z webu mesta:
Otázka od: Miro, 27.11.2017
Dobrý deň. Každé mne známe mesto, ktoré má zavedenú parkovaciu politiku, má pre svojich návštevníkov zriadené bezplatné zberné parkoviská, s dostupnosťou MHD. Keď chcete riešiť spoplatnením áut celý Trenčín, aké plány sú so zbernými parkoviskami? Zavedenie parkovacej politiky v Trenčíne malo za následok oplocovanie akýchkoľvek voľných plôch. Pokiaľ donedávna pôsobil Trenčín ako príjemné, otvorené, vzdušné mestečko, oplocovaním a rôznymi zátarasmi sa dostal na úroveň zbohatlíckych štvrtí, kde nie je záujem o návštevníkov. Rozmýšľali ste pri navrhovaní parkovacej politiky s pánom primátorom aj o týchto dopadoch? Nemôžete nazvať projekt Parkovacia politika v meste Trenčín tak, ako to reálne je, a to daň za používanie auta v meste Trenčín?
Odpoveď:
Ľuboslava Sedláková, kancelária primátora:
V Trenčíne je takýmto parkoviskom parkovisko pri krytej plavárni, kde je 236 parkovacích miest. Toto parkovisko je bezplatné a slúži ako záchytné. Nie je na kraji mesta, ale v blízkosti centra. Ak by mesto nezaviedlo regulované parkovanie a parkoviská v centre by boli bez úhrady, tak by zberné parkoviská na okraji neboli využívané. Veď kto by tam neparkoval, keby mohol v meste. Takto by sa nič nevyriešilo a mesto by bolo opäť preplnené parkujúcimi vozidlami, často celodenne. Podstatným dopadom regulovaného parkovania je, že sa zaviedol poriadok s parkujúcimi vozidlami na uliciach mesta a dopravné opatrenia, ktoré sa v tejto súvislosti vykonali, prispeli k zlepšeniu bezpečnosti na cestách. Parkovacie miesta je potrebné budovať, udržiavať, značiť, čistiť a doteraz sa na tieto náklady skladali všetci občania bez ohľadu, či vlastnili vozidlo alebo nie. Nové parkovanie umožňuje získať prostriedky práve od tých, ktorí verejný priestor využívajú a zaberajú ho svojimi zaparkovanými vozidlami, čo je spravodlivejšie. Parkoviská, ktoré Mesto vytvorilo, vyznačilo na miestnych komunikáciách, nie sú v žiadnom prípade oplotené.
Záver: alibistická odpoveď, pretože vôbec nezodpovedala otázku, kde je záchytné parkovisko dostupné MHD - NIKDE! K plavárni žiadna MHD nejazdí a o žiadnom inom ani p. Sedláková nepíše. *Takže aj takto populisticky sa robí v TN, ale to už vieme. Peniaze idú le na len na parking, a ak sa náhodou niečo dotkne MHD, tak sa to neurobí nikdy (kasseláky) aleboo sa na to zabudne, alebo naveľa naveľa odrobinky. Ale touto otázkou trafil čitateľ klinec po hlavičke a žiáľ, MHD sa nezvezie a možno sa mestu Trenčín aj vyhne úplne, keď to je tak ako to je!
Otázka od: Miro, 27.11.2017
Dobrý deň. Každé mne známe mesto, ktoré má zavedenú parkovaciu politiku, má pre svojich návštevníkov zriadené bezplatné zberné parkoviská, s dostupnosťou MHD. Keď chcete riešiť spoplatnením áut celý Trenčín, aké plány sú so zbernými parkoviskami? Zavedenie parkovacej politiky v Trenčíne malo za následok oplocovanie akýchkoľvek voľných plôch. Pokiaľ donedávna pôsobil Trenčín ako príjemné, otvorené, vzdušné mestečko, oplocovaním a rôznymi zátarasmi sa dostal na úroveň zbohatlíckych štvrtí, kde nie je záujem o návštevníkov. Rozmýšľali ste pri navrhovaní parkovacej politiky s pánom primátorom aj o týchto dopadoch? Nemôžete nazvať projekt Parkovacia politika v meste Trenčín tak, ako to reálne je, a to daň za používanie auta v meste Trenčín?
Odpoveď:
Ľuboslava Sedláková, kancelária primátora:
V Trenčíne je takýmto parkoviskom parkovisko pri krytej plavárni, kde je 236 parkovacích miest. Toto parkovisko je bezplatné a slúži ako záchytné. Nie je na kraji mesta, ale v blízkosti centra. Ak by mesto nezaviedlo regulované parkovanie a parkoviská v centre by boli bez úhrady, tak by zberné parkoviská na okraji neboli využívané. Veď kto by tam neparkoval, keby mohol v meste. Takto by sa nič nevyriešilo a mesto by bolo opäť preplnené parkujúcimi vozidlami, často celodenne. Podstatným dopadom regulovaného parkovania je, že sa zaviedol poriadok s parkujúcimi vozidlami na uliciach mesta a dopravné opatrenia, ktoré sa v tejto súvislosti vykonali, prispeli k zlepšeniu bezpečnosti na cestách. Parkovacie miesta je potrebné budovať, udržiavať, značiť, čistiť a doteraz sa na tieto náklady skladali všetci občania bez ohľadu, či vlastnili vozidlo alebo nie. Nové parkovanie umožňuje získať prostriedky práve od tých, ktorí verejný priestor využívajú a zaberajú ho svojimi zaparkovanými vozidlami, čo je spravodlivejšie. Parkoviská, ktoré Mesto vytvorilo, vyznačilo na miestnych komunikáciách, nie sú v žiadnom prípade oplotené.
Záver: alibistická odpoveď, pretože vôbec nezodpovedala otázku, kde je záchytné parkovisko dostupné MHD - NIKDE! K plavárni žiadna MHD nejazdí a o žiadnom inom ani p. Sedláková nepíše. *Takže aj takto populisticky sa robí v TN, ale to už vieme. Peniaze idú le na len na parking, a ak sa náhodou niečo dotkne MHD, tak sa to neurobí nikdy (kasseláky) aleboo sa na to zabudne, alebo naveľa naveľa odrobinky. Ale touto otázkou trafil čitateľ klinec po hlavičke a žiáľ, MHD sa nezvezie a možno sa mestu Trenčín aj vyhne úplne, keď to je tak ako to je!
Richard Ščepko
1. Tiež tomu nerozumiem, prečo teraz môžu zostať v jazdnom pruhu a na Soblahovskej sa musela vytvoriť "diaľnica". Sám tomu celkom nerozumiem.
2. Vozidlá PAD majú zastavovať niekde v nike na Soblahovskej. Má to logiku? Alebo som si to len ja zle zapamätal? Teraz fakt neviem.
3. Ešte som nezisťoval, či zastávky budú s nejak doknuté úpravou, alebo sa len osadí prístrešok, označník a vyznačí sa zastávka. Útvar "mobility" to ale určite riešil komplexne z pohľadu na celkovú mobilitu (peších, MHD a bezbariérovosť). Veď sme predsa v nejakom tom krajskom meste a nie niekde na vidieku.
4. Mne osobne sa presun zastávok celkom pozdáva. Ale samozrejme ma zaujímal názor aj ostatných, lebo je to ešte v stave, kedy sa do toho dá vstupovať. A pohľad napr. vodiča je na nezaplatenie.
5. Budúci týždeň sa na tie veci budem pýtať. Ten projekt som dostal na vyžiadanie minulý týždeň.