Reply on: S499.1023 #11673:
Ahoj Igor,samozrejme teoreticky ano, ale malo by to pre mesto dalekosiahle negativne financne dosledky, lebo:
1/ Mesto nie je platcom DPH, preto by vsetky autobusy boli pre neho o 20% (!) drahsie. Aby si mal predstavu, pri nakupe autobusov to je taka suma, za ktoru dnes moze prevadzkovat MHD v TN 1 rok zadarmo... Teda napr. pri zivotnosti 16 rokov by mesto zaplatilo nie 16, ale 17x rocnych rozpoctov na MHD.
- Na toto spracovala na majetkovo-financnu komisiu spravu p. poslankyna Ing.Capova (foto zo zapisnice z 19jan2017 dolu, blizsie by mohol informovat aj Richard, bol tam s nami pritomny), kde tieto cisla uviedla, navyse pritom vychadzala z cien "optimistickych" a navyse bez DPH (teda treba to prepocitat z realnych cien navyse povysenych o 20% za DPH).
- (Upozornujem v sprave na fakt, ze minimalne jedna poslankyna si bola vedoma, ze "obnova vozoveho parku bude potrebna", a napriek tomu to dopadlo inac.)
2/ Mesto pri obstarani ci 7 alebo aj trebars 41 novych autobusov NIKDY nedokaze dohodnut taku dobru cenu, ako pri spolocnom objednani SAD TN a SAD ZA ma pri pocte 400 kusov!
Teda vysledok 1: Ak cena autobusov kupena cez SAD je o 20% nizsia na DPH a 12% za mnozstevnej zlave (beriem zlavu pri tohtorocnom LE), mesto pri nakupe autobusov cez SAD setri az 32% !!! Iba sialenec a nie dobry hospodar vyhodi priamym nakupom mestom 32% z tolkych milionov von oknom...
Vysledok 2: Mesto pri nakupe svojim vlastnym dopr. podnikom, ktory by bol platcom DPH, usetri sice 20%, ale stale nedosiahne na tu mnozstevnu zlavu.
Vysledok 3: Preto nepoznam ani jeden sucasny pripad, kde by toto mesto alebo VUCka takto napriamo kupovalo. Ze by (a preco by) mal byt Trencin prvy? Igor, ty by si do toho isiel?
JurajZaTn
2/ Ani ja nemam ziadnu vyhradu, ze tu prispievate. NAOPAK! Velmi si vazim, ze ste sa nasiel ako aspon jeden komunalny politik, ktory sem prispievate svojimi nazormi a nametmi.
(Len si myslim, ze by dopravackej veci viac prospeli Vase fakty ako popis politikarcenia, ktory je v konecnom dosledku kontraproduktivny, lebo popisovat nazorove rozpory medzi poslancami, demokraticky zvolenou vacsinou a "ukrivdenou" mensinou - a nakoniec jednotne ako za sociku hlasovat spolocne "ako jeden muz" v komisii i v MZ... A ze Vam niektore veci neprejdu? No zial, taka je demokracia, pokial niektori ini v demokratickom hlasovani vo volbach volicov presvedcili viac ako Vy a ziskali vacsinu, nie je to ich chyba a tu na iMHD by som im to nevycital. A ak popisovat system fungovania komisii a stanovisko demokraticky prehlasovanej mensiny, tak pravdivo.)
3/ Tiez som rad, ze aj viaceri clenovia iMHD sa podielaju na pozitivnych zmenach, i takych, ktore ste inicializovali Vy. Myslim, ze na to tu toto forum je.
4/ Byt proti obnove autobusov, ktore v zmysle sucasneho pravneho poriadku a uctovnych predpisov su vo vlastnictve dopravcu - a nenapisat, ze inac to ide iba v pripade, ak by si mesto zriadilo Dopravny podnik (a priamo iniciativne ten Dopravny podnik nenavrhnut!) je iba polovicate a bezvychodiskove stanovisko a riesenie, ktoreho koniec je v marazme uplneho rozpadu a konca vozidloveho parku MHD.
5/ Pan poslanec, kedykolvek ste na dalsej osobnej diskusii o MHD v Trencine vitany!