Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
zaujímalo by ma prečo sa vozidlo tn 681am všade uvádza ako vyradené pričom stále jazdí ako záložné vozidlo .... alebo sa v sad robia podvody s preváraním výrobních čísel karosérii
Reply on: milan005 #177:
po zakúpení 1995 sa na L8 udomácnil 758AM, linka 8 bola "polokĺbová".Druhé poradie vykonávala karosa "Globtel",taká celá oranžová...pamätná bola tým, že na nej nachvíľu boli osadené polské Transparenty a hlásila zastávky /aj keď dakedy dosť divoko/. Čiže L8 nebola čisto sólo ani kĺb...

Čo si ja pamätám, tak L1 bola samý kĺb, možno ráno v špičke aj niečo iné.
Reply on: draxter #171:
na l. 8 este pred rokom 2002 bolo vypravovane len jedno klbove vozidlo nie? ikarus 280.87 ECV TN-758AM a este si matne spominam ze v poobednajsich hodinach to boli tusim spoje 16.48 a 18.08 z Juhu a v opacnom smere zo Sihote vykonavane ikarusom 280.08 TN-680AM mal hore na prednom skle napis MATADOR a jazdil hlavne na linke c. 17 a 1 neskor aj tie 2 pary spojov na linke c. 8 boli presunute na l. 1 16.45 a 18.15. inak bola linka 1 vykonavana solo busmi, nem?:) a v neskorsom obdobi cca v roku 2004 uz sa na nej ani klbove vozidlo nevyskytlo
Reply on: kvorka #172:
ikarus na l. 13 si mohol pravidelne vidiet v dnoch skolskeho vyucovania 7.35 zo stanice smerom do Zablatia a subezne s nim jazdila aj kratka Karosa a co si spominam oba busy boli dost vytazene, v Zablati sa mi zda je fakulta mechatroniky TnUAD a tym smerom jazdilo dost studentov
Petrox:

ex. BA 1832/II bol uz rozoberany, ked 711/I este jazdil. Bol to zrejme povodny TN, vymeneny za ten ex. Kladno
Reply on: Petrox #173:
áno, to s tým "trojdverákom" potvrdzujem! Jazdil na L15 štandartne. Po jeho vyradení mi bolo za ním smutno. Mal také zvláštne pohodlné sedačky na rozdiel od iných.

Ale 711AM si pamätám, že bol vždy jeden bus, taký naozajský pojazdný šrot, občas sa mu aj zle zatvárali 4. dvere.
Na tema Ikarusy v TN by som sa rad spytal pamatnikov na par veci, teda pokial si ich pamataju ? S kolegami zrovna dokoncujeme prehlad vyradenych Ikarusov na www.mhdtn.estranky.cz, udaje chceme aktualizovat postupne aj tu. Kto mi moze potvrdit/vyvratit nasledovne informacie:

1. V TN udajne jazdili 2 Ikarusy s ECV - TN-711AM (oba vacsinou na L18). K ich vzajomnej vymene (vyradenie/zaradenie) malo dojst v roku 2001. Je pravdou ze prvy z tychto vozov, ktory bol vyradeny zaciatkom roka 2001, je udajne ex-bratislavsky #1832/II? Nastupcom prveho vozu je podla vsetkeho 280.08/A z ČSAD Kladno #15). Ten druhy voz si pamatam dokonale, prvy len matne, takze nie som schopny posudit, ci ide o 2 rozne autobusy?

2. Dalsou takouto dvojicou boli Ikarusy s ECV - TN-642AM. Prvy voz bol prastary Ikarus, bordovo-fialovej farby, ktory pravidelne jazdil na L15, zaujimavy bol tym ze islo o predny diel z 280.10 a zadny diel mal z 280.08, cize voz mal len 3 dvere. Na zadnom diely boli k videniu este trilexove disky. Tento voz bol stiahnuty z pravidelnej L15 v roku 1998, no do konca roku 2001 sluzil ako zaloha pre klbove autobusy. Jeho ECV mal udajne prevziat Ikarus 280.08 z ČSAD Kladno #14), ktory najprv zacal na L18 a potom sa udomacnil na L15 kde vydrzal do marca 2003.

Ktokolvek sa moze vecne a konkretne vyjadrit k pravdivosti tychto udajov, budem zvedavy na vase odpovede.
Reply on: draxter #171:
raz som videl Ikarus aj na L13. To bola iná bomba! Vidieť otáčať ho na Rybároch.

A viezol som sa aj v harmonike na L19. Býval to občas ten poobedný spoj, čo končil pri Úspechu /a potom smeroval do vozovne/.
Ešte pridám, že sólo linky boli do veľkovyraďovania Ikarusov tieto:
2,6,9,11,12,13,16,19,20,21,23 a X.

pred zrušením boli sólo aj 3,4,10 a 14.

