Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
akoze neviem ci sa silou mocou zo mna snazis urobit debila ale robis ho len zo seba. Celu konstrukciu prispevku postavis na niecom co si myslis ze je chyba a pritom ani nevies ako som to myslel(stacilo sa spytat). Keby chcem napisat slovo "zakon" a slovo "vseobecne" tak to napisem lebo tieto dve slova davaju pokope zmysel. No ja som napisal "judikat" a "verejne" co tiez dokopy dava zmysel kedze zakon ako taky nepozna to co si si hodil do gugla, ale verdikty sudu uz toto slovo poznaju. Sice sa sud nemusi riadit prechadzajucimi verdiktami(nie su prenho pravne zavazne), ale policajti to s oblubou proti vodicom pouzivaju((autobus je verejnoprospesne zariadenie atd...) a aj naopak, pri odvolavani v spravnom konani to pouzivaju vodici voci spravnemu organu.
Ja nepoznam Irizara takze neviem kolko razy nasadzal retaze, no tiez to stacilo napisat normalne a nemusel si strapnovat " nasu " Sadku.
Ohladne toho ci si tu tretiu prihodu vymyslam alebo nie...nemam rad ked ma niekto obvini z niecoho len tak, len preto ze mu to nezapasovalo do jeho sarkastickej odpovede. Podla zbezne precitanych prispevkov sa tu yjadruje aj niekto kto na SAD TN pracuje a vobec sa tym netaji, takze napriek tomu ze predpokladam ze ma v zmluve napisane nieco na styl " drz hubu o svojom zamestnani " (je to takisto v mode tato fraza ako strapnovacimi prispevkami na internere si upevnovat mocenstvo v skupine) by mohol potvrdit ci to co som pocul je alebo nieje pravda. A bol by pokoj v rodine 🙂
Reply on: heee07 #10409:
V prípade 1 a 2 máš pravdu a sú to prípady, o ktorých by nikto z nás nediskutoval (Irizar nasadzoval reťaze viackrát, než celá vaša SAD-ka za posledných 200 rokov, to len tak mimochodom). Prípad 3 si si bohapusto vymyslel aby si spravil spojnicu medzi prvými dvoma prípadmi a tvojimi bludmi, už len preto, že všeobecné (nie verejné) ohrozenie je trestný čin (dnes na SK tuším zločin) a určite ho nerieši policajt. Ani termitmi ako judikát sa neoháňaj, ak v nich nie si suterén, lebo budeš mať baklažán. Radšej si bež vymeniť heligón.Len tak mimochoom, prečo bol Čech z prípadu 2 poctivý debil? Lebo ublížil tvojmu kamarátovi - krútičovi koláča?
irizar, s tym defektom som siel nespravnou cestou, uznavam. Vsetci sa toho hned chytaju. Piatok sme sedeli s chalanmi pri pive a rozoberali tuto debatu. Vzhladom na to ze nechcem zbytocne menovat, budem menovat vseobecne. Ked kamos c.1 robil u Nemca, robilo tam viac Slovakov. Isli si takto autkar do Laponska kde bolo treba nasaditi snehove retaze. Bol to podobny antitechnicky typ ako tu, takze dispecerovi povedal ze on to nasadzat nebude. Slovensky dispecer by s nim mal trpezlivost a povedal by mu nech poprosi nejakeho kolegu, Nemecky dispecer mu po tom ako skrizil cez cestu autobus a dostal pokutu za to ze nemal na useku kde je povinne pouzit snehove retaze, dal okamzitu vypoved jemu aj jeho kolegovi a poslal tam druhych soferov. Nahradu skody po nich nechcel aj ked je zjavne ze ju mal(charakter). Kamos c.2 spominal ze ked robil u Cecha(aj ked tuto nemusim byt az taky vseobecny, vysvetlim), mal si kontrolovat prevadzkove kvapaliny na ktore sa on samozrejme ako spravny geroj vysral, ved maju dielnu tam to spravia. Az ked pocul "buchanie hrncov o seba" a v ceskych luzich a hajich nemal kde zastavit, pochopil ze je zle. Zastavil ho az pridrety motor. Kedze Cech bol maly zamestnavatel a zaroven poctivy debil, pozadoval nahradu skody, co on odmietal zaplatit. Skoncilo to sudom v jeho neprospech, kedze busy mali pravidelne servisovane a majitel vedel zdokladovat veskeru udrzbu co sa robila, sice sa to tahalo strasne dlho, ale nakoniec musel cast opravy zaplatit. Rozsudok je dohladatelny aj na webovych strankach ceskeho sudnictva, ak zistim spisovu znacku, postnem ju sem. Kamos c.3 robil(aj robi) v TN SAD. Hovoril ze je jeho kolega bol tiez panom situacie. Lenze jedneho pekneho dna mu v dielni davali dole kolesa a upozornili ho na to ze prejdeni x km musi kolesa dotiahnut. Ale on za 4e kolesa dotahovat nebude. Skoncilo to tak ze niekde pre Povazskou ho koleso obehlo. Neviem ci predne ci zadne to je jedno. Privolany policajt sa ho pytal ze co a ako sa stalo a ten debil mu narovinu povedal ze on nieje povinny dotahovat ziadne kolesa ze za to nieje plateny. Koniec veselej story bol taky ze do nepricetnosti vytoceny policajt mu naparil verejne ohrozenie a este haldu inych nezmyslenych judikatov(sice nemam policiu rad ale v tomto pripade si myslim ze jednal celkom opravnene). Ci tam robi a ci je este furt taky cavo, to neviem.
