Reply on: S499.1023 #11673:
Ahoj Igor,samozrejme teoreticky ano, ale malo by to pre mesto dalekosiahle negativne financne dosledky, lebo:
1/ Mesto nie je platcom DPH, preto by vsetky autobusy boli pre neho o 20% (!) drahsie. Aby si mal predstavu, pri nakupe autobusov to je taka suma, za ktoru dnes moze prevadzkovat MHD v TN 1 rok zadarmo... Teda napr. pri zivotnosti 16 rokov by mesto zaplatilo nie 16, ale 17x rocnych rozpoctov na MHD.
- Na toto spracovala na majetkovo-financnu komisiu spravu p. poslankyna Ing.Capova (foto zo zapisnice z 19jan2017 dolu, blizsie by mohol informovat aj Richard, bol tam s nami pritomny), kde tieto cisla uviedla, navyse pritom vychadzala z cien "optimistickych" a navyse bez DPH (teda treba to prepocitat z realnych cien navyse povysenych o 20% za DPH).
- (Upozornujem v sprave na fakt, ze minimalne jedna poslankyna si bola vedoma, ze "obnova vozoveho parku bude potrebna", a napriek tomu to dopadlo inac.)
2/ Mesto pri obstarani ci 7 alebo aj trebars 41 novych autobusov NIKDY nedokaze dohodnut taku dobru cenu, ako pri spolocnom objednani SAD TN a SAD ZA ma pri pocte 400 kusov!
Teda vysledok 1: Ak cena autobusov kupena cez SAD je o 20% nizsia na DPH a 12% za mnozstevnej zlave (beriem zlavu pri tohtorocnom LE), mesto pri nakupe autobusov cez SAD setri az 32% !!! Iba sialenec a nie dobry hospodar vyhodi priamym nakupom mestom 32% z tolkych milionov von oknom...
Vysledok 2: Mesto pri nakupe svojim vlastnym dopr. podnikom, ktory by bol platcom DPH, usetri sice 20%, ale stale nedosiahne na tu mnozstevnu zlavu.
Vysledok 3: Preto nepoznam ani jeden sucasny pripad, kde by toto mesto alebo VUCka takto napriamo kupovalo. Ze by (a preco by) mal byt Trencin prvy? Igor, ty by si do toho isiel?
JurajZaTn
1/ Prvy fakt je, ze som sa OSOBNE zucastnil rokovania komisie. Je prezencka, je to fakt.
2/ Druhy fakt je, ze som sa zucastnil osobne rokovania MZ. Sice ako divak z balkona bez prezencky, ale je to fakt.
3/ Treti fakt je, ze na komisii vsetci poslanci (sorry, pan poslanec, pri vsetkej ucte k Vam) bez rozdielu politickej prislusnosti zahodili politicke sarvatky a hlasovali bez rozdielu politickeho tricka "ako jeden muz" za neobnovu (systemovu) vozidloveho parku. Zapisnica je na webe verejne k dispozicii.
4/ Stvrty fakt je, ze sa nepotvrdili Vase slova, ze komisia ma "len odporucaci charakter", lebo MZ si v plnom rozsahu osvojilo Vas uznesenie z komisie ako zavazne a taktiez odhlasovali neobnovu (systemovu) vozidloveho parku.
5/ Piaty fakt je, ze nie je pravda o mojich neznalostiach miestnych pomerov (od r.1986 som pracoval na MsU v samosprave a este v r.2010 v dopravnej komisii - 24 rokov skusenosti v samosprave!).
6/ Siesty fakt je, ze nie je uplna pravda ani v tom, ze komisie su len "poradne", maju vraj len "odporucaci charakter". Ako je uvedene aj na (www.trencin.sk/samosprava/komisie-msz/), su okrem poradnych aj INICIATIVNE. Teda nie je pravda, ze komisia musi len ocakavat, co "predlozi exekutiva", alebo cakat, co predlozi primator, ale moze aj sama iniciativne predkladat navrhy a rokovat o nich v prospech obyvatelov mesta, v prospech mestskej dopravy.
A na potvrdenie nemiesania politiky do dopravy mam nazor, ze by tu pritomni trencianski clenovia iMHD nemali byt zatahovani do vzajomnych vztahov medzi poslancami, ich by to nemalo zaujimat a myslim si, ze ich to drvivu vacsinu ani nezaujima. Su to vase politicke vztahy a mali by ste si ich riesit v kluboch, komisiach a MZ - a nie tu na iMHD. Tu ludi zaujima bud osobny postoj konkretneho poslanca, preco on pri konkretnom rieseni tohoto vazneho problemu hlasoval alebo nehlasoval za systematicku obnovu vozidloveho parku, alebo vysledny postoj MZ ako celku.
A stale plati moje stanovisko osobne k Vam, ze za 12 dlhych rokov mojho fungovania v trencianskej mestskej doprave ste bol prvy a zatial jediny poslanec, ktory ku mne osobne prisiel a diskutoval o MHD, za co som Vam stale vdacny. Je mi iba jednoho luto, ze nase stretnutie bolo prve a zaroven posledne.