Toto je velmi dobry napad ako to posunut zase o par levelov vyssie. Metodicke usmernenie(max. doba cakania, ina dajme tomu v spicke a mimo spicky po zohladneni vsetkych realii) spolu napriklad s tym co si napisal - kliknem na mapku(ked uz mame tie palubne jednotky dotykoveho typu) je podla mna krasne systemove riesenie. Minimalizuju sa tym mozne problemy a zaroven sa veci pripravia tak, aby v buducnosti bolo mozne pouzivat prestupovu logiku pri stavbe CP.
Mám jednu hypotetickú otázku. V prípade, že by bol v špičkách polhodinový interval na linke 3 a cez víkendy a v skorý večer hodinový interval pre rýchlo sa rozvíjajúcu oblasť Vinohradov nedostatočný, aká je predstava o prípadnom ďalšom zahustení spojov? Ísť skôr cestou skracovania intervalu liniek 3/6(16) na interval 15/30/15/30 alebo nechať 3 a 6 ako sú a miesto toho predĺžit 7 zo Zlatoviec cez Vinohrady na stanicu ako rýchlejšie spojenie na stanicu, prípadne nejaká úplne nová linka stanica-Old Herold-Vinohrady-Zlatovce-Nový most-OC Laugarício?
Ja by som starý grafikon čo sa týka Záblatia, Zlatoviec v čase keď bol robený, v 2016, neodsudzoval. Odvtedy tam pribudlo množstvo nových obyvateľov. Ale riešenie posilnenia bolo navrhnuté pokiaľ viem už dávno, ešte SADkou, z vlastnej iniciatívy?! (nebolo realizované) a ja som mal tiež riešenie v podobe predĺženej 5+9 a 3+27 ktoré by boli vzájomne preložené (lacné a efektívne riešenie).
Navrhnuté riešenie MČ Západ po úprave vyložene neodsudzujem ale vnímam tam "muchy" a to nie len súbeh v Záblatí. Tie budú ale vždy - tým ako je Trenčín postavený.
Nateraz nie, z dávnejšieho obdobia mám informáciu, že Kaufland proti nebol, ale priznám sa, že neviem, aký je ich aktuálny postoj k prípadnej výstavbe zastávky. Naposledy sme sa o tejto zastávke s mestom bavili na jar, skúsime to preveriť.
Je absolútnou pravdou, že tie dva odchody za hodinu tesne po sebe zo Záblatia vyzerajú jednoducho škaredo, pri zohľadnení všetkých požiadaviek a tvorbe systému ako celku však toto bola možnosť, ktorá je najmenej zlá, vysvetlím:
V Zámostí je dlhodobou témou úplne oprávnená požiadavka na obojsmerné cestovanie medzi Zlatovskou, Zlatovcami a Vinohradmi, ktoré je zabezpečené pokračovaním liniek 3 a 6/16. Tak, ako v súčasnosti, zostal zachovaný ako hlavný smer Juh (kombinácia liniek 3 a 7), ktoré by v rámci možností mali jazdiť v čo najlepšom preklade. Linka 6 by mala zabezpečiť spojenie k vlakom, vzhľadom na veľkosť MČ Západ (11-tisíc obyvateľov) je žiadúce, aby to bolo na rýchlejšú vrstvu vlakov, teda primárne expresy.
Ak linka 6 prichádza zo Zámostia na stanicu na 15. minútu (prípoj na vlak) a odchádza na 45. minútu do Zámostia, vyjde to akurát tak, že v Záblatí je na 0. minútu. Táto časová poloha je veľmi žiadúca, najmä kvôli zabezpečeniu dochádzky a odchádzky z práce na celú, zároveň to robí kvalitné prípoje k vlakom. Tým, že Záblatie je okružná trasa a je požadované zabezpečiť pokračovanie ako linka 3, stáva sa práve to, že na smer Juh aj na smer Hasičská sa odchádza prakticky v rovnaký čas. Ak by sme linky rozhodili do času, Záblatie by síce dostalo rovnomernejšiu ponuku spojov, ale došlo by buď k rozhodeniu prípojov na, príp. od vlakov, alebo by jazdili linky 3 a 7 v súbehu, čo rozhodne nie je žiadúce. Do Záblatia cestuje skutočne málo ľudí a trasy liniek 3 a 6 sú natoľko odlišné (mimo Záblatia už nemajú žiadnu spoločnú zastávku), že sme sa túto možnosť rozhodli akceptovať ako najmenšie zlo.
Takisto by som rád pripomenul, že tento priaznivý stav v Záblatí je len vďaka de facto jednosmernému posilneniu linky 27 z minulého roka. Pokiaľ si dobre pamätám, stav pred posilnením bol, že Záblatie malo jeden spoj za hodinu, pričom v nepárne hodiny to bola linka 6, v párne hodiny to boli linky 13 alebo 27. To znamená, že spojenie bolo raz za dve hodiny na Juh, prípadne raz za dve hodiny na Sihoť. Podľa nového návrhu síce pôjdu oba spoje naraz, avšak raz za hodiny na každý smer. V prípade Juhu sa oproti posilnenému stavu jedná o mierne zhoršenie, v prípade cesty do centra a na stanicu zase o mierne zlepšenie.
