Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
z webu mesta:
Otázka od: Miro, 27.11.2017

Dobrý deň. Každé mne známe mesto, ktoré má zavedenú parkovaciu politiku, má pre svojich návštevníkov zriadené bezplatné zberné parkoviská, s dostupnosťou MHD. Keď chcete riešiť spoplatnením áut celý Trenčín, aké plány sú so zbernými parkoviskami? Zavedenie parkovacej politiky v Trenčíne malo za následok oplocovanie akýchkoľvek voľných plôch. Pokiaľ donedávna pôsobil Trenčín ako príjemné, otvorené, vzdušné mestečko, oplocovaním a rôznymi zátarasmi sa dostal na úroveň zbohatlíckych štvrtí, kde nie je záujem o návštevníkov. Rozmýšľali ste pri navrhovaní parkovacej politiky s pánom primátorom aj o týchto dopadoch? Nemôžete nazvať projekt Parkovacia politika v meste Trenčín tak, ako to reálne je, a to daň za používanie auta v meste Trenčín?

Odpoveď:
Ľuboslava Sedláková, kancelária primátora:

V Trenčíne je takýmto parkoviskom parkovisko pri krytej plavárni, kde je 236 parkovacích miest. Toto parkovisko je bezplatné a slúži ako záchytné. Nie je na kraji mesta, ale v blízkosti centra. Ak by mesto nezaviedlo regulované parkovanie a parkoviská v centre by boli bez úhrady, tak by zberné parkoviská na okraji neboli využívané. Veď kto by tam neparkoval, keby mohol v meste. Takto by sa nič nevyriešilo a mesto by bolo opäť preplnené parkujúcimi vozidlami, často celodenne. Podstatným dopadom regulovaného parkovania je, že sa zaviedol poriadok s parkujúcimi vozidlami na uliciach mesta a dopravné opatrenia, ktoré sa v tejto súvislosti vykonali, prispeli k zlepšeniu bezpečnosti na cestách. Parkovacie miesta je potrebné budovať, udržiavať, značiť, čistiť a doteraz sa na tieto náklady skladali všetci občania bez ohľadu, či vlastnili vozidlo alebo nie. Nové parkovanie umožňuje získať prostriedky práve od tých, ktorí verejný priestor využívajú a zaberajú ho svojimi zaparkovanými vozidlami, čo je spravodlivejšie. Parkoviská, ktoré Mesto vytvorilo, vyznačilo na miestnych komunikáciách, nie sú v žiadnom prípade oplotené.

Záver: alibistická odpoveď, pretože vôbec nezodpovedala otázku, kde je záchytné parkovisko dostupné MHD - NIKDE! K plavárni žiadna MHD nejazdí a o žiadnom inom ani p. Sedláková nepíše. *Takže aj takto populisticky sa robí v TN, ale to už vieme. Peniaze idú le na len na parking, a ak sa náhodou niečo dotkne MHD, tak sa to neurobí nikdy (kasseláky) aleboo sa na to zabudne, alebo naveľa naveľa odrobinky. Ale touto otázkou trafil čitateľ klinec po hlavičke a žiáľ, MHD sa nezvezie a možno sa mestu Trenčín aj vyhne úplne, keď to je tak ako to je!
Reply on: S499.1023 #10906:
Ale určite by to bolo super,len tú mesto pozerá na každý meter a na druhú stranu sa plytva na nezmysly.idealne by bolo aby mal Juh I 20 min interval a na druhej strane bolo tiež sídlisko,kde počet spojov nie je ideálny a to je Pod Sokolice a Pred Poľom.Otoc v Kubre je akiste vhodný.
Reply on: linka10 #10904:
Plánované investície pre rok 2018 (MHD):

Otoč MHD Sihoť 50 000
Presun zastávky MHD na ul. Hodžova k VII. ZŠ 50 000
Presun zastávky pred Fak.nemocnicou 50 000

Takže počíta sa s presunom zastávky pri nemocnici. Nie je však spracovaná projektová dokumentácia, na túto tému som sa bavil len s vedúcim Útvaru mobility. Bolo to však len úvak (november 2017), neviem, či sa táto vec pohla. Do rozpočtu sa dostala aj otoč na Sihoti.

Inak iMHD je preddefinovaná web stránka v MAXe na info panely. To len tak, BTW.
Reply on: draxter #10905:
A prečo teda nenechať tú skrátenú 11 až do Kubrej?
Reply on: S499.1023 #10900:
taká, že do Kubrej jazdí L1, zatiaľ čo L11 až do Kubrice, tak úspora by bola (resp. navýšenie len v hlavnom úseku Pred Poľom - Juh I), ? Obídenie sídliska Pred poľom by z pohľadu zastávok nemalo žiadny vplyv, nebolo by treba nič nové.
Reply on: Marek6283 #10903:
Nemal byť už hotový aj otoč pri VÚO alebo zastávka pri nemocnici? Škoda sa pustiť do nových nereálnych plánov v tomto meste. Radšej treba zrušiť zastávkovú niku na Dlhých Honoch a na Soblahovskej ešte jednu pridať.
Reply on: Richard Ščepko #10902:
O upravach snivat moze tak clovek ako ja,Milan,alebo i vy-v dobrom hej! Pozrite sa ako dopadlo otacanie autobusov v Detskom Mestecku? Co sa slubovalo....teraz sa tocime v krizovetke-to je vlastne zakazane,lebo bolo to najjednoduchsie riesenie,keby tam bol kruhacik nepoviem nic,uz mi tam jeden taxikar pekne vynadal,ale tak ja som dodrzal vsetko co bolo treba....Pozrime sa ako dopadli slubovane zastavky na Brnianskej,Vynohrady a podobne... Tu je ista idealna idea ale skutocnost je potom uplne ina a na figu...
Reply on: Marek6283 #10901:
Je určite pravdou, že ak je menej áut, jazdí sa bez debaty lepšie. Svojho času sa však argumentovalo, že 18M jednoducho neprejde.
Každopádne by možno v niektorých miestach pomohli stavebné úpravy, prípadne aspoň výrazne vyššia ohľaduplnosť od vodičov.
Reply on: Richard Ščepko #10899:
Riahard,ten vodic a ten autobus tak je len rano o pol deviatej=nie je tam az taky problem,ten nastane ked tam zacne byt plnsie! On jazdi rano cez parkovisko a nie okolo MCkaca! 🙂 To sa ale uz potom neda! A potom je uz rad ze tam uz nemusi ist....ja som s nim hovoril tiez... tak zase ale mna pozna,mne povie 😉
Reply on: draxter #10898:
Aká by tam bola úspora oproti normálnej jazde do Kubrej?
Dnes ma prepadla nostalgická chvíľka, keď som dcéru viedol na tanečnú. V Citelise 18M je celkom sranda vysvetľovať takmer 4 ročnému dieťaťu nízkopodlažnosť 🙂
Každopádne na L1 cestovala aj pani Maslová, ktorá sa výrazne pričinila o stiahnutie vozidla na niekoľko rokov z obehu. Vyvolalo to vo mne celkom zaujímavé pocity. Mal som chuť sa spýtať ako sa jej cestuje 18kou, ale potom na mňa doľahol advent 🙂 A len sme sa na seba usmiali. Tak to asi malo byť...

Mal som možnosť sa rozprávať aj s vodičom, ktorý tento týždeň odstavil 18M pri Tescu (ako L24). Pýtal som sa ho, či je problém s ním prejsť cez "uličky" Lauga a Tesca. Vraj vôbec nie, sťažoval sa len na primitívnych vodičov a ich aroganciu. Ale vraj sa na ňom jazdí dobre, aj čo sa týka prejazdnosti tejto lokality. Spomenul len spotrebu ako negatívum. Ale o tej sme si tu už povedali svoje 🙂

Každopádne som čakal viac "hnehu" na toto vozidlo. No a interiérové displeje stále chýbajú.
Reply on: ajjo #10897:
prejsť na Sihoť by bolo fajn,ja som uvažoval otočiť na kruháči alebo po vystúpení pri Bille obehnúť cez Stefanikovu sídlisko tak,že voz príde na zastávku Pred poľom a rovno pôjde späť.
draxter, konečná 11tky na Pred polom by bola nepraktická-vozidlo by sa muselo otočiť buť na Kubra, nám. alebo na trojuholníkovej križovatke kubranska x k zabraniu
https://www.google.sk/maps/@48.893589,18.0712863,3a,75y,108.96h,80.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBm1jl7uPb0Kugpw8QLOrJw!2e0!7i13312!8i6656 kde nie je ani chodník len blato. Dalšia možnosť by bola Ak by spoj končil na Kubranská, BILLA a odtiaľ išiel na Sihoť a nejak tak..
Reply on: syko #10893:
takže linka 31:
26 cestujúcich/spoj v októbri
16 cestujúcich/spoj v septembri
22 cestujúcich/spoj v auguste
21 cestujúcich/spoj v júli
25 cestujúcich/spoj v júni
21 cestujúcich/spoj v máji
15 cestujúcich/spoj v apríli
- ja neviem, ale ak sú toto tak oslňujúce čísla, aby sa linka stala stálou, potom treba jednoznačne uvažovať o posilnení víkendového spojenia na Juh I, pretože 20 ľudí/spoj by na toto sídlisko isto bolo a preto navrhujem zavedenie víkendového intervalu 30 min na linke 11 s tým, žeby spoje končili Pred poľom, alebo na linke 4 končiac na Sihoti.

A pre linku 23 ma už dlhšie napadá, aby zo stanice pokračovala takto:
stanica - Kukučínova - odbočiť k výstavisku a tam zastávka pri 12 poschodovom výškováku a potom konečná Výstavisko TMM. Verím, žeby tie spoje nemali hrošie čísla ako linka 31 a teda by sa po skúšobnej prevádzke 3 mesiacov osvedčili.
Reply on: Jacob #10894:
Lebo SADka má problém vždy so seckym: najprv svojvoľne zmenili 26 na 27,lebo dačo s ich systémom a teraz 26 tiež nemohla byť,lebo tie isté dovody-nejaky komunista si to asi neželá tak všetci skáču ako on píska!
Reply on: syko #10893:
A aké je odôvodnenie čísla tejto linky? Neviem či sa to niekde spomínalo, ak hej tak pardon, ale ak nie tak nerozumiem prečo má číslo 31, ten kto udeľuje čísla liniek tak asi nerozmýšľa, keďže číslo 26 je volné, a dávalo by väčší zmysel a lepšie by sa pamätalo, že linky 24, 25, 26, 27 chodia do Laugarícia, ale nie oni z 28 skočia na 31...

Ukončenie skúšobnej prevádzky linky č. 31 a jej zmenu na trvalú linku. V odkaze sú uvedené aj počty cestujúcich.

http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000343980/bod%2012_%20N%E1vrh%20na%20schv%E1lenie%20zmeny%20grafikonu%20MHD.pdf

(ak systém nezvládol odkaz, nájdete ho na stránkach mesta v časti úradná tabuľa zverejnené podľa dátumu dňa 05.12. - bod č. 12 pre MsZ)
Reply on: Richard Ščepko #10891:
Mne sa ten presun zastávok páči, len ma zaujalo, že naraz (v záujme parkovacích miest) niky byť nemusia. Chcelo by to požiadať policajtov aj ODI o oficiálne vyjadrenie, prečo tam áno a tu nie, nech sa strápnia.
Vďaka za reakcie.
1. Tiež tomu nerozumiem, prečo teraz môžu zostať v jazdnom pruhu a na Soblahovskej sa musela vytvoriť "diaľnica". Sám tomu celkom nerozumiem.
2. Vozidlá PAD majú zastavovať niekde v nike na Soblahovskej. Má to logiku? Alebo som si to len ja zle zapamätal? Teraz fakt neviem.
3. Ešte som nezisťoval, či zastávky budú s nejak doknuté úpravou, alebo sa len osadí prístrešok, označník a vyznačí sa zastávka. Útvar "mobility" to ale určite riešil komplexne z pohľadu na celkovú mobilitu (peších, MHD a bezbariérovosť). Veď sme predsa v nejakom tom krajskom meste a nie niekde na vidieku.
4. Mne osobne sa presun zastávok celkom pozdáva. Ale samozrejme ma zaujímal názor aj ostatných, lebo je to ešte v stave, kedy sa do toho dá vstupovať. A pohľad napr. vodiča je na nezaplatenie.
5. Budúci týždeň sa na tie veci budem pýtať. Ten projekt som dostal na vyžiadanie minulý týždeň.
Reply on: draxter #10889:
druhou zmenou je posun spoja č. 33 na linke 7 na 15:20x, t.j. o 2 min skôr.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.