Vždy však bolo možné aj na niektorých spojoch /hoci nie pravidelne/ stretnúť ikarus.
-----------------------------
Stav teraz už popísaný bol, ale v prípade mimoriadností, píšte...
Reply on: milan005 #164:
Aký robotník, slovenský či rakúsky? Lebo jednosmerný jednorazový lístok Wolfstahl - Wien stojí 8,50 €, čo pre domorodca nie je až tak veľa, najmä pri tej vzdialenosti (cca 60km).
Reply on: draxter #168:
jaj tak to ja uz si moc nepamatam...no ale napr. keby si mi dal cp z roku 2002 okrem ranajsej spicky ti asi poviem kazdy spoj ktore vozidlo na nom islo:)
Reply on: milan005 #167:
super postrehy z minulosti. Len kĺbaky na L7 boli v čase keď zrušili konečnú L7 v Kubrici a končila len v Kubre /nie som si istý, ale tuším 1995 až 1997/
Reply on: draxter #166:
ja som videl niekedy v lete klbak na l. 23 zo stanice bud to bol spoj 15.50 alebo 16.20 ale co ma naozaj nastvalo ze pred nim isla l. č. 1 z Kubrej prisla na stanicu natrieskana a este sa snazil do nej napchat huf ludi zo stanice a za nou pekne klbak na 23-ke tam nastupilo take male rodinne zhromazdenie ludi:D a od 28.10.2006 pokial viem na l. 17 ani 11 klbak nejazdi a vobec na Juh I. uz nechodi ziadny klbak aspon z mojich postrehov. po letnych zmenach v r. 2006 jazdili klbaky na l. 5 a 17 konkretne na l. 5 viem o spoji 13.59 zo Saratovskej, neskor ho zrejme presunuli na l. 1 a odtial dali na 5ku solobus. na l. 17 jazdil klbak spoj 13.42 po BILLU a odtial chodil 14.10 vykonaval ho Ikarus novsej serie z r. 1995, ktory v minulosti jazdieval na domovskych linkach 5/15, ten bol neskor nahradeny Karosou B732 #81. predpokladam ze v rannych hodinach jazdil klbak na l. 5, ale nemam to potvrdene. a co sa tyka minulosti spred leta 2006 jazdili 2 klbaky z Juhu II. na l. 1 21:30 a 45 a z Kubrej sa vracali jeden na l. 1 22:10 a druhy na l. 11 22:15.
takisto na l. 23 jazdil Karlovarsky Irakus 7:05 ktory potom robil spoj zo stanice na l. 13 7:35 mal oznacenie tabulkou ako skolsky. inak chcel som sa spytat co je pravdy na cisto klbovej l. 7? pokial viem v rannej a poobednajsej spicke jazdila na nej kratka Karosa a iba rano v sedle robili na nej prejazdy klbaky z l. 1.
A na l. 6 bol este davnejsie klbovy spoj 14.15 zo Zamostia, ktory potom siel zo Sihote na l. 8 14.50 a z Juhu konecne na domovskej l. 22 15.25:) no a posledna zaujimavost boli klbove autobusy na l. 5 vo vecernych hodinach zo Saratovskej to bol spoj 20:00 na ktorom slo vozidlo z l. 1 za nim isli dalsie solo spoje 20:10 50 bolo to zbytocne minanie nafty pretoze vacsinou tieto busy isli od SADky naprazdno späť na Juh. a od VOD-EKO chodieval klbak 20:15 neskor to bolo solo vozidlo
Reply on: kvorka #165:
kedysi boli čisto kĺbové linky 1,7,15,18,22, spolovice 5 a 8.

Kĺbáky bolo možné vidieť aj na poslednom večernom spoji L11 na Juh, doobedu preťah kĺbu na L6, ktorým chodil Ikarus z vozovne na poradie linky 8. Kĺbák sa zjavil aj na dvojke v poobednej špičke, pričom aj na 17 a 23 si zajazdili. Raz som sa zviezol ním dokonca aj na 21! a niekedy v roku 1999 aj na L9.

Inak údajne aj teraz vidieť 961 na L23 občas, neviem čo je na tom pravdy, možno ranný spoj do Tosky. Ale postrehy z praxe privítam tiež...
Otázka do pléna: na akých linkách v súčasnosti vidieť kĺbový autobus? Ja som mal česť okrem L1 a L8 ešte na L2 a L17. Niekto vraví, že aj na 11, ale neviem neviem.
Reply on: Vladimír #163:
hehe pocuj dvoch realistov asi na tomto diskusnom fore neznesu:D no ak tam daju dajaky solaris je to viac nez pravdepodobne. alebo Karosu CNG. ale nie inak keby boli tie ceny trochu prijatelnejsie vyhodou by bolo ze z Wolfsthal-u ide rychlodraha do Viedne S7, ktora prechadza aj cez Letisko Schwechat ale pokial viem tam je ta tarifa taka ze robotnik by dal mozno aj mesacnu mzdu a ak nie mzdu tak aspon mesacnu podporu za jeden listok:D
Reply on: milan005 #162:
Nebude stáť nič. Cestujúcim vrátia cestovné po tom, čo na prvej jazde náhle prepukne vo vozidle požiar ?
Reply on: 810zssk #161:
ja sa nehadam ved uvidime kolko bude stat ten listok
Reply on: milan005 #160:
Pretoze si pesimista.
Reply on: Vladimír #159:
pretoze som realista ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement