Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan005 #15729:
V tom konkrétnom prípade čakal, až príde 24 - zabrzdí, odblokuje dvere, otvoria sa dvere, ľudia prejdú pár metrov k dverám 7...
Zbytočne. Najneskôr ako mu tá 24 vbiehala za zadok do zastávky mohol vodič 7ky zablokovať dvere a ísť preč.

Aj keď je mi jasné, že mohol vodič 7 využívať čas venovaniu inej činnosti, ktorá sa nedá robiť počas jazdy...
Reply on: milan005 #15730:
Ospravedlňujem sa, máš pravdu. Veľmi zle som to napísal. V tom čase musíš vždy prestupovať nielen z vlaku na autobus, ale ešte aj z toho autobusu na ďalší autobus. Ak ideš na Juh.
Reply on: pešiak #15731:
❓ 🤔 ❓
Reply on: milan005 #15730:
Dúfam, že tie argumenty o odchodoch a príchodoch cestujúcich / hlavne chudákov dobiehajúcich , keď na Slovensku nie je doprava ako v Japonsku / vás uživia. Želám vám dobré výplaty a aj doma , keď budete mať poloprázdne kešene. A tak to tu aj funguje. Človek nie je r o b o t. Tak - do meškania. 😛
Reply on: theo #15728:
Prestupný čas od vlaku 1 a 3 minúty nie je prestup. Za 1 minútu to nestihneš. Nestoja na jednej hrane 🙂 A za 3 minúty veľmi ťažko, to ti musí byť osud veľmi naklonený.
Možno aj to je dôvod, čo tu chlapi nižšie napísali pri spoji odchádzajúcom zo stanice 14:25 že vodič 25 sekúnd po odchode neodblokoval už dvere preto, že ľudia by mu začali po jednom dobiehať od vlaku a už by tie dvere potom tak skoro nezatvoril
Reply on: theo #15728:
24+7 sa musia čakať vzájomne. Ak by nečakala 7 na 24, vodič 24 by nemal ako vedieť že tam 7 bola.
Reply on: milan005 #15727:
Podľa toho, čo som čítal ohľadom prestupov, 7+24 sa nečakajú. Čaká 24 na 7, teda nie naopak. Raz som to takto využil, keď sa vodič 7ky zbytočne zdržal na Legionárskej, pritom čas mal taký, že mohol odísť. A so mnou to spravilo možno 5 ďalších ľudí.

Máš však pravdu, tie časy odchodov z Autobusovej/Obchodnej od vlakov smer Juh sú nastavené na prestup.
Čo však v súčasnom grafikone môžem oceniť, je pekná 15minútovka medzi 1+8. Geniálna vec, keď sa vlaky omeškajú kvôli skokanovi (Ladce 03.01.2025) alebo keď sa rušeň zamotá do drôtov (Margecany 11.01.2025).
Prípadne keď prídeš do Trenčína osobákmi, kedy si prišiel od Žiliny :07 a odchody z Autobusovej/Obchodnej 1+8+22 boli natlačené medzi pol a trištvrte.
Reply on: milan005 #15726:
Bohužiaľ, pozerám že portál cp.sk pri zadaní AS - Gen. Svobodu ani L24 o "30" s prestupom na L7 na Legionárskej neponúka (a tie sa čakajú).
Ponúka však L2 o "36" s prestupom na L8 kde je 1 min. a nie sú nijak "zviazané" že sa majú čakať (je to to, čo si spomínal že keď si išiel na Noviny 8+2 tak si prestup nestihol - toto je opačná kombinácia). Takže znovu záleží od danej situácie na ceste/za volantom.
Reply on: Marek6283 #15723:
Bude to asi tým, že R z BA príde na stanicu "19" a Ex z KE príde na stanicu "21". L1 o "22" stihne len kúzelník. A tak potom možno ľudia idú na L24 s tým, že na Legionárskej prestúpia na L7?!
Ja som naposledy využil peší presun na Sihoť ale nejak som nevedel o tom že končí hokej, takže som "si dal" 🙃
Reply on: Marek6283 #15723:
To teda nie je možné! Veď strojcovia poriadkov a hlavy mesta sa n i k d y mýliť nemôžu! A moja skúsenosť zo včerajška. Aj majster tesár sa utne. Odkedy musíme behať kade tade, ak ideme cez víkend zo Sihote za mosty / 6 ka zdochla/ musíme využiť 16 ku. A teda fajn. Sedím si na tej 16 ke a ona si ide smer mesto. Čo z toho plynie ? Nuž pokiaľ sa nám tie nové móresy v hlavách utrasú ešte treba času. 😲
Reply on: Marek6283 #15723:
Súhlas, od zmeny si víkendy uzivam na 24/25 a plne súhlasím, zo 7ky na 24ku je to 0,0 skoro nikto. Ale naopak na 7ku su v panike uz pri gymnáziu, conju naháňajú...
Jeden postreh a nie len môj, z ostatných voľných dní: Na Legionárskej smer BA sa máme čakať 7 s 24 aby ľudia zpoza mostou mohli prestúpiť do Laugarícia, ale akosi nik neprestupuje, ba na prekvapenie z 24 sa stáva že prestúpia na 7 akoby im nešla priama linka 8 alebo 1, čo nám vyráža dych malinko. Obyvatelia pravej časti Váhu však začali využívať 16ku=priame spojenie ku Maxu a tamojšiemu menšiemu nákupnému centru.
Reply on: klobasa #15721:
Za mňa jeden z top tej doby 🙂 tuším ešte ten, čo jazdil na 1 a 17, či?
Reply on: draxter #15720:
Tak to bol iný exot
Reply on: kvorka #15713:
Tesne vedľa - Kozia briadka
Reply on: tomas153cv #15715:
Tiež mi potvrdzuješ, že buď nie sú uvádzané pravdivé údaje dopravcom, alebo sa niektoré nepovedali, lebo by potvrdili opak. Tiež si myslím, že za 2 sekundy to nejde. Napokon to kolega nižšie potvrdil.
Reply on: Pablo #15717:
Ešte si zabudol, že pravidelný odchod bol pred 26 sekundami, takže sa nebavme, že už tam stál 15 sekúnd so zavretými dverami, to opačnou logikou si práve potvrdil, že možné nebolo.
Ak je pravidelný odchod HH.MM.00 a skutočne voz odišiel HH.MM.26, tak potom kedy prišiel do zastávky a kedy zavrel dvere?
Nie, mne to celé nesedí. Bez ohľadu na to, že mohol zavrieť dvere práve HH.MM.00, úplne na sekundu presne ako mal a nič neporušil. A potom 26 sekúnd sa vybavoval s dákou pani. Aj to je možné.

