presne takto by som si to aj ja predstavoval. A po zastavku Pred polom kvoli uspore kilometrov by mohli byt skratene aj niektore spoje L1, konkretne mam namysli tie, co idu 5 minut po L11. A naopak doobedu niektore spoje L22 by mohli byt presunute po L1 a potiahnute az na zastavku Pred polom
linka by nebola polookruzna, spoje by normalne koncili Pred polom, akurat ze by v smere do Kubrej mali zastavku pri Bille tam ako prim. autobusy, tak ako to bude teraz pocas vyluky, v tom by som problem nevidel. A Pred polom je na odparkovanie autobusov pocas prestavky miesta habadej
Re #6222 kvorka: ano mas smolu L17 o 14:10 vyraza na Juh zo zastavky smer Kubra. Tie ranne spoje neviem, ale myslim si ze je to rovnako
to je skôr riešenie pre prípad potreby šetrenia. Polokružnú linku asi nie, podľa mňa by sa mohla spraviť nika pred križovatkou Pred poľom - Kubranská, kde by autobus mohol byť odstavený pred jazdou na Juh.
Re #6218 milan005: no tie spoje začínajúce pri Bille ma akosi začali zaujímať: takže ak stojím na zastávke smer centrum, mám smolu?
myslis Pred polom? No otocil by sa velice jednoducho Marecku, uz sme o tom s draxterom rozpravali. Spoje konciace Pred polom by od Meriny pokracovali po Stefanicke, pri Zemberaku by neodbocili doprava, zastavili by pred Billou, kde stoja primestske autobusy a na ulicu Pred polom by odbocili az pred koncom Trencina. Spät by uz pokracovali po normalnej trase
? ...myslel som si ze si sa pri mne cosi za ten cas naucil co sa so mnou vozievas...a napises toto ? -ako a kde by sa tam bus potom otocil 00!!!-rozmyslaj i ked sa Ti uz zprazdninieva ?
ja som mal zasa vzdy cest s L17 o 13.27/14.10, ci uz v terajsom obdobi alebo este za "stredoskolskych" cias a vzdy prisla pri CYKLO1 tam mal prestavku a odtial aj vyrazal na spoj. Preto by som aj navrhoval aby boli linky konciace pri TOS potiahnute az na zastavku Pred polom a potial rovnako skratena aj L13 co ide az do Kubrej a snad aj niektore spoje L1
Re #6215 Marek6283: a čo je dôvodom výluky? Oprava povrchu či dokončovanie toho bytového domu?
Re #6216 milan005: tak to som ja nikdy ešte nevidel. Zatiaľ som mal tú česť len linkou 17 a tá prišla riadne. Potom treba zmeniť vývesky ak je to tak... ?
ak sa nemylim aj bezne linky co jazdia len po Billu koncia a zaroven aj zacinaju pri "CYKLO 1". A uzavierka sa ich nedotkne z toho dovodu ze Kubranska bude uzavreta pravdepodobne od krizovatky pri Bille po krizovatku s ulicou Suvoz kvoli tej somarinke co tam stavaju
Plati to -do 20.6.2011(pytal som sa v praci na to),zdalo sa mi tyzden na rozkopavku tak akurat,no tato ma trvat do 5 tyzdnov...ak sa prace dokoncia skor,budete informovani...(do Kubrej!!! ? )
mňa osobne zaujíma, keďže zmena sa nemá dotknúť liniek končiacich pri Bille, kde budú začínať spoje, u ktorých je billa prvou zastávkou? (napr. spoj L1 o 06:43). Vie mi to niekto povedať?
Bol som niekoľko dní služobne v zahraničí a netbook mi vždy kompletne napísanú odpoveď vymazal, tak som si to nechal až na obdobie po návrate:
1) Regionálnu dopravu by rozhodne mal riadiť jeden subjekt - je jedno, či štát alebo VÚC (to skôr záleží na osvietenosti konkrétnyhc ľudí, ktorí na tom ministerstve alebo VÚC sedia) ale je absurdní situácia, keď časť regionálnej dopravy objednáva a riadi štát a časť VÚC.
Ďalšia je otázka financovania - spolu s kompetenciami by mal štát presunúť VÚC-ke aj príslušný objem finančných prostriedkov a nie tak, ako to doteraz robili všetky vlády odľava až doprava, že tu máš, kraj, kompetencie ale peniaze ti nedáme, rozhádžeme si ich sami.
Čo sa IDS týka, kraj by sa mal sám rozhodnúť, kde preváža v jednom spoji 500 ľudí a teda zaplatí radšej 8,- EUR/km a kde tridsať a zaplatí radšej 1,- EUR/km.
Je potrebné raz a navždy odložiť ružové okuliare a zmieriť sa s tým, že na trati, kde celý deň pendluje jedna bageta, NIE je racionálne prevádzkovať osobnú dopravu s výnimkou nejakých špeciálnych prípadov, že neexistuje žiadna paralelná cestná komunikácie požadovaných parametrov a podobne.
Protivyjadrenie (respektive navrh na korektne riesenie) som uz davnejsie naformuloval. Je zalozene na nasledujucom principe.
Na uzemi nasho kraja (v nasom pripade na jej trencianskej casti) existuju:
2 druhy regionalnej dopravy (PAL a ZRL)
2-ja objednavatelia tejto dopravy (Trenc.samospr.kraj a Min.dopravy
2-ja prevadzkovatelia tychto doprav (SADka a Zel.spolocnost)
A existuje tu z pohladu cestujucich jeden jediny zaujem na koordinaciu tychto siestich "veci", aby to bolo k ich spokojnosti. Ak sa ma tato koordinacia riesit spravodlivo, ani jeden z objednavatelov ani prevadzkovatelov by nemal na toho druheho "robit ramena" a "ukazovat svaly". Mali by postupovat ako SPOLOCNI - ROVNOCENNI partneri, lebo na urovni kraja naozajbez akehokolvek vyvysovania iba partneri su.
Teda by sa v prvom rade mali dohodnut na SPOLOCNYCH prioritach a nie si cez media ukazovat ultimativne udajnu vylucnu prioritu jedneho (MD-ZRL-ZSSK) voci druhemu (TSK-PAL-SAD).
V druhom rade by si mali NAVZAJOM pre spolocne riesenie poskytnut (vymenit si) udaje v dohodnutej forme a rozsahu. Samozrejme si pre toto treba ako rovnocenni partneri sadnut k spolocnemu stolu a dohodnut si to - a nie cez media si odkazovat, ze vy nam musite poskytnut vsetko a my vam nedame nic a ked nam to vsetko nedate, roznesieme vas po mediach, ale ked vam nedame my nic, mozete si "trhnut".
Teda ak ide o SPOLOCNE riesenie koordinacie (prip.integracie) dopravy v kraji, poskytnime si NAVZAJOM:
- Zoznam vzajomne subeznych liniek ZRL a PAL (a nie tvrdo a uplne bezdovodne vyzadovat udaje aj z takych lokalit, kde zeleznica neexistuje)
- Presne pocty vsetkych cestujucich v tychto subehoch na ZRL a PAL v casovom rozliseni podla dohody. Bud za celu spicku a sedlo, alebo za spickovu a sedlovu hodinu, alebo za spickovu a sedlovu polhodinu. (Nezmysel je pytat to a davat po spojoch, lebo tie zavisia od poctu vagonov vo vlakovej suprave alebo od zhlukov autobusov.)
- Ak to obidve strany presne eviduju a su schopni si to poskytnut, navzajom si vymenit strukturu cestujucich, teda kolko cestujucich zo vsetkych su ziaci, pracujuci, dochodcovia, ZTP atd.
- Ak to nejaki vyskumni sukromnici dodavatelsky spracuju, predbezne navrhy rieseni vzajomne odkonzultovat, aby jedna zo stran nebola "nahodou" neprimerane zvyhodnovana alebo neznevyhodnovana.
- Zaverecne vysledky opat rovnocenne v plnom rozsahu poskytnut obom stranam.
- V takomto pripade skutocne partnerskej odbornej SPOLUPRACE nevidim ziadny dovod si udaje neposkytovat alebo nespolupracovat.
Takze "protivyjadrenie" je navrhom na uznanie ROVNOCENNEHO partnerstva dopravy v regione, rovnocenne vymenenych korektnych udajov, objektivnych navrhov na riesenie a rovnocenne poskytnutie vysledkov obidvom stranam.
Nie je to dobry "proti"-navrh? (Nie je to system "my vsetko - vy nic".)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
1) Regionálnu dopravu by rozhodne mal riadiť jeden subjekt - je jedno, či štát alebo VÚC (to skôr záleží na osvietenosti konkrétnyhc ľudí, ktorí na tom ministerstve alebo VÚC sedia) ale je absurdní situácia, keď časť regionálnej dopravy objednáva a riadi štát a časť VÚC.
Ďalšia je otázka financovania - spolu s kompetenciami by mal štát presunúť VÚC-ke aj príslušný objem finančných prostriedkov a nie tak, ako to doteraz robili všetky vlády odľava až doprava, že tu máš, kraj, kompetencie ale peniaze ti nedáme, rozhádžeme si ich sami.
Čo sa IDS týka, kraj by sa mal sám rozhodnúť, kde preváža v jednom spoji 500 ľudí a teda zaplatí radšej 8,- EUR/km a kde tridsať a zaplatí radšej 1,- EUR/km.
Je potrebné raz a navždy odložiť ružové okuliare a zmieriť sa s tým, že na trati, kde celý deň pendluje jedna bageta, NIE je racionálne prevádzkovať osobnú dopravu s výnimkou nejakých špeciálnych prípadov, že neexistuje žiadna paralelná cestná komunikácie požadovaných parametrov a podobne.