Draxter (+ ostatni pamatnici), chcel by som predebatit 1 zalezitost v evidencii dnes uz neexistujucich busov. Hlavne mojou vinou doslo zrejme k zluceniu 2 roznych busov do jednoho vozidla, konkretne TN 99-07 + TN-675 AM/I. Viem, ze som tu pred X rokmi podporoval toto tvrdenie ale vzhladom na postupnost pridelovania SPZ to asi bude omyl. Na inom webe som nasiel info o existencii busu TN-654 AM, ktory by sa ako nastupca TN 99-07 mohol teoreticky hodit, no tuto SPZ (654) som nikdy v uliciach nevidel. Vas nazor?
Este vylepsim tu l.c.14,to by som urobil inak,na tabuly by svietila 613 ? ako linka miesto 6 a 13 a ludia by si vraveli: uz si sa viezol 613kou,co Tatrou 613? ,ale coby ,linkou 613... ?
Paci sa mi dost Marekov navrh okruznej vikendovej L14 namiesto 6+13. Ta L11+17 - pre Kubru (ale hlavne Billu a Max) by to nestacilo podla mna ani v sedle, ani v spicke. Jedine cez vikend by bol interval 30 min. postacujuci.
Pokial by malo nastat vacsie setrenie a zaviedlo by sa lacne prestupne cestovne urcite by som zlucil L9,16,19 do jednej a takisto zobral L13,17,23 zachadzky k Bille/do Kubrej.
Pre usporu km by som tiez navrhoval ako som uz davnejsie spominal, teda ak by to bolo mozne, aby sa vybrane spoje L1 tocili sposobom ze by siel spoj z Juhu, zastal pri Bille tam ako stoja primestske na Dubnicu, presiel po ulici Pred polom a konecnu by mal na zastavke Kubranska, Pred polom tam ako je krcma Queens. jednalo by sa hlavne o ranne spoje v sucasnosti po Billu kde je nevhodne otacanie a zastavovanie + spoje ktore chodia poobede 5-10 minut po L11 by postacili tiez len "Pred pole"
Tak celkom zaujímavé, niektoré veci si mi zobral z jazyka, ale ako písal potom aj Marek, ja vidím priestor v tom, aby sa linky 9 a 19 zlúčili do jedinej, prípadne by obslúžili aj Juh I ako linky 20.
Ak vezmeme do úvahy, že linky 1+22 majú dnes interval 15/20/15//20 (mimo večera a rána) a linka 8 má interval 20/30/20-60//60, tak by sa po zrušení linky 1 ušetrili 1 až 2 spoje za hodinu, pričom na predĺženú linku 17 by postačoval interval 60 min. To by znamenalo, že v "x" sa z jednotky ušetria 1-2 spoje do hodiny, avšak linka 17 v "x" premáva, takže sú to ušetrené km v celom rozsahu oproti krátkemu predĺženiu linky 17. V "a" má linka 1 rovnako 1-2 spoje do hodiny a na linku 17 by stačil jeden. Čiže zase úspora.
Potom ohľadne linky 8 a predĺženej linky 22 by šlo o to, že spoločný interval by bol 15/20/15//20. Keď ale sčítame súčasné intervaly len týchto dvoch liniek (8: 20/30/20//60 + 22: 20/45/30//30 dáva spolu asi 10/15-20/12//20. Tým sa opäť ušetrí v špičke aj v sedle.
K zrušeniu linky 7: neviem aká je jej vyťaženosť, ale sú to vlastne účelové 4 páry spojov. Pokiaľ sú dostatočne využité, tak potom ponechať.
Mare: zaujímavý nápad s tým okruhom, to by mohlo byť dobré!
Ale pani ved pockajte co sa bude diat este dalej. Toto bola len prva faza, zrusenie nepotrebnych spojov. Uprava tych potrebnych bude dufam druha faza. Pocul som, ze by mala byt zaciatkom leta. Ale ci to bude uprava, alebo zase zrusenie, uvidime. Kazdopadne si myslim, ze mesto spravilo moc dobre, ze zrusilo spoje, ktore mali priemer pod 8 cestujucich.
A Marek: Oldo Heroldo sa mi lubi ? ?
Klobuk dolu,po tomto Vasom vycerpavajucom maile Krovka ? ,prave som premyslal co a ako by sa dalo,no po tomto mam v hlave vykradnute.. ?
Ale predsa jedna vecicka: l.c.9 By som trasoval: Juh 2 - juh 1 - Dlhe Hony - Oldo Heroldo - Istebnik - VOP - Detske mestecko a spat bez Juhu 1 , pricom by som zrusil l.c.19.
Co sa 50 tyka,veru Sihotary si ziadaju sa viest na Juh a nie na Stanicu a stop,cize ten navrh je super,mozno by som zvolil vychodziu zastavku Sihot 4-VUO - Radegast - zimak - Hasicka -gympel - nemocnica - Smazienka - pod Juhom - Juh razc. - Juh 2 - Juh razc. - Soblahovska 49 - Soblahovska razc. - Trencan - Hasicka - stanica - Stefanikova - Radegast - Padivec -Sihot 4 VUO
Cez vikend by som zlucil 6 a 13 a zhotovil jednu okruznu linku c. 14 : Sihot 4 VUO - Radegast-trasa 6 - AUO - Zablatie-trasa 13 a od stanice po Stefanicke na Sihot 4. interval kazde 2 hodky
Môj návrh, ak ho teda bude robiť mesto, by som aj zaslal. Je takýto:
Juh I: 5,9,11,17,20
5,9,11,20 - bez zmeny
17 - presmerovať na Legionársku rovnakou trasou ako L11, premávka aj v "a" až po Kubru
- spoločný interval Juh I: x-10/15/10 a:20
18 - zrušiť v dôsledku predĺženia a presmerovania linky 17, namiesto nej posilniť Juh III
Juh II: 3,8,15,19,21,22,25
3,15,19,21 - bez zmeny
8 - presmerovať cez Inoveckú ako 22, dokonalý preklad, úbytok spojov
15 - presmerovať na Soblahovskú
22 - predĺžiť zo stanice na Sihoť, preložiť s L8
25 - presmerovať z Inoveckej na Soblahovskú
- spoločný intevral Juh II (bez linky 25) x-7,5/15-20/7,5 a:15-20
Juh III: 23,28
23 - presmerovanie na Soblahovskú
28 - posilnená o niektoré zrušené spoje linky 18
- spoločný interval Juh III: x-20/30/45
Sihoť: 4,6,8,16,21,22,24,28
4,6,16,21 - bez zmeny
2,10 - skrátiť na úsek Nozdrkovce - Karpatská - stanica
8 obmedziť v dôsledku spojov linky 22, dokonale preložiť
24 - prevezme aj obsluhu účelových spojov LOT na Sihoť
28 - určité posilnenie v dôsleku zrušenia linky 2,10,18 pri obsluhe Sihote, prevezme obsluhu nemocnice
- spoločný interval Sihoť: x-7/10/7,5 a-10
Kubra: 11,13,17
1 - zrušiť, na jej úkor predĺženie linky 17 a premávka aj v "a"
7 - zrušiť, na jej úkor predĺžiť niektoré spoje L13
11+17 - dokonalý preklad
- spoločný interval: x-20/30/20 a:30
Zlatovská: 3,5,6,15,19
7 - zrušená, namiesto nej predĺžené spoje linky 13
15 - presmerovaná na Soblahovskú
- spoločný interval: x-8,5/20/10 a-45 (5-60, 3+6=cca 90)
Nočák: 50 zmenil by som trasu takto (aj keď súčasná tiež nie je zlá)
Juh II - Juh, rázc. - Soblahovská, cintorín - Soblahovská 25, Legionárska, Braneckého, Hasičská, žel. stanica - Billa - Sihoť IV - Sihoť III - zimný štadión - žel. stanica - Hasičská - Gymnázium - Legionárska - nemocnica - Dlhé Hony - Juh rázc. - Juh II (pričom by som dal na znamenie možno aj všetky zastávky). Momentálne stojí cca na každej druhej zastávke, ale medzi Juh, rázc, a Soblahovská 25 je VEĽKÁ medzera (nestojí Pod Juhom, Sobl.cint ani Sobl. 49)
Opatová: 21 bez zmeny
Orechové: 3 bez zmeny
Záblatie: 3,13 - bez zmeny, niektoré spoje L13 predĺžené do Kubrice miesto zrušenej L7
Istebník: 3,9,16,19 - bez zmeny
Na 11 netreba klbak,vozi sa s nou vela ludi,najme dochodcov,lebo spaja vsetky cintoriny na jednej strane Vahu,a vsetky mozne dolezite obchodaky,nemocnicu..a studentov koli vysokym skolam(ci vlastne ich externych fakult) ...a to nie koli mnozstvu ale sikovnosti nastupu-vystupu tychto ludi treba cas upravit.(taky student,co ma v jednej ruke mobil pri uchu,druhou rata medene drobaky a chce mi ich venovat lebo prepil 5 ecok na nabitie cipovej karty...),ze dochodca nastupuje a vystupuje pol minutu mi nevadi,on uz rychlejsi nebude...chapete co chcem povedat?!...alebo 11 chodia triedy na vylety a malokedy sa stane ze rozumny ucitel kupi vsetkym ziakom listok,skor naopak,kazde dieta ma v ruke 2 ecka,preukazka nikde ,ja som za chvylu bez drobakov na vydavanie a 5minut vtahu...