Jeden z dôvodov prečo jazdilo tých pár spojov L5 počas voľných dní bolo odstránenie krúženia pre cestujúcich ktorí by museli ísť L13.
Napríklad pri spoji o 9:20 to bol aj koniec sv. omše toho času myslím v kostole ,,u sestričiek,,.
Vždy spoj L5 doplnil čas kde ide L13 okruhom, z Juhu I doplnil interval na 20 min a zo Zlatovskej na Juh na 30 min. Napr. spoj o 17:35 vhodný pre zamestnancov NsP. Ale tiež aj zjazd, rozjazd busov z depa a do depa.
Radšej ako má ísť bus naprázdno nech je linka s 5 spojmi za deň ktoré ľuďom poslúžia.
Pred posilnením 13 a 27 tam zase toľko spojov nebolo. Pri dnešnej 6 so 120 min intervalom tam tiež vznikajú skoro hodinové diery (11:31 - 12:21, 12:21 - 13:07, 15:31 - 16:21). Určite je to ale viditeľné zhoršenie oproti tomu, čo tam je teraz, ale na Zlatovskej pri ktorej sa nachádzajú väčšie obytné celky už je +/- 30min. interval v oboch smeroch. Teda v smere z mesta netreba krúžiť cez Istebník, Vinohrady a Záblatie alebo šlapať od Old Heroldu, čo isto bude pozitívom pre viac cestujúcich ako pre Záblatie.
Inak tým, že sa nakoniec upustilo od pôvodne navrhovanej trasy linky 7, vidím pozitívum v tom, že Hanzlíkovská a Detské mestečko budú mať ďalšie spoje smerom do mesta navyše.
No aktuálne to je víkendovo zo Záblatia 57-00, čiže za pár minút 2 busy a potom hodinu nič. To je žiaľ neporovnateľné zhoršenie oproti stavu dnes, kedy 6+13+27 ide cez víkend skoro v 30 min intervale.
Požiadavka obyvateľov Kubrice je Max, preto mimo pôvodnej linky 16 bol zabezpečený prestup Pred poľom medzi 1 a 4/11, čo inak ako čiastočným súbehom (spoje niekoľko minút po sebe) bohužiaľ vyriešiť nejde.V prípade osobných vlakov sa to týka jedine spomínaného o 7:53, takéto "kozmetické" úpravy sú práve vecou skúšobnej prevádzky.
Rozložením 1+11 by aj určitá časť Sihote získala viac, taktiež Juh aj sídlisko Dlhé Hony.
Tiež som v starom grafikone nepovažoval za ideálny "studený odchov" vodičov v kubrickej doline ale bolo to kvôli požiadavkám obyvateľov Kubrice a hornej časti Kubrej keď odchod L11 z Kubrice xx:20 znamenal dobrý čas ako dovoz na 6., 7. hodinu, prípadne o 8:20 spoj k omši v Kubrej čo využívalo značné množstvo cestujúcich. Teraz keď je odchod z Kubrice o xx:04 odchod z Juhu pokojne mohol byť xx:26 čo by bolo dobré pre rozloženie z Juhu, na Sihoť a aj "pre vodičov".
Čo mi ešte udrelo do očí že počas voľných dní ranný súbeh 1+11 nepovažujem za dobré riešenie. Už ak by 11 išla súbežne s 3 neboli by si takou konkurenciou.
Ale napr. ak ide niekto k vlakom o 7:23 smer ZA, alebo 7:53 na osobák čo je celkom vhodný čas vyraziť niekam na výlet tak L1 aj 11 príde buď moc skoro alebo neskoro.
Teraz k vlaku 7:23 ide z Juhu L8 o 7:00, k vlaku 7:41 do BA L22 o 7:15 (to je zachované) a k vlaku 7:53 ide L11 o 7:25.
Z celého Juhu nejde nič medzi xx:17 a 47 do mesta (ak berieme Hasičská, stanica, OA najmä kvôli vlakom), starý grafikon bol za to kritizovaný ale nie je to v tomto prípade horšie?!
Pri tých posledných je to zrovna problém pretože v mnohých prípadoch majú prípoje "na dedinách" niekam ďalej po trase (Súča, DCA, Teplice, Motešice, mitická križovatka...) a mnohé zo spojov drží ich odchod pre dodržanie zákonných náležitostí vodiča. Prípadne v tých Motešiciach sú to prípoje na iného dopravcu (vodiči nevedia spolu komunikovať).
Skôr som myslel to o čom sa to hovorilo aby boli lepšie možnosti dodržania prípoja bus+bus v rámci jedného dopravcu prostredníctvom "aktuálneho stavu na mape" ktorý by si vodič vedel zobraziť. Prípadne by videl aj meno vodiča ktorý mu robí prípoj a vedel by mu zavolať (môže tam byť striedač a pod.)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TomoSK