A to je akože postačujúce? V TN bola až do 1994 tiež celodenná, lenže potom to prišlo: rušenie, zmena financovania, a linka 50 už sa do podoby X už žiaľ nedostala. Ale vezmi si BB, kde ešte aj kĺbový voz jazdil nocak v piatky, a tuším i stredy a soboty. A jazdil za cenu rovnakú ako cez den. Aj v SN bol nočák, v MT, i ZV mal také spoje. Pozri na Karlovy Vary či Jihlava (menšie než TN, alebo Chomutov.
Aký význam má "znamienko" ktoré nie je záväzné? Veď to je potom pre cestujúceho úplne nepoužiteľné. Celou podstatou vyznačovania nízkopodlažných spojov, je umožniť využitie verejnej dopravy ľuďom, ktorí nemôžu cestovať vysokopodlažnými vozidlami. Ak má byť označenie len "informatívne", tak sa tento cieľ nemôže napĺňať.
Inak k tomu Slovak Lines čo cituješ, tam si z toho robia úplný trhací kalendár. "Nevyhnutné" použitie iného vozidla tam niekedy trvá aj vyše týždňa.
Väčšina liniek je nerentabilná. Ide o zabezpečenie dopravnej obslužnosti. Ak by sme sa riadili čisto ekonomicky, môžeme zrušiť celú MHD, resp. ju obmedziť na 4 hodiny denne.
Je to samozrejme vecou priorít mesta. Ak vnímame MHD ako socku, tak samozrejme sa dá chápať prečo sa do toho nikto nehrnie.
Iste, minimálne treba vedieť, kde tie vozy jazdia. Na druhú stranu, SADBB mala vždy na zálohe najnovšie vozy a po dodaní ďalších ich posunula. Toto sa musí diať ale ruka v ruke s obnovou voz.patku už len NP vozidlami. Inak je to ozaj plytvanie.
A treba povedať, že vďaka našim nadšencom a ich CP z leta 2016 je prepad cestujúcich v MHD zastavený a dokonca počet narastá. Ak toto pre mesto nie dosť, tak neviem.
Presne tak, toto je veľmi dobrý návrh. V tom duchu som aj písal predchádzajúce príspevky. Netreba hľadať dôvody prečo sa to nedá, ale skôr nejaké riešenie, ktoré by aspoň v obmedzenej podobe prinieslo citeľné zlepšenie pre cestujúcich.
Mať vozidlá ktoré majú vek 2 mesiace až 2 roky v zálohe je luxus, ktorý nemajú snáď ani niekde na ďalekom "západe" Na MHD to môže fungovať napríklad aj preto, že sú dve stanovištia kde vozy parkujú, pričom na PAL je tých stanovíšť na jednej prevádzke snáď 30, služby vodičov sú dlhšie. Z toho vyplýva že nedá sa spraviť to, že ráno začne jedným turnusom a poobede iným skončí, pretože už by mu nemusela vyjsť maximálna možná doba v práci. Z môjho pohľadu by bolo dobré použiť znamienko, ktoré by malo charakter informatívny a nie záväzný. Tak ako je to v BA alebo ZV/BB:
"Vozidlo s bezbariérovým prístupom je zaradené na spoje označené príslušným piktogramom, pokiaľ nie je z prevádzkových dôvodov nevyhnutné použiť iné vozidlo."
Nechcem spamovať iMHD vecami z PAL, takže v skratke. Možno mám skreslený pohľad, nie som odborník, ale som občan TSK a zákazník dopravcu. TSK mi poskytuje prímestskú dopravu s nepravidelnými intervalmi, bez prekladu so železničnou dopravou a bez prípojov. Dopravca mi poskytuje služby, ku ktorým keď si dovolím napísať pripomienku rsp. návrh na vylepšenie, až na jednu výnimku so mnou nekomunikuje (na druhú stranu, chcem verejne dopravcu vyzdvihnúť sa dobrý stav a čistotu vozidiel). To, že dopravca a TSK asi robia niečo nie úplne ideálne, dokazuje nárast počtu áut a najmä pokles počtu cestujúcich v minulých desaťročiach.
PS: ako je možné, že ani v MHD TN nie sú všetky vozidlá nízkopodlažné a napriek tomu tu NP spoje máme? Opäť je to iba o hľadaní dôvodov a nie spôsobov. Verím, že dopravca by pri troche snahy dokázal aspoň v prevádzke Trenčín presunúť dva low-entry Crosswaye na zálohu (výmenou za dva terajšie klasické záložáky) a garantovať nasadanie aspoň vybraných ostatných vozidiel v CP. Takýmto spôsobom by sa mohli garantovať spoje na najfrekventovanejších linkách (napr. TN-Horné Srnie, TN-PB).
Áno, samozrejme, že MHD je finančne náročná služba a peniaze daňových poplatníkov musia byť využité efektívne. Preto ani nenavrhujem veci typu "5 minútový interval do Záblatia." Na druhú stranu, MHD je verejná služba a bolo by naivné očakávať, že bude v zisku. Kvalitný interval spojov na hlavných prepravných prúdoch, primeraná nočná doprava (hoci samozrejme bude v strate), v kombinácií s dobre cieleným marketingom môžu dlhodobo viesť k vyššiemu využitiu MHD, teda k vyšším tržbám z cestovného a teda ku zníženiu straty. Rovnako netreba zabúdať, že zvýšenie počtu cestujúcich v MHD bude znamenať nižšiu ekologickú záťaž pre mesto, menšie kolóny a v neposlednom rade sa pribrzdí neudržateľný trend nárastu automobilov a následného nedostatku parkovísk. Preto prosím, skúsme hľadať spôsoby a nie dôvody, ako sa niečo nedá.
Tie dve veci prosím súvisia ako? Mimochodom, bratislavská MHD stojí mesto 75 miliónov a napriek tomu tam denno-denne vypravujú vyše 20 nočných služieb.
Čo sa týka nezapracovania garantovaných NP spojov v PAL do vývesiek... ako môže toto dopravca garantovať na daných linkách keď ich nie je dostatočné množstvo? V prípade mimoriadnych udalostí v doprave či iných náhodných udalostí, musí zabezpečiť náhradnú prepravu. Keď sa takéto niečo stane na linke kde je garantované low- entry vozidlo, ako to má zabezpečiť, keď medzi záložnými vozidlami tieto NP zatiaľ nie sú??? Pokiaľ dopravca zabezpečí prepravu cestujúcich na danej linke iným typom vozidla ako je garantovaný NP, bude za to platiť sankcie? Áno každý rok, sa obnovuje vozový park ale bohužiaľ zatiaľ nie je dostatok low- entry vozidiel aby mohli byť garantované na linkách. Vy vidíte len špičku ľadovca, ale nič naokolo. Takže to, že Vy pokladáte prímestskú dopravu za jeden bordel ja vidím ako Váš skreslený pohľad na veci o ktorých fungovaní máte minimálnu predstavu. PAL sú podľa mňa zabezpečované v primeranom rozsahu s plynulou a pravidelnou realizáciou spojov, s prihliadnutím hlavne na aktuálne technické možnosti dopravcu.
Máte z veľkej časti pravdu, MHD v Zámostí potrebuje reorganizáciu. Ale je dôležité povedať, že iMHD nie je portál dopravcu ani mesta. Pripomienky je najlepšie smerovať na Útvar mobility MsÚ. Za seba môžem povedať, že linku 5 beriem iba ako doplnkovú a preto je logické, že nejazdí vždy celú trasu. Ale pokiaľ viem, tak minimálne linka 6 má cez pracovné dni slušný interval a netreba zabúdať ani na linky 3, 13 a 27, aj keď jazdia pomenej...
Súhlas, pekne napísané. Určite sú prevádzky MHD, kde nočná doprava zmysel nemá, ale v ôsmom najväčšom meste SR by mala byť samozrejmosť, že základná dopravná obsluha bude 24/7. Ako písal draxter, chcelo by to minimálne akceptáciu PCL a spoje na nočné R celotýždenne. Trocha marketingu (by verejnej doprave všeobecne) tiež neuškodila...
Celkom nechápem linky (5), ktoré v niektorých časoch prejdú len časť svojej trasy (inak si má človek asi zavolať taxi) Spoje do Zlatoviec, Záblatia sú stále veľká bieda. Neviem, tam žijú ľudia, ktorí neplatia dane? Akým spôsobom chcete prispieť k zníženiu počtu áut na cestách, ak nie tak, že človek sa v BEŽNÝCH denných hodinách dostane busom kdekoľvek v meste a nemusí 5x prestupovať a stráviť pri tom mladosť? Dožijeme sa toho niekedy? Fakt by som sa radšej v pohode zviezla busom, ako stresovala za volantom... ale takto
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka