teraz veci, ktoré sa môžu o pár dní ešte zmeniť - umocnili by sme len zbytočný chaos u obyvateľov.
- Na otázky obyvateľov priebežne reagujeme - ako na e-mailovej adrese, tak aj vo verejných Otázkach a odpovediach na webe mesta a odpovedáme tiež na otázky, ktoré prichádzajú z Výborov mestských častí.

V spolupráci s mestom okrem komunikácie po vyhodnotení pripomienok pripravujeme tiež samostatnú kampaň zameranú na cestovanie "modrými autobusmi" po území Trenčína. Po spustení novej koncepcie budú priamo na zastávkach informátori, ktorí budú rozdávať rady a informačné materiály – túto vec sme už opakovane verejne komunikovali.

Cením si spätnú väzbu (vždy je čo zlepšiť) aj túto iniciatívu, ale musím povedať, že prípadný vznik webovej stránky, ktorá sa bude jasne hlásiť k novej koncepcii, pritom ale nepôjde o oficiálny zdroj informácií, nepovažujem za šťastný krok.
To je riadne nedoriesene. Pamatam si ako vznikal aspon aky-taky system integrovanej dopravy a bolo to super. Od Myjavy po Zilinu cestovanie na jedni kartu v akomkolvek autobuse. Ti ludia sa na to naucili aj napriek mnohym prekazkam to pouzivaju. Dokonca aj buduca koncepcia s tym nepriamo rata(Opatova atd).
Doteraz ludi netrapila dopravna karta, listok stal rovnako ako z bankomatovej karty. Po novom si teda pojdu vybavit " karticku " a drviva vacsina si pojde vybavit aku? Samozrejme ze cervenu. Mozno si ju spociatku iba nabiju za kredit, pretoze nevedia ci budu tak casto cestovat, mozno zo strachu z niecoho noveho, mozno si daju len trojmesacnik a mozno rovno rocny listok, to je jedno. No a potom budu chciet vyuzit PAD na presun po meste, ved preco nie? Avsak zrazu im to v modrom autobuse nepojde. Co budu musiet spravit? Kupit si listok v hotovosti(lebo maju napriklad x-mesacnik) a to ich vyjde riadne draho. Potom si pojde vybavit teda kartu SAD kde si nahra CPL. A po dvoch rokoch ju zrejme bude musiet vymenit(a mozno nie, kto vie). A Rozhodne spokojni nebudu. V konecnom dosledku si to odsere sofer. Toto nieje integrovana doprava ale integrovana tragedia.
Netvrdim ze to tak ostane navzdy, za nejaky cas sa to ukludni. Ale ten cas bude dlhy, vsetci si pamatame zmeny CP kde aj po roku! nebolo nic vynimocne ze ludia pri konciacej 6tke na stanici ostali v nemom uzase ze nejde na sihot. To mi da za pravdu kazdy kto v tom trochu vie chodit.
A to boli relativne male zmeny.
Teraz sa meni komplet tarifa + CP a informovanost minimalna(na vrchnom displeji v buse nejake informacie bezia ale kedze je to mimo urovne oci, vacsina ludi to necita, InfoTrencin). Neviem ci je to naozaj taka arogancia alebo len cista nepripravenost na vselijake mozne scenare(a ze ich este bude dost).
Kazdopadne moj pohar trpezlivosti uz pretiekol.
Pri zmenach takehoto rangu by mala byt na prvom mieste informovanost cestujucej verejnosti v maximalnom moznom rozsahu. Tak aby sa eliminoval pocet neprijemnych situacii ktorym mozno predchadzat. Je to v zaujme akejkolvek strany(mesto, dopravca, soferi). Tento prispevok, napriek tomu ze to tak moze vyznievat lebo to pisem nasraty, nieje mieneny ako hejt. Nieje mieneny ani na kritiku konceptu a ani technickych zalezitosti.
Je to o rieseni problemu ktory tu moze vzniknut(a ktory podla mna vznikne). Cely zivot razim teoriu ze najlepsie riesenie problemu je problemu predchadzat. Preto som zaregistroval domenu www.novamhd.sk ktoru by som chcel ihned po schvaleni vsetkych zmien zastupitelstvom dostat do povedomia sirsej verejnosti koli zmierneniu negativnych dopadov suvisiacich so zmenami. Nazov domeny bol zvoleny s ohladom na skutocnost, aby v ludoch evokoval to co ma - prekopanie systemu liniek, nie len kozmeticke upravy.
Samozrejme ide len o moju iniciativu ktoru by som rad prebral aj s dopravcom aj s mestom, musia to odobrit obe strany. Dolezite je podotknut ze ich to nebude stat nic, len suhlas.
Spolu s jednoduchou a prehladnou web strankou by boli vytlacene informacne letaky s vycucom zakladneho info a odkazom na danu stranku.
Mozno suhlas dotknutych stran nedostanem a nic z toho nebude, neviem. Kazdopadne kopa znamych je cestujucimi MHD a o avizovanych zmenach vedia len ciastocne, pripadne nepravdivo ci skreslene alebo naopak ich to zatial nezaujima(citujem " ved je to este daleko "). Je na mieste s tym nieco zacat robit.
Reply on: milan007 #14362:
https://trencin.sk/aktuality/pozrite-si-navrh-cestovnych-poriadkov-novej-koncepcie-mhd-trencin/

