To znamená ďalší značný úbytok cestujúcich, keďže sa nebudú mať ako dostať ľudia na nočnú, z poobednej (tým pádom nepôjdu už ani z nočnej a na poobednú). Ďalším silným ťahom je piatok večer a tiež predvianočné obdobie...Takže toto všetko by padlo.
Nie je dolezita strana 18, ale strana 11 s Tabulkou 5. Lauga sa to netyka, ale ostatnych obci kraja ano. O 19h zhasnu v autobuse svetla a zahlasia: Vazeni cestujuci, nikto vas nevyhana, ale uz je zaverecna! Zelame vam dobru noc! O 19h sa PADka na noc zamyka...
Čo sa týka tých spojov 3 a 11, to chceš aby L6 zachádzala už aj do VOP?
Okrem nich je to linka spojovacia, spoje prichádzajú alebo pokračujú na iných linkách.
3 - pôvodne ako prejazd, ale načo má ísť bus naprázdno keď môže poslúžiť napr. nejakému cestujúcemu ktorý sa potrebuje dostať z Istebníka na stanicu.
13 - prichádza z Trenč. Závady, pokračuje do Opatoviec.
5 - hradí spoj 406/12, ktorý počas prázdnin nepremáva avšak v minulosti premával ale bol zrušený. Aby sa cestujúci z Nemšovej a Skalky mali ako dostať k SAD.
11 - Vytvára prípoj pracujúcim VOP k Úspechu, kde si už môžu prestúpiť na prímestské spoje všetkými smermi.
7 - pokračuje do Omšenia.
4 - prichádza z Trnávky.
20 - pokračuje na Vlčí Vrch.
2 - zváža pracujúcich vo VOP, ktorí sa na stanicu dovezú prímestskými spojmi z okolitých dedín.
8 - prichádza z Dolnej Poruby.
10 - pokračuje do Horného Srnia.
6 - prichádza z Dolnej Poruby.
Si to úplne vystihol, niet čo dodať. Možno ešte to, že číslo linky u PAL by malo byť zobrzaované rovnako ako v MHD spredu, zboku, vzadu, aby ľudia vedeli, čo za voz ide. Kľúčové bude pre človek v Istebníku, či príde voz čo ho vezme na Hasičskú alebo ku gymplu.
A pre mňa to, žeby MHD do Lauga nahradila PAL, je blbosť ako voda v koši - pri tých číslach nemysliteľné a ani by som to neodporúčal: PAL vozidlá s menšou kapacitou, nie sú NP, nástup prednými dvermi verzus 3 - 4 dvere v MHD...a potom cestujúci PAL by boli riadne zdržaný. z PAL zmizli kĺbaky, hoci na linke do DCA by sa hodili, skôr vidím akútnu potrebu zmeniť ten hlúpy odbavovací systém na PAL!
V podmienkach TN mi vadí aj to, žeby MHD mala mať čísla trojciferné. Nevidím na to dôvod, v Žiline to tak tiež nie je a ani nebude. A TN nie je žiadny podriadený Žiline. V tomto nesúhlasím a číslovanie liniek MHD TN musí ostať samostatné tak, ako je.
Ja preferujem, aby Orechová, Istebník a Bratislavskú ul. prevzala PAD. Je tam neskutočná frekvencia spojov, preto tam by MHD bola naozaj len doplnok. Naopak, vidím priestor, aby linka do Soblahova, či jediný spoj na linke Hrabovka bol daný pod MHD.
Na linke 309 424 je zase ukážka toho, že licencia na túto linku je prímestská, avšak spoje na nej nespĺńajú definíciu prímestskej linky, lebo nespájajú 2 a viac obcí. Reálne totiž ANI JEDEN neprejde obvod Trenčína, a teda by mali byť zaturnusované do MHD. Takto robia MHD konkurenciu a platí ich VÚC (úplne zbytočne). Ale sú tam poznámky o tom, že spoje 7, 10, 13 a 20 pokračujú na iných PAL. A to je potom už niečo iné. Ale zvyšok rozhodne MHD, spoje 3 a 11 rozhodne ako linka 6 a pod.
Na tomto sa musí seriózne začať robiť. Zjednotiť názvy zastávok, určiť základné a doplnkové smery, tarifnú integráciu a číselné značenie PAL (tam je trojcifra na mieste).
Presne tak, platí, že obsluha mesta či občan má byť vecou MHD (a preto konečne by toto malo v DCA z pohľadu financovania vyriešené a nech si zavedú MHD, veď dakedy bola veľmi slušná). Naopak, tam kde MHD plní skôr úlohu štatistu a existuje tam prúd PAD, kde kapacita musí zase postačovať pre prevzatie mestskej relácie, nebránim sa tomu ani ja. Ale v TN nehrozí, aby MHD nebola nosnou v smeroch Laugaricio, Juh, Dlhé Hony, Sihoť, Zlatovská, Záblatie, Kubrá, Kubrica. Inde sa dá uvažovať, čo to priniesie.
Ako som spomenul, nebránim sa určitej náhrade MHD linkami PAD, avšak bol by som opatrnejší. Skutočne ideálna mi príde Bratislavská, Istebník a Orechové. Ak by prímestská doprava premávala v navrhovaných štandardoch, viem si predstaviť úplné zrušenie obsluhy Bratislavskej ul. MHD a výraznú redukciu MHD v Istebníku (povedzme iba na najviac exponované časy pracovných dní). Jedná sa o oblasti s redším zaľudnením.
Naopak v hustejšie osídlených oblastiach by mala, samozrejme je to len môj názor, hrať prím MHD a pre zmenu môže byť obmedzená prímestská doprava (napríklad v úseku Hasičská - Dlhé Hony - Juh, čím by sa na prímestských linkách ušetrilo nemálo km).
Osobne som zástanca v rámci možností čo najjednoduchšej a najprehľadnejšej siete liniek a ak by na Sihoti niektoré linky zastavovali všade (MHD) a niektoré len niekde (PAD) spôsobilo by to ľuďom slušný chaos. Myslieť na to, že ak idem na Juh, idem na zastávku len nejakých 300 metrov, ale ak idem do Lauga (podľa Vášho návrhu PAD), musím vyraziť skôr, lebo na zastávku to mám povedzme 800 metrov. To by bolo dosť nepraktické...
Pri frekvencii 10-15 minút v špičke nevidím príliš veľký priestor na výraznejšie preplnenie spojov. Tiež nie je nevyhnutné, aby takéto spoje v rámci sídlisk (špecificky rozťahanej Sihote) zastavovali na všetkých zastávkach.
Pre porovnanie MHD 4 a PAD 309408 je v takmer identickej časovej polohe 7:26/7:25 medzi Opatovou Majákom a Legionárskou rozdiel 18 minút a 15 minút.
Je pravdou, že bez zachádzky na aut. stanicu, ak je však jej obsluha PAD nevyhnutná, potom treba brať do úvahy, že ide o približne 50 minútovú jazdu z prvej zastávky Dolná Poruba, horný koniec. Pri ceste z Omšenia je dĺžka jazdy porovnateľná s nejednou linkou MHD.
Každopádne, ja o tom rozhodovať nebudem. Ale ak mesto očakáva na príjmovej stránke rozpočtu -10% a v prípade Trenčianskeho kraja ešte viac, potom sa bude sekať hlava-nehlava. Áno, výdavky na dopravnú obslužnosť sú v princípe mandatórne výdavky, ale len v rozsahu, v akom je po nej dopyt a ako napísal napríklad poslanec TSK a primátor Trenčianskych Teplíc na svojom blogu v denníku N: "Kraj môže časť financií ušetriť v prevádzke úradu a v autobusovej doprave. Nebudú však v takej výške, aby sa čo i len približovali k avizovaným výpadkom."
Samotný plán dopravnej obslužnosti sa mi pomerne páči, som rád, že rieši aj preklady spojov medzi autobusovými linkami a takisto, že navrhuje väčšie využitie potenciálu železničnej dopravy. Prináša koncepčnosť, ktorá mi v regionálnej doprave chýbala.
Osobne ale nie som veľký zástanca toho, aby linky PAD nahradzovali vo väčšej miere MHD Trenčín. Nahrádzať linku 24 prímestskou dopravou mi príde ako nie dobrý nápad. Rovnako aj vedenie prímestských liniek cez Sihoť. Myslím, že tak exponované úseky, akým je Laugarício a sídliská (teda Juh a Sihoť) by mali byť prioritne obsluhované MHD. V obchodnej zóne by mohla byť zaujímavá zastávka na hlavnej ceste, pre spoje zo smeru/na smer Bánovce, ale určite by som to nebral ako náhradu linky 24.
