posuny ráno sú logické a správne. Ale čakal som niečo viac, večerné obľúbené spoje z BA akoby pre MHD neboli...hlavne že sa presadia na ZSSK a potom sklame mesto
zmeny ma sklamali...čakal som aspoň:
Na R do BA 3:40 nič celý týždeň
Na nedeľný R o 22:40 do BA nič
Na R 21:37 do BA zo sihote nic
Od R 21:38 z BA na Sihoť prípoj nič, linka 24 odíde 3 min predtým.
Od R 23:30 celotyzdenne a 23:51 (1-5,7) z BA nič...
Ak sa má jednať o toto naše mestečko, tak je úplne jedno o akú asi jeho / autor príspevku nespresnil, či je to lokalita Trenčína, či iného územia / lokalitu sa jedná. Veď prvé odkazy človečenstva voči svojmu druhu jasne hovoria o strašných následkoch použitia jadrových zbraní. Zničená Hirošima mala resp. má plochu takmer 907km2 a Nagasaki takmer 406 km2. Trenčín dnes má 82 km 2.
V spomenutom období /1953 / v Trenčíne už sídlilo 2. Veliteľstvo okruhu. Od roku 1965 vzniklo Veliteľstvo východného vojenského okruhu. odkaz tu https://www.vhu.sk/data/files/374.pdf
No a k účinkom vojenského náloživa iba toľko. Počas výcviku budúcich poddôstojníkov som robil okop pre tank s jeho rozmermi po výbuchu 100 kg šupinkového TNT - tritol - vznikol kráter dxšxhĺbka 10x4x4 m . Takže iba toľko.
Mať minučné sklady v meste - medzi 2 najväčšími sídliskami, sa najmä v kontexte súčasného konfliktu na Ukrajine ukazuje ako značne rizikové. Dané miesta sú jedny z prvých na muške, a ako bolo vidno, vždy sa nájdu nejaké rakety, ktoré sa netrafia. Tu by mala byť snaha mesta dostaať tento sklad z mesta preč, do nejakej bezpečnej lokality ako napr. pri Sklenom pri Handlovej, kde je výrazne menej osídlené územie a v podstate široko-ďakeko nič.
JVO tak skoro stáť nebude. Politické dôvody sú dva.
Prvým je minister obrany Naď, ktorý je príliš tvrdohlavý na to, aby ustúpil z raz vysloveného názoru (t.j. že by sa vzdal skladov v Zábraní). Ten bude vo vláde možno ešte rok a pol.
Druhým je primátor Rybníček, ktorému sa viac pozdáva náhradná prekládka cesty v rámci mesta a pracuje na jej realizácií. Ten bude vo vedení mesta ešte 4 roky.
Geopolitické dôvody sú taktiež dva. Ich časové ohraničenie neviem určiť tak jednoducho, ako zotrvanie Naďa a Rybníčka vo svojich funkciách. Určite však nepôjde o roky, ale skôr o dekády.
Prvým je vojna na Ukrajine a logická neochota armády riešiť investície do skladov niekde inde, keď musia aj zbrojiť a aj chcú materiálne podporovať Ukrajinu.
Druhým je ekologická politika EÚ, teda predražovanie individuálnej automobilovej dopravy a ruka v ruke menej európskych fondov na cestné projekty.
Záver je teda taký, že spájať MHD s JV obchvatom a muničnými skladmi nemá praktický význam. Jeho výstavby sa nedožijeme. Nanajvýš to môže poslúžiť do predvolebných diskusií Mičegu s Rybníčkom v roku 2026, potom v 2030 a v 2034.
PS: vyššie uvedené nie je môj názor, ale extrapoláciou faktov na lokálne problémy. S tou extrapoláciou súhlasiť nemusíte nikto, ale fakty sú také, ako som napísal.
PS2: môj názor: zdražovani sa mi nepáči, ale je nevyhnutné; prekládka v rámci mesta sa mi pozdáva viac ako JVO; ekologický a bez-zápchový rozvoj dopravy v meste nepotrebuje JVO, ale kvalitnejšiu a separovanú MHD; podporujem výstavbu na sídlisku Juh; postačuje mi vybudovanie "evakuačnej" cesty z Juhu do Soblahova; minučáky vnímam pozitívne najmä z ekonomických dôvodov...
Čítaš po sebe? Ani hlavu ani pätu...
Bodaj by bola, čím skôr. Ministerstvo obrany nevie ani ochranné pásmo mať zákonné zriadené, ale to je iná kapitola.
Vždy keď nie sú argumenty prichádza arogancia však? Ale nevadí, vieme o čo ide. Či už s tým tvojim IQ, či bez neho. Cesta cez muničák bude. Už tu nebudem o muničáku a ceste písať, ale všímajte si dianie v tomto malom mestečku.
draxter