Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Michal Mazánik #16081:
Ja si absolutne nemyslim ze nieco viem lepsie nez institucia ktore je na to etablovana. Ako napriklad ta, ktora tam ulozila zakaz prejazdu nakladnych vozidiel. Pre nieco tam osadeny bol(teraz nemyslim preto aby si to ludia neskracovali ale koli dosledkom).
Co sa tyka menenia dovodu, ani ja ho nevidim, staci povodny - je to nevhodna trasa.
Tlaky mozu byt, s tym sa ratalo, ale neviem o tom zeby sa spisovala peticia za obnovenie linky 1(mozno taka existuje ale ku mne sa to napriklad nedostalo). To ze nikdy vsetkym nevyhovies sam vies, do toho ste s tym predsa sli.
Reply on: tomas153cv #16074:
Aj v Brne...
Reply on: S499.1023 #16084:
Hej, minimalne v tom ze namiesto Winga tu jazdia 12 metrove vozidla
Reply on: tomas153cv #16080:
Každá zmena má plusy i mínusy. Ale to je tak, keď si dovolíš kritiku zlého, to dobré že pochvališ už nestačí. Prsné takto tu komunikujú autori. Každý je zaujatý, zlý, hlúpy, dezolátny a neviem čo všetko. Hoci je tu x vyslovene dobrých vecí, čo sme tu ocenili. Ale to je zabudnuté. Na druhú stranu platí, že ak si platený z verejných financií, musíš znášať verejnú kritiku. Ak od 17.4.2024 bolo dosť času všetko zanalyzovať, tak ti je výsledok.
Reply on: Pablo #16085:
Ak prejazdy spôsobujú poškodzovanie domov, tak to treba riešiť. V Prahe nejde len o šírku, ale hlavne o podklad. Tam tá cesta hoci s mačacími hlavami je niekde podkladom inde. A tie staré domy držia. Ak je pravdou, čo sa píše v tej zápisnici VMČ sever o spracovaní posudku, nemôže to ostať ľahostajné. Ak sa to vyvráti, nech 4 chodí po Derkovej.
Reply on: Michal Mazánik #16081:
Za mňa trasa 11 v pôvodnej trase obslúžila Max i stanicu. Obyvatelia Kubrice a podstatnej časti Kubrej síce majú niekoľko spojov 16, čo je z núdze cnosť a nie systémová obsluha (ako raz povedal milan005, ak niečo vydá ako bonus, prečo to nedať, súhlasím) a nová trasa toto obchádza. Pritom okolie Maxu potvrdilo u linky 16 väčší magnet než Sihoť I, II (keďže 11 a 4 Sihoť III a IV už neobsluhuje). Takže logicky, čísla 11 boli dobré aj pred zmenou, cize dôvod presmerovania nebol. Bol len preto, že niekto chcel. Takže sa netreba čudovať, linka 11 bola nosnou linkou od vzniku, tu nešlo o účelové spoje ako bývalé linky 9,16,19 či 20. A preto ľudia chcú priame spojenie so stanicou i Maxom, ako ho vždy mali. A toto spojenie nebolo nikdy súce na zánik. To je celé. A že majú právo písať, nech píšu. Aspoň je jasné, že to nie je akcia jedného človeka a nevysumelo to ako sa občas stáva.
Reply on: Dispecer #16083:
Myslim, ze ak by derkova vyzerala takto, tak by to ani tema nebola... Ale uznavam, ze od zeleneho stola sa to lahko hodnotí, niekedy sa tam staci zájsť pozrieť nazivo....
Reply on: Dispecer #16083:
V Trenčíne sú iné podmienky 😃.
Reply on: Michal Mazánik #16081:
Môžem výnimočne s Vami pán Mazánik súhlasiť v tejto vec,. samozrejme hovorím o prejazde autobusov MHD na ulici Derku. 👍
Reply on: tomas153cv #16080:
Ja ale nevidím o jediný dôvod viac, než v júni, prečo by sa trasa po Derkovej mala meniť. S výnimkou toho, že obyvatelia znovu prišli na VMČ a k svojim predošlým nepodloženým tvrdeniam pridali nové nepodložené tvrdenia sa nezmenilo nič. Takže nie, nevidím dôvod, a už vôbec nie závažný dôvod, prečo by sme mali priznávať, že je tam niečo zle. Vlastník cesty problém s podložím nepotvrdil, ak si myslíš, že to ty a obyvatelia viete lepšie než inštitúcia, ktorej tá cesta patrí, tak asi k tomu nemám čo viac povedať.

