Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
do BB prichádzajú 4ks Urbanway 18M! Takže kĺbaky tohto typu sú už u SAD ZV, v BB tým asi začína vyraďovanie B961E.
Reply on: mathre #10866:
Ja uz som pre kazdy pripad naolejoval koliesko na tackach a su nachystane!!! ?
Inak,pozdravujem aj samonespravny kraj,cestujuci z okolia Kubra -Kyselka im dokonca fotia stav ich zastavky,ja uz tam asi dvere neotvorim,je mi luto,ale hnoj do autobusu na topankach nosit si nenecham... uz je po volbach...tak nic! ?
Reply on: Viko #10865:
Vek vozidla sa hodnotí podľa dátumu prvej registrácie a tak sa to aj berie. Čiže odkedy bolo prvý krát prihlásené, odvtedy sa ráta vek vozidla. Ak bolo v roku 2005, tak môže od 2005 jazdiť do roku 2021. A myslím si, že pokiaľ vydržia fyzicky tak aj dovtedy jazdiť budú. Bohužiaľ sme na Slovensku, nemyslím si že mesto bude tlačiť na SADku aby kúpila nové vozy.
Reply on: Marek6283 #10862:
Áno, viem, že boli rozrobené už skôr, celkom sa o tom hovorilo jak SAD TN pomaly každú objednávku oneskorene preberá lebo sa "zbiera" na jej vyplatenie...
Lenže proste ak má raz vo VINku zakódovaný rok 2005 a dátum prvej registrácie je tiež z vtedy, tak by malo byť irelevantné či sú zvary jäklov z roku 2004 alebo hoci aj 300 pred Kristom.
Ibaže by to sadka hodnotila podľa svojej internej evidencie a v nej by ich bohvie prečo mala zanesené už v tom 2004-tom aj keď ich fyzicky ešte nemala doma... Ale to by sa môj sedliacky rozum celkom čudoval keby na to mesto pristúpilo že podľa toho hodnotí, lebo potom by sa tam teoreticky dalo pretlačiť akékoľvek hausnumero, keďže to nie je tak záväzné ako štátne registre.

(ak to je inak a nehodí sa to uvádzať, obálka pri mene mi funguje ? )
Reply on: Jacob #10863:
Ty si nezazil prvu polovicu 90tych rokov,to je vidno...ked moji spoluziaci z SOU LOT ked prisli dve 2ky k zimaku v smere na letisko chytali decka za aktovky na pleciach a vytahovali ich zo schodov na chodnik aby sa oni dostali do skoly na letisko 🙂 Alebo ja ked sme mali nultu hodinu ,niesol som telocvik a aj risovaciu dosku a pri Smazienke som sa l.c.20 o 6:47 ledva dostal do zadnych dveri na prvy schod a risovacie pravitko trcalo cez tesnenia dveri a slo sa 🙂 ,to dnes uz nevidat-teda chvalabohu! 🙂
Reply on: Marek6283 #10862:
Dobré mohli byť pár rokov po výrobe, ale v 2017 kde už polovica slovenska má nízkopodlažné autobusy a my tu máme tieto kraksne 😃 Ako keby sa kúpilo iba dajme tomu nových 5 nízkopodlažných autobusov aj tak dobre.
Možno je škoda, že trenčín má dokopy 5 kĺbových autobusov tiež, a aj tak skoro všetky chodia na linke č. 1 a ráno na vybraných spojoch inak poobede iba na linke č. 1. A hlavne nerozumiem dôvod prečo nechodia tuším po 18:00? kĺbové autobusy, celkovo po tomto čase chodia B 952 najviac, a občas sa mi stane, že ide B 952 z maxu a plná je dosť, možno z hľadiska SADky podľa ich štatistiky autobus nebol plno obsadený keďže uvádza sa že tento autobus má 31 miest na sedenie a 68 a spolu čiže 99 miest, to by som chcel ešte vidieť kto vymyslel, že v tomto krpatom autobuse dokáže stáť 68 ľudí ktorý by boli na seba nasáčkovaný každý by mal ledva 1 m štvorcový a zároveň pri takomto počte by ma zaujímalo ako by človek vystupoval, to by asi všetci museli na každej zastávke vystúpiť a znova nastúpiť a autobus môže prísť na konečnú rovno s 30 minútovým meškaním 😃 logika.
Reply on: Viko #10861:
Ved ja mam 45 a viem kedy bola evidovana,ale viem aj z ust technika z VM kedy bola vyrobena 🙂 a aj o jej mladsich sestrach... Nedam na ten autobus dopustit okrem tej nestastnej tuhej napravy v predu...Vydrzi 16 rokov s odretymi usami po mensich zasahoch v pohode...ale vidim aj vela veci co uz maju namale...vtedy sa napr.nepocitalo s celodennym svietenim a vidim co to spravilo ale pisat nemozem viac...Tie generalky su dobre koli ramu,nosnym castiam...ale malo sa zacat skor! Motoricky su to vasak vozidla uplne spickove,olej nam doposial vydrzi bez dolievania od vymeny po vymenu napriek mnozstvu najazdenych km....a to sa o tych dalsich uz povedat neda...
Reply on: Marek6283 #10860:
A z akých údajov prosím ťa vychádzaš? Lebo podľa overenia EK spadá aj prvej sérii (42-45) dátum prvej registrácie do roku 2005.
Reply on: MA MHD #10859:
Tie roky ,to sa rata ked bolo vozidlo zapisane do evidencie kamarat!!! Ale tieto vtedy vybehove modely boli vyrobene skor...boli leziaky a tak...
Reply on: draxter #10858:
Naše B952E sú z rokov 2005(4) a 2006(11) ?
Reply on: Jacob #10857:
na MHD nesmie jazdiť autobus starší 16 rokov; najstaršie B952E majú 13 ak dobre počítam (2004)
https://imhd.sk/tn/doc/sk/17011/Nove-vozidla-na-PAL
PAL zase má 4 nové autobusy, ale MHD zase nič, čiže minulý rok 30 nových autobusov a teraz 4 autobusy čiže 34 nových autobusov ale MHD stále nič, stále B 952 jazdia rozhrkané a pomaly rozpadnuté 😃 Zaujímalo by ma inak ako dlho môže autobus jazdiť na roky, lebo u nás to zatiaľ vyzerá dokým sa nepokazí alebo dokým nezhnije 😃 Normálne mi príde, že ako keby Irisbus Crossway LE 12M sme v Trenčíne ani nemali, a to tých autobusov máme 15 a najviac jazdia staré rachotiny B 952.
Reply on: Mladič #10853:
Zase si sa reinkarnoval, Dunčík?
Reply on: MA MHD #10854:
Pokiaľ to teda platí aj pre našu oblasť, samozrejme. Väčšina podobných výziev sa totiž Trenčínu vyhýba ?
Reply on: Vladimír #10851:
Obnova vozového parku je ale veľmi svojský prvom v prímestskej autobusovej doprave pre niekoľko skutočností:
1. V zmluvách, ktoré sa pri porovnaní aké majú jednotlivé kraje moc nelíšia, tak dopravca môže obnoviť vozový park iba so súhlasom objednávateľa výkonov. Súhlas však pre nadštandardné väzby nie je ťažké získať.
2. Ak by náhodou VÚC ako objednávateľ nevydal súhlas, tak niektoré kraje dali svojim dopravcom "poistku" v podobe klauzuly, že dopravca môže aj bez súhlasu VÚC obnoviť vozový park v počte 10% z celkového počtu vozidiel určených na zabezpečenie PAD.
3. Dané vozidlá dopravcovia nesúťažia, ale vyberajú priamo, t.j. väčšinou Crossway. Trochu to je ako v totalite, kedy bol jeden predvolený výrobca na takú a onakú techniku. Pokojne sme mohli ostať v režime pred rokom 1989, pretože v princípe sa prístup nezmenil k lepšiemu, ba naopak a navyše záujem verejnosti o VHD upadá a dokazuje to aj pomer IAD ku VHD. Zodpovednosť hospodárenia sprivatizovaných SADiek pri nákupoch techniky, ND a údržby je minimálne otázna.
4. VÚC zväčša nemá nárok podľa zmluvy sa vyjadriť, resp. prikázať aké vozidlá sa budú kupovať, či 8, 10, 12 alebo dokonca 15m, t.j. podľa potreby pre zabezpečenie tej, ktorej linky vzhľadom k vyťaženosti spojov danej linky.
5. Vzhľadom k bodom 3. a 4. kraj v odpisoch preplatí dopravcovi dané vozidlá v odpisoch, pričom nemá možnosť odkontrolovať hospodárnosť obstarania daných vozidiel a tiež či vozidlá spĺňajú predstavy objednávateľa o istých štandardoch služieb (kapacita, nízkopodlažnosť, klimatizácia, prevedenie interiéru, ...).
6. Okrem preplatenia obstaraných vozidiel VÚC dopravcovi preplatí aj úroky spojené s úverom, ktorý si dopravca zoberie v ľubovoľnom finančnom ústave, pričom ani tu nie je kontrolovaná výhodnosť úveru ekonomickou/finančnou komisiou kraja a teda je iba na slepej viere VÚC, že dopravca si vybral svedomite najlepší úver a pristúpil k veci zodpovedne.

Zhrnutie : Obnova vozidlového parku u "súkromných" dopravcov vykonávajúcih PAD je na báze anarchie podopretá presvedčením dopravcu, že čokoľvek čo nakúpi, kraj preplatí a preto ho to nemusí trápiť. SADky teda dokázali, že dané do súkromných rúk odhalili svoje personálne kvality spočívajúce v bažení po moci diktovať objednávateľovi aké CP si objedná a aké vozidlá bude trpieť na linkách, ktoré platí.
Reply on: Vladimír #10851:
A nielenže sa o to skoro nikde nesnažili, ale v niektorých krajoch sú presvedčení, že táto úroveň PAD čo teraz ponúkajú, je za daných financií najlepšia možná.
Reply on: Viko #10850:
Je to smutné, ale stojí to na zamyslenie, že ANI JEDEN z ôsmich slovenskýcb samosprávnych krajov nedokázal na svojom území posunúť prímestskú dopravu na vyššiu úroveň použiteľnosti. A nielenže to nedokázal, ale čo pozorujem, sa o to ani nejako extra nesnažil. Maximálnym vrcholom sa stala obnova vozidlového parku a to je vo väčšine prípadov všetko.
Reply on: Mike #10849:
Tu sa mi žiada opäť dať do pozornosti starší spor Tichomír Kačo vs. Košický kraj. Zažiadal o linku, zamietli pre nedoložené fin. krytie. Zažiadal druhýkrát už aj s krytím, zrazu sa objavil ďalší dôvod na zamietnutie - "narušenie oprávnených záujmov iných dopravcov". Keď sa odvolal na ministerstvo, že to je účelové, nepochodil, keďže na príslušnom odbore robili ľudia s profesnou históriou v SADke, takže je jasné, komu držali stranu.

Je to už vyše 10 rokov, ale pochybujem, že sa veľa zmenilo.
Reply on: draxter #10848:
Ono nielenže tie CP všade robia SADky, ale tie SADky neposkytujú objednávateľom ani tie údaje (česť výnimkám.) a Keď sa vedia tí dopravcovia všade dohodnúť na patričnom odbore dopravy daného kraja, prečo by sa nemali vedieť dohodnúť s pár ľuďmi na národnej dopravnej autorite?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.