Ja som z toho pochopil dosť. TSK sa rozhodol nebudovať vlastný IDS ale spojiť sa so ŽSK do jedného. To neznamená, že od zajtra bude doprava v TSK integrovaná.
Vobec by som nevedel odhadnut pocty. Ale na to maju tvorcovia koncepcie data. Tie nocaky, tak ako si povedal, maju cielovych cestujucich. Ale napriklad neviem na aku skupinu cestujucich je nasmerovana linka cislo 4 pred jedenastou v noci v nedelu... Do Opatovej som za existenciu tohto spoja zopar ludi viezol(ale to o "hromadnosti" nemoze byt ani rec) a z Opatovej nikdy nikoho. Samozrejme takychto spojov je viacej a chvalabohu uz sa zacali rusit a snad to bude pokracovat aj dalej, mna ako riadneho danoveho poplatnika strasne skrie, ked vidim v noci premavat uplne prazdne busy(a ako vodica vcelku nudi sa vozit prazdny a vycakavat na zastavkach).
Existuje od roku 2017 - je to Integrovaná doprava Žilinského a Trenčianskeho kraja, s. r. o. (keďže v článku na mestskom webe sa nikto neunúval toto uviesť, IČO 51 110 369). A vstúpilo tam nielen mesto TN, ale aj TNSK, s účinnosťou od 05.02.2025.
Tak tento rok sa dointegruje Orava a Liptov, a predpokladám, že najskôr potom sa začne s Trenčianským krajom. Ten subjekt tu je v podstate nový, keďže sa jedná o začlenenie do už v nejakom režime fungujúcom IDŽK.
Treba sa spytovať tých, čo tu živými. Od mostára, po dvíhačov papŕč na schvaľovacích procedúrach. Pre povzbudenie - sú n e p o s t i h u t e ľ n í. Mám už 3 parče, kto si? Záhada. Ako to tu frčí, keď je občan nespokojný. Do toho.
K tomu ani slovo. Pritom ten subjekt tu nie je nový a k integrácii nič. Ani na strane TNSK. A to ma udivuje, lebo by som čakal práve skôr túto tému, než len holý vstup - to sú len náklady. Práve to "B" je kľúčové.
Tak to je fajn. A aj by si vedel odhadnúť počty, resp. ktoré spoje na ktorých nocakoch sú top? Myslím, že prestup z vlakov dáva šancu, aby to vydržalo.
henko151