No a preco bude musiet bit novy cestak super?! ? -teraz ked sa niekto na nieco z neho stazoval-povedalo sa:to nie my,ale Zilina...Ale po novom sa nebude dat na nikoho vyhovorit!!! Vzdy sa najdu aj nespokojny ale bude sa to musiet riadne premysliet.
Už dlhšie som uvažoval, že by kĺbaky mohli kľudne jazdiť aj na linke 11 alebo 13 na spojoch, kde to je treba. Veď problém otočiť sa kĺb nemá asi na žiadnej konečnej okrem LOT a Orechového. Ale skôr by som privítal, keby sa vypracuje plán základnej dopravnej obslužnosti, pretože prepravné prúdy sú v TN jasné. A potom to doplniť aj inými spojmi.
Lebo teraz Juh I nemá interval ani 20 min v niektorú dennú dobu (cez víkend ráno a večer vďaka neprekladu spojov nemá ani 30 min, hoci má liku 5 a 11).
Nepochopil som tomu zrušeniu spoja linky 22 zo stanice na Juh - veĎ to tvorí dieru v pravidelnom intervale - ak si pamätám, mesto chcelo interval a potom ho takto nezmyselne ničí? Naviac, ani linka 11,23 či 28 vtedy nejde na Juh. Takýmto spôsobom sa vaic ľudí do MHD nepritiahne, skôr opačne.
Je tu 5 kĺbových vozidiel - nasadil by som ich na najplnšie spoje ráno a potom nechal celý deň na hlavnom prepravnom prúde Juh - stanica - Sihoť a Zámostie - Juh. Dostal som kacírsky nápad:
- zrušiť linku 1 úplne, namiesto nej potiahnuť do Kubry linku 17 a zabezpečiť dokonalý preklad s linkou 11 (aj v sobotu a nedeľu) - ušetria sa spoje oproti terajšiemu počtu na L1+11
- dokonale preložiť linku 8 s linkou 22, dať na ne kĺbové vozidlá a nech jazdia 15/20/20 - ušetrí sa oproti terajšej kapacite L8 + 22, ale zároveň nebude oslabenie cítiť v dôsledku väčších vozidiel a predĺženej trase linky 22. Tu vidím možnosť najväčšej úspory km v rámci škrtania čohokoľvek v našej MHD
Tiež si to myslím, na druhej strane som rád, že to nedopadlo ako v TT či BB, kde to robila externá firma od stola s elementárnymi chybami a výsledok bol totálny blud.
Jedna realna prihoda z Utorka,isiel som l.c.11-14:15 z Juhu do Kubrice,pri Trencane(Braneckeho ul.) som meskal len dve minuty,v pravom sp.zrkadle som videl utekat pani s taskamy v rukach a z videnia uz viem ze je z Kubrice,tak som ju pockal,a ona ked nastupovala,cela udychana vravi: Som zvyknuta ze 11 meskava 5minut a vy uz ste tu...:) Nuz,su prazdniny,cesty prazdnejsie,decka nikde a ani dochodcov tolko poobede uz neslo,tak sa to da stihat lepsie... Je jasne ze nikdy sa nepodari urobit cestak uplne idealny,no na beznu premavku,obsaditelnost najme starsou populaciou alebo studentami sa bude musiet prihliadnut najme na niektorych linkach,hlavne s dlhsou trasou ako ma 11 alebo 3...lebo taka 11 pri dnesnom nastupovani prednymy dvermy(alebo upchani v druhych co je strasne) je v sedle uplne nerealna,a ako mi raz povedal nas 005 ked isiel vecer na kyselku,Marecku,ides ako Zrychleny spoj,nikde nestojis a valis a aj tak to len tak tak stihas,co potom robis na tej 11 - 8:55??? Ale myslim si ze taketo detaily sa uz daju doporiadku,nad niecim sme uz zacali pracovat,snad to v tom pocitacovom kosi skonci az po realizacii ? VERIME!!! ?
