Ďakujem za odpoveď. Dom vlastníme, je to dedičstvo po starých rodičoch. Ale ak by sme ten dom mali predať, tak to už rovno zostaneme v okolí BA, tu máme kde bývať a aspoň nebudeme musieť meniť zamestnanie
Zmluva TSK so SAD TN platí do 2023 a nepredpokladám, že by umožňovala nejaké výrazné zmeny, oproti dohodnutému (existujúcemu) objemu výkonov.
Čo bude potom, čiastočne napovedia výsledky volieb do VÚC, ktoré budú tento rok na jeseň. Jediné čo som zachytil niekedy pred vianocami v zákrute na Slovenskom rozhlase niečo o tom, že v TSK sa uvažuje o spoločnom podniku so SAD.
Ale ak aj niekto má kuloárne informácie, bude to varenie z vody:
- rastie dopyt po individuálnej automobilovej doprave
- rastú tlaky proti individuálnej automobilovej doprave
- autá zdražujú
- mzdy rastú
Viem, že takú radu asi nechceš počuť, ale pokiaľ v tej obci už vlastníte dom, tak ho predajte a kúpte byt priamo v PB alebo dom v obci alebo blízkom meste s dostupnou vlakovou zastávkou.
Nedávno som si študoval plán dopravnej obsluhy TSK a bol som negatívne prekvapený. V Pláne sa uvažuje s výraznou redukciou výkonov v prímestskej doprave (v minimalistickom variante snáď až o 50% oproti dnešku). Rozsah premávky PAD je tam navrhovaný len do 19:00, navrhované intervaly mimo špičiek sú pri väčšine liniek 90 - 120 minút v závislosti od variantu a cez víkendy dokonca 180 - 240 minút v závislosti od variantu. Toto rozhodne nie je použiteľná doprava, to už potom nemusí okrem školských spojov jazdiť nič.
Preto sa pýtam, či tu náhodou nie je niekto, kto do toho trošku aj zákulisne vidí. Či sa naozaj plánuje zredukovať objednávka PAD na úroveň, akú navrhuje PDO, alebo je ten PDO vyhotovený "len aby bol" a prípadne sa neskôr vypracuje nový? Veď tie intervaly mi prídu ako keby vycucané z prsta.
S manželkou totiž zvažujeme presťahovanie sa z okolia Bratislavy do okresu PB. Do obce, kde dnes funguje PAD veľmi dobre (síce je v tých CP klasický SADistický bordel, ale jazdí to často, aj cez víkendy prakticky do hodiny vždy niečo ide, posledné spoje idú neskoro večer). Ak by ale v dohľadnej dobe mala PAD výrazne zredukovať, tak budeme zvažovať, či do toho ísť. Auto síce máme, ale aj dnes často využívame VHD a život v dedine s nefunkčnou VHD si pravdupovediac ani nevieme predstaviť.
Ospravedlňujem sa za OT. Moja otázka sa týka všeobecne celého kraja a snáď by tu na fóre mohol byť niekto, kto do toho trošku vidí. Za odpovede vopred ďakujem.
Je čas aj na zmeny:
- z linky 6 vyčleniť pod linku 16 spoje AS-Priemyselný park
- obratisko z Zlatovciach/Istebníku
- zrušiť linku 23 a jej spoje dať pod 28/22
- linky 3, 13, 27, 31 spojiť do jednej rozumnej
- posilniť obsluhu Juhu I cez víkend a Juhu III večer
Ja by som navrhol napríklad ako si povedal Zlatovská,zdrav.str. alebo iba Zlatovská a tú zlatovskú dať pri úspech a názov ako v opačnom smere. A ešte jedna je komerčná a to je Kubranská,BILLA
V prvom rade MHD už dávno mala stáť pri Úspechu aj v smere do mesta. Potom sa mala zrušiť zastávka Zlatovská (pri bývalom kúpalisku) a terajšia SAD premenovať na Zlatovská. A bol by pokoj.
O tomto sme okrajovo viedli debatu pri rokovaní, či použiť slovo vozovňa, alebo depo. Ja som skôr zastánca názvu Depo Zlatovská, pretože:
- ide o medzinárodne platné slovo, ktoré každému jasne naznačí, že spoj, ktorý tu končí, smeruje do vozovne,
- ide o krátke slovo (názov zastávky Vozovňa Zlatovská je pomerne nepraktický do informačných systémov, kde je obmedzený počet znakov),
- slovo depo začala minulý rok na označenie zastávok pri vozovniach plošne používať aj Bratislava.
Minimálne tam ostane SADka s PAL vozmi. Predpokladám však, že ten vlasatý Žilinčan si nebude chcieť nechať újsť príležitosť niečo vydojiť na nájomnom ak už tam má ten pozemok. Záleží samozrejme čo za to bude pýtať. Naviac je tam aj výhoda prístupu k čerpačke PHL, potom jedine že by hľadali nejakú kamiónovú spoločnosť s technickým zázemím a dostatočnou odstavnou plochou. Ale s ohľadom na to, že boli schopní sa dohodnúť v Nitre s Arrivou tak predpokladám že aj tu to skúsia so SADkou. Mimochodom to depo mi príde také nie úplne vhodné. Vozovňa je dlhodobo zaužívaná a má väčší význam ako depo. Ja mám depo zafixované ako depo pre vlaky a nie pre vozy MHD.
FiF8