ja si myslím, že poslednú dobu sa na strane SAD udiali skutočne dobré veci v prospech cestujúcich (hlásenia, informačné tabule, automaty), ale chcelo by to teraz hlavne aktivitu na strane objednávateľa - úpravy CP v spojitosti s riešením súbehov. Keď sa človek pozrie na CP MHD napr. na Sihoť po 20:00, je to katastrofa. Busy idú po sebe a potom aj 40 min nič. A to isté aj na Juhu. Tiež by to chcelo prehodnotiť, čo si mesto predstavuje pod pojmom nosná linka: pretože linka 8 oslabila v doobednom sedle z 30 min na 60, a tak okrem linky 1 už nemá nič interval menší ako 60 min, nerátajúc špičku na L5,6,8,15. Naopak linka 2 je pomaly tragická, zatiaľ čo 24 je vynikajúco vyťažená aj cez víkend, normálne adept na kĺbaka v niektorých časoch. A preto nie je nič horšie, ako prepisovať tie isté polohy a CP dokola. Ak zmena, tak potom v prospech cestujúcich. Do roku 2015 pri súčasnom CP opustí MHD ďalšia kopa cestujúcich. Pritom netreba veľa, ale rozumne. ?
Myslím, že otázka nemá byť, prečo mesto na jeho kúpe trvalo- v 21. storočí v krajskom meste v Európskej únii by podľa mňa malo byť normálne, že sa prechádza na nízkopodlažné vozidlá. Citelisy 18M jazdia aj v iných mestách, kde problém nie je. Problém je skôr v tom, že si niekto nechce uvedomiť, že každá služba niečo stojí. V tomto zmysle by stálo za to navrhnúť primátorovi a pani Maslovej zavedenie rikší do MHD- boli by úsporné na PHM, náhradné diely by boli pomerne lacné a poruchovosť určite nízka.
Nech sa potom na meste čudujú, prečo máme v meste zápchy- pretože z grafikonu si posledné 3 roky robí mesto trhací kalendár, šetrí sa na úkor telesne postihnutých, mamičiek s deťmi a ľuďmi s obmedzenou schopnosťou pohybu a mesto (slovami pani Maslovej) neuvažuje o zmene CP min. do r. 2015. Hlavne že boli peniaze na nový Superb pre primátora a nový Opel Insignia pre prednostu MsÚ...
A na margo náhradných dielov- nemala by byť cena za väčšinu ND rovnaká na Citelis 18 ako na 12? Alebo vyradíme aj ostatné NP busy do zálohy?
A záverom- ekonomický detail pre mesto TN: Náhradné diely budú už len drahšie. Takže až vyradíme o pár rokov súčasné vozidlá, navrhujem vrátiť sa k Ikarusom a Karosám, po tom stačilo dvakrát bachnúť kladivom a fungovalo to...
Písal som pani Maslovej, že ide o pomerne drahú "zábavku" ak má stáť vo vozovni ako záloha. Čakať takýmto spôsobom na koniec technickej životosti mi tiež nepríde ako celkom zvládnuté. Odpoveď som už nedostal (pánboh zaplať aspoň za odpoveď ku kasseláku). No nie len ja mám takúto skúsenosť s touto pani úradníčkou (ktorú si inak platíme zo svojich daní).
Viem, že napríklad DPMB (Brno) ich bežne využíva na svojich linkách. Sám som s nimi cestovával a v čase svojho nasadenia poskytli v mnohých veciach vyšší štandard (nízkopodlažnosť a aj LCD informačný panel Buse). Tam s nimi nemajú problém.
Len otázka. Kúpa bola realizovaná za minulého vedenia, či? Ako bola kúpa realizovaná? Bolo to čisto v réžii mesta (SADky?)? A súhlasím s Kvorkom, že úradníci sa takmer vôbec nezmenili. A ako sa vraví, starého psa novým kúskom nenaučíš.
takže, k tomu kĺbovému CItelisu 18M, ktorý je jedinou nízkopodlažnou harmonikou (!), je oficiálne stanovisko mesta takéto:
- vozidlo nepremáva "na objednávku mesta", pretože má najvyššiu spotrebu spomedzi kĺbakov, je poruchové a sú naň najdrahšie náhradné diely.
ABSURDISTAN V PODANÍ VEDENIA MESTA!!!!
- spotreba predsa vyplýva z techničáku, to akože mesto nevedelo, že CItelis 18M bude mať vyššiu spotrebu ako Karosa B961E?
- ceny náhradných dielov sú tiež známe, sú oprávneným výdavkom dopravcu, takže aj toto muselo byť známe
- poruchovosť: áno, to je niečo, čo človek vopred nevie
ZÁVER:
- prečo potom mesto vôbec trvalo na kúpe nízkopodlažného Citelisu 18M v rámci obnovy vozového parku? V Žiline jazdia Citelisy 18M, ale zaujímavé, že tam to "nevadí". Jazdia aj v PO, tam tiež nie...lebo ide o nízkopodlažnosť. Potom malo mesto (v danom čase) zvážiť, akú obnovu vozového parku dopravca má zabezpečiť, mohli to byť 5ks Karosa B961E, alebo kúpiť iný kĺbový nízkopodlažný autobus. Ľudia sa z MHD vytrácajú aj preto, že najnovší kĺbak miesto jazdenia stojí v garáži, ľudia sa tlačia v rannej/poobednej špičke. Miesto uľahčenia nástupu starším, ZŤP či vozíčkarom a kočíkom, voz radšej stojí. Ty kokos, toto je ozaj na hlavu a myslím, že za toto by sa mal niekto zodpovedať, veď ten voz si platíme všetci - mesto ho z našich peňazí objednalo, a teraz sa tvári, aký je nevýhodný. Ale veď okrem primátora tam sedia tí istí ľudia, ktorí vraj majú príslušné vzdelanie. Potom sa pýtam, ako je toto možné?
Je to vec vkusu a názoru. Ja som bol osobne rád, keď SAD k takémuto kroku pristúpila, často gýčovo polepené nové vozidlá ma skôr iritovali ? Ale v rámci tej biedy, tá šachovnica bola jednoznačne z tých lepších...
Teraz by som skôr uvítal, keby som sa pri jazde MHD mohol pozerať z okna bez toho, aby mi v tom bránilo 100 nálepok "POSTUPUJTE DO VOZIDLA", "PRÍPADNÝ ÚRAZ HLÁSTE VODIČOVI", fotografie pána Bašku a mnohé oznamy SAD. Pritom priestor na to určený ("vitrínky" vo vozidlách) je prázdny a jeho jedinou funkciou je, že pekne hrkoce na našich cestách....
na stránke mesta sa píše, že PAL linky budú v smere do TN presmerované cez nadjazd na Opatovskú, a namiesto pri Bille budú stáť pri Radegaste (dôvod: zjednosmernenie Železničnej ulice pre rozkopávky). Nejaké podrobnosti o tejto zmene, jej čase a prípadnej polohe náhradnej zastávky za Kubra, rázc. nemá niekto?
na Majáku, smer Trenčín, stojí linka 4 aj 21 (linka 4 v smere aj do Kubry aj na Sihoť a linka 21 každý spoj), takže ma prekvapilo že tam ten kasselák nie je. Na opačnej strane len PAL, ale nebral by som ako bernú mincu, že momentálne SAD TN nemá NP/LE voz na PAL, čochvíľa ho možno bude mať a ide o investíciu do budúcnosti. Keby sa robil iba povrch, poviem ok, ale takto mi to zase príde také polovičaté, keď jedna ruka nevie čo robí druhá, chápeš.
Viem, že v Opatovej sa v súvislosti s modernizáciou zrealizovali dočasné zástavky. Po vytvorení trvalých majú byť osadené Kasselským obrubníkom. Ale o tejto mi nič nevravel ani p. Forgáč. Nezastavujú na tej zástavke "len" prímestské autobusy? Pozerávam tie zastupiteľstvá, ale nepostrehol som nejaký investičný zámer v tejto súvislosti. Nebola to podmienka investora čerpacej stanice?
Inak mestom bola doručená minulý týždeň výzva na SAD (mám ju v maily). Zároveň som dostal odpoveď zo SADky. Vyzerá to, že obe strany pochopili význam tohto technického riešenia. Moja zatial jediná (krátka) skúsenosť nateraz potvrdzuje, že aj vodiči to rešpektujú. Veľká vďaka všetkým stranám, ak to tak bude fungovať. ?
Inak ta otázka k historickým vozidlám zaujíma aj mňa. Príves som si nedávno všemol v depe v Tr. Teplej (pri jazde električkou). Vyzeralo to na príves z RTOcka, ale nie som odborník.
dnes som si všimol, že na Majáku v Opatovej sa znovu stavia pumpa, ako bývala do 90.tych rokov. Sú tam aj nové zastávkové niky s liatym betónom, ale:
KASSELSKÝ obrubník nikde! Prečo? To stavebný úrad nevedel dať takú podmienku? Nechápem.
Trocha na inú tému: ako sme na tom s historickými vozidlami? Kedysi sme mali myslím nejaký Ikarus a RTO-čko, sú ešte v garážach? V akom stave? Viete niekto niečo ?
výborne, presne tak, cieľom je, aby sa uľahčil nástup cestujúcim. Ale tiež, aby vodič nemusel "pristávať" na chlp presne, keď má k dispozícii najdlhšiu zastávku v meste bez toho, aby sa bál o späťák a prípadnú náhradu škody ak by ho šuchol o stĺp či označník.
Ked som sa ja pozeral na tu zastavku, zislo mi na um, ze by sa zislo posunut hlbsie aj oznacniky. Predsa len, ked sa pozriete ako tam stovi crossway oprety o obrubnik (videl som #20, myslim ze to bol Tiny), tak aj ten oznacnik PAL je na tesno. Pokial sa bude nieco robit s tym stlpom, zislo by sa aj s oznacnikom PAL. Aby to uz bolo 100-percentne.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kamaquashy