V celkom slušnom stave, ale to hlavne asi kvôli tomu, že všetky B961 nejazdia cez prázdniny a víkendy. Ako myslíš podpriemernom povedz príklad? Potom bude niekto vedieť povedať presnejšie ako sú na tom tie naše.
Dnes sa tie vozidla ci uz su to autobusy alebo trolejbusy robia s jednym tlacidlom na predne a s jednym na ostatne dvere,ak by ta babka bola na zastavke a klima by sla ci uz na chladenie tak na ohrev a chcela by ist cez niektore dvere okrem prednych tak by som ju chvilu asi nechal popremyslat veru a neotvaral vsetko....ale jasne ze zo zaciatku sa to bude musiet strazit,lebo tu nie sme v Mnichove a ani v BA ,ze ked jej ja ujdem tak o 5-10 minut by isiel druhy ....? Keby to malo tlacidla ako Ikarusy volakedy alebo i Karosy,na kazde dvere zvlast tak je to vybavene! Len standard a aj koli vybave DOPYTU je uz teraz dve tlacidla.
Určite to treba používať,je to super vec. Na druhú stranu babke v kubrici na kyselke asi otvoríš príslušné dvere, keď bude sama na zastávke, aj bez dopytu. Bude to fajn keď počet ľudí na zastávke nebude rovnomerne nastupovať,tak sa otvoria len dvere jedny-dvoje.
Dakujem -e za info pan riaditel,a dovolim si jednu prosbicku troska popredu ale aj tak. Bude to mat to dopytove otvaranie dveri a kedze kurenie a chladenie klimov tak to je aj skvele zariadenie,no kedze u nas ludia na take otvaranie nie su zvyknuty ,poprosim aby sa trvalo na jeho pouzivani,i ked pride urcita zopar staznosti.Ludia si skratka budu musiet zvyknut. Nebolo by rozumne otvarat vsetko vodicom pri tej klime . A do buducna ked uz pridu take autobusy vsetky tak budu nastupovat a vystupovat tak ako je to uz roky bezne inde tam,kde su take vozidla! Zopar oznamov a troska trpezlivosti bude zo zaciatku musiet mat kazdy tak ako ja v Mnichove v roku 2001 ked mi dva autobusy usli kym som od ostatnych obkukal ze si musim sam otvorit a ked som sa odviezol o zastavku dalej koli tomu istemu ? ,ale aj Trencania sa raz naucia moderno cestovat i ked ja viem ze sme tu malinke mesto a kopa prilahlych dedin.... no koli spotrebe,ohrievaniu atmosfery a setreniu mechanizmov dveri to je skratka super vec!
Na uvod pre zamedzenie nemiestnym poznamkam, ze si SADka svojvolne o niecom rozhodla sama: Oproti zakladnej konfiguracii autobusu sa mozu urobit zmeny a opcie. Napriklad zmena by bola, ak by bola v zakladnej vybave odlahcovacia brzda (retarder) hydraulicka a my by sme chceli elektricku. Opcie su dodatky, doplnky a vybavenie za priplatok. Tieto boli prerokovane a hododnute na spolocnom rokovani zastupcov SAD, vyrobcu a Mesta.
Takze k otazke:
- bude sa jednat o model s klimatizaciou? Ano. Thermoking Athenia (klima s kurenim)
- bude mat nezavisle kurenie (bufik)? Ano. Ebersprecher.
- bude mat rampu pre najazd vozickara? Ano, vyklopnu. Aj kneeling (naklapanie na zastavke).
- bude mat velke predne vnutorne zrkadlo? (ziadali soferi) Ano.
- bude mat radar pre cuvanie? Ano.
- bude mat kameru pre cuvanie? Ano. (predpripravenu, kamera sa zapoji do palub pocitaca)
- bude mat kontrolu tlaku pneumatik? Ano.
- bude mat odmrazovanie skla prednych dveri? Ano.
- bude mat automaticku prevodovku? Ano. Voith.
- bude mat zastavkovu brzdu ovladanu elektronicky? Ano.
- bude mat wi-fi router? Ano
- bude mat vnutorny informacny panel? Ano. Bustec TFT
- bude mat dopytove tlacitka? Ano, nalavo od dveri. Samoobsluzne otvaranie strednych aj zadnych dveri zvonku aj zvnutra.
Dalej bude mat hlavovu a bedernu opierku vodica vyhrievanu. Vyhrievanie pod podlahou u vodica bude nahradene radiatorom kurenia pod sedackou vodica. Autoradio. Motor Tector.
Nepresna bola otazka tykajuca sa tabul (informacnych displejov). Aby sa ukazovali nazvy zastavok (ci staticke alebo beziaci text), to az na vynimky nezavisi od displeja, ale od naprogramovania v palubnom pocitaci. Tu budu 3 displeje zn. Bustek LED oranzova, vpredu 19x144 bodov, bocna 19x120 bodov, zadna 19x32 bodov.
Na zaver opakujem pre konspirativcov a spochybnovacov: Vybava a opcie boli dohodnute za ucasti Mesta. Myslim si, ze pojde o najspickovejsie vybaveny autobus v celej hisorii MHD Trencin.
