Máš pravdu, večer som ešte niečo ponachádzal, dokonca čo som našiel okrem tej Nitry tak boli aj v Trnave, Žiline, Martine, ďalej som už nenašiel.
Vozidlá boli predané v roku 1989 a vyraďované boli v rokoch 1991-92, vo väčšine zdrojov sa píše že z dôvodu staroby.
V tej dobe sa fungovalo ešte na princípe rýchlej obmeny vozových parkov, kedy sa vyraďovali aj 6 ročné Ikarusy a miesto nich sa vozili nové(napríklad DPB alebo DPMK) Následne so zmenou či už režimu alebo rozdelenia Československa sa verejná doprava dostala do podvýživy a tak sa spomalil respektíve zastavil nákup nových vozidiel a vozy presluhovali, respektíve sa pristúpilo ku generálkam. Plánovaná životnosť Ikarusov bola pravdepodobne tých 6 rokov ale vydržali teda oveľa viac. Boli to riadne stroje.
Zaujímavé ale je to, že ani na jednej sekcii tu na iMHD alebo niekde inde tie Ikarusy nie sú ani v prehľadoch vozidiel, všade sa začína od série 280.08 ktorá bola určená pre Československo a nikde ani nie je zmienka o ich presných evidenčných číslach. Ostatné sú zdokumentované pomerne presne ale séria 280.00 ex BKV vôbec. Zabralo mi to asi 3 hodiny pátrania ale k ničomu konkrétnemu som sa nedopracoval.
Ona nebola cielene stiahnutá, vozidlá len rýchlo dožili (vzhľadom na r. v. 1979-81) - a práve preto sa o nich dá v štandardných zdrojoch len veľmi málo nájsť. Z maďarskej strany sa síce vie, ktoré vozy sa predali, ale čo z toho, keď u nás je známy len počet kusov 22 pre Zsl. kraj a 18 pre Ssl. kraj... V každom prípade vďaka za snahu a teší ma, že si ho draxter aj naživo pamätá vyzerá, že nakoniec požil dlhšie, než som si myslel.
Ešte sa opýtam, dve 280.87 začali jazdiť v tom r. 1995 miesto čoho prosím?
Čo som tak pozrel na internete, tak tieto 280.00 boli Ikarusy série špeciálne určenej pre BKV Budapešť a 4 z nich jazdili aj v Nitre. Nikde však o nich nie sú žiadne záznamy, len to, že zaradené boli v 1989 a vyradené 1991/92. To znamená, že celá tá séria, ktorá sa sem odpredala sa asi stiahla späť.
Hľadal som asi hodinu krížom krážom po internete ale nikde sa o tom nič poriadne nepíše.
Nie nie, myslím školský spoj ktorý jazdieval do školy Terezie Vansovej niekde do oblasti Pod Sokolice, mám pocit že to bolo v budove SOŠ Pod Sokolicami. Pravidelne som ju videl na Soblahovskej smerom z Juhu do mesta a jazdila tam bez zastavenia. Tá škola už neexistuje. Mám za to, že to bola súkromná základná škola.
Zájdem o niečo hlbšie do histórie... štyri mestské Ikarusy 280 ex Budapešť (v tmavomodrej farbe), sprevádzkované v priebehu leta-jesene 1989, si niekto prosím nepamätáte? Viem k nim len toľko, že pre ich zlý stav veľa nenajazdili, ale ŠPZky, nasadenie ani čas vyradenia sa mi nepodarilo zistiť
No,podla aj starsich kolegov co si pamatame ma PALka prvu vodicku az teraz! Ten dvojdverak myslis ale deti zo Zamaroviec na Velkomoravsku?! Tam to sedi.
Pani Magda mala 4 a aj tie 14ky,po odcleneni obce Zamarovce od Trencina a zruseni MHD ku nim boli linky zrusene a ju aj s jedinou Karosou s automatickou prevodovkou vtedy premiestnili na 2ku ktora vtedy aj 12ku samozrejme do garaze robila. Nezabudnutelnym zazitkom bolo ked uz sa zaviedlo nastupovanie iba prednymi dvermi a legendarny Rudko Mahrik nastupil stredom,pani Magda zacala zvonit a nie a nie to tlacitko pustit a on zakrical: To som ja pani vodicka,to som ja -Rudko ,co ma nepoznate a vy pi.e stare co chodite do kostola ked idu ludia do prace a decka do skoly.... Ten vedel prehovorit do srdca cestujucej verejnosti
Magdu si pamätám, ale nedám ruku do ohňa za to, že to bola ona. Ja si ju pamätám podľa tváre matne z obdobia, kedy som chodil na základku prvé 4 ročníky a sem tam som chodil 12tkou na noviny od Perly, ale či to bola ona potom prevelená na medzimesto to už neviem. Je to dosť možné. Je pravda, že neskôr som ju už na MHD neregistroval, ale to mohlo byť tým že som začal chodiť na základku na Sihoť a tam ona nejazdievala.
A ešte dve poznámky k vývoju liniek:
- linka 31 vznikla 1.4.2017, nie 1.11.2017
- na konci textu je omylom uvedená informácia o linke 28 (pod hokejovými posilami)
To je voz Dolna Suca - Trencin,nevidel som nikdy 121(i ked tabulu mam doma) ako linku lebo som bol v praci,ale zeby ju robil dvojdverak to som ani len nepocul...
Ešte by som si rád doplnil jedno info, Draxter to možno ty budeš vedieť presne, prípadne aj Milan.
Spomínate si na špeciálny školský spoj do školy Terézie Vansovej vykonávaný takou červenou medzimestskou Karosou C734 na ktorej jazdila vodička? Neviem si spomenúť, ktorú PAL linku s tým už presne jazdila.
Podstata otázky je, viete niekto trasu tohoto ranného spoja? Viem že chodila cez Soblahovskú bez zastavenia ale netuším odkiaľ a po akej trase jazdievala.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mathre
Vozidlá boli predané v roku 1989 a vyraďované boli v rokoch 1991-92, vo väčšine zdrojov sa píše že z dôvodu staroby.
V tej dobe sa fungovalo ešte na princípe rýchlej obmeny vozových parkov, kedy sa vyraďovali aj 6 ročné Ikarusy a miesto nich sa vozili nové(napríklad DPB alebo DPMK) Následne so zmenou či už režimu alebo rozdelenia Československa sa verejná doprava dostala do podvýživy a tak sa spomalil respektíve zastavil nákup nových vozidiel a vozy presluhovali, respektíve sa pristúpilo ku generálkam. Plánovaná životnosť Ikarusov bola pravdepodobne tých 6 rokov ale vydržali teda oveľa viac. Boli to riadne stroje.
Zaujímavé ale je to, že ani na jednej sekcii tu na iMHD alebo niekde inde tie Ikarusy nie sú ani v prehľadoch vozidiel, všade sa začína od série 280.08 ktorá bola určená pre Československo a nikde ani nie je zmienka o ich presných evidenčných číslach. Ostatné sú zdokumentované pomerne presne ale séria 280.00 ex BKV vôbec. Zabralo mi to asi 3 hodiny pátrania ale k ničomu konkrétnemu som sa nedopracoval.