Tam je nielen zastávka potrebná, ale norma dochádzkovej vzdialenosti je prekročená dvojnásobne. Pritom linky ako 6/16 by si tam isto našli potenciál, rovnako ako aj vybrané spoje P5
- zastávka Žilinská pre linku 1 pred kruháčom, smer jazdy zo Sihote, pôvodne mala byť v jazdnom pruhu, vďaka šikovnej zmene dopravného značenia bude vytvorený de facto záliv
- zastávka Za nemocnicou, obojsmerná, pri zadnom vchode do nemocnice
- zastávka Pred poľom smerom do podjazdu, v križovatke bude kompletne zmenené dopravné značenie
- zastávka Opatová, námestie v smere jazdy od Potočnej do mesta, aby cestujúci od Jednoty nemuseli absolvovať závlek na Potočnú
- zastávka Bavlnárska, zriadená v jazdnom pruhu v smere k Zlatovskej v mieste, kde je chodník a nie parkovacie miesta.
V príprave je aj "legalizácia" zastavovania v Kubrej na námestí, kde tradične zastavujú spoje linky 11 na hlavnej ceste.
To, že pri výstavbe cyklotrasy mesto zabudlo na zastávku na Brnianskej je chyba, to už sme tu myslím aj spomínali. Dostávali sme na ňu mnoho opodstatnených podnetov v rámci pripomienkovania CP, neviem a ani nemôžem nič sľubovať za mesto, ale budeme sa snažiť byť nápomocní v tom, ako zastávku do tejto lokality dostať.
Tento vývoj vnímam, poznámkou o 80. rokoch som narážal na kvorkovu argumentáciu, že keď zastávka Juh, stred nebola využívaná v 80. rokoch, nebola by ani teraz. Požiadavky a dopravné správenie cestujúcich sa zmenili a preto niečo, čo sa pred 40 rokmi neosvedčilo, dnes môže fungovať a naopak.
To je presne ten dôvod, prečo sme takto dôležité veci začali riešiť osobne. Od novembra bude zriadené množstvo zastávok v jazdných pruhoch, prípadne s pozmenenou organizáciou dopravy vrátane jazdných pruhov, a bolo potrebné množstvo argumentácie a príkladov dobrej praxe, aby to cez všetky subjekty, najmä ODI, prešlo.
Jeden zdroj k tomu "prístupu" mesta, tu máme 2017 rok:
Dobry den, v tomto clanku http://www.trencin.sk/109098 sa pise, ze uvazujete o pridanie novych zastavok. Je nejaky konkretny termin, kedy bude pridana zastavka Brnianska? Dakujem.
Na to, aby zastávka Brnianska bola pridaná do obsluhy MHD,by bolo potrebné vykonať stavebné úpravy. Okresný dopravný inšpektorát so zriadením zastávky do jazdného pruhu nesúhlasí. Mesto Trenčín musí vybudovať záliv zo zastavovaním mimo jazdného pruhu. V súčasnosti sa - zatiaľ - neuvažuje s vybudovaním zastávky.
No relaita: vybudoval sa cyklopruh, na zastávku sa vykašľali a dnes je okolie Merkury Marketu bez obsluhy MHD a tá by sa tam zišla ako riť na šerbel.
Tak voľné zadanie isto nikto nikdy ani netvrdil. Lenže zatiaľ čo "rozkaz zněl jasně" v roku 2016 ušetriť, podaril sa malý zázrak. Dnes je možnosť navýšenia, tak čísla budú pozorne sledované aj v dôsledku značných zmien a zvýšenia cestovného čo stále hovorím sa dalo urobiť inak a lepšie - hlavne tá hotovosť je úplne extrém, je to o 100% viac ako v NR! Tu ja navrhujem stále znížiť túto premrštenú cenu na 1-1,20 max.
Máš nejaké relevantné informácie k tomu roku 2016 "čo malo byť a ako" alebo len tipuješ?
K stanici: ešteže som svojho času upozornil na STN pre zastávku, lebo pôvodný návrh nepočítal s možnosťou pristavenia kĺbových autobusov.