Ak by som sa mohol spýtať, bude sa jednať o model aj s klimatizáciou? Prípadne dopytové tlačítka na otváranie dverí, ktoré by boli aj spojazdnené bude obsahovať, informačný displej bude aký ak sa smiem spýtať? Taký ako je v tých NP autobusoch, alebo ten obyčajný ako je vo všetkých Crosswayoch či B952 a Citelisoch? Ak by tam bol ten novší aj s názvami zastávok a aj ich hlásilo tak by to bolo skvelé.
Inak to, že bude mať automatickú prevodovku je veľké plus, pri MHD je to určite výborná vec pre vodičov.
wow,naparadu,chvalim!!! A tak potom dobre,otestujeme,uvidime Fakt je ze ta kristalizacia robi neplechu!!! Ako mne toto na B952e nechyba Ale uz by som bral maksi a automat veru....nuz...Dakujem za optimisticku spravicku!
K tomu motoru Cursor par slov. Dnes mame Cursory a velke problemy s krystalizaciou AdBlue. Prikladam na obrazkoch analyzu z jednej diplomovky. (Spickova praca, patri medzi 5 najlepsich zo cca 65 diplomoviek a bakalarok, ktore mi v zivote priamo so studentami presli rukami.)
Zjednodusene: Ku krystalizacii dochadza vtedy, ak nie je splneny jeden zo 7 parametrov, ktore registruje riadiaca jednotka - a to teplota vyfukovych plynov min. 207-210 stupnov C. Pri MHD idu tieto motory velmi casto vo volnobeznych alebo nizkych otackach, kedy je teplota vyfuk.plynov nizka a dochadza k zmene koncentracie AdBlue. Ta potom krystalizuje. (Toto je uplne mizivo u primestskej doprave, kde je menej zastaveni a dlhsie suvisle intervaly jazdy vo vyssich otackach, teda aj vykone a teda aj teplota vyfukovych plynov je vyssia - resp. su dlhsie intervaly, kedy su v teplote nad 210 stupnov. Pri dialkovej doprave toto nepozname, lebo az na vynimocne zastavenia ide motor v optimalnom rezime.)
Motory Cursor su vacsieho zdvihoveho objemu takmer 9litrov a teda ich rozsah otacok optimalneho vykonu zacina uz (iba) na 1600 ot/min. a dosiahnut danu teplotu vyfukovych plynov je vacsi problem. Motory Tector su o 25% mensie a rozsah ich otacok optimalneho vykonu zacina az na 2200 ot/min, kedy podla znamych prirodnych zakonitosti o teple maju vyssiu teplotu vyfukovych plynov. Teda su omnoho menej nachylne na tvorbu krystalov AdBlue.
Moznosti riesenia su dve. Bud kupovat omnoho drahsie tzv. aditivovane AdBlue k motorom Cursor, alebo kupit motor Tector. Aj na radu vyrobcu, s ktorym sme tento problem intenzivne riesili 2 roky, bude mat novy voz Tector.
presne, správne si povedal, problém je žiaľ vedenie mesta,ktoré dúfam osobne, bude "po zásluze" po voľbách vymenené, lebo takto...áno, MHD jazdí, tak dobre. A viac nič.
Teraz však téma #16 padla vhod, lebo inak by asi mesto neurobilo nič - takto sa ukázalo, že keď som kritizoval priame zadanie na 5 rokov bez ďalšieho, že som sa žiaľ nemýlil. A čo po 5 rokoch? Už sa malo robiť na meste, čo potom.
Richard: oceňujeme snahu a kvalitu, ale tak ako píšeš, jeden človek to nepostíha. A záujem viac ľudí na meste asi nie je.
Pán riaditeľ, ďakujem za Vašu odpoveď. Pri mojej otázke ohľadom dojednania objednania a ceny nového vozu som vychádzal so svojich skúseností z pôsobenia v spoločnosti, ktorá toho tak isto veľa nakupovala od jedného dodávateľa a podmienky či už cenové alebo dodacie sa vždy dali na základe manažérskych jednaní oboch obchodných strán vo výnimočných prípadoch vyjednať k spokojnosti oboch strán. To len aby ste si nemyslel, že tu tliacham len tak do vetra.
Na druhej strane si asi treba uznať to, že autobusy sú asi trochu iný artikel, čo Vám na druhej strane uznávam. Bohužiaľ do tohoto procesu a obchodných vzťahov nevidím, takže ani Vám to neviem vyvrátiť a ani s Vami neviem súhlasiť.
Myslím si, že veľmi rád porovnávate neporovnateľné. Ak by som bol zákazník, ktorý si u krajčíra pravidelne objednáva drahé obleky v naplánovanom časovom harmonograme a potreboval by som zrazu jeden špeciálny v expresnej dobe, verím tomu, že by sa ten krajčír aj poskladal alebo robil nadčas aby mi ho pripravil. Toto je porovnávanie hrušiek a jabĺk, takže do toho by som nešiel. Samozrejme mi je jasné, že Iveco nenariadi svojim zamestnancom robiť nadčasy, aby Vám mohlo dodať neplánovane jeden autobus. Ale ako som napísal, chápem že autobusy sú špeciálna komodita a preto Vám Vašu odpoveď nebudem ani dementovať a ani s ňou nebudem stotožnený. Neviem to posúdiť. Avšak nakoľko ste vo veci dopravy odborník a máte množstvo skúseností, budem Vám veriť, že to je tak ako ste napísal.
