Zaujímavosťou na tej linke 12 bol tebou spomínaný spoj o 14:25 od Gympla, v skutočnosti ten spoj išiel už zo stanice s odchodom 14:20 a bola to taká "posila" k L2 a vozidlo prechádzajúce zo zmluvnej prepravy, ktorý prišiel na stanicu zo Slovakia Chips z Nozdrkoviec a potom sa pod tou dvanástkou vracal naspäť na L2 Vídaval som tam voz TN-703AM s reklamou Old Herold.
napíš mi mail a pošlem ti ten CP (platný od 1.5.2015), jasne že ho mám ? Len pre zaujímavosť z neho (pre všetkých koho to zaujíma) napíšem:
Linka 12
- mala odchody od SAD smer Biskupice/LOT: 6:31xLOT a 10:45x, potom ešte jeden skrátený spoj 14:25x od gymnázia po LOT
- odchody z Biksupíc: 6:35xD(z LOT po VOD-EKO), 7:40a, 8:20x, 9:10xD, 10:40a, 11:10xD, 13:10x po SAD
Linka 15 v "a" už len z Juhu II 12:20a po SAD, v opačnom smere nič. Linka 15 premávala v "a" častejšie naposledy v školskom roku 2001/2002.
V tomto CP je aj linka 14 a 121, linka 45 je však až v tom ďalšom ?
Ešte sa vrátim ku tým malým zmenám. Zobral som niekoľko podnetov z rubriky trencin.sk otázky a odpovede, pár podnetov z imhd.sk/tn a niekoľko vlastných a pokúsil sa spracovať popis zmien a úprav v MHD pre optimalizáciou. Vzhľadom ku tomu, že je to robené z pohľadu cestujúceho, neviem aké sú obehy vozidiel, tak niečo by možno bola ťažšie realizovateľné ale väčšina by sa určite spraviť dala. Zaujíma ma, ako sa tu ku tomu vyjadríte, ten ohľadne liniek na Juh I som napísal už aj na mesto:
Linka 5
- Na základe požiadaviek by som zaviedol nový spoj s premávkou celý týždeň s odchodom zo Saratovskej, ZŠ o 21:27 po priemyselný park.
- Na linke by som cez víkend zrušil spoje (prechádzajú do linky 10):
Zo Saratovskej: o 6:25a , 7:25a , 12:25a , 14:25a
Zo Zlatovskej: o 8:00a , 13:00a , 15:00a
Linka 10 (zo smer JUH II)
- Spoj s odchodom o 6:25 bude mať upravený odchod na 6:22 a premávať bude celotýždenne
- Spoj s odchodom o 7:22 bude mať zrušené obmedzenie a premávať bude celotýždenne
- Spoj s odchodom o 12:20 bude mať opravený odchod na 12:22 a premávať bude celotýždenne
- Spoj s odchodom o 14:05 bude mať upravený odchod na 14:22 a premávať bude celotýždenne
Zámerom zmeny je pravidelnosť dopravy cez Nový most a častejšie víkendové spojenie JUH II – Zlatovská a späť!
Linka 11
- Na ranný spoj s odchodom o 7:10x zo zastávky Kubrica, námestie by som navrhol kĺbové vozidlo
- Cez víkend pribudnú nízko-podlažné spoje
Linka 18
- Cez pracovné dni by som navrhol odchody rovnaké ako cez víkend. Pozor, zmenil by som len minúty, dlhšia doba premávky cez pracovné dni by zostala zachovaná
Linka 23
- Linka by som presmeroval na novú trasu Východná – Na Zongorke – Soblahovská, pod cintorínom – Cintorínska – Partizánska (pod Juhom) – Legionárska – Autobusová stanica - Kubranská, BILLA (ranný spoj)
- Vzhľadom na novú trasu by som vybrané spoje linky 23 presunul na celú trasu linky 28. Jedná sa o:
Všetky víkendové spoje zo smeru Východná, otoč
Všetky víkendové spoje zo smeru autobusová stanica (budú po predĺžení zosúladené s ostatnými víkendovými spojmi linky 28)
Všetky spoje cez prac. dni po 20:00 obojsmerne
Linka 24
- Pribudnú kĺbové spoje
- Navrhol by som, aby bola upravená – predĺžená trasa vybraných spojov na základe požiadaviek obyvateľov Opatovej pracujúcich v OC Laugarício:
Spoj s odchodom o 8:00 z Opatovskej počas celého týždňa bude predĺžený a vychádzať bude už zo zastávky Opatovská, Niva o 7:51 a na Sihoť pôjde po trase linky 21, kde sa napojí na svoj CP
Spoj s odchodom o 21:20 zo zastávky OC Laugarício počas celého týždňa bude z Opatovskej, Sihoť IV pokračovať po trase linky 21 a skončí na zastávke Opatová, Maják (ako posledné spoje L21)
- V dôsledku tejto zmeny by sa musel upraviť čas odchodov posledného páru spojov počas celého týždňa:
Posledný spoj zo zastávky Sihoť IV pôjde až o 22:00
Posledný spoj zo zastávky OC Laugarício pôjde až o 22:20
Linka 28
- Zmena cestovného poriadku a posilnenie o vybrané spoje linky 23. Pozri zmeny na linke 23.
Linka 50
- Spoj linky 50 s odchodom z JUHU o 1:20 by som nechal premávať celý týždeň.
- Zaviedol by som nový spoj s odchodom z JUHU o 4:20 počas celého týždňa. Oba uvedené spoje nadväzujú na R Zemplín.
Takýto návrh som mal namysli, zachová približne rovnaké čísla liniek a trasy do rovnakých lokalít. Napríklad ak sa cestujúcim zmenia čísla, trasy a všetko tak to vezmú (pravdepodobne) zle. Za to, keď sa im zachová zaužívaný systém avšak objavia v ňom nové a kvalitnejšie možnosti cestovania, vezmú to (pravdepodobne) dobre. Tiež sa mi páči, že v návrhu je zachovaný systém priameho spojenia väčšiny častí, pretože prestupy v našej MHD by cestujúcich odstrašovali. Takže SUPER!!! Rovno by mohol vstúpiť do platnosti!!! Jediné čo mi tam možno chýba je spojenie na Partizánsku a lokality pod Juhom smerom na Soblahov. Skúsim navrhnúť aj zopár zmien v zastávakch, zavedenie obsluhy nových lokalít, viac zastávok na znamenie :
Nové zastávky na znamenie: Inovecká, Dlhé Hony , Soblahovská pod cintorínom, Ľ. Stárka , Piešťanská- pošta , Hanzlíkovská , Opatová-Horeblatie , všetky od Kubrej, nám po Kubricu.
Tiež by som skrátil niektoré názvy:
Kasárenská,Majerská = Kasárenská
Martina Rázusa, obchodná akadémia = Martina Rázusa
Martina Rázusa, zimný štadión = Zimný štadión
Gen. M. R. Štefánika = Kukučínova
Gen. M. R. Štefánika, Marina = Pod Sokolice (smer Kubra), MAX (smer mesto)
Gen. Svobodu, pod Juhom = Pod Juhom
+ zriadenie nových zastávok:
Zlatovce, Vinohrady - pri novom obytnom súbore (ul. Na kamenci)
Stavokov - pod novým mostom
Na Zongorke - obytný súbor Pod Juhom
zastávky v lokalite Partizánska, Olbrachtova, Dolný Šianec
- tiež ma napadla nová zastávka Námestie Svätej Anny (smer Juh v zálive po pôvodnej zastávke). Pretože vzdialenosť Gymnázium - Legionárska je pomerne veľká na to, že je to centrum mesta.
Skúšal som pár nápadov poslať aj na mesto - na žiadny neodpovedalo ?
PS: Chcel som poprosiť / opýtať sa, či niekto nemá CP MHD Trenčín z roku 2005 - pred optimalizáciou v 2006. Zaujímala by ma taká víkendová premávka L15 či L12 cez Legionársku, prípadne krátka existencia L45 do Skalky nad Váhom. O týchto zaujímavostiach nemám prehľad, pretože vtedy som MHD moc nevyužíval. Vopred ďakujem ! ?
Zdravím a prajem šťastný nový rok 2016!
- pri linke 10 (alebo teda 2) som navrhol zmeniť číslo, pretože linka 10 mala (má) za posledných 5 rokov už druhú podobu. Zato 2 je stabilnejšia linka a "známejšie číslo". Naviac som chcel docieliť menšie medzery v jednociferných číslach.
- ako som písal, linka 8 patrí medzi najviac vyťažené linky a keby sa cestujúcim zrušila bola by to veľká zmena. Posilnenie by určite oceli viac. A ak je nejaká linka dobre vyťažená a ľuďom vyhovuje, tak radšej to nechať tak alebo posilniť .
v súčasnosti vnímam potrebu 2+24, 11+17, 1+22 ako kľúčovú, pretože to je večný problém.
Ako niečo ušetriť a pridať inde resp. vylepšiť súčasný CP?
a) linka 3: v čase keď ide linka 3 v "a" nepôjde linka 5 (ušetríme); linku 3 presmerovať cez Dlhé Hony, načo má isť okolo po Legionárskej a Ku štvrtiam? A nech ide na Juh I a preloží sa s linkou 5 úplne: výsledok? pravidelný a hustý CP! o 18-tej spoj doplní chýbajúci spoj linky 5, v ostatných časoch sa upraví o 5-7 min odchod a máme krásny preklad. Juh II má stále linku 10 a 15 pre spojenie so Zámostím.
b) linka 1 ak ide v X:15 a 45 tak linka 8 pôjde X:00 a 30. Toto je základná os Juhu II a podľa toho sa prípadne doplnia spoje na oboch linkách, aby si nekonkurovali. Linka 22 sa doplní tak, aby šla sólo pokiaľ možno po linke 1 kĺbovej, nie naopak.
c) zrušiť večerné spoje linky 23 a zaviesť spoje na linke 28, vozenie vzduchu na 23 už treba konečne zamedziť! (súhlas s milanom001 ohľadne zbytočnosti tejto linky večer)
d) linka 10 by mala ísť ráno z Juhu I na Juh II a rovno na nový most na Zlatovskú a potom cez centrum nazad, popoludní naopak (t.j. zo Zámostia priamo na Juh II a Juh I) Boli by to expresné spoje miesto doterajších zrýchlených. Pre obsluhu centra a Dlhých Honov tu ostáva klasická 3,5,15. Pre prehľadnosť by som označil linka 9 a 10 (oproti sebe jazdiace linky, jedna ráno a jedna popoludní opačne, ak by bolo treba nejaké spoje aj medzitým, kľudne). Na ich úkor prípadne vtedy oslabiť linku 5 a 15.
e) linku 21 presmerovať na Juh I a linku 18 zrušiť, jej spoje hodiť na linku 8 (tá by aj v "a" mala 30 min interval) a niečo na presmerovanú 21
f) linku 13 by som presmeroval, veď aj tak to bude nutné po uzavretí priecestia na Halvnej: Záblatie - Zlatovce - Brnianska - Zlatovská - Hasičská - žst - Sihoť IV. Môžeme zrušiť linku 6 (alebo ju nechať len ako pár účelových spojov z Opatovej resp. do priemyselného parku). Takže môj variant:
1 Juh II - Inovecká - Legionárska - žst - Kubra (20/30/60)
2 Nozdrkovce - Biskupice - Legionárska - žst - Sihoť IV (60/120/120, ale preklad s L24)
3 Juh I - Dlhé Hony - Zlatovská - Brnianska - Záblatie - Zlatovce - Orechové (terajší rozsah)
5 Juh I - Dlhé Hony - Zlatovská (dokonalý preklad s L3) 30/60/60
6 Opatová - Sihoť IV - žst - Zlatovská - priem.park (účelové spoje)
