Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LUK #15764:
Sám uznávaš, že pôvodné informácie sa zjavne ukazujú inak. Ja súhlasím s kvorkom, píše za nás cestujúcich, nikoho neuráža a vecne argumentuje. Ak ti to prekáža, tak sorry, ale on je jeden z tých, čo to držia roky nad vodou (a nielen tu).
Reply on: nuuk #15762:
Úplne súhlasim. Pešiakove komentáre sú väčšinou nechutné a už dávno za hranou zdravého rozumu. Jeho vyhrážanie sa všetkým ostatným už mal dávno niekto stopnúť. Palce dole nestačia. Prosím, zastavte ho!
Reply on: pešiak #15765:
Vyplyva z toho to, ze Vladimir popisal postup, akym sa ma oficialne vodic MHD zamestnany v TD Transport riadit(a teda ten co popisal v prispevku Ričard a mimochodom s ktorym som suhlasil aj ja ze tak robim a to nemam ziadne skolenie len normalny rozum).
Cim dalej som presvedceny ze nemozes byt skutocny clovek, ale internetovy troll. Ale napriek tomu sa slusne pytam(totiz to retorika je dost dolezita), ak by vodic zo soboty naozaj bol vinny(pre ucely mojej otazky ho tu kludne odsudime), ake dopravne predpisy porusil a hlavne na zaklade coho by sa otvorilo spravne konanie(predpokladam ze zakon o spravnom konani poznas)? Dakujem
Reply on: Vladimír #15759:
Fajn a vlastne čo z týchto operácií vyplýva? Že zdravý sedliacky rozum vodiča a polovodiča, ktorý jasne vidí predo dvermi ..dobíjajúceho ,, sa cestujúceho, ktorý živí celú suitu zabezpečovateľov hovorí otvor dvierka nefunguje? Ale to ten PALUBNÝ POČÍTAČ , to on je na vine. Či ako? To tu budú riadiť štandardné ľudské múdre obyčaje počítače? Nečudujem sa , že je tu taký rozpor vodič /polovodič/ - cestujúci. Ak teda chcú tí vodiči byť takí ,,poctiví,, prosím. Začneme na nich žalovať aj my. V spomenutom prípade zo soboty oný polovodič ohrozil cestujúcich a porušil dopravné predpisy hodné na správne konanie. Kde je ľudská spolupatričnosť páni?🤕
Reply on: Ričard #15747:
"ak chcel v zastávke stáť po zatvorení dverí (podľa sťažnosti cca 5 sekúnd po stlačení tlačidla, teda do 14:25:29), tak v zastávke stál so zatvorenými dverami a deaktivovaným dopytom 8 sekúnd"

Podľa mňa si z dôvodu neznalosti všetkých informácií pochybil vo vyhodnotení situácie. Vodič NECHCEL stáť v zastávke, vodič prišiel do zastávky, vyše minúty mal otvorené dvere, umožnil výstup a nástup cestujúcich, po jeho ukončení dal zatvárať dvere s úmyslom odísť. LENŽE medzitým prišiel nejaký cestujúci dopredu s nejakou požiadavkou (nákup lístka, dobitie karty apod.), ktorou vodiča zabavil a neumožnil mu odísť. Medzitým dobehol sťažovateľ a snažil sa nastúpiť, hoci dvere už boli zatvorené a obsluha zastávky ukončená. Prečo sa vodič nepozrel do zrkadla a znova neotvoril dvere, k tomu sa vyjadrovať nemôžeme, lebo sme u toho neboli. No zrovna autobusová stanica je taká zastávka, na ktorej sa nedá donekonečna čakať na dobiehajúcich.

Nikto z nás u toho nebol, ale kvorka, pešiak a spol. všetkým už je jasné, ako to bolo a kto pochybil... Páni, klííííd, jo?
Reply on: nuuk #15762:
Podpisujem. Toto forum fakt nema sluzit na to, aby si tu nejaky nimand zo skreslenou predstavou o vlastnej dolezitosti masturboval ego. Nech si svoje kosostvorcoviny pise niekde na fejsbuky. Prec s nim.
Reply on: pešiak #15757:
ADMINI prosím vás, nedal by sa tento človek konečne zablokovať? veď nesúhlasiť môžeme, ale tento stále iba kričí, nadáva a špiní
A ešte jeden odo mňa.

Tému dobiehajúcich sme veľakrát v rámci debaty s vodičmi (v Nitre) formálne aj neformálne riešili, a moje stanovisko ako nadriadeného sa rokmi sformovalo takto:

Vždy, ak je to čo i len trochu možné, ODPORÚČAM vodičovi, aby dobiehajúceho čakal. Je to milé, pozorné, ľudské, zlepšuje to dobré meno služby, ktorú poskytujeme... Zároveň však akceptujem, že vodič má kompetenciu vyhodnotiť, že v danej situácii dobiehajúceho čakať možné alebo vhodné nie je, a preto tak nespraví.

Právny nárok na čakanie dobiehajúceho neexistuje.
Reply on: pešiak #15738:
V prvom rade, Ty nie si žiadna verejnosť. Ty si jeden jedinec, ktorý súčasťou tejto verejnosti je.

Druhá chyba v uvažovaní, ktorej sa opakovane dopúšťaš, je, že o verejnosti píšeš ako o nejakej homogénnej skupine s rovnakými názormi, potrebami, preferenciami. Skutočnosť je úplne iná, verejnosť je tvorená tisíckami súperiacich individualít, z ktorých každá má inú predstavu o tom, ako by veci mali byť a úplnej väčšine stačí, aby veci boli tak, ako vyhovujú im (čo potrebuje iný občan, ich nezaujíma).

A ak toto nedokážeš Ty (a niektorí ďalší) pochopiť, táto debata sa bude naveky točiť v kruhu. Či už pri téme linkového vedenia alebo čakania dobiehajúcich.

Pablo a tomas153cv sa snažili vysvetliť dilemu, ktorú pozná snáď každý jeden vodič MHD na svete - na jednej zastávke počkáš dobiehajúceho, následne kvôli tomu nestihneš zelenú na semafore, odstojíš si 60- alebo 90-sekundový cyklus, a na ďalšej zastávke Ti niekto špinavo vynadá, že meškáš a že kvôli Tebe nestíha prípoj. Aj dobiehajúci aj prestupujúci sú "verejnosť". Ktorému vyhovieť, keď majú úplne protichodné požiadavky?
Reply on: tomas153cv #15752:
Doplním, resp. vysvetlím niektoré Ričardove tvrdenia:
* tvrdenie o tom, že vodiči v Transdeve sú školení, že na zastávkach nemajú stáť s deaktivovaným dopytom sa vzťahuje na prevádzku v Nitre, kde vstupné školenie s každým novým vodičom vediem ja. V Trenčíne som o tom hovoril v auguste 2022 na školení k novému tarifnému systému pre vodičov, ktorí do Transdevu prešli zo SAD TN a potom ešte niekoľkým, ktorí nastúpili v septembri či októbri 2022. Potom školenie nových vodičov prestala byť moja kompetencia, neviem, kto to robí teraz.

* správny postup podľa vyššie uvedeného by mal byť:
1. po príchode do zastávky aktivujem dopyt, nechám cestujúcich, aby si tlačidlom otvorili dvere (ak to nie je nevyhnutné, nikdy neotváram cestujúcim dvere ja)
2. po ukončení nástupu a výstupu cestujúcich:
2a. ak chcem odísť zo zastávky, centrálne zavriem dvere a odchádzam
2b. ak ešte nechcem/nemôžem odísť zo zastávky, centrálne zavriem dvere a následne opäť aktivujem dopyt. V prípade, že si do odchodu zo zastávky ešte nejaký cestujúci dvere otvorí, postupujem podľa 2a., v prípade že nie, v čase odchodu odídem zo zastávky, dopyt sa deaktivuje sám

* Ričard nerozoberal jednotlivé úkony, ktoré je treba vykonať na to, aby sa vozidlo reálne zo zastávky pohlo, Ričard písal o tom, čo PALUBNÝ POČÍTAČ vyhodnocuje ako odchod vozidla zo zastávky. No a palubný počítač zapisuje do pamäte ako odchod zo zastávky čas 5 sekúnd po zatvorení posledných dverí. Vtedy aj posunie nasledujúcu zastávku. Je jedno, že vozidlo po zatvorení dverí ešte hneď nevyrazilo zo zastávky - do údajov o čase odchodu sa zapíše čas 5 sekúnd po zavretí dverí. Ak sa dvere v zastávke otvoria a zavrú viackrát, ako údaj o odchode slúži čas 5 sekúnd po poslednom zavretí dverí.
Reply on: tomas153cv #15754:
Vypusti ventil, nádych a vydych. A potom čítaj od počiatku a prídeš na to, že si napísal hlúposť. To pani hovorkyňa napísala na web mesta že vodič nepochybil. A teraz vidíme že ano
Reply on: tomas153cv #15755:
Sťažovať sa na nepodarky vo verejnosti je jasná samovražda. No a to je všetko.Pá a šátočok.😷 Smradi , ktorí nechápu, že taká panička ktorá z vidieka ledva douteká z meškajúceho vlaku a chce utratiť peňáze za MHD v kocúrkove - je jej znemožnené nastúpiť v buse , ktorý stojí na zastávke MHD n e b u d ú pracovať ako vodiči MHD. O to sa postaráme. Ste tu pre nás pôjdete robiť na také dialnice, kde neplatia.. 🤒
Reply on: pešiak #15753:
Ja budem skor bez prace nez sa nazdas ty mudrlant co si nikdy za volantom nesedel. A potom budem taka ista verejnost ako ty, otazne je kde sa mozem na teba stazovat.
Reply on: kvorka #15749:
nikto nikdy nepovedal ze vodic nepochybil, prosim, ukludni sa a precitaj si celu tu konverzaciu od zaciatku zaciatkov. Je tisic variantov, niektorych viac pravdepodobnejsich, niektorych menej, ze sa stali. Ja som ponukol iba pohlad na vec z druhej strany...nikto sa tym nemusi riadit. Ričard sa tu zhostil role vykupitela a sudcu a a ja s jeho nazorom naozaj suhlasim. Je to relevantne, striktne, proste to co teraz ma kazdy rad. Mozno by bolo dolezitejsie, aby napriklad poslanci mali k dispozicii tieto podklady a riesili ich. Nie na diskusnom fore s vypovednou hodnotou nic 🙂
Myslim si ze takato debata bude mat dobuducna velku cenu skrz mozne zaujmy a obhajoby.
Reply on: tomas153cv #15752:
Prepáč milý tomas153cv , ale nikdy by som neodišiel zo zástavky keď už klope na dvierka chudák platiteľ, teda cestujúci. Odkazujem to tebe aj ostatným polovodičom. Príde čas a budete bez práce!!! Mudrlanti. Ja verejnosť.🤔
Reply on: Ričard #15747:
Tak toto sa velmi mylis. Za prve, ja osobne(a neviem ci niekto dalsi, pisem za seba) som nebol skoleny tak ako ty pises, minimalne som urcite nic nepodpisoval. Konam tak ako si myslim ze je vhodne(a sice paradoxne z vacsej casti tak ako pises).
Presny cas zatvorenia dveri sa lisi autobus od autobusu, znamena to cas od spustenia zvukoveho vystrazneho znamenia az po odblokovanie zastavkovej brzdy - a od odblokovania zastavkovej brzdy po pohyb autobusu je druha velicina.
Vodic podla teba pochybil. Napriklad ja som si nikdy nedovolil vyniest nejaky zaver lebo som nevidel situaciu a to vsetko okolo toho.
Napisal som len moj pohlad na vec, nikoho som nepresviedcal a nevnucoval mu svoj debilny nazor. Mozno preto DPMB iba o 27% staznosti vyse, napriek tomu, ake velke mesto je to a TN to znasa doslova bombardujuco.
Co sa tyka hrubeho porusenia discipliny, ale aj menej zavazneho, v TD transport je to jedno, aspon to uved na pravu mieru, papier mas podpisany tak ci tak.
Nikdy som netvrdil ze za to vodic nemoze alebo to nieje jeho chyba ci nebodaj jeho arogancia. Akurat ak si kompetetny to posudit, tak to posud 🙂
Reply on: klobasa #15741:
Máš recht.
Reply on: pešiak #15743:
Takže tento panko vodič mal substrát za placaty kameň. Ktorý spoj a voz to bol? Vymyslíme nové prezývky!
Reply on: Ričard #15747:
Ďakujem, potvrdzujú sa naše slová.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.