Ale samozrejme, hned tu bude kontra ohladom toho ze SADkari zaspali v roku 75 a ze zapadny Nemec ma pojazdu dielnu IFU ktora je pripravena soferovi utriet zadok v pripade ze sa na prvej krizovatke poserie, necakam nic nove. Vzhladom na to ze nechcem nikoho presviedcat a zbytocne prudit, nebudem sa uz vyjadrovat k tejto teme. Len skuste si na to niekedy spomenut ked budete sediet v tom x tonovom kolose
Reply on: heee07 #10403:
Ja jám prax z terénu desať rokov a nie, defekt nemením ani keby som ho dostal uprostred noci na zapadnutej okreske . Poradím si sám tým, že zdvihnem služobný mobil a volám náš zmluvný non-stop servis. Detto žiarovky. Detto čokoľvek iné. Dokonca ani keby som ich meniť chcel, nemôžem, pretože ich vo vozidlách nemáme.
To len slovenskí SADisti ostali mentálne aj technicky zaseknutý niekde v roku 1975. Možno aj preto pre nich nikto nechce robiť, že áno...
Reply on: S499.1023 #10406:
Snažím sa im rozumieť, ale nejde mi to. ?
Reply on: Davidoshmhd #10405:
Trenčianske špeciofiká, nechápeš ? ?
No, kvalifikačnú kartu / profesák si práve teraz robím a dávam 100%, pričom veru neviem, aká je hodnota elektrolytu, nikdy som neopravoval defekt, nikdy som na ničom okrem lustra nemenil žiarovku. A môj zamestnávateľ má, ako každý negáražový nededinský dopravca s jednou Karosou, mechanikov a veľmi dobrý servis, ktorý má na starosti technickú stránku vozidiel. Ak mi odíde žiarovka, na konečnej ma bude čakať pojazdná dielňa, ktorá mi buď žiarovku vymení, alebo ak nebude žiarovka k dispozícii, vymeníme vozidlo.
Reply on: heee07 #10403:
Prečo si myslíš, že mi prinášaš úžasné novinky do teplej kancelárie za stôl so štyrmi príručkami?
Nemam Phd. pred menom a za menom a nie, neobhajujem bordel v SADke, ja neviem ako to tam funguje a to je ich vec. Obhajujem zdravy rozum, ktory zjavne tebe chyba. Ja nekluckujem, odpovedam priamo na tvoje otazky, kdezto ty sa im uz v dvoch prispevkoch vyhybas. Neviem ake mas xenony, ale ak mas D1S alebo D2S a nepotrebujes k nim diagnostiku na napr. vymazanie nepritomnych chyb, vymenis tie ziarovky aj ty, nic nenastavujes, nivelizacia je v sosovkach cez motorceky s masivnymi prevodmi(koli otrasom atd) a o dorabanych H.I.D. Xenon sadach ani nehovorim.
Ak vodic dostane defekt v Kubrici, prepokladam ze mu to pridu vymenit. Ak vodic dostane defekt na bohom zabudnutej dedinke, pochybujem ze mu to pridu vymenit, musi si poradit sam.
Je evidentne ze nemas prax z terenu ale pises niekde od stola doma z teplucka. M27 matka s pevnostnou triedou 8,8(uvadzam ako priklad aby som ta dostal do obrazu) sa utahuje momentom tesne pod 1000nm. To je obrovska sila. Preto sa to v praxi dovaluje " co to da " a nie momentovym klucom(a pouziva sa na to napr. aj nasobic momentu). Cely problem je v tom ze hned po nahodeni kolies si obidve rovne dosadacie prizmaticke plochy zacnu "sadat" - rozumej prevadzkovym teplom sa meni staznost a roztaznost materialu. No a kedze matky su tiez rovne, nie konusy ako napr u osobnych aut, zvacsia sa vole a matky sa mozu casom odskrutkovat. Preto aj vyrobca pise v navodoch ze po vymene alebo demontazi a opatovnej montazi kolies treba po prejdeni cca 200- x km skontrolovat dotiahnutie kolies.
Je skutocne zrejme ze bezhlavo hajis zaujmy niekoho a pritom nemas ani najmensiu sajnu o tom ako to v praxi funguje, od stola si si precital 4 poucky a v praxi si ani nakladak nenastartoval.
Tak neviem kto tu kluckuje, stale si mi neodpovedal na otazky, ignoroval vecne argumenty(zakony atd) a este obhajujes...ja vlastne ani neviem koho.
Reply on: heee07 #10401:
Kľučkuješ. Nehovoril som o prehadzovaní pneumatík masovo ale o riešení defektu na trati. Čiže keď vodič MHD SAD TN dostane v Kubrici defekt, vymení si koleso sám? A na to doťahovanie kolesových matíc, čo je povinný robiť, má vodič výbavu - momentový kľúč?
Čo sa výmeny výbojky týka, zakazuje ti to priamo výrobca, keďže nemáš výbavu na nivelizáciu svetiel.
Proste varíš z vody aby si obhájil bordel u SAD TN. Nemáš náhodou pred menom PhDr., Ing. a za menom PhD.?
Ano, dakujem za upozornenie na chybu, samozrejme tam nemalo byt parkovacky ale stretavacie svetla. Vtedy moj prispevok dava zmysel a mozes nanho odpovedat. Co sa tyka tvojho auta, spomenul som to v poslednej vete mojho prispevku(...pokial nemusis demontovat... - tipujem ze sa ti neda ziarovka vymenit tak lahko), tak isto ano, ja by som vybojku menil, ale toto nieje debata o nas dvoch ale o normalnom priemernom vodicovi.
Inak mozno sa zase mylim ale podla mna Corex nezabezpecuje prezuvanie gum, ked som vchadzaval do arealu SAD tak nakonci vlavo je taka rozpadnut a hala a bola na nej reklama ARS Pneu. Podla mnozstva gum pri tej hale a podla lahko dostupnych info na internete kazdemu priemerne zmyslajucemu cloveku dopne ze o gumy sa im zasa stara externa firma...

A do tretice kamarat, hovadsky sa mylis a pokial si presvedceny ze nieje tvojou povinnostou menit ziarovky(ak sa daju), kontrolovat prevadzkove kvapaliny, dotahovat kolesa atd...tak chod vratit vodicak(za prepokladu ak mas C,D). V zakone sice nemas priamo napisane nic o ziarovkach ale mas tam vela veci z ktorych je to jasne. Odporucam nastudovat zakon 8/2009 Z.z. Zakon o cestnej premavke, par. 4, odst. 1, pism. A, par.4, odst. 2, pism. J, par. 4, odst. 5 . Kde mas vsetko jasne a krasne napisane. A ja sa teraz znova pytam, ked sa soferovi vypalia ziarovky tak ze ohrozuje bezpecnost a plynulost cestej premavky, zrusi linku a o desiatej vecer pojde do dielne SAD alebo to jr jedno kde, dat si vymenit ziarovky, alebo ho prinuti SADka porusit zakon a dokoncit linku? Alebo jednoducho na najblizsej zastavke zastavi, vymeni ziarovku a pokracuje dalej??
Tvoj pristup "za 4e na hodinu ich mozem osrat menit ziarovky" je nanajvys typicky kapitalisticky Slovensky.

Neobhajujem Corex ani ziadne neprehladne predrazene zmulvy a ksefty a ine, ale znova opakujem, kto je sofer nakladneho auta a nevie vymenit posrate ziarovky tam nema co hladat. Jednoduche
Reply on: S499.1023 #10398:
? tak tolko keby som mal na hodinu,menil by som to aj tak ale hravo a s radostou vsetko cez vyfuk-ako ten preskoleny MuDr -gynekolog / za automechanika ?
Reply on: Richard Ščepko #10392:
Teoreticky môžu byť problém stiesnené priestorové pomery, čo je najmä kvôli sanitkám dosť problematické (aj keď v areáli nemocnice sa človek pri tom chaose s chodcami a autami cíti jak na križovatke v centre Bangkoku).

Pokiaľ by náhodou bol problém práve v tomto, navrhol by som mestu jednať s Fakultnou nemocnicou, aby dojednali posunutie plotu pre vznik plnohodnotnej niky a dostatočného priestoru pre chodcov.
Reply on: heee07 #10397:
1) Obrysovka a parkovačka sú jedno a to isté. Ani jedno z nich nebráni dojazdu. A za tie 4 evri na hodinu, čo platia, by som im tak akurát nasral a nie že menil žiarovku. Ty by si pravdepodobne menil aj výbojku. EP ventilov som menil viac, než je zdravé. V zákone nie sú žiadne základné povinnosti vodiča, čo sa týka výmeny žiaroviek. Ja napríklad v aute ani žiadne náhradné žiarovky, úplne v súlade so zakonom, nemám. Aj koleso si vodiči SAD TN menia na mieste defektu sami? Či im k tomu príde Corex?
Robis KKV a mas tam otazku kolko je hustota elektrolytu pri nabitej baterii. Robis vodicak C,D a na "praktickej" casti mas elektroinstalaciu vozidla a jej opravy na mieste. Mna sa to dokonca aj policajt pytal na skuskach. A teraz si predstav ze vecer robia linku z Hornej Marikovej do Dolneho Semenova a po ceste sa ti vypali ziarovka? Najskor obrysovka a potom parkovacka? Nic nezvycajne. Tak vodic bude cakat az pokial dojde na podnik? Alebo odstavi autobus, zrusi linku a povie ze pocka na servis nech mu to vymenia? Bude ohrozovat cestnu premavku? A ano, je zato plateny tu ide o zakladne povinnosti vodica, aj v zakone to mas napisane. Netreba robit z trivialnych povinnosti neviem ake bremeno, praca vodica ci uz na autobuse alebo na kamione si hold vyzaduje urcite skusenosti a danosti ktore kazdy nema, preto to kazdy nerobi. Znova zdoraznujem, kto nevie vymenit ziarovku(na vozidle kde sa vymenit da bez nutnosti nieco demontovavat alebo rozoberat), ten nema co v takom vozidle robit.
Reply on: heee07 #10395:
Vodiči berú v SAD TN aj plat mechanika a sú na takú prácu školení? Predpokladám, že nie. V DPMB majú vodiči vyslovene zakázané akokoľvek manipulovať s technickou časťou vozidla.
Corex mas v areali SAD-ky, je to normalny autorizovany Iveco Servis - je to tam aj na tej tabuli napisane, t.j. auto, autobus si mozes k nim dat opravit aj ty. Vsade su tabule Iveco Service, takze iba z toho vychadzam ze SAD nema vlastnu dielnu(sak naco aj). Co sa tyka tych zavad, nehnevaj sa ale ziarovku??? Ved preboha ten sofer jazdi na autobuse!! Nie na detskej trojkolke. Pri obsluhovani tohto typu vozidla sa snad prepoklada ze sofer nieje uplny trotel a tu ziarovku si vymeni sam. Tak isto uvolnene madlo? Snad su tie autobusy vybavene zakladnym naradim, takze tiez v tom nevidim problem. EP ventil dveri, ak si ho niekedy menil(co prepokladam ze nemenil), nieje uplne taka lahka a rychlo riesitelna vec. V praxi sa to tak riesi, je to normalna vec.
Reply on: Dispecer #10391:
Nebude to skôr toto: https://goo.gl/maps/796xUqdLCLR2? Prečo by s autobusmi z Trenčína jazdili do autosalónu vo Vrábľoch?
Reply on: Richard Ščepko #10392:
Ešte k reklamnému panelu na Legionárskej (smer Nemocnica), ktorý bráni výhľadu na prichádzajúce vozidlo MHD. Požiadavka č. 18.

"Útvary mesta neevidujú sťažnosti cestujúcich na nedostatočnú viditeľnosť vozidiel MHD na zastávke MHD na Legionárskej ul. pri Daňovom úrade. Prístrešok s dvomi integrovanými reklamnými plochami typu citylight bol postavený v roku 2002 v zmysle dohodnutých podmienok t.z. bol schválený cestným správnym orgánom a povolený stavebným úradom. Prístrešok MHD je starší model kde obidva citylighty tvoria pevnú súčasť konštrukcie prístrešku. Požiadavku na odstránenie reklamnej plochy je možné riešiť len výmenou autobusového prístrešku za nový typ, kde citylighty už netvoria pevnú súčasť konštrukcie. Výmena prístrešku za nový je možná len základe požiadavky mesta. Spoločnosť euro AWK je následne v zmysle zmluvy s Mestom Trenčín oprávnená postaviť samostatne stojací city light na inom pozemku vo vlastníctve mesta ako náhradu /č.III, bod 3.3 zmluvy/. Mesto by v tomto prípade znášalo náklady na odstránenie jestvujúceho a vybudovanie nového prístrešku a aj na vybudovanie náhradnej reklamnej plochy."

Takže tak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.