Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #15624:
Vôbec nie, a vôbec nikto tu nehovorí o odvšadiaľ všade. Ale ak sa vrátia v čase, tak linky 8-18-28 to bolo presne o Tom že každá vetva Juhu mala spojenie na Sihoť.

Fakt je, že 11 bola vždy v TN ako zázrak, lebo maličká Koncová Kubrica ozaj tú linku využívala. A to k Maxu (načo im chodiť až do Lauga), na stanicu, a potom do centra a ďalej. Takto prišla o 2 základné body - stanicu a Max (spomínam ešte veľkých zamestnávaťelov Pod Spkolicami so strednou školou, budiš)
Reply on: Marek6283 #15627:
To s tou 3 som videl, ty si bol tá 25? Veď tá musel vidieť v späťáku
Reply on: tomas153cv #15626:
Ja mám garáž na Novinách, bývam už ale na Sihoti 4, v Lete po hrádzi na cajgli parádička, v Zime som využíval 12 ktorá síce mala 6-7 spojov za deň ale vybral som si. Teraz som sa potešil, že mi tam bude jazdiť 2ka každú hodku, no zistenie, že nie zo Sihote. Takže som SADol na 8/3x to isté/. na semafóroch pri Elizabethke mala 2 zelenú a 8 stála, na Hasičskej sme prišli a 2 odchádzala...čiže o 10 minút ísť skôr na 24 a potom čakať. Jasné že je nás takýchto málo ale skrátka mne sa ani v tomto nezlepšilo cestovanie. Robil som 25 z Ov Cé a na Beckovskej ma čakala 3ka do Istbníka, vravím si pecka, meškám len dve minúty, ešte to stihnete, pricházam a kolega v 3ke smerovečka a fujázd...aby som vošiel na zastávku...takto funguje po novom 27mička 🤔 , skrátka teória s podmienkami aké sú tu neide v súlade a takýchto vecí by bolo viac...Sľubované odstránenie spomaľovacích klobúčikov pri Svojpomoci pred pustením 2ky na Noviny z Jesenského nikde, orez trčiacich konárov do autobusu nikde...narobili sa len ďaľšie problémy a my stále čakáme kedy ?!?!?!
Reply on: Michal Mazánik #15609:
Nemas ten pocit, ono to tak skutocne je, vacsina ludi sa na to naozaj tak pozera. Je to nieco nove a bude trvat este velmi dlho kym sa to zauziva(ak vobec).
Vacsina prestupov je branych ako nieco doplnkove, nadstavbove, napriek tomu ze nova koncepcia bola od zaciatku prezentovana ako hybridna(cize system priamych liniek je rovnocenny prestupovym linkam), ludia tomu zatial nepochopili presne tak isto ako nepochopili preco mame regulernu zastavku autobusova stanica, no napriek tomu prezliekame za nu ine zastavky. Bezne sa stava ze sa cestujuci opyta pri L11 ci idem na stanicu, odpoved je ze nejdem, ale idem na zastavku obchodna akademia, este to nestihnem ani dopovedat a uz mi hlasi ze pocka na iny spoj...na aky iny som sa ale uz nedozvedel. A to verim ze su aj kolegovia ktori len odpovedia ze nejdu a tym to konci.
Reply on: S499.1023 #15624:
😂 ...ešte aj v tú Nedeľu by som musel ísť z Ďzenerála ku škole... alebo z lOpatovej chaty na Kubrickú chatu 😎
Reply on: mikeska #15612:
No a ja som ti odpovedal, že nie všetci musia raz prestupovať a aby nemusel prestupovať nikto, musel by byť zavedený systém liniek odvšadiaľ všade. Napríklad v pondelok a vo štvrtok by šiel autobus z Kubrice na Saratovskú, v utorok a v sobotu na Gensvobodu, v stredu a v piatok na Juhovýchodnú a v nedeľu by mal Marek 6283 voľno 😃.
Reply on: milan007 #15621:
Prečo preboha trepať 2 do Opatovej, to vážne netuším a kadiaľ si ju tam predstavuješ trasovať?
Sihoť, Max?
Hlavne, že sa tu viacerí navážajú do Dopravy na Považí, aké mali luxusné podmienky pri reorganizácii, že nemuseli šetriť km, ale navýšiť km prostredníctvom predĺženia 2 do Opatovej je už v poriadku?
Po nejakej dobe sa uvidí, či si 4 nájde cestujúcich do Opatovej, ale predlžovanie 2 na Sihoť určite nie je riešením. Tým, že sa 2 a 23 skrátili po stanicu sa podarilo zahustiť intervaly všetkých ostatných liniek na Sihoti a vytvoriť oveľa lepšiu ponuku ako bola, prečo to tu stále niektorí nedokážete pochopiť? Radšej predľžiť 2 do Opatovej raz za hodinu a zničiť to čo sa v reorganizácii podarilo? Naopak, 2 je ideálna v dnešnom CP po stanicu a osobne by som na nej ušetril km spôsobom, že by som úplne zrušil zachádzky na Biskupice námestie a Biskupice cintorín a nechal ju trasovanú cez Noviny len do Nozdrkoviec, aj vzhľadom na plánovanú bytovú výstavbu za Nozdrkovcami. Predsa celé Biskupice môžu využiť hustú ponuku spojov SAD, ktorých jazdí cez Turnú oveľa viac, ako okolo Tesca. A Biskupice cintorín by mohla nahradiť zastávka pri kruhovej križovatke na Karpatskej.
Tak dobre, 4 a 11 ak vozia viac ľudí je to tým že zo starej Sihote neide 2 a 6 /nemyslím že vôbec ale.../ a berú tých ľudí , skrátila sa jazdná doba? no...tou minutážou ktorá je nestíhateľná... a človek čo sa vezie 1 zo Saratovskej na stanicu cez ďzenerála sa určite skráteno nevezie a je celý happy, ako sorry, ja už to nemôžem čítať a píšem sem len keď si dám pár deci vína... a je mi jedno kto sa naštve!!! 25.12. mi nastúpil v noci keď už všetko normálne spalo podnapitý pán, to čo on povedal by sa malo vyhrať a zverejniť... odcitujem len to málo slušného- " nebola to žiadna výhra ani pred tým ale toto je totálne..." a ja dodám už len že áno, upravilo sa pár vecí ale je to len komplikované ! Mne sa ľudia tak sťažujú či už za volantom alebo pri výmene CP vývesiek že už sa smejem z toho lebo iné mi neostáva... Kopa dobrých nápadov bola a aj je u tvorcov, postehy z terénu si cením ...ale ružové to nie je, len čo už teraz s tým?!
Reply on: milan005 #15619:
Iste, to všetko treba zvážiť. Ja len konštatujem, že kľudne mohli byť na linke 11 ďalšie spoje, ktoré by končili už v Kubrej. A linka 4 je pre mňa luxus - pri tom počte PAL spojov a vlakov linka napokon nejde cez Sihoť III, IV a ani cez Kubru (okrem školských spojov). Ja by som ju zrušil, posilnil 11 a do Opatovej viedol dvojku, žeby mala väčší potenciál.
Reply on: milan005 #15619:
Plus ešte jedna nevýhoda by bola, že L11 cez stanicu nechodí, L16 by musela kvôli viazanosti s vlakmi obojsmerne.
To by znovu predĺžilo jej jazdnú dobu a presnosť, ktorá už tak kolabuje kvôli pokračovaniu z L3
Reply on: milan007 #15613:
Je to znovu ten začarovaný kruh...
Ak L1 presmeruješ od Pred pola na Sihoť, musíš mať opačnú protiváhu zo Sihote do Kubrej, čiže 15/30 aby to šlapalo.
Súčasné riešenie stroskotalo najmä na nevhodnosti ulice J. Derku na prejazd autobusov. Keby tak nebolo Opatovej a mohla L4 končiť v Kubrej na námestí 🙂
Dnes som, aj keď len námatkovo, videl že L11 je pre Kubrú asi málo? lebo po zastávku Pred polom sa naplnila doplna na sedenie. L4 k nej by bola žiadúca (neviem ako vyťažená chodí z Opatovej, číslo by ma zaujímalo počas voľných dní).
Ak je naozaj taký dopyt po pôvodnej trase L11 jedine ak by si s L4 vymenili časové polohy a L11 išla starou trasou a L16 cez starú Sihoť do Kubrej. Ale naráža to znovu na viac problémov (nevzniklo by spojenie MČ Západ - Max, súbeh s L1 4 min., ...) ako úžitku (Sihoti by ostalo spojenie s MČ Západ mimo špičku, nemuseli by jazdiť pomocné spoje na L16 v "x" doobedu)
Reply on: Michal Mazánik #15615:
Ja ale nikde netvrdim ze sa to musi vratit do povodneho stavu, mna zaujalo ako to bolo predane na webe mesta, len aky tam je narast, nic viacej.
Sihot ma samozrejme vacsi potencial, suhlasim, momentalne ho ale az tak nenaplna aspon podla cisiel ci. Vy ste necakali od toho viacej? A som zvedavy aj na ostatnu cast linky, aky tam bude narast vzhladom na narast spojov.