Pisete tu vsetci rozumne,mudro,fundovane,mate vizie do buducna a podobne,to je skvele! Zislo by sa aby sa tu dvaja pani ktory si prestali zda sa rozumiet spolu nasli cas a nie pisanim tu ale osobne sa stretli,podali si ruky a podebatovali pri kavicke ci niecom inom,tak sa veci najlepsie riesia,tmelia....No a co sa tyka toho jedneho autobusu-my nan cakame ako na spasenie,ale popravde ten jeden kus nas z biedy nevytrhne! Je mi jasne ze sa caka na komunalne volby,po nich zase kym sa to vsetko rozbehne,len zase sa bude cakat do roku 2022 na dalsieho dopravcu? Myslim si ze hned po volbach sa uz budu musiet mudre hlavy nutne zaoberat stavom ktory je,najst moznosti a najme financne a riestit obnovu. V tom nasom meste je to vsetko roky zanedbane a neriesene,teraz sa uz ale veci zacinaju hybat,sned to nebude len predvolebnym obdobim....sam som sa podujal aspon co sa tyka stavu aut.zastavok troska posunut veci vpred,aj co sa tyka ciest po ktorych autobusy jazdia,velmi som bol prekvapeny ze veduce osobnosti ani netusili ze napr .z Istebnika do Zlatoviec jazdi tou otrasnou cestou autobus ked som ich previezol po tom tankodrome,ano v osobnych autach to este celkom ide ale v nasich autobusoch je to ako na rebrinaku a takych ciest je vela....takze nie len obnova voz.parku ale aj ciest,zastavok a to nie len tam kde byva najviac volicov ale i tam kde jazdi autobus 5-10x za den....uz si vsetko pyta riesit!
Veď ale to tu asi všetci vieme. Tu nie je problém v obnove vozového parku na SAD TN, ale vo vedení mesta. A ja som to tu už niekoľko krát napísal.
Nikto z vedenia MHD nevyužíva a reálne ich zaujíma len optikou finančných nákladov. Dokonca ani z pohľadu mobility v rámci mesta. Veď primátor a jeho blízke okolie má väčšinu v MsZ. Postupná a systematická obnova vozového parku za určitých podmienok by bolo nie len žiadúca, ale aj reálna.
Ad. 3.) Až za takú malichernosť to nepovažujem. Zvlášť, ak by sa týmto nákupom definovala budúca skladba vozového parku (aké typ vozidiel bude mať trenčianska MHD v budúcnosti). Áno, bolo by to možno trochu zdĺhavejšie a komplikovanejšie. Ibaže na meste sa takáto debata neviedla (nemám takú vedomosť).
Toto je aj moja chyba. Nestíham každú zápisnicu kontrolovať a spripomienkovať do možného termínu. Toto je chyba, ktorú si priznávam. Nestíham všetko... Zaujímavé by bolo, keby sa robil video záznam, alebo sa zverejňoval audio, ktorý sa z komisie robí. Priznám sa, že z tej zápisnice mám pocit, že komisia trvala 20 min. Pritom sme tam sedeli 1,5h. A tiež to vyzerá ako keby som tam ticho sedel a teraz sa tu "rozkrikoval". Myslím, že aj pán riaditeľ vie dosvedčiť, že pri téme MHD nebývam ticho. Každopádne na tejto komisia (ak si dobre spomínam) sa dohodlo, akou cestou sa pôjde. A teda kúpou nového vozidla. Až následne sa riešilo s akým typom (elektro, diesel, hybrid).
Na druhej strane všetky materiály na Finančnú a majetkovú komisiu sú verejne dostupné, podobne je to už aj 4. rok s prístupom kohokoľvek na komisiu. Fotografie som bral ako súčasť materiálov a podkladov pri rozhodovaní o možnostiach riešenia. To, že som ich žiadal dodatočne, keďže neboli súčasťou materiálov je pre mňa trochu nepochopiteľné. Baviť sa za stolom len o "zhorenom autobuse" bez foto dokumentácie je tragicky málo. Toto je však výtka smerovaná na príslušných úradníkov.
Pri množstve materiálov, ktoré dostávame ako poslanci na komisie i MsZ nie je reálne overovať a zisťovať, kto dané fotografie vyhotovil a zároveň overovať možnosť zverejnenie. Zvlášť, ak by mali byť súčasťou materiálov ako podklad pri rozhodovaní.
Pre druhý krát prosím napíšte danej osobe, ktorej fotografie posielate, aby neboli verejne dostupné. Nemám problém si chybu priznať, ale v tomto prípade sa necítim vinný. Fotografie som ani neprezentoval ako moje.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
draxter