Upozornenie pre cestujúcich linkou MHD č. 12
20. 6. 2019
Upozorňujeme cestujúcu verejnosť, že autobusová linka MHD č. 12 nebude počas štvrtka 20.6. a piatka 21.6. obsluhovať zastávky na Ul. J. Zemana a na Karpatskej ulici. Teda, nebude zachádzať na sídlisko Noviny, ale pôjde rovno do Biskupíc. Dôvodom sú asfaltovacie práce na Karpatskej ulici. Ďakujeme za pochopenie.
zdroj: https://trencin.sk/aktuality/upozornenie-pre-cestujucich-linkou-mhd-c-12/
-------
Informácia o výluke bola zverejnená až dnes dopoludnia (t. j. niekoľko hodín po jej začiatku), na webe SAD až pred pár minútami. O tom, že výluka bude potrebná sa pritom vie už minimálne od 13.6., kedy vyšiel článok o výmene asfaltu na Karpatskej, aj s dátum obmedzení, na webe mesta. Škoda komentovať...
Link na spomenutý článok: https://trencin.sk/aktuality/povrch-karpatskej-ulice-preasfaltuju/
Áno, investovať do zvýšenia kvality MHD by bolo dva roky po zavedení parkovacej politiky skutočne namieste (novú absurdnú linku 31 neberiem ako investíciu). Naviac, ak si dobre spomínam, na jeseň pribudne platené parkovanie (konečne) aj na Juhu a Sihoti (III - V), čo by si vyžadovalo doriešenie víkendovej obsluhy Juhu I s (ne)pravidelným intervalom 20 a 40 minút + 3 spoje linky 5. Ráno a večer je interval dokonca len 60 minút.
Ohľadom vozového parku. Situácia by sa určite dala zlepšiť aj zmenami, ktoré by nestáli takmer nič. Napríklad pokrytie víkendovej výpravy výhradne NP vozidlami, ktoré sú zároveň novšie, pohodlnejšie ako aj ekologickejšie. Samozrejme, v najbližšom čase je potrebné riešiť náhradu Karos B za nové vozidlá, vrátane kĺbových.
Chápem, že Karosa C je možno oproti B-čkam pohodlnejšia, no aj tak v MHD nemá čo hľadať, pretože:
- umožňuje len obmedzený počet stojacich cestujúcich,
- je tam nedostatok miesta na manipuláciu s kočíkom (ak vôbec prejde cez dvere),
- úzke dvere a uličky zdržujú nástup a výstup a tým dochádza k meškaniu spoja (na linke 4 v špičke takto nabrala za celý okruh aj 10 minút),
- pre cestujúcich je modré vozidlo mätúce,
- vozidlo nedisponuje (na rozdiel od info na iMHD) bočným svetelným displejom,
Pripomínam, že so začiatkom letných prázdnin asi bude opäť jazdiť iba jedno kĺbové vozidlo. Je potrebné (a určite to budem) sledovať a prípadne pripomienkovať.
dúfam, že pán Hartmann toto občas číta spolu s Beďatšom. Toto je čistá katastrofa a vizitka "odfláknutia" - prosím urob foto a fuknem asi oficial podnet na mesto, lebo toto sa už ani nedá nazvať službou verejnosti, ale vykakaním sa na hlavu cestujúcemu.
Co sa dopravy tyka v nasom meste ,ja zasnem....kde sa pozriem....opravia sa kanalizacne poklopy-kazdy druhy ,parkoviska sa stavaju uplne bezhlavo,bez premyslenia....a dalo by sa pokracovat,ale chcem sa dostat k autobusovej problematike a poukazat na aut.zastavku Zlatovska ul.SAD v smere do mesta(na Zilinu) presnejsie. Nedavno sa tam pouzili Kaselske obrubniky co asi ostali,to schvalujem,no autobus nepristavim k chodniku lebo matrciaca spodna pekne ostra hrana odhadzuje od chodnika kedze dost vysoko trci. Dalsia vec je pristresok,ktory ostal osadeny,no chodnik sa podvihol a do tretice BUS-stojan tiez nik neprisposobil novej vyske a ostal osadeny povovodne,museli zdemontovat odpadkovy kos z neho,ten hodili k pristresku a ked si chcete pozriet odchody tak vas sekne v krizoch .... pytam sa zase raz: kto to skolaudoval? Skratka Trencin co sa tyka tychto veci je ubohy,slabucky,mizerny....nemam viac co dodat...Urobit tu nieco na 100% na prvykrat nehrozi....je to v dnesnej dobe velmi smutne! A najnovsi postreh-konecne sa robi novy otoc za Sihotou 4 zda sa....len sa mi to zda malinke,uz sa tam mohlo spravit aj take parkovisko kde by sme na noc mohli mat BEZPECNE odstavene autbusy....ale tak vitam aj to co sa robi
Čakal by som, že po tom, ako sa z parkovného už konečne peniaze sypú do mestskej kasy, že sa porobia aspoň najvypuklejšie zastávky tak, aby vozidlo bezpečne vošlo a "prirazilo" k obrubníku bez hrozby škody.
Samozrejme obnova vozového parku je aktuálne kritická, pripomína mi rok 2004, kedy Ikarusy už boli v stave v akom boli, bolo tu niekoľko relatívne nových busov (4x B952E, 3x B932, 2x B932), zopár dobrých B732 a potom kadečo. Teraz sú tu fajnové Corsswaye (16x), Citelisy 12M v rôznom stave (5x), momentálne špičkový kĺbak #61, a potom výborná C954 (!), niekoľko GO B952 (2x?) a B952 a B961 čakajúce na GO/vyradenie (13x). A to je zlé, do budúcna žiadna vízia. Žiaľ, nedivil by som sa, keby mesto povedalo, že nové vozy až so súťažou. Lenže súčasný stúpajúci trend sa tým môže aj zastaviť, ak cestujúci neuvidí progres aj pri vozovom parku.
Mňa štve, že máme jeden stále nenasadzovaný kĺbový voz, čo je neskutočný luxus keď zvážime kde všade jazdia B952. Mám pocit, akoby niekto nechcel, aby plné spoje na linkách 7/17, 11 či 24 boli obslúžené kultúrne a vhodne, veď nasadenie kĺbakov sa od roku 2016 znížilo, síce jazdia tiež 4 vozy, ale na obed nejazdia a po 17:30 už tuším len jeden.
ja keď vidím v premávke tie "herky" radu 952, kde miestami by som asi ani nechcel stáť na podlahe, tak nejaké tlačítko ma vôbec netrápi. Asi až keď vozy konečne nedostanú STK alebo príde k úrazu sa niekto spamätá, že treba riešiť obnovu vozového parku.
Dúfam, že súdruh primátor pozerajúci len na peniaze konečne pochopí, že vďaka istej partii, ktorá vypracovala nový návrh CP v roku 2016 je trenčianska MHD jedna z mála so stúpajúcim trendom a dôjde konečne k obnove aj kĺbových vozov, kde 11 rokov nepribudol nový voz.
Aha, tak potom sa ospravedlňujem za moju zlú informovanosť. Dopytové tlačidlá v 02, 03, 04, 05 to je začarovaný kruh asi, lebo tam je otázne či fungujú vôbec, lebo tie čo viem tie tlačidlá na otváranie dverí po stlačení tie fungujú ako stopka, ale zase asi nefungujú na dopytové, možno hej len nie je záujem to spojazdiť.
Ako riešiť túto situáciu... jediné riešenie čo mňa napadá je väčšia informovanosť, chcelo by to dať na ich webstránku, že takáto vec funguje a ako sa používa, druhá vec je, že hej, na web moc ľudí nechodí čiže by to malo slabý dosah, čiže jediné najlepšie riešenie dať oznam o tom alebo skôr návod na všetky dvere tohto nového autubusu.
Zároveň s tým ako píšeš, že nemá zmysel to zrazu používať máš pravdu, pri jednom voze to nemá moc zmysel keďže je to iba funkčné u tochto typu autobusu, a ľudia či dôchodci skôr by si asi nezapamätali, že pri ktorom type autobusu to je keďže ostatné tieto tlačídla nemajú.
Zmysel by to malo asi pri väčšom množstve autobusov v budúcnosti, prípadne mňa napadá, že keby to spojazdnili u Citelisov tak dokopy by to malo 5 autobusov, zdá sa to ako malé množstvo, ale ani nie keď si zoberieme, že na to, že máme len 5 Citelisov tak dosť ich výdam.
No, ale aj tak čím skôr sa s tým naučia tým lepšie, keďže v budúcnosti to bude fakt asi vo všetkých keďže je to asi fakt štandard, a minimálne je to výhoda pri klimatizácii, že otvárajú sa dvere, ktoré sú potrebné nie ako teraz som mal dnes skúsenosť, že vodič mal pustenú klimatizáciu a otvoril všetky dvere aj tie predné a pritom nikto nenastupoval a zbytočne išiel do autobusu teplý vzduch a zároveň to fakt nemá ani potom zmysel aby mal klimatizáciu pustenú keď je neúčinná a ešte k tomu to zbytočne žerie navyše naftu.
Keby sa trošku zaujímate a nemudrujete, vedeli by ste, že zrovna tento model, túto funkciu, že dopytové tlačidlo funguje ako stopka nemá. Čiže to môžte mačkať do aleluja a nezasvieti to ako stopka.... Druhá vec, kto učil dôchodcov, pripadne ľudí čo necestujú MHD v iných mestách, že máju si nejaké tlačidlo stlačiť pri nástupe / výstupe? Videli ste vôbec nejaké nálepky, že si to ma niekto stlačiť? A tretia vec, ktoré vozidla majú také tlačidlá = 02,03,04,05 a 22. Myslím, že je hlúposť to zrazu začať používať, lebo ľudia nehladia na to akým vozom idú, nedokážu sa pozrieť na panel kam voz vôbec ide, nie to na tlačítka. A áno, musím dať aj za pravdu, je somarina pri klíme otvárať všetky dvere, príp. len zadné. Ale ako vyriešiť túto situáciu ?
A to je problem? Pokial viem tak ono tie dobytove tlacitka funguju ako stopka zarovren. Tiez v novsich typoch riesia to tak ze uz je iba jedno tlacitko aj na otvaranie dveri aj stopku, tento autovus to tak nema ma dve tlacitka, ale mne pride ze ich vypli lebo s prepacenim niektori su asi sprosty si na to zvyknut, a otvarat vsetky dvere na kazdej zastavke pri klimatizovanom autobuse je nezmysel. Pekne nech to znovu zapnu, do buducnosti urcite budu vsetky autobusy s tymto systemom kedze v imych mestach dopytove tlacitka su standardom.
Sice neviem ako dlho sle dnes som osobne isiel tym novym Crosswayom #22 a dopytove tlacitka nefunguju, ak su pokazene dobre ale mam tusaka ako keby ich nasvhval vyplo lebo vofic otvara vsetky dvere a pustena klimatizacia potom fakt nema vyznam. Zaroven dopytove tlacitka su prelepene cervenou paskou, cize fakt by ma zaujimal dovod kedze vlastne pokazenie je asi nerealne kedze ten autobus ma kolko? Polroka?
je úplne jednoznačné, že zmena CP a linkového vedenia v lete 2016 otočila zásadne smerovanie MHD. Mesto sa dnes našťastie môže pochváliť zvyšovaním počtu cestujúcich, ale obnova vozového parku, ako to vyplýva aj zo záverov, poriadne mešká a je neúnosná. Rovnako súťaž na dopravcu treba konečne doriešiť, nielen pri zhorení vozu meditovať.
Super, že mesto vidí nedostatok budovania nových zastávok, ale na druhej strane to isté mesto odpovedá, že so zastávkou neuvažuje (Brnianska - ?!). Pritom treba jednoznačne zastávku na Vinohradoch. Naopak, napríklad zastávka Zlatovská (pri bývalej plavárni) by sa mala posunúť k Úspechu (a zrekonštruovať, opäť by boli zastávky oproti sebe).
K zastávkam: treba stanoviť konečne kategorizáciu a vybavenie zastávky podľa kategórie (ja by som dal 4: A. LED displej, prístrešok (alebo 2 či 3), označník, smetný kôš B. prístrešok, označník, kôš C. označník s košom,lavička a označník. Pri A až C aj kasselský obrubník.
K integrácii s PAL: zjednotiť konečne názvy zastávok !!! Takto je v tom riadny chaoz a bordel.
PS: niektoré vozy B952 sú v stave, že by som sa bál nimi aj odviesť...
Pomylil si si portal, pre mudrlantov s pisomnym prejavom trinastrocneho ziaka pomocnej skoly, nulovou znalostou problematiky a Jedinym Spravnym Nazorom su tu diskusie.sme.sk.
dýchajte oxidy dusíka, mikročastice, ktoré zastanú až v prieduškách, získajte chronickú obštrukčnú chorobu pľúc, ... sťažujte si, že vaše deti sú sopľavé a ukašľané.
prečo asi fouwé dostal také pokuty, prečo musel stiahnuť státisíce automobulov, ktoré v púšťach čakajú na zošrotovanie, prečo politici nasadili emisné limity ... a vy si kupujete celí nadšení "pokrok vďaka ..."?
číňania (aj v maďarsku) vyrábajú elektrobusy, doma ich majú/prevádzkujú státisíce ...
a budete tu písať ako je elektro fuj!
mne je to skoro jedno, mám cca desať rokov, deti sú tam, kde je čisto, hoci krajina je predĺžená stále tam zametajú, vyvážajú smeti, udržujú zeleň.
na východe, hoci tam nič nie je, testujú elektrobusy.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka
Dúfam, že súdruh primátor pozerajúci len na peniaze konečne pochopí, že vďaka istej partii, ktorá vypracovala nový návrh CP v roku 2016 je trenčianska MHD jedna z mála so stúpajúcim trendom a dôjde konečne k obnove aj kĺbových vozov, kde 11 rokov nepribudol nový voz.