7 Kubrica - Kubra - žst - Zlatovská - priem.park (účelové spoje)
8 Juh II - Soblahovská - Legionárska - Sihoť IV (20/30/30) prekladať odchody aj s linkou 1/22
9 Juh I - Juh II - Inovecká - Legionárska - Zlatovská - Nový most - Juh II - Juh I (špičkové spoje popoludní na odvoz zo zámostia)
10 Juh I - Juh II - Nový most - Zlatovská - Legionárska - Inovecká - Juh II - Juh I (špičkové spoje ráno, ak treba niečo aj popoludní)
11 Juh I - Inovecká - Legionárska - žst - Kubra - Kubrica 30/60/60
13 Záblatie - Zlatovce - Brnianska - Zlatovská - žst - Sihoť IV (30/60/120)
15 Juh II - Inovecká - Legionárska - Zlatovská (60/120/-)
19 Juh II - Inovecká - Legionárska - Old Herold - Orechové - AOZ - Zlatovce 60/-/-
21 Juh I - Električná - Sihoť IV - Opatová 60/60/60
22 Juh II - Inovecká - Legionárska - žst (60/-/60)
23 Juh III - Dlhé Hony - Legionárska - žst 60/-/-
24 Sihoť IV - žst - Legionárska - OC Belá 40/40/40 preklad s linkou 2
25 Juh II - Inovecká - Leginoárska - OC Belá 60/60/60 + vybrané spoje predĺžené do Zámostia
28 Juh III - Dlhé Hony - Legionárska - žst - Sihoť IV (60/60/60)
linky 4,12,16,20 považujem za účelové spoje, ktoré ak sú využívané, nech jazdia ďalej, nemám o nich prehľad
- 5 a 6 by mohli byť, jasnačka
- číslo mi je jedno, kedysi (do roku 1994) jazdila totiž do Nozdrkoviec práve linka 10 a linka 2 do Biskupíc, až po zrušení 10 sa to zbastardilo zachádzkou vybraných spojov.
- Juh III má bytovky už aj ďalej než je súčasná konečná, isto 60 cez víkend je minimum ak sa tam ľudia majú orientovať na MHD. Súčasná 23 vozí (okrem špičky) vzduch, tu sa ukázalo aké krátkozraké bolo obmedzenie linky 28 večer. Predsalen som to vzal podľa výsledkom žilinskej univerzity, ktorý navrhoval práve zrušenie linky 8. Ale beriem.
K súčasnému stavu? Stačí urobiť vzorák pre linky 2+24 a CP tak, ako bol kedysi 1+22 a máme vybavené a pre Sihoť by to bola nosná dvojlinka. Na Juhu I býva 11 často preplnená, trebalo by ju posilniť.
Pekný návrh, ale dovolil by som si zopár pripomienok - dúfam, že nenahnevám:
Linky 5 a 6 by som dal cez víkend na striedačku.
Linku 10 by som čísloval ako 2 (ľudia sú zvyknutý a prečíslovanie nevnímajú pozitívne!)
A hlavne by som nerušil linku 8 sa nedával 28 tak často na Východnú - lokalitu s minimálnou frekvenciou cestujúcich. Na východnú by stačila 23 - 60 min. Taká zmena by sa asi neosvedčila.
Tak dúfam, že som nenahneval
?
Ja sa v poslednú dobu snažím sústrediť na to, ako zachrániť CP ešte pred dokončením železnice.
Lebo preklady spojov 2,24 alebo 11,17,18 či častejšia premávka cez nový most sa dajú spraviť už dnes. Výsledok: do optimalizácie v roku 2016 asi až 2017 môže MHD stratiť veľa cestujúci a malé zmeny aspoň troch pomôžu, možno VIAC ako tie veľké.
