Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: henko151 #13323:
Ide o spojenie Juhu II s nemocnicou
Reply on: Michal Mazánik #13322:
Presne tak, a majú sa spájať konečné s približne rovnakým potenciálom. To neplatí u jednej z našich dvoch nosných liniek (1), ale u linky 25 to je splnené do bodky.
Reply on: theo #13320:
Lenže z račianskej radiály do mesta to je 5-10km. Z Rače to trvá električkou 25 minút, je to väčšia vzdialenosť, čiže nakonci časť ľudí akceptuje dlhší peší presun do cieľa. Ďalším faktorom bude aj to, že alternatíva v podobe auta je v špičke podobne rýchla a vzhľadom na hladanie parkovacieho miesta aj dosť nekomfortná (v Eurovei sú 3 hodiny zadarmo, potom je to vcelku drahé).

V Trenčíne prídeš z Juhu do Lauga autom do 10 minút, niekde len zaparkuješ, nie si obmedzený na jeden odchod z hodinu, môžeš byt v obchodoch ľubovoľný čas (v prípade 25 môžeš byť len hodinové násobky 18 minút). Akékoľvek ďalšie zhoršenie VHD spojenia by teda podľa mňa určite vyhnala ďalšiu časť cestujúcich, ktorí majú aj inú alternatívu.

Taký presun ako spomínáš ty v prípade Bratislavy avšak v Trenčíne určite už je. Napríklad cestujúci z Opatovej alebo Kubrice tiež často idú do Južanky pešo z Cintorín Juh a neprestupujú kvôli pár metrom na linky smerujúce na Mateja Bela.
Reply on: theo #13318:
Ja by som skôr videl priestor, aby 25 chodila cez Dlhé Hony alebo radikálnejšie len priamo z Pod Juhom na Tesco. Ten závlek až na Dolný Šianec podľa mňa zbytočne predlžuje jazdnú dobu a gro cestujúcich na 25 aj tak ide z Juhu.
Zastávka 28. októbra aj Dolný Šianec sú v pešej dostupnosti zastávok Nemocnica, Legionárska prípadne Dlhé Hony, takže naozaj nechápem prečo si cestujúci z Juhu musia robiť ešte výlet cez mesto.
Reply on: theo #13318:
Takáto zmena by viedla len k jednomu, oprávnenej nespokojnosti cestujúcich a v najhoršom prípade k ich presunu do IAD.

Prestupy určite aj v Trenčíne zmysel majú, ale primárne na trasách, na ktorých je slabší prúd cestujúcich (napríklad Kubrá - Zámostie), takou trasou však rozhodne nie je spojenie najväčšieho sídliska a obchodnej zóny v Belej. Musíme tiež prihliadať na skutočnosť, že na zastávke Beckovská sa v jednom smere vôbec nenachádza vyvyšené nástupište, v opačnom smere je v značne zlom stave. Smerom do OC Laugaricio sa takisto nenachádza ani prístrešok. Napríklad seniori alebo rodičia s kočíkom by nás za takýto prestup určite nepochválili.
Reply on: theo #13320:
To je BA, kde sú prestupy nevyhnutné. V TN ich treba využiť, ale nie vy účtovať za každú cenu. Aj ja zdieľam názor, že prestup len pri jednej hrane.
Reply on: kvorka #13319:
Neviem, prestupný čas 5 minút mi na tú vzdialenosť príde dostatočne komfortný aj bez presunu terajšieho priechodu pre chodcov (98 metrov výstup-priechod-nástup). Podľa mňa na zváženie, ak je na druhej strane možnosť vymeniť 40 minútový interval na 30 minút.

Mimochodom, Bratislava-Detvianska na Nové SND. IMHD ti ponúkne priamy spoj s presunom na konci 8 minút, cp.sk prejdenie električkovej trate a dvoch ulíc so semafórmy a 330 metrov vzdialenosť. Pritom je to reálne využívaný prestup. To už keď sme pri tých veľkých mestách.
Reply on: theo #13318:
Problém je, že linky nemajú spoločné stanovište a prestup "behom cez cestu" nezvykne byť protezovany. V tomto prípade teda nejdú busy za sebou, aké oproti sebe. A to ja v meste našej veľkosti nepovažujem za žiadúce, naviac čísla linky 25 ukazujú, že táto si zachovanie zaslúži. Hoci sa nebránim prístupom ako takým,ale len v smeroch kde by samostatná linka nemala zmysel.
Radikálny rez:
25 - zrušiť s výnimkou jedného ranného spoja. Prestup na Beckovskej z 3/13 na 24 a prípadne aj mierne posunúť 11, aby bol možný prestup pri Nemocnici. Zvyšné kilometre by zrejme postačili, aby linka 24 mohla jazdiť v intervale 30/30/30.
Časovo by to mohlo byť Juh-Beckovská 7 minút, prestupový čas 5 minút a Beckovská-Laugo 6 minút.
Z webu mesta Trenčín:

vo štvrtok... v mestskej časti Sever a hovoriť sa bude aj o obnove autobusovej linky Opatová Družstvo – Juh a späť.

https://trencin.sk/aktuality/tento-tyzden-zasadnu-dve-komisie-a-dva-vybory-mestskych-casti/
Reply on: kvorka #13315:
Uvidíme, s čím prídu soudruzi, ale ako vždy máme po roku relevantný návrh, dokazujúci isté možnosti.
Reply on: milan005 #13310:
Áno, linka 3 v tomto rozsahu je potrebná, priame spojenie bez krúženia. K tým číslam (viem, to je skoro nepodstatné) by som potom použil 9 a 19. A aj linku 5 poslal k zabudnutiu po tak radikálnej zmene. Chápem, že draxter chcel tou 15-tkou zachovať systém na Juhu 😁
Veľmi dobrý postreh, linky z Juhu III ráno miminálne 20 min medzi 06:00 a 08:00, sú k dispozícii vozidlá s liniek 24 a 25, tak nech to vyjazdia.
Reply on: draxter #13313:
Veru, nech si ľudia vyberú. Nie sú hlúpi, ako si niektorí myslia. Verejné prerokovanie grafikou bolo užitočné vtedy a bude i dnes.
Zvíťazila demokracia, tak aj pri MHD na to pôjdeme demokraticky rovnako ako v roku 2016 a v prípade potreby budeme opäť nielen kritizovať plánované zmeny, ale aj navrhovať. Už za posledné dni sa tu ukázali myšlienky správnym smerom, snáď si to prečítajú aj kompetentní.
Reply on: milan005 #13310:
Juuuj, 3 mi ušla. Presne ako píšeš, v "x" by zostala 20-30/60/-
Reply on: milan005 #13310:
Spomeňme si na zastávky Brnianska (pôvodná, uprostred ulice), Psotného, obratisko Zlatovce (začalo sa budovať keď je veľký predpoklad že už nebude potrebné), ...
Reply on: draxter #13309:
Vedel by som sa stotožniť. Možno ak by pár úprav:
3 ponechať ako je - v špičke 20-30 min. a možno zvážiť dopoludňajšie sedlo 60 min.
5 ponechať ako dvojičku k L9 s tým že v rozsahu súčasnej L5 predĺžiť zo Zlatoviec až na stanicu (Juh I), zvyšok "odkrojiť" z L7/17 a prehodiť na L9 (Juh II).
7/17 ponechať ako je ale bez víkendovej dopravy.
15 nevytvárať - ponechať 3 a 7/17.
23 a 28 ranná špička by si zaslúžili spoločný interval 20 až 15 min práve na úkor ráno nejazdiacej L24.
Poobede už je silnejší ťah obchodná zóna ako Východná. Mohlo by to skopírovať potreby cestujúcich. Zaujímavé by boli číselné údaje zo štatistík.

Kombinácia pre Kúbrú 2, 11 a 23 znie celkom zaujímavo...Ale v prvom rade nech sú dobudované zastávky Pred polom a Žilinská kde majú byť a až potom to riešiť. Lebo sľuby sa sľubujú...
Ale pokiaľ sa najprv spraví a potom čaká na sľuby tak sa nesplnia.
Reply on: draxter #13307:
Radikálny:
1 Juh II - stanica - Pred Poľom - Sihoť IV (20/30/60) premávka do 0:30 (náhrada za nočné spoje 22, prípoj na R oboma smermi)
2 Kubrá - Pred Poľom - Sihoť II, I - nemocnica - Nozdrkovce 30/60/120 (z Kubry v preklade s 23)
4 bez zmeny
6 pôvodná trasa po priem.park
7/17 bez zmeny, ale z Juhu I
8 bez zmeny, preklad so spojmi 1
9 poziciavam si od milana (zvažujem zachádzku k Laugu), z Juhu II
11 bez zmeny
15 Juh II - nemocnica - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce v "x" 60 min od 5 do 19
22 bez zmeny, v x posila pre 1, v "a" 60 min
23 Kubrá - Pod Sokolice - stanica - Juh III 60/60/120
24 bez zmeny, ráno do 9:00 ako dnes, potom 30 min až do 19:30, potom 60 do 22:30
25 bez zmeny
28 bez zmeny 60/60/120 (preklad s 23)
50 okruh podľa poslednej trasy, od 1:00 do 4:00 cez víkend a pred voľnými dňom, v "x" nepremava
Reply on: milan005 #13296:
Táto L9 "víkendovka" je asi to najrozumnejšie, čo som tu ohľadom MHD v MČ Západ za posledné roky čítal. Chválim 👍
Dnes som pripravil radikálny i konzervatívny návrh nového linkovania, konzervatívny:
1 Juh II - stanica - Kubrá 30/30/60
2 Sihoť IV - stanica - nemocnica - Nozdrkovce 30/60/120
3/13 Juh I - nemocnica - Old Herold - Istebník - Zlatovce - Záblatie - Zlatovská - nemocnica - Juh II 30/60/60 (13 opačne)
4 bez zmeny
5 bez premávky v "a" len po Brnianska
6 Záblatie - Zlatovce - stanica - Sihoť IV 30/60/60
7/17 bez zmeny
8 bez zmeny
11 bez zmeny
22 bez zmeny, premávka do 0:30
24 bez zmeny, 30/60/30 (ranná špička tak ako je teraz)
25 bez zmeny
28 be zmeny, 30/60/60

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.