Potenciál v tom, aby PAD linky nahradili MHD, vidím skôr v MČ Západ (obzvlášť Istebník, Orechové, Bratislavská ul. a možno aj Priemyselný park). Tam mi to príde efektívne a myslím, že na rozdiel od sídlisk a Lauga tam dokáže prímestské doprava ponúknuť lepšiu obsluhu ako MHD. Naopak čo sa týka Soblahova by som bol skôr za integrovanie tejto linky PAD do siete MHD a nie opačne.
Dôvod? PAD má síce podľa návrhu premávať pravidelnejšie a v atraktívnejších časoch, ako teraz, no stále myslím, že sa v rámci obsluhy krajského mesta nedokáže úplne MHD vyrovnať. Ide napríklad aj o usporiadanie prímestských vozidiel, nízky počet dverí, menší počet NP vozidiel, nižšia kapacita vozidiel a úplná absencia kĺbových vozidiel.
Ak by vozidlá na linke napr. TN - Bánovce, mali v úseku po Laugo nahradiť MHD, mohlo by dôjsť k preplňovaniu autobusov a vďaka malému počtu dverí aj k meškaniam. Nehovoriac o tom, že prímestské linky majú väčšiu vzdialenosť medzi zastávkami, ako MHD, čo by zhoršilo dostupnosť dopravy. Ak by naopak linky PAD začali zastavovať "pri každej vŕbe" ako MHD, zrejme by to neocenili cestujúci, ktorí cestujú do vzdialenejších miest/obcí. Potenciál, aby PAD nahradila časť MHD je zaujímavý skôr v menších mestách (Bánovce, Nové Mesto n/V, Púchov), ale nie v Trenčíne.
Čo sa týka úseku centrum OC Laugarício, až tak zlé by to nemuselo byť.
Pri minimálnom návrhu s frekvenciou 15/60/20/120 resp. frekvenciou 20/60/30/120 v X by sa dalo niečo poriešiť s doplnkovou MHD doobeda a večer (do 30 min. taktu) a nejakými účelovými spojmi ráno.
Pri optimálnom návrhu 10/30/15/60 resp. 15/30/20/60 v X si viem predstaviť jednu z nich prehnať cez Sihoť a kompletne zredukovať linku 24 v X a druhú z nich niekam na Juh a poriešiť tak linku 22 alebo 23.
Čo sa Zlatoviec týka, viem si predstaviť PAD previesť cez Brniansku a Zlatovskú, nič iné ako-tak logické sa tam nad rámec terajšieho trasovania PAD poriešiť asi nedá.
Ako píšeš, chýbajú tam iné veci, ktoré by mohli byť ľahko realizovateľné aj v súčasnosti (trebárs PAD zo Soblahova potiahnuť do nejakej mestskej "dedinskej" časti ako doplnok k MHD).
A "nadštandardná" víkendová obsluha niektorých obcí je perlou (asi Považia, keďže vraj v porovnaní s inými krajmi), pritom by to asi malo vychádzať z potreby a nie porovnania toho, čo jazdí inde a ešte keď to jazdí menej. Odporúčam stranu 83 okolité, to sú z pohľadu kvalitnej dopravy nezmysly, ak to nie je podložené číslami (a to nie je, keďže som to čítal celé). Rovnako ako tzv. jeden spoj večer... možno muchám na dobrú noc na Kykulu. Ale do Selca?
Zaujímavý je návrh nahradiť PAL TN-Teplá linkou MHD. To by aj vzhľadom na blízkosť DObrej k Opatovej bolo predĺženie linky 4. Ale či by šlo o všetky spoje alebo len niektoré, ťažko povedať
Naopak, chýba mi dodať, že linka TN-Soblahov by potom práve mohla byť linkou MHD. Tak ako sa to navrhuje v PD pri Opatovciach či Kanianke. NEvidím dôvod kvôli 4 zastávkam úplne súbežnú linku neprehodiť, veď je to "mestskejšia" linka než 3 alebo 11 Po integrácii by to však bolo len s ohľadom na výpravu vozidiel. Inak by to už bolo jedno.
Je úplne scestné uvažovať, žeby PAD nahradila MHD na úseku Laugaricio - centrum (strana 18), to hádam nik nemyslel vážne. MHD už teraz nestíha tento prúd, chcelo by to kĺbak a oni tvrdia, žeby to PAD mohla nahradiť - z čoho preboha vychádzajú? A v Zlatovciach PAD predsa ani nepremáva (jedine ak autori považujú aj Novú Zlatovce, čo je iná časť, alebo Istebník a Orechové za Zlatovce). Ja som z výsledku dosť sklamaný. PAD môže pomôcť práve v Orechovom, Biskupiciach, Istebníku, Opatovej alebo Kvetnej, ak by došlo k úpravám. Ale istotne NIE medzi Laugariciom a centrom,
Poslanci TSK riešili plán dopravnej obslužnosti. Aj keď sa MHD týka len okrajovo, stále je to zaujímavé čítanie napríklad o redukcii MHD Trenčín v súbehov s PAD z centra smerom do Trenčianskej Teplej resp. Laugarícia, zrušení vnútromestskej PAD v Dubnici nad Váhom, trojcifernom číslovaní kompatibilnom s plánmi integrovanej dopravy v Žilinskom kraji...
Súhlasím, linka 12 je o ničom, tie spoje sú nezaujímavé ani intervalom ani polohou (možno až na ranný 7:30). Ja by som skúsil posilniť na hodinový (ako linka 10 kedysi) na úkor spojov linky 2. Inak podľa mňa by bolo vhodné vybudovať zastávku na Elekričnej hneď za svetelnou križovatkou smer BN. Stáli by tam spoje liniek 3, 13, 24, 25 i 27, čo by bolo z námestia Biskupíc kompenzácia za presmerovanú linku 2. Stačilo by upraviť svetlá a ľudia by mohli prejsť bezpečne na druhú stranu. Podľa ÚPN sa má aj tak táto križovatka upravovať, tak je načase s tým uvažovať! A možno aj BUS-pruh odtiaľ až ku kruháču pred Laugom.
Ja osobne by som tiež skúsil vrátiť linku 28 do podoby pred redukciou. Ak vidíme Juh III, tam ponuka po 18:30 končí. To nie je ani v Záblatí a ani v Nozdrkovciach. A na Sihoti tiež vidno, že linka 8 a 24 ide po 20:00 tak, že linka 24 ide 10 min po linke 8. Tam by sa presne hodil spoj linky 28, čo by odchádzal na Sihoť z Hasičskej cca 21:00 (celotýždenne) a vyplnil by tú obrovskú dieru, čo tam je. Takže áno, linku 28 posilniť, možno aj na úkor spojov linky 23.
K 7/17 tiež súhlasím, treba tam pridať ponuku po 22:00, takto sa len prázdne km využijú. Trebalo by však poznať reálne obehy.
Záblatie, Zlatovce či Istebník nevyriešime, kým si mesto nevyrieši otoč. Treba zastávku aj na Brnianskej, už i nový Kaufland si ju pýta, ale mesto spí....ako obvykle. Tu by som navrhoval, aby linky 3/13 boli presmerované na Juh I a zlúčené do jednej linky (3). A na ňu prevedené i víkendové spoje z linky 5. Jednak by sa tým doplniť víkend na 20 min a jednak aj v "x" pekných 15 min bez toho jedného výpadku.
K iným úpravám: zrušiť linku 31 a posilniť buď 3 alebo 27. Zvážil by som predĺženie liniek 22 alebo 23 až Pod Sokolice pred bránu TMM.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
draxter
Ja osobne by som tiež skúsil vrátiť linku 28 do podoby pred redukciou. Ak vidíme Juh III, tam ponuka po 18:30 končí. To nie je ani v Záblatí a ani v Nozdrkovciach. A na Sihoti tiež vidno, že linka 8 a 24 ide po 20:00 tak, že linka 24 ide 10 min po linke 8. Tam by sa presne hodil spoj linky 28, čo by odchádzal na Sihoť z Hasičskej cca 21:00 (celotýždenne) a vyplnil by tú obrovskú dieru, čo tam je. Takže áno, linku 28 posilniť, možno aj na úkor spojov linky 23.
K 7/17 tiež súhlasím, treba tam pridať ponuku po 22:00, takto sa len prázdne km využijú. Trebalo by však poznať reálne obehy.
Záblatie, Zlatovce či Istebník nevyriešime, kým si mesto nevyrieši otoč. Treba zastávku aj na Brnianskej, už i nový Kaufland si ju pýta, ale mesto spí....ako obvykle. Tu by som navrhoval, aby linky 3/13 boli presmerované na Juh I a zlúčené do jednej linky (3). A na ňu prevedené i víkendové spoje z linky 5. Jednak by sa tým doplniť víkend na 20 min a jednak aj v "x" pekných 15 min bez toho jedného výpadku.
K iným úpravám: zrušiť linku 31 a posilniť buď 3 alebo 27. Zvážil by som predĺženie liniek 22 alebo 23 až Pod Sokolice pred bránu TMM.