Cestovné poriadky sú zverejnené už mesiac, medzičasom už prebehlo a aj skončilo pripomienkovanie.
Reply on: milan007 #14362:
tu je odpoved preco to este nebolo zverejnene
https://trencin.sk/pre-obcanov/otazky-a-odpovede/?questionId=23337
Reply on: kvorka #14361:
myslim len uprava ceny pri platbe BK 24 hod listkov, dalsie pozmenovacie navrhy na odklad na 1.9. a znizenie cien nepresli.

a SAD to vedela uz ored 6 dnami
https://m.facebook.com/share/ruRyye4fxJfMXnZu/?mibextid=xfxF2i&wtsid=rdr_0S6K844NMd8q0KDzK
https://trencin.sk/aktuality/autobusy-kazdych-5-minut-pozrite-si-navrh-novej-koncepcie-mhd/

Prehliadam alebo nie sú zverejnené cestovné poriadky, ktoré mali byť zverejnené od 27.5.? Vidím schémy, popisy....ale CP nikde.
Reply on: mikeska #14359:
Aké zmeny boli schválené dnes?
Reply on: mikeska #14359:
Samozrejme
Reply on: kvorka #14358:
rozumiem tomu dobre, ze 2€ v hotovosti za listok sa bude platit nielen v MHD ale aj v SAD pokial pojdem len vramci TN a kupujem listok v hotovosti?

len jedna zaujimavost...SADka zverejnila cennik pre Mhd pred 6 dnami, pricom tam uz boli zahrnute vsetky zmeny, ktore boli schvalene len dnes. Takze tak.
Reply on: 2022 #14357:
Presne tak, ako som už písal, potom zaplatíš 2€ v autobuse SAD. Parádna tarifa, klobúk dole poslanci! A už tu ide na moje slová, lebo toto bude trápiť zásadne veľa ľudí.
Reply on: milan005 #14356:
Pri platbe TD kartou sa papierový lístok netlačí. Tlačí sa len pri platbe BK a platbe v hotovosti.
Reply on: Vladimír #14354:
Opýtam sa trochu hlúpo, keďže používam MA PČL od 2022/9 nemám skúsenosť. Môže si cestujúci na čitačke pri prvých dverách nejakým spôsobom pri platbe TD kartou vytlačiť lístok aby sa mal v buse PAD čím preukázať? Ak nie nebolo by dobré vytvoriť takúto možnosť keď už máme integrovanú dopravu?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.