Tlaky sú aj z iných častí mesta, neprejde týždeň, aby sme neriešili trasu linky 11, obnovenie linky 5 alebo Bavlnársku. Návrat linky 1 do pôvodnej trasy takisto neustále prichádza na pretras, dokonca sme aj na túto tému mali samostatné stretnutie s poslancami VMČ Sever.
Reply on: Michal Mazánik #16077:
Mne je uplne jasne ze ta trasa nebola zvolena len tak z brucha. Ale to neznamena ze je vhodna. Autobus sa tam nezasekne a nemam informaciu o tom ze by sa tam vobec niekedy zasekol. Tak isto, to s tym, ze kto kde chce a nechce autobus, si myslim ze je prehnane(i ked co si budeme klamat, za to si moze mesto samo skrz hlucnost vozidiel). Derkova kedysi bola oznacena platnou znackou zakazu prejazdu pre nakladne vozidla(pripominam podobnu sirku a hmotnost vozidla s bus). To nebolo len tak, ze to niekto osadil z rozmaru, ale vychadzalo to z charakteru a povahy vozovky, ktora sa nemohla zmenit.
Cize to nieje o tom zeby to chcel niekto bezdovodne menit, dovody su a su zavazne - a ty a cela DnP svojim arogantnym postojom bagatelizujete tu vec a pritom proste si odmietate priznat ze toto bolo zle. Nechapem preco. Schovavate sa za to ze " vlastne na nas vsetci utocia a my sme chudaci " co vobec nieje pravda. Napriklad su nejake silne tlaky na to aby sa jednotka vratila do Kubrej? Nepostrehol som. Aha, cize naozaj, toto bude asi spravna zmena. Mal by som vela takychto prikladov kde su zmeny pozitivne. A nevidim na tom vobec nic zle.
Mimochodom pred par mesiacmi ste sa tu bili do prs, ze ohladom Derku sa nic zmenit nemoze...po par mesiacoch uz taky dojdem nema nikto. A cele toto sa mohlo odpustit a nemuselo by vobec vzniknut
Reply on: TomoSK #16078:
To teda nema rovnake parametre ako J. Derku, keby povies podobne, som to ochotny este akceptovat. Ma podobne parametre do cca. polovice, potom uz sirka komunikacie daleko vacsia. Tak isto nezanedbatelny rozdiel je v tom ze na Hanzlikovskej je zastavka - domaci z toho profituju, na J. Derku nieje nic.
Neviem ci vies ale za tych 20 rokov bolo tych staznosti a peticii viac nez mraky - najnovsia ohladom osadenia znacky 30km/h ktora suvisela aj s MHD. Tak prosim neprifarbuj si tu, ze inde je to take iste a ze sa nic nedeje, ked to nieje pravda.
Derku je prepal mimo, vysledkom je toto vsetko co sa deje. Hold ale ked DnP je extra bigotna v tvrdeniach, asi sa inak neda.
Reply on: tomas153cv #16075:
Keby sme dnes chceli začať jazdiť po Hanzlíkovskej, tak riešime úplne to isté. Tá ulica má v časti takmer rovnaké parametre ako Derkova a veselo sa tam jazdí hore dole, hoci vedľa existuje príjemná alternatíva v podobe Psotného. Ale ako už raz bolo povedané, problém, ktorý existuje už 20 rokov nie je problém.
Reply on: tomas153cv #16075:
Neviem, o akej neurčitej množine je reč, ale počty cestujúcich, ktorí buď prídu o spojenie, alebo sa im predĺži cestovný čas, prípadne sa ich dotkne zhoršenie prekladu, všetky tieto skupiny sa dajú vyčísliť a každá je väčšia, než počet obyvateľov, ktorí ešte v júni podpísali hromadný nesúhlas.

Nejde o to, čo mám ja alebo Tomáš v hlave nastavené. Ide o to, že skrátka trasy liniek MHD sa nebudú meniť bezdôvodne podľa toho, čo sa komu páči alebo nepáči. V opačnom prípade by sme sa kľudne za pár rokov dostali do stavu, že budeme mať zoznam ulíc, na ktoré nemôže autobus vojsť, lebo si to obyvatelia neprajú. Čo je mierne v rozpore s charakterom verejnej komunikácie.

Iná vec by bola, keby sa tam každý druhý deň zasekne autobus a vedúci MHD volá každé ráno na mesto, že na Derkovej je taký alebo onaký problém. Ale nič z toho sa podľa mojich informácií nedeje. Trasa po Derkovej je najefektívnejšia z hľadiska času, aj z hľadiska objemu odjazdených kilometrov, a preto bola zvolená.
Reply on: TomoSK #16071:
Ano, pouzivam, dokonca si to este aj drzo dovolujem napisat : "nie vsetky linky" . Sice uznavam ze s tym " vacsina " som pravdu nemal, s nejakou castou pravdu ale mam. Zial len ked ty s kolegom mate v hlave od zaciatku nastavene ze to skratka nepojde, tak to proste nepojde. A ku zbytku sa samozrejme niesom kompetentny vyjadrit.
Reply on: Michal Mazánik #16072:
Nie, nevyrabame jednu zbytocnu kauzu za druhou, len aby sme druhu stranu skritizovali. Vo vseobecnosti sa v zahranici jazdi bezne po takychto cestach preto, pretoze jednoducho neexistuje alternativna trasa. U nas vsak alternativ existuje mnoho, akurat tym, ze sa necakal takyto odpor obyvatelov, sa s nimi neratalo.
Donekonecna sa opieras o akusi neurcitu mnozinu ludi, ktorym nemozno vyhoviet. Aka konkretna to vsak je, sme sa nikdy nedozvedeli.
To ze si budete dookola omielat preco to nejde a pritakavat si, to tuto situaciu nevyriesi.
Reply on: TomoSK #16073:
Tento bezduchy prispevok znaci akurat len to, ze ste z tej situacie na Derku na prasky.
Btw. s 15 metrovou Setrou som chodieval medzi Korycanmi a Vresovicami a nechvalim sa tym co vsetko sa da prejst, lebo o tom to nieje.
Ano, v Rakusku a Taliansku sa jazdi po ulickach a ja dam teda kontru, v Prahe a v Brne sa jazdi bezne po ulickach? Nejazdi. Tak si tieto reci uplne odpusti, stoja totiz za nic a situacii vobec nepomahaju.
Reply on: Michal Mazánik #16072:
Ja by som k tomu ešte rád doplnil jedno video z mojej dovolenky v Rakúsku, kedy sme sa nič-netušiac škriabali na túru linkou 176, z ktorej sa vykľulo niečo, čo som ani predtým, ani potom nezažil.

