Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Podujmem sa na zhodnotenie roka 2016 v MHD Trenčín. Treba ho hodnotiť veľmi pozitívne a vzhľadom na to, čo sa udialo mu podľa školských známok dávam dokonca 1-. Prečo? Tak po poriadku:

a) urobila sa nová organizácia liniek MHD a cestovný poriadok, ktorý priniesol do MHD pozitívne zmeny, na ktoré sa čakalo roky a v podmienkach TN vyzeralo, že sa pristúpi skôr k nejakému paškvilu. Výsledok je vzhľadom na pomer cena/výkon (teda financie mesta na MHD a objednané kilometre) asi to najlepšie čo sa dalo urobiť. Obrovksé plus.

b) nástup všetkými tromi resp. štyrmi dvermi do vozov MHD pre držiteľov čipových kariet je jednoznačne posun vpred a TN sa vracia na mapu miest spred roka 1989, kde nástup všetkými dvermi s vopred zakúpeným lístkom bola samozrejmosť. Obrovské plus.

c) wi-fi v autobusoch: v NR ju majú už tuším 3 či 5 rokov, u nás isto pozitívum, aj napriek výpadkom signálu. Jednoznačné plus.

d) úprava niektorých zastávok (hoc v niektorých prípadoch na 2x a niekde úplne nezvládnutá), v každom prípade treba zastávky rekonštruovať a stále lepšie málo než nič. Tiež zriadenei niektorých nových zastávok. Malé plus.

e) úprava cien predplatných lístkov nadol a motivácia cestovať MHD - veľké plus.

A prečo 1-? Pretože:
a) nedotiahnuté nové zastávky, zriadili sa len niektoré (na Novinách sa jedná len o obnovené predošlé bývalej linky 10 a 12) a preto chýbajú - Brnianska, na Vinohradoch.

b) "šašky" s cestovným poriadkom a jeho pretrvávajúca nekvalita - obsahoval neexistujúce zastávky, doteraz nie sú tarsy liniek uvádzané správne a názvy zastávok sa nestíhajú a nestíhajú upraviť....

c) garantované bezbariérové spoje: po zmene od decembra sa vyznačili AŽ 3 (!?) vozidlá v rámci svojich obehov prestriedajúcich skoro všetky linky, hoci by ich mohlo byť aspoň 12....

d) nenasadzovanie jediného kĺbového nízkopodlažného vozidla #61 Citelis 18M, z dôvodu údajnej vysokej spotreby, čo je údaj zjavne účelový s ohľadom na spotreby tohto typu vozidla narpíklad v porovnaní s Brnom

Výsledok to teda celkovo pokazilo. Verím však, že do budúcna si mesto rozmysí, komu zaplatí 20.000 EUR za úpravu MHD a nebude vyhadzovať peniaze von oknom tak, ako sa to jede pri neprevádzkovaní Citelisu 18M!
Reply on: mpax #10113:
Prečo je toto v trenčianskej diskusii?
Reply on: LUK #10111:
Len inde je to ok
Reply on: MA MHD #10109:
celé dni (noci) mrzne - mysleli ste aj na to, že to môže zamrznúť v potrubí?
Reply on: MA MHD #10109:
treba na to tlačiť, iné sa nedá. A tú logiku ohľadne toho prístrešku v Opatovej na linke 4 - to zase kto dokázal? Ja neviem už či všetci vo vedení nevedia ako sa drží príbor alebo je to im až tak u prdele, ale toto je vrchol arogancie! ?
Reply on: milan001 #10108:
Aj ja, išiel som L11 a z konečnej som už bežal domov, lebo som mal úplne mokré a špinavé nohavice. Spolu s 11 tam prichádzali aj ďalšie autobusy, takže ma ich oprskalo hneď niekoľko.

Dal som to aj sem:
https://www.odkazprestarostu.sk/trencin/podnety/36163/jazero-na-zastavke-legionarska-smer-juh

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A pridal som aj to o tých prístreškoch:
https://www.odkazprestarostu.sk/trencin/podnety/36162/pristresky-v-opatovej-a-na-legionarskejsmer-juhbrania-vyhladu
Reply on: Richard Ščepko #10106:
Poslem ucet za cistiaren,diletanti!som bol cely spinavy len preto,ze dakto si nevie urobit za 3 dni primitivnu praci!
Reply on: Richard Ščepko #10106:
Áno, problém je presne v tom. Popísal som to na konci odseku.
Zastávka sa mala prehnúť celá a nielen stred. Ak sa to nedá strojom, tak to mali spraviť ručne!

Včera som bol vďaka tomu mokrý.
Reply on: MA MHD #10104:
Problém neodtekajúcej vody na zastávke je podľa mňa len v tom, že je kanálová vpusť zahrnutá snehom. Dnes som šiel okolo (viď foto). Sneh je na mieste, kde je vpusť. Marius Pedersen jednoducho neodhrnul zastávku tak, ako by sa malo. Tu je dôkaz, že tam kanálová vpusť je:

https://www.google.sk/maps/@48.8862723,18.0341934,3a,75y,318.39h,70.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1s24cpbCeqQozZ0dmkqGkCig!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Mám chuť zobrať od našich rýľ a ísť uvoľniť prietok vody ku kanálu...
Reply on: MA MHD #10104:
Dnes som tú Legionársku videl. Bude to nádherné, až to do zajtra zmrzne (a pod nulou má byť pár nasledujúcich dní)...
A pár, ako inak, negatívnych aktualít z dneška:
1) Zastávka Legionárska smer Juh bola totálne plná vody (zastávkový záliv), pričom voda sa miestami až prelievala cez pomerne vysoký kasselák na nástupište. Tým, že je záliv vyspádovaný, tak pri kasseláku vzniklo veľké more aj s vlnami! A jedna radosť to autobusy prskali na cestujúcich! Aj keď, vodiči sa snažili byť ako tak ohľaduplní. Dnes sa preto pri kasseláku nezastavovalo.
Dôvod? Vyše meter snehu a štrku navalený na vpustiach.

