Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #9487:
Na označníkoch sa uvoľnilo teraz miesto (keďže liniek je menej) a teda by sa do nich vošli aj mapy (a v autobusoch je miesta dosť).
Nie sme jediné mesto, kde by sa mohol založiť DP. Aj keď v Nitre (ktorá tiež nemá dráhovú MHD) sú už podstatne ďalej:
http://www.transport.sk/spravy/cestna-doprava/9221-mesto-nitra-chce-zabezpecit-mhd-vlastnym-dopravnym-podnikom.html

Osobne si myslím, že moja predstava o DP nie je nijak nereálna. Pozrime sa na fungujúce DP, napríklad Žilina, Prešov, Košice, Považská Bystrica kde je už dnes nepredstaviteľné, aby MHD vykonávala SADka.

A myslím, že aj tu v TN máme dostatok poslancov, ktorých by tento nápad mohol zaujať, a jeho prerokovanie MsZ by nebolo zlé.
Chcem poprosiť admina (a dúfam, že v tom nebudem sám), aby zvážil zablokovanie / zrušenie konta "moloth", nakoľko prakticky ľubovoľnú tému premieňa na hejt - voči komukoľvek a čomukoľvek (asi okrem neho samého) - a to nehovorím o arogancii, rasizme, urážkach. Pokiaľ si pamätám - neprispievam síce často, ale sledujem - TN fórum sa zvyklo vyznačovať kultivovanou diskusiou, a nie takýmito maniermi, aké sú niekedy bežné napr. na BA fóre... Ďakujem.
Reply on: moloth #9491:
Ty si renesančný človek. Môžeme ti hovoriť Leonardo?
Reply on: MA MHD #9484:
Nechcel ti búrať pekné ilúzie ale pozri sa ako to vyzerá v BB. Síce majú vlastný dopravný podnik ale majú v ňom iba trolejbusy a MHD im robí zvolenská pliaga SAD Polónyi,a.s ? A aby toho nebolo málo, tak sa nainfiltrovali paraziti aj do Dopravného podniku mesta Banská Bystrica viď. : http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=7273&SID=3&P=1

predseda predstavenstava : PhDr. Adrián Polónyi - hlavný v SAD Zvolen, mentálne narušený človek posadnutý potrebou ovládať ostaných, má na výplatnej páske poslancov a zopár ľudí na úradoch, vodiči SAD Zvolen mu hovoria Heydrich ...
člen predstavenstva : Mgr. Marek Modranský - pridržiavač A. Polónyiho, kedysi pracoval v SAD Zvolen, tiež zdatný lobbista a przniteľ integrácie vlak+bus, aktuálne v ZAD a ešte neviem či aj v mestskom zastupiteľstve mesta BB
člen predstavenstva - Ing. Vladimír Orság : polomafián, had, neschopný férovo jednať, neschopný pochopiť potrebu previazania autobusov a vlakov, na závode v Žiari čakajú až sa z dopravy navždy odprace, pôsobí aj v SAD Zvolen, rovnako ako Polónyi má prezývku avšak Himmler ... jasné duo čo šikanuje.
dozorná rada : Juraj Družbacký - parazituje na peniazoch ľudí ako krajský poslanec, mestský poslanec vo Zvolene, jeho manželka je "nejaká" právnička čo poskytuje služby SAD Zvolen,a.s. pre prípad, žeby BBSK odmietol platiť SADke výpalné, lobbuje za SAD a odmieta prihliadať na to, že SAD Zvolen má najväčšie náklady na 1 vzkm na celom Slovensku

Ostatných nepoznám ale tu vidíte ako sa dá nainfiltrovať do podniku, ktorý zmaril prvotné plány SAD Zvolen,a.s. na likvidáciu trolejbusovej dopravy. Krásne to dokázali, že keď už im nevyšlo to zničiť, tak aspoň na tom vyryžujú a nanominujú sa tam. Na Slovensku teda pokiaľ nemáte v meste alebo kraji poslancov, ktorí majú skutočne chuť hájiť záujmy občanov a nie zlodejov ako títo hore, tak ani nič nezakladajte. Lebo nebudete mať jeden zlodejský podnik ale dva a to znamená dve dozorné rady, dve predstavenstvá a dva krát toľko riaditeľov a vedúcich sekcií! Preto sa aj štiepia v kuse železnice a preto aj zlodeji ako Ľupták, Hopta, Loy, Daniška a pod. z toho žijú, z duplicity funkcií, ondulovania vzduchu a rozkrádania.
Reply on: kvorka #9483:
Vidíš a ja blavák ti to spravím zadarmo a lepší od návrhu mojich "súkmeňovcov" aj keď asi horší od Vášho návrhu ale verím, že tak za 7-10 rokov sa tá MHD ešte utrasie a dojde k zníženiu počtu liniek a výmenou za to nastanie zahustenie najvýznamnejších liniek. ?
Reply on: draxter #9481:
Ale veď klbák vs. sólo nie je o tom, žeby som chcel Trenčín degradovať na vidiek. Je to krajské mesto a s pomerne ozaj širokým rádiusom pre okolie od Piešťan až po Púchov na juhovýchod po Bánovce n. Bebravou a dovolím si povedať, že aj z ČR sem cestujú ľudia. Je to to tom, že ak mám si trieštiť vozový park pár kusmi vozidiel pri takom počte, ktoré mi nejazdia stabilne na jednej linke celý deň, tak je otázne, či ich mám držať. By ma zaujímalo, že ako sa darí podľa tohoto plniť nasadzovanie kĺbových vozidiel na linky 1,6,7,8,17,24 a 25 https://imhd.sk/tn/doc/sk/15484/Schvalenie-novej-organizacie-MHD-Trencin