Moj osobny nazor je, ze urcite novy CP urobia lepsie ludia z TN nez z ineho mesta,lebo poznaju situaciu v doprave v nasom meste a potreby jeho ludi a rozne ine specifika,ci stym budete suhlasit lebo nie...A co sa tyka pripomienkovania,urcite by sa mohlo prvykrat urobit aj nieco take, ze by do toho mali moznost nahliadnut popredu aj vodici,lebo nas sa nikdy na nic nikto nepyta a potom sa len kazdy cuduje kde je ten autobus...Teraz mame velmi rozumne vedenie-aj mesta aj SAD,ku tomu dokonalu pocitacovu techniku,ked sa to vsetko da spolu dokopy,verim ze to nebude zle zmaknute(a ze z Hasickej ku Trencanu na prestup nikto nebude musiet ? )
Ja ponukam pomocnu ruku a som ochotny tym malom co viem pomoct a poradit aby bola vseobecna spokojnost! ❤
Otázka od: Milan Hladky, 07.03.2012
Ktora firma vyhrala konkurz na optimalizaciu MHD a odkedy bude mozne, aby obcania pripomienkovali navrh, ktory ako uvadzate ma v druhej polovici roka vstupit do platnosti. Druha otazka, preco rano po siedmej na jednotke ide z Juhu kratke vozidlo, ked doteraz jazdilo dlhe, to nizke?
Odpoveď:
Jarmila Maslová, útvar stavebný, životného prostredia, dopravy a investícií:
Optimalizácia MHD nebude vykonaná prostredníctvom externej mimotrenčianskej firmy, ale úprava trás a cestovného poriadku bude plne v réžii SAD Trenčín, a.s. a Mesta Trenčín. To, či cestovný poriadok bude po jeho prehodnotení daný verejnosti na pripomienkovanie, ešte nie je rozhodnuté.
Na ranný spoj linky č. 1, ktorý odchádza z gen. Svobodu o 7:05 h bol nasadený krátky voz s kapacitou 108 osôb z dôvodu, že priemerná obsaditeľnosť uvedeného spoja na celej jeho dĺžke je 70 cestujúcich a nasadzovať kĺbový autobus je pri uvedenej obsaditeľnosti neefektívne.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- to je neskutočné, takže všetky tie "kecy" zase len do vetra? Dúfam, že do toho bude môcť povedať čo-to aj Juraj, alebo chalani čo sa to vyznajú (draxter, marek, milan a pod.).
- inak veta, že ešte nie je rozhodnuté, či bude daný na pripomienkovanie občanov znie absolutisticky - nechel náhodou primátor Rybníček otvorený prístup a počúvať občnanov? Toto neznie ani ako jedno ani ako druhé, ale presne naopak. A nadväzuje to aj na škrtaciu "logiku" od marca, kedy sa to mohlo už trochu aj dotiahnuť.
PS: Juraj, ktoré sólo vozidlo má kapacitu 108 cestujúcich?
PPS: o ktorom voze je reč v otázke a kde je vypravovaný teraz?
Viem, že v TN sme na to zvyknutý ešte z čias pred rokom 2004, kedy vlastne nikto ani nevedel presnú trasu so zastávkového CP, ale tak potom rovnakou logikou by sa nemuseli označovať nai spoje linky 6 k Maxu či predĺžené spoje linky 17 do Tosky. Preto som skôr myslel na to, že doteraz ani to "z"-tko nebolo, tak by konečne mohlo byť učinené zadosť ustanoveniu § 8 ods. 1 písm. c) vyhlášky 311/1996 Z.z. Keďže od 01.03.2012 máme nový zákonm č. 56/2012 Z.z. o cestnej doprave, ešte ani na stránke ministerstva som nenašiel, ktorá vyhláška nahradí mnou spomenutú.
To je uz zlozite,staci k odchodu znamienko"Z" a kto nevie,nech sa pozrie do knizky s odchodmi alebo na internete na cestak,ale takymi spojmi cestuju ludia stabilny do prace a ti vedia...Kedze je o zrychleny spoj,jasne ze nebude stat na kazdej zo zastavok.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka