mozno by bolo byvalo stalo za uvahu vymenit vzory vzory na tychto par dni vodicom NM-435AM a #52 oboje su to celodenky, avsak v tychto dnoch je do Tesca velky naval "pohodakov" a bodlo by to. Naopak vzor co robi tento tyzden #52 je pocas prazdnin nie tak vytazeny, solo by tam stacilo
Vidím že sa tu téma od trenčianskej MHD vzdialila na míle ďaleko - od toho máme ja iné fórum ?
Druhá vec: plne súhlasím s irizarom, text s takými chybami by som nevložil ani ako správu trenčianskej sekcie a tým som povedal vlastne všetko čo si myslím o odbornosti celej veci. Ako raz vravel môj profesor, aj keby ste vyvrátili teóriu relativity, pokiaľ sú tam markantné chyby na ktoré príde i laik (myslel najmä kupecké počty a gramatiku), tak vám to otrepem o hlavu.
Teraz k aktuálnej téme: už sú CP kyvadlovky na pohodku? Aké vozy tam budú jazdiť sa zatiaľ nevie? Diky.
Pre vaše info. Pre PDO BB vyhral výberové konanie VÚD Žilina. DIC BA bolo prizvané ako subdodávateľ pre analýzu, optimalizáciu a návrh. Ekonomické hodnotenie DIC nerobilo a ani dodnes nerobí a ak je to treba, berie si subdodávateľa. Takže (aj pre "irizara") - informácie musia byť komplexné, potom aj mierená kritika pôjde do desiatky...
to je všetko veľmi pekné, ja sa nezastávam nikoho, ale aj tak by ma zaujímalo, ako ste došli k záveru, že u trolejbusov a pneumatiky opotrebovávajú 4x rýchlejšie?! ?
Nič sa nemení na kvalifikácii v úvodzovkách poslednej zátvorky, aj keď s drobnou úpravou, pretože uvádzate meno. Ešte by bolo potrebné uviesť aj adresu (číslo účtu), aby sme vám mohli vrátiť časť verejných peňazí (vašich...). Neviem po koľkykrát čítam túto prízemnú argumentáciu o PDO BB, najprv som argumentoval, ale pochopil som, že hádzať perly... nemá význam. Nepochopenie brandže v tejto súvislosti je potom prirodzené...
Mali ste možnosť prísť na verejnú diskusiu v BB a tam sa pokúsiť zhadzovať, vytýkať drzosť, otrieskať o hlavu a všetky vaše úžasné bonmoty. Ale skutek utek, voš ostala za chrastou, ani vy ani nikto z „vašej brandže“ tam zobák neotvoril. Takže nevyužitá šanca sa trestá – nedáš, dostaneš.
Hodnotiť odbornú úroveň našho systému a našej metódy može iba odborník, ktorý ho už aspoň raz detailne videl. Odtiaľ zatiaľ vietor nezafúkal. Ale bežné sú orkány od zakomplexovaných a povrchných „odborníkov“, ktorí tušia v kontexte subjektívneho poznania svojej jednej bunky čo a ako robíme. Každý má právo povedať svoj názor, ale mal by mať v sebe tú psiu poslušnosť, nezhadzovať to čo dokonalé nepozná a o čom v podstate ani nepočul. Vypichovať učiteľský komplex a drobné chyby tvoriace 0.001% obsahu je tak dojemné, že sme kvôli tomu chceli skončiť... Preto by som vám doporučil namiesto „študovania našich analýz“ študovať odbornú literatúru, niečo vymyslieť, predať, konkurovať a až potom drístať.
Že mám pravdu o tom svedči vaše chápanie súvislosti v spájaní hrušiek s jablkami, nakoniec čoho už je schopná tá jedna bunka, aj keď vysokoškolsky vzdelaná... (= odvetu za šlendriánstvo si nakoniec musíte vyžrať a ešte si to aj zaplatiť...)
problémom je to, že ak títo ľudia, ktorí rozumejú doprave niečo vytvoria, tak nakoniec aj tak zvíťazí politika a kamarátske vzťahy, iba málokedy fakt svetlo sveta uzrie dobrý návrh.
Nemám síce poňatia čo znamenajú vaše narážky na viacero nickov a "moju branžu", ale uisťujem vás že necítim potrebu zhadzovať všetko čo robia iní; len hovadiny ktoré bijú do očí tak že si ich aj všimne aj laik. A práve vaša práca sa celkom úspešne zhadzuje aj sama, ako dokladá napríklad Plán dopravnej obslužnosti Banskej Bystrice. Len na ukážku, keby ste náhodou zabudli pod čo ste sa pred dvomi rokmi podpísali:
Uznávam že niektoré veci, ako preferencia autobusovej dopravy na úkor trolejbusovej, navyšovanie výkonov do istých mestských častí alebo metodika zberu dát sú vecou názoru. Ale okrem odborných stanovísk sú tam neoddiskutovateľné formálne a faktické chyby. Dovolím si vypichnúť:
- neschopnosť spočítať si dni v kalendári,
- neschopnosť spočítať si počet spojov v bežný deň,
- neznalosť rozdielu medzi radiálnymi a diametrálnymi linkami,
- očividne z prsta vycucnuté čísla PZP a nákladov na pneumatiky,
- porovnávanie nákladov na STK autobusov a nákladov na opravy u trolejbusov (a VY chcete mne niečo hovoriť o miešaní hrušiek a jabĺk?)
- neschopnosť spočítať si linky
- neschopnosť aspoň prehnať dokument, za ktorý ste zinkasovali nemalé peniaze, cez kontrolu pravopisu
Toto všetko skutočne vypovedá niečo o úrovni firmy, ktorá mala tú drzosť takýto dokument predložiť. Keby som svojho času na vysokej predložil prácu s takýmito kiksmi, bola by mi plným právom otrieskaná o hlavu, aj keby bola jej podstata x-krát správna! Takže mi prosím vás nerobte prednášky o odbornosti, odborníkom takéhoto kalibru a s takou hrošou kožou nie som a dúfam že ani nikdy nebudem. Človek by čakal že sa z toho fiaska poučíte a nabudúce sa posnažíte viac, ale ako som tak študoval rozbor vašej analýzy MHD Trnava, zase je to rovnako odfláknutá formálna stránka, rovnaké chyby a v diskusii rovnaká urazená arogancia akonáhle si s vami niekto dovolí nesúhlasiť a nedajbože poukáže na konkrétny problém, ktorý sa nedá obkecať. Dobrá rada - vy už radšej nič ďalšie netvorte a do sveta nedávajte...
A ešte drobná pozmámočka: O probléme budem drístať koľko sa mi len bude chcieť, pretože jednak dotyčná analýza bude platená z verejných peňazí a jednak, ak sa jej výsledok - o ktorého kvalite si nerobím ilúzie - skutočne na Slovensku implementuje, bude sa ako užívateľa verejnej dopravy dotýkať aj mňa. Takže si šlendriánstvo VÚD a odborníkov vášho razenia nielen vyžeriem, ale ešte si ho aj zaplatím...
S pozdravom
Ondrej Sokol (nick "irizar", žiadny iný nemám - to len keby ste ma náhodou chceli, ako ste sa farbisto vyjadrili, "zaradiť do plejády anonymných webových pisálkov riešiacich si svoje intímne komplexy")
Bolo by nosením vody v deravom hrnci vysvetľovať takémuto odborníkovi, že kto má robiť analýzy. Takému bryndzovému riešiteľovi stačí poznať 1% z problematiky a už má jedinečné riešenie. Bez poznania podstaty, systému, okolností, zadania, súvislostí.
Jedinečnosť takéhoto poznania srší z každého diskusného vstupu, aj keď je pod viacerými nickmi - zhodiť všetko, čo robia iní. Nechcem sa zastávať VÚD, ich výsledky sú ich obrazom, ale drísty o probléme, o ktorom nemáte ani šajnu, sú úbohou snahou upútať pozornosť. Miešať hrušky s jablkami (obchodné informácie...) je vašou zjavnou prednosťou a zrejme aj prednosťou vašej údajnej brandže. Dobrá rada - skúste namiesto šúľania guličiek z vlastných šušňov niečo vytvoriť, dajte to do sveta a čakajte na uznanie...
Výpočet tratí ti robiť nebudem, pretože sa zásadne nesnažím optimalizovať miesta kde som bol dvakrát v živote a nepoznám to tam. Trať 123 som spomenul len preto že na nej sa náhodou vyskytujem často takže si trúfnem povedať že prevádzkovať tam sólo šukafón je nanič. A čo sa týka tých zmlúv, smej sa koľko chceš ale áno, je to tak. Uzatvorí sa zmluva na desať rokov, na základe nej dopravca investuje a ak si objednávateľ v polovici zmluvného obdobia len tak zmyslí meniť pravidlá tak že tým bude dopravca poškodený, tak áno, je tam sankcia za zmarenie investície. Rozdiel oproti Slovensku je v tom že inde existuje nejaká dlhodobá stratégia rozvoja a udržateľnosti verejnej dopravy, zatiaľ čo u nás sa každé volebné obdobie preferuje niečo iné - však sa stačí pozrieť na riešenie električky/vlaku/tram-trainu/rýchlodráhy/či kieho krista to najnovšie do Petržalky ? .
no ani jedným ich činy svätožiaru nad hlavou nerobia... aspoň za týchto svätuškárov sa má niečo pohnúť (otázne je, že kam...), no ver, že ani teraz niesú zamestnanci či už ŽSR, ZSSK alebo Carga nadšení. Druhá vec čo je síce vnímaná negatívne je prepúšťanie, no faktom je, že dnes je na železniciach ozaj nepomer medzi výkonmi počtom byrokratov, ktorých je nadpomer, takže sa ruší iba to čo je zbytočné, otázne je ale to, že ako sa podarí robotu prepustených ľudí a zrušených oddelení rozdeliť keďže sa nejaký čas improvizovalo, neviem ako to je dnes. Mám info, že nominanti KDH na železniciach nevedia kam skôr skočiť a čo sa týka organizačnej štruktúry tak to robia metódou "pokus-omyl" a údajne sa majú konať personálne zmeny na postoch obsadených politickými nominantmi pre neschopnosť. Predošlá vláda okolo železníc nerobila nič, nikam sa nepodarilo pohnúť a keď už si spomenul SNS, tak práve ŽOSka dáva nažrať dodnes SNSákom skrz Os vagóny, 756, 757 a i. "reinkarnácie".
Jedno je isté - že KDH-áci svojim "pámbíčkarením" predrbávajú len zlomok tých peňazí, kteoré tam predrbali Vážny a SNS-áci svojim populistickým rozdávaním a antizákazníckym prístupom.
tak to si ma potešil a už máš hneď aj u mňa BIG PLUS ? a takýmito podpichovačkami ťa musím nútiť k tomu aby si toto vyklopil? (t.j. kde by si navrhoval zastaviť Os. vlakovú dopravu a kde ponechať/posilniť). Tak napr. by sa mohli financovať z toho, čo ZSSK dáva zbytočne nažrať ŽOSkám a z toho, čo KDHáci rozkradnú na MDPaT. Nehovorím, že chcel by som financovať voloviny typu Šaľa-Neded keď tam vlakom už nikto nejazdil takmer alebo oživovať tie Gemerské lokálky, kde to nemá zmysel. Zaujímal by ma ale tvoj postoj napr. k tratiam 145,172,173 a 174. Jednoznačne súhlasím s tým, že sólo 810/811/812 je somarina, neekonomické, iba keby sa úmerne tomu nastavila cena aké je vyťaženie na úseku, aby sa podarilo väčšiu časť nákladov vykryť z cestovného, čo by ale asi bola taká pálka, žeby tým vlakom už načisto nikto nejazdil.
Keď niekto nesúhlasí s tvojimi ve vetre plápolajúcimi teóriami, tak je falošník a Ignor? Čo keby si s tými štúdiami začal ty, aj tak nemáš nič na práci, na úvod si priprav ekonomický rozbor, z čoho by si tie sólo šukafóny financoval?
Len tak mimochodom, NIKDY a NIKDE som nepísal, že by som zasrtavoval osobnú dopravu na trati Čadca - Makov alebo Žilana - Rajec, to si len tvoja sprostá vymletá hlava vyfantazírovala.
uznávam, že diskusia so mnou je na prd, no som priamy a nebudem kecať to čo druhí chcú počuť. Zas na diskusiách vlaky.net keď čítam názory, tam je to pravý opak (ešte aby som dodal), že by chceli oživovať Os dopravu na lokálkach Rožňava - Dobšiná kde jazdia v špičke dva autobusy za hodinu, alebo Plešivec - Slavošovce. Keby tam bol taký pohyb ľudí, že by to bolo na jednu 810+2x010 za hodinu aspoň v špičke a každé dve mimo nej, tak nech sa to tam spustí, ale tie dva autobusy na danej trase o niečom vypovedajú. Mne sú tie regionálky srdcu blízke ale čo tam voziť okrem vzduchu? Tam už iba Mn držia existenciu trate a na dlhý čas to tak asi aj bude pokiaľ sa tam nedostane nejaký investor.
je zaujímavé, že "odborníci" na ekonomiku železničnej prevádzky ako S499 a iní sa rozhorčujú nad sólo šukafónmi, alebo aj s prívešákmi, to je jedno. Ale čo keby sa radšej rozčuľoval nad tým, ako MDPaT vyhadzuje peniaze, ako KDHáci rozhadzujú firemné peniaze na ŽSR, ZSSK a Cargo na rôzne církevné kktiny. Napr. mimoriadny vlak do Lúrd čo si mali svätuškári zaplatiť tak Kravec im dal lístky gratis a k tomu dary. Teraz bude mimoriadny vlak z Nových Zámkov do Topoľčianok na púť a zas budú lístky pre svätých gratis ? nech sa nad týmto falošník Ig(n)or rozčuľuje a nie nad tým, že sa peniaze dávajú na služby pre ľudí! Na druhej strane ja plne uznávam, že tam kde jazdí (aj keď sa mi to slovo bridí ale použijem ho) sólo "šukafón" a je vyťažený pod 50-60% tak nech to je zrušené. Ale prečo zastáva také názory, podľa ktorých by de facto ostala bez Os dopravy trať 172,173, skončila by aj časť osobákov na 160, úplne by skončili aj posledné dve Gemerské lokálky 162 a 174, pravdepodobne aj Čadca-Makov či Žilina-Rajec. Prečo by sme si my mali robiť hlavu z toho, že SADkárom budú stáť autobusy?! Prečo si nerobíme hlavu, že kapacitné vlaky sú duplované autobusovými linkami?! To teraz má vlak ustúpiť všade iba preto, že SADky obnovili vozový park? A tie civilizované krajiny, to ma dobre pobavilo, lebo snáď mi nechceš povedať, že v civilizovanej (resp. normálnej) krajina sa spraví pre kraj nevýhodná zmluva na 8-10 rokov a tak má dopravca zaistený "zlatý padák" (aj keď sa toto slovné spojenie používa v súvislosti s vyhadzovaním štátnych funkcionárov a následnom tučnom odstupnom) skrz, ktorý vyžerie nenormálne prachy z kraja, lebo nedostal zrazu nažrať toľko koľko si zazmluvnil skrz skorumpovaných politikov na VÚC (dobrý príklad arogancie a-bus dopravcu je SAD-ZV). Prečo majú ustupovať iba železnice SADkárom a prečo sa nepoloží otázka tak, či nie je škoda nechať tak peniaze vrazené do budovania regionálnych tratí? Niekde tie trate už stratili význam pre osobnú dopravu alebo úplne, no sú aj také, ktorým môže optimalizácia obsluhy krajov pomôcť. Cesty neostanú bez autobusov prázdne, ale železnice bez vlakov áno. Stále počúvam iba o tom, kde by ste navrhovali vlaky zrušiť, ale nepočul som ešte, že kde by ste navrhovali vlakové spoje posilniť a vylúčiť autobusy? Hm? Čo takto malý výpočet tratí kde by si vylúčil autobusovú dopravu a nahradil vlakovou?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
irizar
http://www.poslanec.sk/banska-bystrica/doprava/plan-dopravnej-obsluznosti-mesta-banska-bystrica-co-prinasa-komu
Uznávam že niektoré veci, ako preferencia autobusovej dopravy na úkor trolejbusovej, navyšovanie výkonov do istých mestských častí alebo metodika zberu dát sú vecou názoru. Ale okrem odborných stanovísk sú tam neoddiskutovateľné formálne a faktické chyby. Dovolím si vypichnúť:
- neschopnosť spočítať si dni v kalendári,
- neschopnosť spočítať si počet spojov v bežný deň,
- neznalosť rozdielu medzi radiálnymi a diametrálnymi linkami,
- očividne z prsta vycucnuté čísla PZP a nákladov na pneumatiky,
- porovnávanie nákladov na STK autobusov a nákladov na opravy u trolejbusov (a VY chcete mne niečo hovoriť o miešaní hrušiek a jabĺk?)
- neschopnosť spočítať si linky
- neschopnosť aspoň prehnať dokument, za ktorý ste zinkasovali nemalé peniaze, cez kontrolu pravopisu
Toto všetko skutočne vypovedá niečo o úrovni firmy, ktorá mala tú drzosť takýto dokument predložiť. Keby som svojho času na vysokej predložil prácu s takýmito kiksmi, bola by mi plným právom otrieskaná o hlavu, aj keby bola jej podstata x-krát správna! Takže mi prosím vás nerobte prednášky o odbornosti, odborníkom takéhoto kalibru a s takou hrošou kožou nie som a dúfam že ani nikdy nebudem. Človek by čakal že sa z toho fiaska poučíte a nabudúce sa posnažíte viac, ale ako som tak študoval rozbor vašej analýzy MHD Trnava, zase je to rovnako odfláknutá formálna stránka, rovnaké chyby a v diskusii rovnaká urazená arogancia akonáhle si s vami niekto dovolí nesúhlasiť a nedajbože poukáže na konkrétny problém, ktorý sa nedá obkecať. Dobrá rada - vy už radšej nič ďalšie netvorte a do sveta nedávajte...
A ešte drobná pozmámočka: O probléme budem drístať koľko sa mi len bude chcieť, pretože jednak dotyčná analýza bude platená z verejných peňazí a jednak, ak sa jej výsledok - o ktorého kvalite si nerobím ilúzie - skutočne na Slovensku implementuje, bude sa ako užívateľa verejnej dopravy dotýkať aj mňa. Takže si šlendriánstvo VÚD a odborníkov vášho razenia nielen vyžeriem, ale ešte si ho aj zaplatím...
S pozdravom
Ondrej Sokol (nick "irizar", žiadny iný nemám - to len keby ste ma náhodou chceli, ako ste sa farbisto vyjadrili, "zaradiť do plejády anonymných webových pisálkov riešiacich si svoje intímne komplexy")