Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: linka10 #11824:
toto by mal dopravca urobiť okamžite! Jediné racionálne riešenie, inak je to porušovanie CP.
Reply on: kvorka #11813:
Mne sa to tiež zdá ako nesystémové riešenie veď na tú #22 sa mohli hodiť spoje linky č. 1 o 12:45/13:17/13:45/14:17 a opačne tomu čo robí linku č. 1 dať spoje na linke č. 4 a bolo by po probléme. Alebo zrušiť tú Potočnú úplne ako hovoríš, ale toto...Kocúrkovo
Reply on: MA MHD #11822:
To ako to má Žilina riešené je pekné, tak by to mohli aj u nás, prípadne ako som navrhol tak ako majú v BA nálepky dať, že otváranie dverí.

To ak má vodič ako teraz robí otvárať všetky dvere kupovať ten autobus s dopytovými tlačítkami nemalo zmysel, inak ono ak by sa to spojazdnilo na Citelisoch (presnejšie len štyroch tuším #01 dopytové tlačítka ako jediný Citelis nemá) dopytové tlačítka tak by bolo aspoň viac autobusov kde by si ľudia na to časom zvykli lebo ono je to dobrá vec, zároveň v budúcnosti ak budú nové autobusy tak to hádam dajú už do každého.
Reply on: Richard Ščepko #11818:
Určite by bolo fajn to sprevádzkovať aj na Citelisoch a následne spraviť nejakú menšiu informačnú kampaň pre cestujúcich, prípadne to hlásenie, ako sme sa v sobotu bavili. Takto to má spravené DP Žilina: http://www.dpmz.sk/dokumenty/1544623607_1.pdf

Dnes na rozdiel od soboty už vodič cestujúcich o dopyte neinformoval, otváral všetky dvere...
Reply on: kvorka #11813:
Podjazdy stavané v rámci modernizácie železnice sú o niečo vyššie. Konkrétne cez Vlársku chodia aj prímestské Crossy s klimatizáciou, tak tam by nemal byť problém. Len do Opatovej sa nevojde...
Reply on: LUK #11819:
Asi ani nemám slov...
Reply on: Richard Ščepko #11814:
Výška: 3140 mm
Výška s klimatizáciou: 3230 mm

Značka v podjazde hovorí o výške 3,15 m...
Reply on: Jacob #11816:
To je pravda. V tomto prípade by to bolo možno najlepšie riešenie. Dám to ako oficiálnu požiadavku.

@TeBeCe: Ak sa nemýlim, tak nie. Aj keď nainštalované sú.
Reply on: TeBeCe #11815:
Bohužiaľ nie, nefungujú ako by mali, po stlačení fungujú rovnako ako tlačítko STOP, možno keby nám Juraj povedal dôvod prečo nefungujú tak by sme boli viac v obraze.
Reply on: Richard Ščepko #11814:
Ja si myslím, že by pomohlo riešenie ako je napríklad v BA:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/127714/Interier-autobusu-Iveco-Urbanway-12M?ref=ba%2Fpopis-typu-vozidla%2F790%2FIveco-Urbanway-12M
na obrázku je trochu vidieť, na skle nalepená taká nálepka ako šípka a je na nej napísané "Otváranie dverí" keby sa takáto šípka nalepila na tyč nad tlačítko tak by to trochu možno pomohlo.
Alebo nejaký oznam na dvere.
Reply on: Richard Ščepko #11814:
A na Citelisoch sa dopyt nepouziva?
Nezisťoval som, či ponúka Iveco BUS dvere s integrovaným dopytovým tlačítkom, ale napr. SOR to má z môjho pohľadu (ako cestujúceho) vhodnejšie a logickejšie riešené

https://imhd.sk/ba/media/gn/00172950/Pohlad-do-interieru-SOR-NBG-12-City.jpg?1548687139

Ale možno je to len sila zvyku.