Názvy zastávok: na niekoľko fáz sa to "zjednocovanie" robilo, vždy niečo žiaľ ostalo. Ale to je otázka nie na Milana, ani SAD, to je vec objednávateľov Mesto Trenčín a TNSK. Tam je gro aj dnešného stavu s kartami, a "integráciou", takže tam treba adresovať ako pripomienky tak sťažnosti.
K tej doprave na meste a záujme: stačí sa pozrieť ako je personálne odbor vybavený v priebehu posledných 20 rokov. Potom je to už vec konkrétnych ľudí a ich prístupu a toho, čo im vedenie umožnilo. Stačí sa spýtať ich, čo sa kto pričinil z pozície, keď to mohol ovplyvniť. Myslím si, že odpoveď poznáme práve podľa zásadných medzníkov, kedy došlo k zásadným zmenám.
Ešte k posledným významným zmenám:
a) pred rokom 2016 bol CP v roku 2008 aj podľa návrhu ŽU, pozitívom bol napr. CP liniek 1,8,18.... ostatné tak nejak, nech SAD spraví.
b) 80. roky boli dielom čisto ČSAD, do toho MsNV málokedy čo mohol vstupovať. Inú situáciu mali tam, kde bola aj iná trakcia.
c) v druhej polovici 90.rokov už právomoci ohľadne CP prešli a dnes sú na obciach pri MHD. Lenže doba škrtania postihla aj TN (viď schému 1997, čo bola asi najväčšia redukcia, kedy zo Sihote MHD po 20:55 v "a" nepremávala...)
Subjektívne: býval som na Juhu, v Zámostí, centre i na Sihoti. Asi nejaký prehľad mám, čo a ako za tých 40 rokov, a preto verím, že sa dobré veci vždy ujmú a tie negatívne treba pripomínať, lebo správa (štátna i samospráva) to potrebuje "jak prase drbání".
Ja si možno dovolím dosť nepopulárny názor, ale roky tu čítam akési výtky voči mestu ohľadom nerealizácie niektorých bodov, s ktorými CP v r. 2016 počítal. Na diskusiu je možno spôsob, akým sa realizácia týchto riešení od mesta požadovala. Ak to bolo štýlom, že "tu to treba a vy robte", tak sa možno ani nečudujem, že väčšina opatrení vyšumela do stratena.
K novembru musí/muselo vzniknúť asi 10 (?) úplne nových nástupíšť, z ktorých väčšina si vyžadovala minimálne zmenu dopravného značenia, prípadne väčšiu zmenu organizácie dopravy. Do všetkých týchto opatrení sme sa osobne vložili, či už s ÚM, projektantom alebo ODI. Vďaka tomu jednotlivé body nevyšumeli, ale v najbližších dňoch už čakajú na realizáciu. Trvalejšie riešenia sú zároveň buď objednané, alebo sa s nimi v blízkej budúcnosti počíta z hľadiska rozpočtu.
Je takisto škoda, že sa autor koncepcie z r. 2016 tomu už po spustení nevenoval a nebolo dotiahnuté ani zjednotenie názvov zastávok PAL + MHD aj napriek tomu, že milan005 t. č. pracoval na SAD a mal skvelé podmienky aspoň toto dotiahnuť.
Veď to, že rok funguje ten otoč len, sľubovalo sa že po jeho vybudovaní sa linkovania upraví. Nič z toho nenastalo za cca 7 rokov. Verím, že nové zastávky budú plusom.
Navýšeniu výkonov mesto nebolo otvorené ani v tomto prípade a bez úpravy cestovného, ktoré sa plošne nezvyšovalo 13 rokov, by k navýšeniu výkonov určite neprišlo. To len na margo toho, aby nevznikal dojem, že sme mali z pohľadu vozokilometrov voľné zadanie.
Mimochodom, po zmene tarify viac ako trojnásobne narástol počet cestujúcich využívajúcich predplatné cestovné lístky, významne klesol počet platieb v hotovosti, vďaka čomu sa darí eliminovať meškania spojov, ktoré vznikali kvôli dlhým radom pri prvých dverách. To okrem iného prispeje aj k vyššej spoľahlivosti prestupov v rámci novej koncepcie MHD. Nová tarifa teda jednoznačne plní stanovené ciele.