Nikto nepotrebuje zverejňovať nič, ale ak to dopravca robí, a v odpovedi to píše, mne potom chýbajú iné veci tiež:
a) kedy vozidlo prišlo na zastávku - včas, v predstihu, v meškaní? - dedukujem, že v meškaní asi nie
b) kedy sa otvorili a zavreli dvere - toto by som presne chcel vedieť. Vzhľadom na čas, čo uvádzaš, to žiaľ objektívne vyzerá, že asi dvere neboli otvorené len 10 sekúnd
c) aký čas prešiel od "uvoľnenia (či zablokovania) tlačidla" do jeho stlačenia

Takto je to klasické klišé - vodič jednal správne. Ja vravím, že možno jednal správne. ❗
Reply on: kvorka #15716:
Všetko jasné je, dopravca ma všetky data co spomínate len ich nespristupnil, paradoxne prečo by aj mal, je to interna vec. A realne ak voz odisiel v 26 sekunde tak z praxe zo stanice viem povedat. Otvaranie na väčšine busov trva 7s zatvaranie detto, ak by tam bolo iba 5-10 cestujúcich plus pani co kupuje za cash pripadne sa pyta otazky tak za menej ako 10s sa to neda odbavit plus 2s od zavretia pohnutie. Ak by sme pocitali 7+7+10+2 sme na 26 sekundach ale to su nasadene casy ako pri F1. Co ale vodici aj cestujuci vedia je ze ludia su extrémne spomalený a pri nastupe vystupe maju najviac casu. Vo vysledku bus tam musel byt s otvorenými dverami este v "cervenom case". Tym padom panko moze byt v klude a nabuduce cakat na spoj aspon 30s pred odchodom ako sa ma... Ono to vyznie ze chovanie je proti cestujucim, ale jazdim tu linku cele dni a ak by som toto pozadovane cakanie pre spokojnost opozdilcov aplikoval len na
najsilnejších zastávkach na trase tj.max,stanica, hasičska,gympel,legionarska tak na kazdej zastavke spravim minutu do meskania, verte ze na kazdej spominanej zastávke nie je nudza o dobiehanie, cize na juh by som prišiel s meskanim navysenym minimalne o ďalších 3-5minut. Som presvedčený že väčšina poctivých cestujúcich by toto cakanie na nezodpovednych jednotlivcov urcite nedocenila a urcite by to nepomohlo kvalite MHD. Samozrejme pri zavleku na saratovsku je cas medzi spojmi 4min, tym padom by vznikalo prenesene meskanie. PS: Hlavne s novou koncepciou prisiel aj slavno neslavny slogan o 5 minutach, cize panko moze byt v klude nakolko do 4min a 34s by mu mal prist dalsi spoj 😂
Reply on: tomas153cv #15715:
Asi tak. Ale keď máme kamery vo voze, gps, a kadečo, jeden by čakal, že to bude jasné. Takto to ponecháva otvorené. A ten čas mne ozaj nesedí, tak ako píšeš. Ja by som chcel už len jedno vedieť, ako dlho stál na zastávke.
Reply on: kvorka #15714:
Ak sa oprem o to, co bolo zverejnene p. Pribilovou tak v tom pripade to co popisujes nieje mozne. Nieje mozne zatvorit dvere autobusu a vystartovat zo zastavky za 2 sekundy. Ak sa oprem o to co uvadza cestujuci a sice 5 sekund, najkratsi cas zatvorenia dveri su 3 sekundy(mnou odmerane), plus 2 sekundy trva mnou nizsie spominana ceremonia. Cize to teoreticky mozne je, ale je to vysoko nepravdepodobne. Vyssie(aj nizsie) spominane casy je mozne empiricky si overit. Priemerny cas zatvarania dveri vozidiel MHD odhadujem na 5-7 sekund, priemerny cas od zatvorenia dveri do pohybu vozidla MHD na 2-3 sekundy. Dohromady je to 7-10 sekund.
Ja v tomto asi suhlasim s komentarom od klobasa : "Za mňa to šlo, ale dopadlo to proste inak."
To nic nemeni na tom ze si myslim ze profesne sa vodic zachoval tak ako mal.
Na zaver asi jeden citat : " Ak robime MHD pre statistiku, nemozeme ocakavat MHD s ludskou tvarou. "

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.