trochu som pozoroval poslednú dobu, čítal som projekt optimalizácie MHD TN z roku 2005 spravený odborníkmi zo žilinskej univerzity a tiež zmeny z roku 2006 a vychádza mi, že posledné roky sa nerobilo v prospech MHD nič. Teda robilo sa, ale proti nej a vyháňali sa ľudia z vozov. Treba už konečne nové linkové vedenie. A pokúsim sa o jeho návrh takto:
1 Juh II - Inovecká - Hasičská - žst - Pod Sokolice - Kubra
nasadil by som len kĺbaky, interval 20/30/60
5 Juh I - Dlhé Hony - úspech - Zlatovská
len sóla, 60/-/-, preklad s linkou 6
6 Sihoť IV - žst - Hasičská - Zlatovská - Nový Most - Biskupice - Juh I
len sólovozy 60/60/60
10 Nozdrkovce - Noviny - Jesenského - Hasičská - žst - Sihoť IV
sólovoz, 60/120/120 (zo Sihote odchody na striedačku s 24 v "x", v "a" s 21)
11 Juh I - Dlhé Hony - Hasičská - žst - Kubra - Kubrica
nasadenie sólovozov 30/60/60
13 Záblatie - Zlatovce - Závažie - Old Herold - Hasičská - žst (Kubra - Kubrica)
len sólovozy 30/60/120
15 Juh II - Dlhé Hony - Legionárska - Biskupice - Nový most - Zlatovská - Inovecká - Juh II
sólo/kĺbak 60/-/-
16 Juh II - Partizánska - Old Herold - Kvetná - Zlatovská - Brnianska - Nový most - Ku štvrtiam - Juh I
sólo 60/60/120
21 Opatová - Sihoť - Električná - Juh II
len sólovozy 60/120/120
22 Juh II - Inovecká - žst
podľa obehu môže aj kĺbak, ale nie nevyhnutne, interval 60/30/60 (1+22: 15/15/30)
24 Sihoť IV - žst - Hasičská - Legionárska - Laugaricio
kĺbak celodenne v kombinácii so sólom, 40/60/60
25 Juh II - Inovecká - Legionárska - Laugaricio
sólovozy 60/60/60
28 Juh III - Soblahovská - Hasičská - Sihoť IV
sólovozy, v sedle kĺbaky z 1, interval 20/30/30
Výsledok je taký, že:
Sihoť prišla o linku 8 a 18, ale ich veľké množstvo km sa presunulo do linky 28 (do ktorej prešli aj km z 23), a niečo do linky 6. Z linky 2 sa posilnila 24 a vznikla 10.
Juh I má silnejšiu linku 11, miesto linky 5 má linku 6 s dlhšou trasou a spojenie aj za zrušenú linku 18. Cez víkend má Juh I len linku 6 a 11, v preklade 30 min, pričom každú druhú hodinu ešte linka 16.
Juh II má elitnú linku (linky) 1+22 s intervalom 15/15/30, kedy však práve v sedle, keď neni treba toľko spojov do Kubry, jazdí dosť 22. Víkend si delia a v špičke ide hlavne 1 (školy, fabriky Pod Sokolicami, Max). Cez víkend je okrem linky 25 a 21 v premávke aj linka 16 s intervalom 120 min (spolu s 21 odchod na striedačku), čím má Juh II do centra interval 15 min (súčet všetkých liniek 1+16+22+25).
Juh III má stabilnú linku 28, ktorá spája nemocnicu, stanicu a Sihoť v pravidelnom posilnenom intervale
Iveco Urbanway 18M by sa sem veru hodil. Celý deň na takej 24 - to by dobre vyzeralo.
Škoda, že my nemáme taký novoročný darček ako PB (aspoň ten 12M) ?
Zaujímavé, pretože mesto v danej lokalite vlastní pozemky, ktoré boli v čase katastrálneho mapovania (tipujem 30. - 40. roky minulého storočia) užívané ako verejné "poľné" cesty, napr: https://kataster.skgeodesy.sk/Portal/sk/Detail/ParcelC/268984243?map=true
Takže OÚ len bráni "tradičnému" využitiu pozemkov...
My si radšej nočnú linku nepustíme ani do premávky, aby nám ju nedajbože nevyužilo rekordne veľa ľudí, radšej nech zarobia taxikári a môžeme hundrať, aká je tá MHD stratová, lebo nedajbože by sa ľudia po polnoci chceli dostať autobusom z námestia domov - čo si to dovoľujú??? My im ukážeme, linka 50 nepôjde, ako je už "dobrým" zvykom
smutné však je, že Okresný úrad, pozemkový odbor nescchválil vyňatie pôdy na spojnicu OC Laugaricio - Village Park (-Pod Juhom), ktorá by dopravu od Kauflandu smerom do OC odbremenila.
no je to na zamyslenie, že sa to takto nekoncepčne orezáva, pred 5 rokmi to bola možno ledva polovica týchto spojov.
Inak aká zmena nastala na linke 24? Nič som podľa CP nenašiel. U 5,15 pribudla zachádzka do Priemparku, u 13 ak som dobre videl len obmedzenie 24.12. už na spoje po 15-tej. Ale 24 som ozaj nenašiel nič.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
draxter