Fakticky mi v reakcii nesedí najmä otoč v Zlatovciach, ktorý je vybudovaný a používa sa už hádam aj vyše roka, čo pravidelní cestujúci dotknutými linkami určite veľmi dobre vedia. V priebehu tohto roka zároveň mesto dokázalo naprojektovať a získať povolenia pre vyznačenie 7 nových nástupíšť, resp. úplne nových zastávok. Nepamätám si, že by sa niekedy v takom objeme za jeden rok zriaďovali nové zastávky.
Po spustení novej koncepcie sa komunikačne budeme venovať špecificky niektorým veciam, napríklad aj nočným linkám, ktoré čaká prvá sezóna v predvianočnom období. Premávka nočných liniek bude v období vianočných a novoročných sviatkov oproti bežnému stavu posilnená, nie obmedzená. Teraz sa však primárne venujeme dôležitejším informáciám, napríklad zavedeniu všetkých zastávok na znamenie.
Kĺbové autobusy budú od novembra premávať celotýždenne prakticky od rána až do ukončenia dennej premávky. Cez pracovné dni to budú najmä linky 1, 8, P5 a P6, počas voľných dní najmä linky 24 a 25.
Vypravenie posíl je vecou dohody medzi mestom, dopravcom a športovými klubmi, za nás by som ale rád pripomenul, že ponuka od Zimného štadióna bude výrazne zlepšená, na interval 10 minút večer a cez víkend. Aj bežné linky MHD budú teda vytvárať oveľa väčšiu kapacitu pre zvládnutie náporu športových fanúšikov.
Zareagujem aj ja. V prvom rade, niektorí porovnávajú neporovnateľné. Tzv. reformný CP z roku 2016 bol spracovaný paradoxne pri celkovom ušetrení cca 3%. To, že ukázal, ako môže MHD fungovať (viď linka 8, preklad 2+24+28 na spoločnom úseku, pravidelný interval na linke 4 do Opatovej, posilnená 11, protismerné 7 a 17....), je jednoznačne fakt, na ktorý nový CP od novembra nadviaže. Má jednu veľkú výhodu - navýšenie, ktorému sa dosiaľ mesto bránilo. A teda je možnosť, že konečne dôjde aj v lokalitách, kde sa nedalo, k posilneniu.
Súhlasím, že treba porovnávať stav do 31.10. a od 1.11. (lebo to je práve dátum zmeny linkovania i CP).
Slabiny súčasného CP boli od roku 2016 tie isté, mesto si nesplnilo domáce úlohy (kde sú zastávky na Brnianskej, Psotného, otoč v Zlatovciach a pod.), ktoré boli sľubované...na úkor všakovakých cyklostesiek tieto nie sú. Keby bol záujem, boli by. Tak ako zo všetkým v doprave. Chýba i prepojovačka od Laugaricia na Soblahovskú. Toto všetko spolu s uzatvorením priecestí v Záblatí, Zlatovciach a pri Old Herolde spôsobilo, že oblasť Záblatia, Zlatoviec, Istebníka i Orechového má len 2 vjazdy cez železnicu a pre MHD je to zlé.
A hoci sa konečne podarilo posilniť obsluhu 13+27 najmä cez víkend, Juh III ostal od machochy...teraz je šanca to zmeniť. A počtami spojov sa to aj deje.
Pamätám si, ako na môj 11 stranový list s pripomienkami, ktoré nestáli ani jedno euro, bolo napokon kladne reagované a i linka 50 sa presmerovala tak, aby obslúžila čo možno najviac. Dnes nočná doprava dostáva znovu zelenú a hlavne obrovskú výhodu, ktorá nebola: cestovné v rovnakej sume i s PCL!!! To je šanca, ktorá ju posúva úplne inde, než boli možnosti 2016, kedy sa nočná linka brala ako nutné zlo a jej premávka žiaľ v dni ako 24.12., 31.12., Veľká noc a Štefan, vôbec nebola!
Preto som sám zvedavý, ako ľudia zareagujú. Iste by zareagovali lepšie, ak by to nebolo spojené s najväčším skokovým zdražením, kedy vlastne základný lístok nie je (toto je na inú debatu, toto je chyba mesta, a bude ju ešte musieť podľa mojich informácií vysvetľovať inde...). Lebo lístok v hotovosti za 2 EUR je hlúposť ako voda v koši, pozrime sa do NR či ZA (v NR pôsobí súčasný dopravca, takže ak niečo kopírovať kvôli jednotnosti, tak ja som za).
Ako píše kvorka, treba nutne spropagovať nočnú dopravu aj tým, že ľuďom na nej platí konečne PCL, že môžu nastúpiť všetkými dvermi. Tu mi chýba osveta i slovník, ktorý je použitý celkovo pri novom grafikone, pretože tu je to ozaj Wow a mega, nočná doprava je úplná reforma, a ako čítam aj príspevky na našom webe, ľudí zaujíma aj ten nástup aj do cestovné, lebo okrem nového CP sú tu práve tieto výhody, ktoré pre držiteľa PCL znamenajú, že má nočnú dopravu v cene a už nemusí riešiť iný spôsob prepravy (na rozdiel od stavu do 2022).
Moje vecné výhrady k niektorým zmenám opakovať nejdem, ako vždy nedá sa vyhovieť všetkým. Sú veci, ktoré sú super a už som ich pomenoval, sú veci aj slabšie.
Ja vidím veľký potenciál aj v správnom nasadení kĺbových autobusov, dúfam, že stav, kedy jeden spočíva vo vozovni, sa nebude opakovať. Rovnako ako to, že po 14-tej premávajú už len tri, či ako to bolo doteraz.
Rovnako ma zaujíma informácia, ako to bude s posilákmi na hokej a futbal, k tomuto by som rád urobil sem článok, ak mi pošlete info.
Pokiaľ viem tak zo strany SAD boli návrhy na posilnenie Vinohradov a boli aj dobré nápady zo strany kolegov. Ale asi nie je ryba rak.
#14786:
V súčasnosti k "párnemu vlaku" zvyknem využiť L22 xx:15 ale už s menšími obavami, možno len to že mám rád rezervu.
Avšak ak pôjdem na L1 xx:17 s príchodom na AS xx:33 a vlak mi ide xx:38 budem mať obavu o kúsok väčšiu. Avšak už vôbec neviem či si trúfnem ísť L11 ešte s peším presunom od OA. L11 má mať síce o 1 min. rýchlejšiu jazdu ale aj tak...
Chápem tvojmu argumentu na preklad zo Saratovskej ale stotožním sa s ním tak 50:50.
Ak by šla L11 o 5:26 a 7:26 k osobákom smer ZA je fajn. Je tam o 5 min. väčšia rezerva ako k vlaku vyššej kategórie ale beriem že ten má prednosť. Zhluk sa mi však nepáči. Nie je len z Juhu ale je aj pre človeka idúceho na trase centrum - nová Sihoť.
Napr. z Braneckého smer Sihoť (ak by som vnímal aj spoje prichádzajúce vetvou z Pred polom aj po Rázusovej) xx:28 28 58 59. Posun L11 by to mierne popravil na xx:28 38 58 59.
Zvažovali sme aj túto možnosť, ale s ohľadom na veľmi obmedzený počet kĺbových autobusov budú napokon nasadené v čase medzi 7. - 8. hodinou na spoje liniek 1, P5, P6 a školský spoj D. Vyťaženosť spoja linky 11 o 7:24 z Kubrice ale budeme sledovať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
draxter
a) pred rokom 2016 bol CP v roku 2008 aj podľa návrhu ŽU, pozitívom bol napr. CP liniek 1,8,18.... ostatné tak nejak, nech SAD spraví.
b) 80. roky boli dielom čisto ČSAD, do toho MsNV málokedy čo mohol vstupovať. Inú situáciu mali tam, kde bola aj iná trakcia.
c) v druhej polovici 90.rokov už právomoci ohľadne CP prešli a dnes sú na obciach pri MHD. Lenže doba škrtania postihla aj TN (viď schému 1997, čo bola asi najväčšia redukcia, kedy zo Sihote MHD po 20:55 v "a" nepremávala...)
Subjektívne: býval som na Juhu, v Zámostí, centre i na Sihoti. Asi nejaký prehľad mám, čo a ako za tých 40 rokov, a preto verím, že sa dobré veci vždy ujmú a tie negatívne treba pripomínať, lebo správa (štátna i samospráva) to potrebuje "jak prase drbání".