2) V Opatovej sa už presunul prístrešok na správnu stranu - na námestí. Presunul sa zo zrušeného stanovišťa na terajšie (hoci sa zdalo, že tam nevôjde). Napriek tomu, že je v ňom len jedna reklama, je daná presne tak, aby cestujúci nevideli na prichádzajúce vozidlá! Zato na druhej strane majú perfektný výhľad na stenu potravín.

K obom bodom pridávam foto:
Reply on: draxter #10101:
Bola by veľmi fajn taká zastávka. Pri modernizácií sa všade naokolo spravili chodníky, takže dostupnosť by bola dobrá. Aj súčasné riešenie je určite lepšie ako to pred tým, ale má svoje muchy.

Mám spracovaný taký "balíček" malých zmien v CP, ktorý plánujem poslať na útvar dopravy. Doplním tam aj túto zastávku. V "balíčku" sú hlavne zmeny, ako rozšírenie počtu zastávok na znamenie, premenovanie zastávok na Juhu I (teraz sú názvy na jednom sídlisku podľa dvoch koncepcií), návrh na predĺženie linky 23 k Výstavisku (pretože teraz okrem nejakých 4-5 spojov vozí vzduch) a pod.
Reply on: MA MHD #10099:
veru, pritom na kasselák sa má zájsť až tak, že sa koleso otlačí na ńom, preto má ten oblý tvar, aby koleso "lícovalo" s obrubníkom. Takže tam je odstupová opatrnosť blbosť, takú by som práve čakal na tankodróme, akým je stanica či gymnázium.
Reply on: MA MHD #10096:
presne tak, ako píšeš. Mesto ŽIAĽ opať a zase, nezriadilo zastávku Psotného, ktorá by ľuďom výrazne pomohla a tak sú možné len súčasné trasovania. Jedno cez Závažie (3,13,27) druhé ako jazdí linka 6. Vývesky sú úplne na lobogo (stále) a tak to ľudí mätie ešte viac. Súčasný stav vedenia je však podľa mňa výborný (sám mám rodinu v Záblatí, len si museli zvyknúť), ale chcelo by to nkriminovanú zastávku Psotného, ktorej poloha bola priam geniálna. Treba preto, aby ľudia MČ Západ tlačili na volených zástupcov s požiadavkou zriadenia takejto zastávky.
Reply on: MA MHD #10095:
dotyčný vedúci je veľmi schopný človek, u neho sme nikdy neevidovali, žeby dačo čo je na ňom nešlo...otázka znie, čo všetko môže a čo je už vec niekoho iného, kto povedzme to tak, má "v paži".
Reply on: Richard Ščepko #10097:
A takéto zastavenie je ešte v pohode. Pravidelne som svedkom toho, že je bus aj 3-krát tak ďaleko od obrubníka napr. včera, hoci zastaveniu nebránilo nič, ani sneh a ani iné vozidlá.
Napríklad pri Gymnáziu, kde sú staré obrubníky, zastavujú bližšie.
Reply on: Richard Ščepko #10097:
Oprava: "Priamo so SAD Trenčín som veľa nekomunikoval..."
Ospravedlňujem sa za to otočenie fotky, ale neviem ako k tomu došlo.
Reply on: MA MHD #10096:
Priamo so SAD Trenčín som nekomunikoval, ale z toho mála sa zas sťažovať nemôžem na neochotu. Vtedy som ani nebol poslancom. Verím, že to je hlavne o ľuďoch. Bol som však svedkom, že zastavil vodič ukážkovo. Tak som si neodpustil poznámku s poďakovaním. Myslím, že aj jeho to potešilo.

Ja mám zatiaľ len tú zo 6.9.2016. Budem vďačný za každú podobnú fotografiu. Vďaka!
Reply on: kvorka #10092:
Ja zas ten podnet celkom chápem a príde mi aj opodstatnený, pretože:
- ako píšeš, SAD robí chaotické vývesky, ktoré sa dajú len ťažko pochopiť
- cestujúcim zo Zlatoviec predpokladám prekáža aj to, že sa najprv vozia po Záblatí a to až na Rybáre, a až potom idú do Zlatoviec.
- pôvodná linka 13 zvládla trasu za 11 minút (stanica - Zlatovce, DM), pričom teraz je to viac ako 2-krát toľko.
- linky 5, 13 a 27 nechodia na stanicu a linka 5 chodí iba v špičke, linky 13 a 27 majú zase iba niekoľko spojov mimo špičky
- linka 3 rovnako nechodí na stanicu, a opäť, premáva len v špičke

Riešením pri linke 6 by bolo zriadenie zastávky Psotného (pôvodne aj bola navrhnutá), pred kruhovou križovatkou v Zlatovciach v smere z podjazdu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.