Dôležité sú najmä dva kľúčové momenty:
https://youtu.be/W3wdmJguOno?t=377 (4-minútový úsek)
https://youtu.be/W3wdmJguOno?t=632 (4-minútový úsek)

Ja sa nemôžem zbaviť dojmu, ale tu sa doslova reve zakaždým, keď sa niekde musí jazdiť po ceste, ktorá nemá parametre pristávacej dráhy. Keď si to porovnám s tým, že kadiaľ všade sa jazdí v ľubovoľnej okolitej krajine, tak je to až neuveriteľné. Hneď v prvý deň zácviku, úplne prvé kolo som chytil l. 4 cez Jána Derku (vrátane následného školského spoja s obojsmernou zachádzkou), a kolega zácvikár, mimoriadne príjemný a rozhľadený chlapík, vtedy trefne poznamenal: "keby si chalani vedeli predstaviť, po akých uličkách sa jazdí v Taliansku, Španielsku...".
Reply on: tomas153cv #16066:
Nebudem opakovať, čo už povedali Tomáš a Vladimír, ktorí presne vystihli dôvody tohto nášho tvrdenia a plne sa pod ich príspevky podpisujem.

Len doplním, že takisto musíme mať na zreteli to, že takéto významné zásahy do jazdnej doby by spôsobili rozpad prekladov, nadväzností a vyžiadali by si zmenu časových polôh prakticky všetkých základných denných liniek MHD. Toto všetko by sa malo udiať kvôli 50 nespokojným obyvateľom z Ulice Jána Derku, ktorých argumenty o údajných kolíznych situáciách alebo defektoch na nehnuteľnostiach dodnes nie sú preukázané, prípadne sú dokonca v prípade údajnej nedostatočnej nosnosti vozovky alebo nízkej vyťaženosti predmetných spojov vyvrátené.

Našou úlohou je jednotlivé požiadavky občanov a poslancov posudzovať v kontexte dát, ktoré máme od dopravcu k dispozícii a v kontexte celkovej koncepcie dopravnej obsluhy MHD v meste Trenčín. Naopak, našou úlohou nie je bezhlavo zapracovávať pripomienky občanov a poslancov podľa toho, kto ako hlasno kričí. Preto p. Matejka správne podotkol, že VMČ Sever nám nedokáže nariadiť, ako máme spoje konkrétnej linky trasovať. Ide o odbornú tému a rovnako, ako sa uznesením VMČ nerozhoduje o napr. podobe dopravného značenia, ale rozhodujú o ňom príslušné odborné útvary v rámci exekutívy mesta Trenčín, prípadne externí projektanti, to isté platí aj v prípade cestovného poriadku MHD. V opačnom prípade by sme sa za pár mesiacov dostali do stavu, kedy si poslanci odhlasujú vyhovenie všetkým hlučným skupinám obyvateľov, ale systém ako celok sa rozpadne.

Záleží nám ale na tom, aby sa táto debata už nejak vyriešila, preto sme na základe konzultácie s Útvarom mobility na ostatnom zasadnutí KŽPDIaÚP prišli s návrhom, že vypracujeme viacero variantných riešení, vrátane analýzy ich dopadu na cestujúcich, pričom bude na politickej vôli a politickej zodpovednosti poslancov VMČ Sever, pre aké riešenie sa rozhodnú a koľkých cestujúcich sa opatrenia dotknú. Iné východisko z tejto situácie aktuálne nevidíme.

Na záver si dovolím zazdieľať odkaz na jedno video, ktoré mi nedávno odporučil známy – nezaškodí pozrieť sa, po akých komunikáciách sa bez problémov jazdí v iných krajinách. Po zahliadnutí si odporúčam položiť otázku, či tu len nevyrábame jednu zbytočnú kauzu za druhou, len preto, aby sme druhú stranu skritizovali: https://youtu.be/rQ6Z6oecsIc?si=8vSJJ_rXSH5OSHRo&t=1800

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.