Včera som zalistoval v jednom časáku a tam sa chvastalo Iveco, že ako im rastie predaj a neviem čo všetko, a najväčší zákazníci najväčší podvodníci na Slovensku : Slovak Lines, SAD Zvolen, SAD Lučenec a Arriva. Prví nevedia a odmietajú pochopiť, že éra autobusov Pezinok/Malacky/Senec - BA už je passé a že treba robiť prípoje k vlakom (pozdravujem menovite p. Martinoviča zo Slovak Lines), potom dve ku*vy v BBSK to isté si urobili skrz poslancov ako napr. Družbacký, Kussein, Bagačka a Demian s.r.o. čku na vykrádanie rozpočtu kraja, keďže ani jeden kraj nedá viac ako 18 miliónov eur ročne na prímestskú autobusovú dopravu zatiaľ čo BBSK vysolí vďaka Murgašovej zmluve 25,7 milióna eur ročne doslova za nič, keďže posledný prímestský spoj Zvolen - Žiar ide o 16:55, alebo tiež mizerná obsluha Zvolen - Krupina a vôbec medziokresné spoje na figu alebo žiadna koordinácia s vlakom viď. Brezno - BB najmä po 20:00. A Arriva s podmienkou v súťaži darovanej od NSK na presný počet šoférov uchádzača dokázala, že tiež nedokáže férovo súťažiť napriek tomu, že sa jedná o zahraničný podnik, no zjavne chytili slovenské maniere. ?
inak kombinácie liniek sú pridané
2+12+24 - krásne vidno preklady troch liniek do dokonalého CP (v rámci možností daných počtom spojov)
Reply on: Richard Ščepko #9486:
rovnaká schéma je aj pre ZV minimálne, je to burz-ova iniciatíva (nick tu na imhd), ale chalani vraveli, že by ju v prípade záujmu poskytol pre použitie v MHD TN. Len ide o to, či je záujem (Tvoj určite áno, ale kompetentných čo majú MHD na starosti). Ja by som na každú zastávku a do autobusu 2 - 3 kusy podával a hneď by to bolo iné.
Reply on: kvorka #9482:
A ja že s akou novinkou som prišiel 🙂

Je možné napísať o tejto iniciatíve viac? To bolo na nejaký podnet, alebo čisto vlastná iniciatíva pána Kohániho. Pretože nič o tom neviem.
Tiež si myslím, že takto spracovaná mapa liniek by mohla byť umiestnená v prvej fáze na najfrekventovanejších zastávkach, no viem si ju predstaviť aj na tej najodľahlejšej (ak to je technicky možné).

Prípadne začalo sa už nejaké rokovanie so SADkou? Alebo to sa mám pýtať na iných miestach...
Reply on: kvorka #9482:
Škoda, že to nemáme aj na zastávkach a v autobusoch ?
Reply on: kvorka #9483:
Dopravný podnik mesta Trenčín by bol to najlepšie pre našu MHD !!!! Myslím, že aspoň krajské mesta by dopravné podniky mať mohli, beh ohľadu na to, či majú dráhovú MHD!

A časom možno aj tá pribudne (veď trolejbusy sa už raz stavať začali (myslím, že to bolo v 90. rokoch)).

Ale som naozaj zvedavý, či kĺby ešte budú jazdiť. Bodaj by. A ako som písal, treba ich vypravovať aj príležitostne (Dušičky, Pohoda, fotojazdy, pri konaní nejakých kultúrnych podujatí a pod.) a to aj cez víkend.

Mimochodom, nemá SAD platnú zmluvu len do konca roka?
Reply on: moloth #9479:
pochopíš už, že toto mesto nechce na MHD dávať viac peňazí a berie to ako nutné zlo? Lebo inak by sa nevyhadzovali von oknom 20.000 EUR za zvrzaný návrh od blavákov, prezentovali by sa zmeny od 1.8. aspoň tak, ako nová parkovacioúžernícka politika a nestávalo by sa, že si niekto na SAD-ke zmyslí prekresliť 27 na 26 a dlabať na uznesenie mesta. Ale kontroluje to vôbec niekto? Asi len tak ledabolo.