A este jedna technicka otazka...ako a kde vyhladam jednoducho spoj:
gen. M. Stefanika - zel.stanica - Kubra nam. (prestup na stanici, nie Hasicka)
Reply on: mikeska #15608:
Ale tak to bolo odjakživa. Priame spojenie zo Saratovskej ostalo zachované, zvyšok sídliska sa buď prejde pešo alebo sa spoľahne na prestup (cez víkendy z gen. Svobodu s lepším výberom z pôvodného približne 15 minútového intervalu odchodov do mesta na súčasný 10 minútový).
Reply on: milan007 #15613:
Ja tej zmene trasy ako takej rozumiem a chapem ju. Tu mi ale vyslovene islo o informaciu ktora bola v odpovedi na webe...ako je po zmene narast cestujucich na zmenenom useku linky. Informacia sice ako taka je pravdiva ale zaroven vyslovene zavadzajuca, kedze nehovori nic o naraste spojov na danej linke.
Reply on: mikeska #15610:
Pre nás je dôležité, že aj keby sme zvolili metódu porovnania priemeru na spoj - s vedomím, že toto porovnanie je skreslené posilnením linky, je jednoznačné, že na tejto trase linka slúži väčšiemu počtu cestujúcich. Vývojový trend je teda pozitívny a nie je dôvod sa zaoberať návratom do pôvodného stavu.

Netreba tiež zabúdať na nejakú základnú logiku, že spojenie sídlisko - nákupné centrum má potenciál byť silnejšie než rurálna časť - obchodné centrum, lebo je to dané počtom obyvateľov. Už mi to trochu pripadá, akoby sme polemizovali o tom, či má linka 25 chodiť na Juh alebo do Soblahova. 🙃
Reply on: Michal Mazánik #15609:
Samozrejme,kedze:
a) mesto má dopravu na háku, len vyberať parkovné a stavať stupídne cyklotrasy
b) aj v a) je dôvod, že niektoré zastávky stále nie sú zriadené - Brnianska
c) čo sa týka budovania cestnej siete: mesto aktuálne dovrzalo ukážkovo "starý" most v územnom konaní
d) mesto skoro nič neurobilo pre zvýšenie priepustnosti ciest pre MHD
e) a teraz prestupy nevychádzajú, lebo doprava je kritická. Ale zmeny nikde. Kde je preferencia MHD?
Reply on: mikeska #15610:
Treba vidieť, že linka 1 na Sihoť bola navrhovaná už pradavno, kvôli rovnakému potenciálu na konečných. Tam je za mňa zmena na mieste. Ale u 11 nebola potrebná.
Reply on: S499.1023 #15611:
Je to rekacia na tuto cast, ktoru zverejnil Tomo zo zapisnice VCM Sever.
"Občania z Kubrej a Kubrice žiadajú vrátiť autobusový spoj č.1 že musia prestupovať 3x dokedy sa dostanú do Kubrej, keď idú zo sídliska Juh."
Jasne som napisal ze suhlasim ze 3x prestupovat je blbost, to pravda nie je ale raz ano.
Mozno sa aj cely Juh docka priamych spojeni do vsetkych casti
🙂
Reply on: mikeska #15603:
To záleží na tom, odkiaľ z Juhu. Chcel by si priamu linku zo všetkých troch južných vetiev do Kubrice?
Reply on: Michal Mazánik #15609:
Ja to tiez nemyslim utocne, ale je rozdiel prestupovat povedzme na Hasickej, prestupovat s garanciou prestupu, kde vystupis nastupis, prestupovat ked ti pojde dalsi spoj do prijatelneho casu ak ho nestihnes a nie za hodinu.

Strasne ma ale zaujima ta najvhodnejsia metoda porovnania, konkretne tychto udajov, ktore boli zverejnene aj na webe mesta bez prepoctu na spoj, bez ohladu na navysenie spojov a tym aj zvysenia nakladov.

"V starej trase využívalo linku 1 z Kubrej 169 cestujúcich denne v jednom smere, čo je len približne 4,84 cestujúceho na spoj. V novej trase využíva linku 1 zo Sihote 243 cestujúcich denne v jednom smere, čo je o 44% viac oproti starej trase. Spojov však pribudlo, na spoj prepravujeme približne 5,17 cestujúceho."

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.