@LUK: Ani tomu veriť nechcem...
Reply on: MA MHD #11812:
veď preto to chce systematické riešenie:
a) zachádzky sa zrušia celkovob
b) #22 nebude jazdiť linku 4 (mimo skrátených spojov po Sihoť)

PS: napadá ma potom, či podjazd pri Old Herolde nebude robiť problémy s nasadením na linky 3, 13, 27 a 31
Reply on: kvorka #11811:
Mne tá zachádzka na Potočnú príde celkovo zbytočná. Minútu odtiaľ je to k majáku, dve minúty na námestie. Zrušením by sa zjednodušilo trasovanie, skrátila jazdná doba a zároveň odpadol problém s neprejazdnosťou podjazdu pre #22.
Vďaka úzkej ceste a otoči je tá zachádzka problematická aj pre ostatné vozidlá.
Reply on: LUK #11809:
tak tak, o pár sekúnd si ma predbehol ako vidím. No to je raz zase super... a koho je toto vina? Mesto bude tvrdiť, že bus vybral dopravca. Dopravca povie, že mesto vedelo čo sa ide kúpiť. Sliepka/vajce.

Admin: nebolo by zlé spraviť oznam, že nový voz sa nezmestí v Opatovej a preto nebude obsluhovať Potočnú.
Reply on: Richard Ščepko #11808:
áno, je to tak, vozidlá s klímou neprejdú popod cestu I.tried. Tak riešenie je jednoduché: zmeniť obehy vozidiel!!! Či ako to mieni dopravca s obejdnávateľom vyriešiť? Nebodaj do CP dajú zmenu trasy na jednom či dvoch spojoch 🤑
Reply on: Richard Ščepko #11808:
Oznam hovorí úplne jasne - dopravca kúpil jedno vozidlo, ktoré nemá prejazdnosť do 100% siete MHD... Ďakujem pekne...
Reply on: kvorka #11807:
Tak potom nerozumiem tomu oznamu. Lebo na L4 chodí okolo obeda. A nebola žiadna zmena trasy? Lebo vozidlo je pravdepodobne vďaka klimatizačnej jednotke vyššie, čo by mohlo teoreticky robiť problém pri podjazde.
Reply on: Richard Ščepko #11806:
akože neprejazdná Potočná? Veď som tadiaľ včera išiel štvorkou!
Včera a dnes som mal možnosť ísť novým Crosswayom. Hlavne včerajšia jazda bola fajn, ale na zadok z toho vozidla nepadnem 🙂
Včera vodič upozorňoval cestujúcich na dopytové tlačítka v interiéri. V exteriéri si chvíľku postáli a nakoniec im vodič otvoril. Jednoducho na to v Trenčíne cestujúci nie sú zvyknutí a ani sa im nečudujem. Spomenul som si pred rokmi na cestovanie v Brne, kde postupne hlásili vo vozidlách MHD všetko podstatné. Od nových prestupných uzlov, cez zmenenú tarifu či nové "šalinkarty". Možno by stačilo kultivovane upozorniť cestujúcich, že na vystupovanie/nastupovanie slúžia nazeleno podsvietené tlačítka. Ale to je to najmenej. Zatiaľ v ňom nehlásia ani zastávky.
Dnes v úseku Pod Juhom - Dolný Šianec vodič na dvoch zastávkach otváral 2x, resp. 5x stredné dvere. Bez toho, aby niekto nastúpil/vystúpil. Mal som dojem, akoby mu signalizovalo nezatvorené stredné dvere. Snáď to nebude nič hodné odstavenia vozidla. Zaujal ma však oznam o neprejazdnosti Potočnej ulice. Ako inak, !!!!!!!. V duchu, "čím viac pásikov, tým viac Adidas". Výkričníky jednoducho musia byť. A tak som si opäť spomenul na Brno, resp. DPMB vs. SAD TN 🙂 Tam podobné zmeny trasy priebežne upozorňoval akustický systém typu "Prosím pozor, vuz jede přes/ulicí...".
Každopádne klimatizácia bude určite fajn, interiérové osvetlenie tiež zlepšuje dojem pri cestovaní, LCD panel v prednej časti je ťažšie čitateľný, ak sedíte vzadu (čo sa o obrazovkách vo vozidlách DPB alebo v DPMB nedá napísať). Trochu ma prekvapila otvorená kabína pre vodiča. Neviem ako samotní vodiči, ale myslel som, že kontakt s cestujúcim bude viac oddelený. Možno je to len vecou výbavy, netuším. Verím, že bude čo najviac vyťažený a slúžiť tak cestujúcim v meste.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.