Ja by som osobne bol zato, aby sa vytvoril DPMT - dopravný podnik mesta Trenčín, ktorý by robil MHD tak ako v ZA, PO, KE a pod. A potom by boli pod kontrolou nielen peniaze, ale aj celkové hospodárenie a všetky záležitosti. A urobil by sa šmitec sadistickým praktikám!
Reply on: Richard Ščepko #9480:
myslíš toto? https://imhd.sk/tn/mapa-schema-fullscreen/1628/Linky-MHD-20160801
už to tu máme od začiatku augusta ?
Reply on: moloth #9479:
spravila sa koncepcia taká, že v TN nie sme niekde na vidieku a bez kĺbakov sa neobídeme. Do roku 2002 jazdili aj cez víkendy, potom už nie - pokles cestujúcich, skostnanený nepružný CP a hlúpe zmeny ako prehodenie konečných na linkách 1-11 a 8-18.

Ten Citelis 18M jazdil od 2008 až do roku 2011 normálne, potom to začalo. Či už vlastník nereklamoval včas vady, alebo sa na to kašlalo, alebo to malo nejaké obmedzené záruky sa už asi nedozvieme. v každom prípade ten voz bol v rámci obnovy vozového parku, kde si mesto kládlo podmienky ako sa vozový park obnoví. Keďže Citelis 12M mal kapacitu väčšiu než B732, tak sa niektoré zobrali aj miesto Ikarusov 280.08 (10). 4 kusy B961E nahradili Ikarusy 280.08 a 2 kusy 280.87 mali naďalej behať. Potom sa však odstavili do zálohy a tak sa kúpil za ne ako náhrada ešte tento Citelis 18M (v TNinfo vtedy prezetnovaný ako kĺbová Karosa - nízkopodlažná). Takže chyba je aj na meste, že netrvá na nasadení vozového parku tak, ako si ho požadovalo obnoviť od roku 2004.

K tej spotrebe - neviem, ale ak to je normálka, potom asi fakt nikto nečítal technické parametre. Ak nie, tak treba GO motora a pod. ale určite nie, aby ten voz stál!
Ako sa vám to javí?

https://cl.ly/gzZr/o

Mapu MHD vraj spravcoval Michal Koháni.
Reply on: MA MHD #9476:
A to nevedeli si skôr zistiť koľko žerie? Niečo ako výpožička na skúšku nič? Či nakupujeme ako svätuškár Zachar v Bratislave 15m CNG Solarisy lebo jemu sa páčili? ?

Mimochodom nenapadlo ešte nikoho, že keď mi vozidlá behajú iba počas špičky a zvyšok dňa ich premávka nemá význam, žeby sa nakúpili radšej iba 12m vozidlá a spravila sa koncepcia MHD taká, ktorá by počítala s kapacitou sólo autobusov a teda by sa museli intervaly na linkách skrátiť? Viac poteší keď mám 3-4 spoje za hodinu aj keď s 12m vozidlom, než 2 a príde mi klbák. A tiež by sa mohlo možno pouvažovať nad obstaraním 9-10m vozidiel v prípade, že by sa našlo dostatočné množstvo liniek, na ktoré by sa mohli nasadiť, aby to neskončilo na 4-5ks a potom sa príde na to, že jeden treba ako zálohu, 1-2 sú pokazené často a môžu jazdiť iba 2 čoby ich vyradilo z koncepcie kapacitného nastavenia liniek.
Citelis 18M #61 minulý rok:
http://evidencia-dopravcov.eu/foto/45451?carId=2529#photo

Zdá sa mi to, alebo nemá predný transparent?

Mimochodom, na IMHD pribudli súhrnné CP. Ďakujeme!
Reply on: syko #9475:
Ono, ľudia si musia zvyknúť, že častejšie im pôjde L8 ako L1. Vzhľadom k tomu, že L8 chodí cez špičku (práve 14-15 hod.) každých 15. min a aj preto, že harmoniky už majú svoj vek by som sa priklonil aj k obmedzeniu prevádzky harmoník na minimum (len úplná špička, prípadne cez Pamiatku zosnulých, na Pohodu a tak).

Rozhodne by som ich viac nasadzoval príležitostne. Už dlhšiu dobu si predstavujem, ako by mohla vyzerať fotojazda #61 s témou "harmonikou na nezvyčajné miesta". Navštíviť by sa mohla Kubra, Kubrica, Biskupice, Noviny, Orechové, Zlatovce, Opatová, Východná, Saratovská a pod.

To už som sa ale zasníval. ?

PS: tou jednotkou sa pôjdem previesť ?
Reply on: moloth #9474:
Citelis 18M nejazdí z dôvodu vysokej spotreby. Jazdí iba v prípade poruchy niektorej B 961.

Vzhľadom na obmedzenie MHD na Saratovskej (cez víkend) by nebolo zlé ho nasadiť na dušičky na L11 (aspoň sa vyvetrá) ? . Inak sa na dušičky potlačíme.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.