Súhlasím, linka 12 je o ničom, tie spoje sú nezaujímavé ani intervalom ani polohou (možno až na ranný 7:30). Ja by som skúsil posilniť na hodinový (ako linka 10 kedysi) na úkor spojov linky 2. Inak podľa mňa by bolo vhodné vybudovať zastávku na Elekričnej hneď za svetelnou križovatkou smer BN. Stáli by tam spoje liniek 3, 13, 24, 25 i 27, čo by bolo z námestia Biskupíc kompenzácia za presmerovanú linku 2. Stačilo by upraviť svetlá a ľudia by mohli prejsť bezpečne na druhú stranu. Podľa ÚPN sa má aj tak táto križovatka upravovať, tak je načase s tým uvažovať! A možno aj BUS-pruh odtiaľ až ku kruháču pred Laugom.
Ja osobne by som tiež skúsil vrátiť linku 28 do podoby pred redukciou. Ak vidíme Juh III, tam ponuka po 18:30 končí. To nie je ani v Záblatí a ani v Nozdrkovciach. A na Sihoti tiež vidno, že linka 8 a 24 ide po 20:00 tak, že linka 24 ide 10 min po linke 8. Tam by sa presne hodil spoj linky 28, čo by odchádzal na Sihoť z Hasičskej cca 21:00 (celotýždenne) a vyplnil by tú obrovskú dieru, čo tam je. Takže áno, linku 28 posilniť, možno aj na úkor spojov linky 23.
K 7/17 tiež súhlasím, treba tam pridať ponuku po 22:00, takto sa len prázdne km využijú. Trebalo by však poznať reálne obehy.
Záblatie, Zlatovce či Istebník nevyriešime, kým si mesto nevyrieši otoč. Treba zastávku aj na Brnianskej, už i nový Kaufland si ju pýta, ale mesto spí....ako obvykle. Tu by som navrhoval, aby linky 3/13 boli presmerované na Juh I a zlúčené do jednej linky (3). A na ňu prevedené i víkendové spoje z linky 5. Jednak by sa tým doplniť víkend na 20 min a jednak aj v "x" pekných 15 min bez toho jedného výpadku.
K iným úpravám: zrušiť linku 31 a posilniť buď 3 alebo 27. Zvážil by som predĺženie liniek 22 alebo 23 až Pod Sokolice pred bránu TMM.
Trochu k aktuálnej situácii:
- stále platí víkendový režim, ale už by sa malo nabehnúť aspoň na "w", lebo všetko sa spúšťa. Verím preto, že mesto a SAD to dajú vedieť vopred, nie v predvečer (hoci rozšírenie oznámiť neskoro nie je také zlé, ako zúženie premávky)
Stále platí, že dopravca nemôže kúpiť vozy pre MHD, preto by namiesto dvoch prímestských vozov malo mesto tlačiť na nasadenie všetkých 5 kĺbových vozidiel v prvom rade a až potom vysielať tieto
Bolo by sa vhodné pozrieť na stav niektorých vozov. Áno, majú STK, ale ako vyzerajú! A zvážiť, aká koncepcia obnovy sa nastaví - nielen vo vzťahu k SAD TN ale vo vzťahu k MHD, nech ju prevádzkuje SAD, DP alebo hocikto. Proste parametricky, lebo skončíme ako v PB a potom bude nasledovať defenestrácia
Verím, že mesto zrekonštruuje aj nejaké zastávky a najmä ten otoč v Zlatovciach, ktorý bráni usporiadaniu liniek lepšie, keď už sa vyberajú na tom parkovnom také pálky
Je nemysliteľné, že úroveň MHD klesla za posledných 5 rokov vozovým parkom absolútne, hoci chváliť sa rastom prepravených cestujúcich mesto nezabúda - zabúda však dodať, že to je zásluha 4 mušketierov, čo zabojovali a ukázali, ako sa má robiť linkové vedenie a CP. A na to treba nadviazať, ideálne takto:
- linku 12 zrušiť a nechať linku 2 prejsť cez Noviny
- linku 23 zrušiť (alebo zásadne obmedziť len na účelové spoje ak sú ráno v hyperšpičke treba) a na jej úkor posilniť linku 28 a predĺžiť jej premávku do večera
- vybrané spoje liniek 6,7,11,17 a 24 posilniť kĺbovým vozidlom (presne jedno také stojí v garáži)
- miesto tých 3 spojov linky 5 v "a" ich dať na linku 13
- na linke 7 i 17 viesť záťahy vozov z Juhu na Zlatovskú a tým spojenie aj po 22-hej zabezpečiť celotýždenne bez navýšenia nákladov miesto prejazdov
Dúfam že po covide dôjde aj k úpravám, že sa zruší 31. A linky 2 a 12 treba buď normálne preložiť aby aj Noviny mali obsluhu ako má byť, alebo 12 zrušiť a 2 presmerovať cez Noviny. A poriešiť konečne 28 na úkor 23, a posilniť 11 na Juhu I. A otoč v Zlatovciach? Sľuby sľuby, len parkovanie riešiť...
Fajný matroš, obrázky kvalitné, kde by sa tá publikácia dala zohnať? Prípadne rovno kúpim od Vás. U nás v Brne si môžem nechať zdať, a tipujem že v TN a ani pri mojich prednáškach a sympóziách po našej bývalej republike ju asi len tak v Martinuse nezachytím.
JurajZaTn
Popluhar_-_Spolocne_na_cestach_str_08-09