Hurá! ? Konečne! Premenovanie vlakových zastávok Zlatovce a Opatová. Už dlho na to čakám, kedy to bude konečne aktuálne.
PS: mal by som jednu otázku na všetkých, čo vedia, či toto leto premáva vôbec nejaký kĺbový autobus? Minulé chodil jeden a toto leto som nevidel žiadny. Budú riadne jazdiť aspoň od 1. augusta?
Názov autobusová stanica je vzhľadom na výstavbu terminálu v poriadku. Aj keď, v otázkach a odpovediach na webe mesta sa písalo, že začiatok výstavby nie je v súčastnosti možné presne určiť.
Nedávno som ja uvažoval ešte nad nasledovnými zmenami:
Inovecká > Družstevná
Inovecká,stred > Inovecká
Saratovská, pri parku > Západná
Saratovská, ZŠ > Saratovská
Dosiahlo by sa to, že sa skrátia posledné dlhé názvy a zastávky na Saratovskej by mali názvy rovnako, ako po novom zastávky na Juhu II a III. Teda, prvá po najbližšej ulici (Mateja Bela, Lavičková a ZÁPADNÁ) a konečná podľa ulice, na ktorej leží (teda Gen. Svobodu, Východná a SARATOVSKÁ).
Bolo by teda možné ten obrubník osadiť teoreticky tam? Keď bude rozbitý chodník tak by to nemuselo robiť problém. A do chodníka by sa mohol doplniť i vodiaci pás pre nevidiacich (do priestoru zastávky MHD).
Vyvýšené priechody poznám. Pre MHD to síce bude predstavovať komplikáciu, ale je to tam ozaj opodstatnené (čítal som sťažnosti na prekračovanie rýchlosti na Karpatskej v otázkach a odpovediach).
Zásadná otázka však je, kedy sa rekonštrukcia začne?
Mimochodom, v otázkach a odpovediach bolo v poslednej dobe dosť otázok k MHD. Týkali sa linky 121, spojenia Zámostie - Laugaricio cez X, aj akceptácie PCL v autobusoch regionálnej dopravy.
V Trenčíne sa plánuje výstavba tzv. Terminálu, hybridu medzi autobusovou stanicou a obchodným centrom; tým budú autobusové zastávky posunuté bližšie ku kasárňam SNP. Vyjdeš z vlakovej stanice, prejdeš predstaničným priestorom, nejakých 100m obchodným centrom a rovno budú zastávky MHD a doľava zastávky diaľkových spojov a PAL.
Čiže o niekoľko málo rokov "stanice" pokope nebudú.
Jedna technická: možno sa to už riešilo, ale ak nie, mám otázku do pléna. Keď sa už masívne premenovávajú zastávky, nebolo by vhodné zmeniť aj "Autobusová stanica" na "Stanica"? Boli by obsiahnuté takto obe - autobusová aj železničná, keďže sú de facto aj tak pokope... Ak by náhodou v budúcnosti bolo potrebné nazvať zastávku pri nejakej vlakovej stanici či zastávke, navrhujem v jednotnom tvare takto: ŽST Zlatovce, ŽST Predmestie, ŽST Opatová. "Hlavnú stanicu" už zmieňovaným "Stanica". Mimochodom, ŽSR premenovala stanicu Zlatovce na "Trenčín-Zlatovce" a Opatovú nad Váhom na "Trenčín-Opatová" - do praxe sa dostane najneskôr do zmeny GVD v 12/2016.
Gymnázium by musela byť investičná akcia, ktorú je treba mať rozpočtovanú. Dá sa aj počas roka ju narozpočtovať, ale to by ich musela donútiť havarijná situácia.
A ja nesľubujem, že sa budúci rok bude rekonštruovať. Viem však sľúbiť, že sa o to budem snažiť.
Na Karpatskej sa bude robiť nový povrch v úseku od Hoss Corp po kruhový objazd. Spolu s novým chodníkom a cyklochodníkom na strane bližšie k hrádzi. V časti pri Stromovej ulice bude vyvýšený priechod pre chodcov. Je to jeden z prvkov, ktorý by mal byť na Karpatskej. Je to moja a R. Medala iniciatíva. Vodičov MHD to určite nepoteší, ale mne v tomto prípade viac záleží na ochrane chodcov v tomto úseku (chceme rekonštruovať detské ihrisko, ktoré je pri hrádzi). Tieto prvky by mali výrazne napomôcť ku skľudneniu dopravy v tomto úseku. Nechcel by som ísť cestou Trnavy (obrázok), ale skôr cestou Piešťan a ďalších miest. Vraj sa to aj dopravákom zdalo rozumné riešenie. Tak uvidíme.
Takže, gymnázium bude až budúci rok? A, ak chápem, tak nemocnica asi tiež, z hľadiska náročnosti opravy. Alebo sa mýlim?
Aké zastávky by teda boli vhodné? Iba dajme tomu také, kde netreba robiť povrch? Napríklad Dolný Šianec, Saratovská-pri parku, Karpatská (spolu s novou cestou), alebo Hasičská (so súhlasom SSC)?
Mimochodom:
- včera na linke 3 okolo 9:30 na VOD-EKO smer Orechové prestup z autobusu 03 na autobus 09. Zrejme pre poruchu čítačky v autobuse 03 (môj odhad). V autobuse 09 už bola funkčná čítačka pri tretích dverách. Po zastávkach Hroznová a Brnianska stále ani stopy.
Priemyselný park II. - je druhá zastávka Priemyslený park. To je ako tá pani u vás, čo nastupovala na Hviezdoslavovej, na druhej zastávke (či tretej či ktorej..) ? ?
Myslím, že Vladimír sa pýtal skôr na rozdiel medzi:
- Sihoť IV (bez bodky) a
- Priemyselný park II. (s bodkou)
Gramaticky sa prvý prípad číta ako číslovka "štyri", druhý prípad sa číta ako poradové číslo "druhý".
druhé najväčšie sídlisko Sihoť sa člení na Sihoť I až Sihoť IV. Sihoť I je po ul. kpt. Nálepku, potom po Považskú je Sihoť II, po Kraskovu Sihoť III a ďalej je Sihoť IV (tie posledné domy by už mali byť Sihoť V). Niečo ako Lúky či Háje v BA. Tak isto máme v TN delený Juh (I, II, III). A keďže konečná MHD na Sihoti je práve na Sihoti IV, a ľudia to tak vždy aj volali (ani starý názov VÚO nebol tak vžitý), tak vítam skrátenie Opatovská, Sihoť IV na Sihoť IV. Ostatne je to jedna z najdlhších ulíc (ak nie najdlhšia) a bolo na nej 8 zastávok a všade pchrať do názvu Opatovská, ... bola hlúposť. Najmä v samotnej Opatovej ?
K priemyselnému parku II len toľko, že doterajšia zastávka je pri AU Optronics a nová je bližšie k druhej časti (vývojovo druhej), tak aby sa to nejako odlíšilo asi. Podľa mňa v pohode, nikto nič lepšie zatiaľ nevymyslel ?
MA MHD