Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jacob #11757:
Ani ja by som nevedel kde na stanici čakať bus smer DH/SAD preto ak sa ma aj niekto pýta, každému odporúčam prestupovať na Hasičskej.
Ale kde ten bus z Horňan má zastaviť? Ak aj je písaný na nástupišti č. 6 ale z toho sa nemá vychádzať na Železničnú ul. smer centrum?! Je to dlhoročný a bolestivý problém...
Takže buď pre tieto spoje vytvoriť polohu na nástupišti č. 5 alebo zriadiť zastávku na hlavnej ceste kde sa často neoficiálne stáva (len vôbec neviem či je také niečo možné).
Reply on: Jacob #11757:
to je úmyselná sabotáž vodičov, aby nemuseli nikoho po meste voziť... veď oni sú prímesto, na vozenie po meste je predsa mestská 🤑 🤑
Reply on: milan005 #11755:
Celkovo je to zo zastavovaním z Tr. Teplíc smer mesto, tak nikdy osobne neviem kam ísť čakať na autobus, lebo čo mám skúsenosť čo chodí autobus s Horňany námestie o 18:40 ak sa nemýlim, chodí na Dlhé Hony a vždy zastaví úplne mimo zastávky, zvyčajne pred železničnou stanicou ale tam kde stávajú taxíky, čiže na hlavnej ceste, nikdy sa mi nestalo, že by zašiel k nejakému nástupištu, a toto mi príde, že by sa robiť nemalo, takto naozaj keby som chcel ísť dajme tomu niekedy z Autobusovej stanice takýmto autobusom čo ide na Dlhé Hony tak fakt neviem kde ísť lebo autobus vlastne stojí niekde kde nie je zastávka.
Reply on: kvorka #11754:
Wow, to som tiež nevedel, že v Rimavskej Sobote tiež majú takú peknú stanicu, ale to je asi hlavne preto, lebo to patrí pod Lučenec ak typujem správne, keďže som tú stanicu našiel jej fotky na stránke ČSAD Lučenec. A budova v RS mi prišla dosť podobná tej v LC.

No hej v BB je jedine nanič to, že ak prestupuješ na vlak potrebuješ viac času, keďže je to pomerne ďaleko. A ten názov ako to pomenovali 😃 to sa dosť rozoberalo, že aký debil dal taký názov 😃

Inak akože fakt si myslím, že minimálne by sme mohli mať také niečo ako v LC či RV, len ono asi možno by len tie nástupištia boli reálne, budovu by nemali asi kde zmestiť, ale celkovo neviem či sa mi to zdá, alebo je to pravda, ale v TN máme bohužiaľ celkovo malý priestor autobusovej stanice 😞

Zaujímavé ale najviac bude, teda aspoň pre mňa, ako to dopadne s novou autobusovou stanicou v Bratislave, dostavanie je tuším 2021 ale teraz nie som si istý, zároveň stále tomu nedokážem uveriť, a nejako vidím to, že to bude trvať dlhšie alebo možno sa to zasekne niekde a naozaj ostane náhradná autobusová stanica 😃 Ale ak sa to dokončí tak to fakt ak bude tak ako to prezentujú na obrázku tak to bude naozaj top stanica na celkom Slovensku.
Ešte by to, ale chcelo urobiť nanovo aj železničnú stanicu, lebo to je hanba, hlavné mesto a taká stanica, ktorá je odpad, normálne keď som prvýkrát videl stanicu v Prahe som odpadol, som si myslel, že sú na tom zle ako my, ale prd, oni vidieť, že sa snažia a ten vstup do hlavného mesta danej republiky nejako vyzerá, nie ako u nás na SK, smiešne, že tie lepšie stanice sú v iných mestách, ale v tom hlavnom nie, a zároveň nehovorím o Žiline čo je prestupné miesto do Českej republiky to je tiež na hanbu tá stanica 😞 (to už som trochu odbočil od témy, ale je to smutné ako to naozaj je)
Reply on: Marek6283 #11752:
Týmto smerom vidím ako jediné rozumné riešenie a to aby prímestské linky prichádzajúce od Tr. Teplej idúce smer Dlhé Hony, Laugaricio, SAD alebo VOP zastavovali na nepoužívanom nástupišti č. 5 (blízko zastávky MHD smer Juh, Biskupice).
Pretože pokiaľ by zachádzali na nástupištia PAL č. 6 až 11 najmä v špičke by vznikol problém že tam pristavia niekedy aj 2-3 busy odchádzajúce na dedinu, ktoré nakladajú cestujúcich a za nich ak sa postaví bus napr. smerom na Dlhé Hony zablokuje sa tam aj na 5 minút.
Z toho by cestujúci určite neboli nadšení.
Ďalším problémom sú spoje z Tr. Teplíc smerom "do mesta", ktoré sú písané na nástupišti č. 6 z ktorého je ale možný výjazd len smerom na Železničnú ulicu k Bille (preto sa kedysi aj menili polohy jednotlivých smerov na nástupištiach).
Takže je to celé dosť zapeklitá situácia, ktorú ale súhlasím že by bolo dobré riešiť.
Reply on: Jacob #11753:
LC je top stanica na Slovensku (žiaľ). Pekná je aj v RS. Obrovská je v RV,kde by to chcelo zmodernizovať a áno teraz sa na to v TN nehrabeme. BB je pozlátko,ver mi,bol som, cestoval som s kuframi kade tade má nútilo túlať,prestup na vlak je šprint pomedzi nakupujúcich popri parkovisku, o suchej nohe si nechaj zdať...
Reply on: Marek6283 #11752:
Tam by trebalo úplne označníky prerobiť, a keď to má byť na čísla tak ich zvýrazniť nie ako teraz na mini štítku.
Ale k autobusovej stanici sa vyjadrovať nedá, potrebuje rekonštrukciu to je jasné, a aj tak keď si to vezmeme autobusová stanica je menej významná v TN ako v iných mestách, v iných mestách to je ako vstup do toho mesta, ale u nás skôr je využívaná viacej Hasičská si myslím, lebo tam pekne si rovno v centre.
Alebo by to chcelo aspoň riešenie, že veľká tabuľa s odchodmi a na nej bude napísané s ktorého nástupišťa odchádza autobus, lebo takto naozaj ten kto nevie z ktorého nástupišťa na aký smer ide autobus, tak musí chodiť ako debilko ku každému označníku, teda v prípade ak sa nepozrie cez cp.sk kde je napísané číslo nástupišťa.
Stále ale mám v pamäti akú majú dobrú tú novú aut. stanicu v BB, pekne to vymysleli, nehovorím, že mali by sme mať v TN takú, reálne nikdy asi ani nebudeme mať, ale v TN by úplne stačilo keby sme mali ako v iných mestách lepšie vyznačenie nástupíšť a tú tabulu kde nájdem ten svoj autobus, a zároveň hlavne keby boli v celej šírke nástupišťia pod prístreškom, a viac miesta na sedenie, lebo naozaj teraz ak prší tak nemáš sa kde poriadne skryť pred dažďom.
Ako to myslím je príklad čo prikladám obrázok je autobusová stanica v Lúčenci, už dávnejšie mi tu niekto písal, že aj tam majú peknú.
Reply on: kvorka #11751:
...a na aut.stanici zriadit oznacnik od kial by PAL autobusy dojazdili do svojej konecnej zastavky v Trencine,lebo ked tam cestujuci caka-vlastne zo stanice sa ani nedostane do ciela ,lebo nevie kde ma cakat....kazdy vodic si stoji inde,medzi stanicami,na dialkovej stanici,na mestskej a malokedy zajdu na svoju "novu" primestsku stanicu ku niektoremu z oznacnikov... toto je problem ktory sa nejak roky rokuce neriesi,za mosty ide MHDcka napr raz za hodiu,v spicke kazdu polhodku,cez vikend raz za 120minut,PAL busy idu castejsie ale kde cakat? To iste pre ine smery... myslim busy ktore prichadzaju do Trencina,nie tie ktore maju stanicu ako vychodziu zastavku!
Reply on: Richard Ščepko #11750:
určite súhlas. Naša MHD spravila progres, už to že narastá počet cestujúcich je okrem NR asi jediné mesto v republike. Lenže to je nielen výsledok nástupu všetkými dverami, wifi, PCL a pod., ale aj výsledkom nového grafikonu a linkového vedenia. Tu keby mesto chcelo, dalo by sa urobiť ešte viac (ja osobne mám pocit, že od 2016 zmeny idú len k horšiemu) a to najmä:
- zabezpečiť obnovu vozového parku (je mi fuk či to bude SAD alebo dakto iný, koncept musí byť rovnaký)
- stanoviť štandardy nových vozidiel
- rekonštruovať zastávky
- na spoločných úsekoch MHD a PAL integráciu podporiť aj tak, že by na tabuliach PAL svietilo okrem cieľa aj konečné trojčíslo, čo by značilo, že na území mesta je MHD (súčasný stav je len také polovičaté riešenie, určite by si mesto a TSK mali tieto veci odkonzultovať, veď ide o verejné financie) - napr. linka Zamarovce by mala 401, linka Hrabovka 404, linka Soblahov 413 atď.

Moje osobné postrehy čisto v prospech MHD:
- dobudovať komunikáciu medzi OC Laugaricio na 4 pruhy a spojovaciu cestu k sídlisku Juh, aj keď toto je vecou TSK keďže ide o cestu II.triedy, ale mesto musí tlačiť (a potom linky 13 a 27 zlúčiť do jednej) - znížia sa meškania 24 a 25
- navýšiť obsluhu Juhu I v "a" na 20 min interval medzi 05:00 a 20:00 (či už spojmi linky 11, možno len po stanicu, alebo linky 4 po Sihoť)
- zabezpečiť obsluhu Juhu III v "x" až do 21:30
- linku 23 predĺžiť k TMM a zlepšiť obsluhu Pod Sokolice (linka 23 by mohla premávať polokružne tak, že zo ŽST by šla okolo Meriny k výstavisku TMM a zastavovala by na 2 zastávkach v danej lokalite (do budúcna jej predĺženie v zmysle ÚPN s ohľadom na plánovanú výstavbu ku Kubrej)

Z Juhu II chodia linky pravidelne každých 15 min aj v "a" (1,8,22,17), do toho ešte 25
Z Juhu I by mali chodiť každých 20 min v "a" (11,4,11)
Z Juhu III v "a" spoj raz do hodiny medzi 05:00 a 21:00
ideálne by bolo, aby linky 1/22,11 a 23/28 chodili tak, aby nešli v jeden čas, ale v rozlžení, aby z Juhu na stanicu vždy niečo išlo aspoň každých 15 min.

Ak by sa zokruhoval Juh II a III ako plánuje ÚPN, potom by sa zrušila linka 23, linka 1/22 by jazdila polokružne jedným smerom a linka 8/28 opačným. Priestor je, ale treba vôľu. Vo finále by koncepcia zostala tradičná, ale s vylepšeniami súčasných intervalov a Juh III aj Juh II by na tom boli oveľa lepšie aj pri zrušení linky 23, ktoré spoje by sa mohli použiť práve na Juh I.

Ešte si dovolím jeden príspevok, ktorý bude skôr na vysvetlenie našich "doťahovačiek" s pánom riaditeľom 🙂

Osobne považujem pána Popluhára za odborníka vo svojom odbore. Úprimne treba priznať, že v čisto odborných veciach by som mu vo väčšine prípadoch nestíhal. Sám sa považujem za laika v oblasti MHD.
Na druhej strane MHD využívam nie len v Trenčíne, ale prakticky aj na svojich služobných cestách (ak to je možné), či dovolenkách s rodinou. Snažím sa sledovať trendy hlavne z rakúskych, nemeckých miest a Švédska. Pripúšťam, že je to skôr pohľad cestujúceho. Ešte pred rokom som pracoval v spoločnosti, ktorá dlhé roky robí inžiniering pre Iveco BUS/CNH Industrial. Takže overiť si niektoré fakty nie je až také náročné. Plus skúsenosť z ostatných 4 rokov je pre mňa veľmi cenná.

Aby som to zhrnul. Pána riaditeľa si veľmi vážim, aj za jeho prínos hlavne pre DPMŽ. To, že máme na niektoré veci rozdielny pohľad je ovplyvnené jeho a mojou pozíciou. Aj keď si myslím, že prienikov je tam stále mnoho. Nič to nemení na mojom presvedčení o nádeji, že aj pomerne malá MHD v Trenčíne, bude raz kvalitná alternatíva k IAD (pri rozumnom pomere cena/výkon). Z pohľadu mestskej mobility, verejného záujmu a ekológie.

Koniec hlásenia 😉
Reply on: Jacob #11748:
Tieto kolobežky sú aj v Prahe a sú využívané vo veľkom. Ľudia tu našťastie majú rozum a neničia ich, stojí to pár korún a v teplom období je to príjemná alternatíva k MHD.

Čo sa týka Slovenska je to na zamyslenie, stačí sa pozrieť na to s akými problémami sa potýka Bratislavský bikesharing. Pravidelne idú na internete fotky ako je bicykel hodený v jazere/rieke, ako sú zdevastované, rozobrané, ako ich majú ľudia vo vchodoch panelákov a podobne. Poviem to tak škaredo ale my sme národ tupcov, zničíme a ukradneme čo sa dá a preto tu na takéto projekty pokiaľ sa nezmení naša mentalita nevidím priestor.

Čo sa týka nových autobusov, je jasné že sú potrebné. Ale položme si otázku. Ak má SADka zmluvu len na 5 rokov, ako vyriešiť ich nákup? Už sa to tu rozoberalo a moc možností sa nenašlo. Je to zapeklitá situácia, myslím si však že ako budú busy stárnuť tak sa toto bude musieť začať riešiť.
Reply on: S499.1023 #11747:
Pekne napísané, hlavne riešiť dopravu v USA asi nebude moc najmúdrejšie, keďže tam je si myslím vo viacerých mestách verejná doprava slabšia a skôr sa využívajú taxíky keď tak. S dopravou v meste je na tom lepšie Ázia prípadne si myslím, oni už majú maglevy, monorail, síce čo som vymenoval sú všetko železničná doprava skôr, ale ani autobusovú nemajú zlú.

Zároveň čo sa týka dopravy v USA minimálne v LA majú dobre spravené, že si vieš požičiať takú elektrickú kolobežku, ale to už odborčujem trochu od témy, a vlastne na Slovensku by to dopadlo zle, u nás by buď takáto vec bola strašne drahá, alebo čo si skôr myslím ako obyčajné Slovensko je známe by sa pokradli alebo skôr zničili by ich ľudia, lebo tu si nikto nič neváži. Ale ako nápad to nie je zlý, keďže reálne tie elektrické kolobežky by sa na takéto veci mohli využívať, zároveň je to ekologické.
Reply on: JurajZaTn #11745:
USA, ako iste vieš, je v oblasti vozidiel úplne iný svet ako Európa. Schváliť európske vozidlo v USA a opačne stojí obrovské peniaze (nedocenenie tohto faktu stálo existenciu aj Škodu Ostrov) a je aj dôvodom diametrálne odlišných konštrukcií vozidiel v USA a v Európe. Takým vypuklým príkladom je napr. obrovský dôraz na bezpečnosť (viď známe zohyzďujúce "päťmíľové" nárazníky) a v kontraste s tým tolerancie vozenia vidiel (držiak na bicykle) na prednom čele vozidla. Preto by som za referenčné dopravácke raje považoval pre naše potreby skôr prevádzky vo Švajčiarsku alebo v Nemecku či Rakúsku a tam je trend úplne jednoznačný v prospech 100% LF, nie LE vozidiel.
Mmch., na trafenie k obrubníku som si nikdy nepotreboval svietiť bočnou lampou, už vôbec nie v takom presvietenom okolí, ako je SF. Ale chápem, že typický americký vodič MHD, čo je 130 kg černoška, prichádzajúca z domácnosti alebo od pokladne supermarketu, to má inak.
Reply on: kvorka #11742:
Tak viete, ze existuje nieco ako de-iure a de-facto. Ak je vysledok taky, ako sa chcel dosiahnut, je uplne jedno, ktorym sposobom sa to urobilo.
Reply on: Viko #11744:
1/ Len som chcel ukazat, ako je vnutri vozidla rieseny ten schod. Inac ako "u nas", je sikmo.
2/ A detailom na dvere zvonka som chcel ukazat, ako maju riesenu lampu (reflektor, osvetlenie), aby si vecer sofer mohol posvietit a lepsie trafit na zastavke presne k obrubniku.
3/ A kedze mnohych tu zaujimaju dopytovacie tlacitka zvonka, spravil som foto, aby bolo vidiet aj to.

Toto som chcel tymi fotkami povedat. Nic viac.
Reply on: JurajZaTn #11741:
A aj si dáš námahu vysvetliť, čo si chcel povedať detailom na dvere do nízkej časti, keď jediné mnou kritizované dvere boli tie do vysokej časti? 😵
Reply on: JurajZaTn #11741:
Detail na tretie dvere u nového Crossway-u by nebol skôr? To by ma zaujímalo, či sú tam zase zle úzko riešené dvere a hlavne tie strmé schody.

A keď kupovať LE autobusy, tak bez posledných dverí, lebo u LE je asi fakt sprostosť tretie dvere keď ich riešenie je úplné zlé a nepohodlné na nastupovanie či vystupovanie.

Inak nič v zlom, aký zmysel má sem nám dávať fotky LE trolejbusu, ktorý u nás nikdy nebude? Zároveň je to trolebus, pokiaľ viem my trolejbusy nemáme v TN, zároveň ani nebudeme mať, budovať to teraz by nemalo zmysel, keďže už existujú elektrobusy čo sa viac oplatia určite ako budovať trolejovú trať a následná kúpa trolejbusov.

Ja sa, ale furt divím ako môže byť mesto Trenčín objednávateľom, keď nemá záujem o kvalitnú MHD, a ak sa to do budúcna nezmení, tak určite ľudia skôr uprednostia vlastné auto, či taxík.

Ale zmeny sa nedočkáme, lebo super objenávateľ nemá žiadny záujem o MHD a tak to vyzerá, však čo keď máš peniaze radšej sa budeš vyvážať v drahom aute prípadne aj so šoférom ako MHD.



Reply on: JurajZaTn #11739:
Juraj,ja ako trestný právnik čo to viem o zákone 369/1990 o obecnom zriadení a žiadne blokacne hlasovanie nebolo a áno nie je. Jediné uznesenie MsZ je záväzné,komisia má poradný charakter,je jedno akou väčšinou prijíma závery = odporúčania.

Ale máme tu experta na komunálne právo - draxter,a myslím, že mi to potvrdí v celom rozsahu.
Reply on: JurajZaTn #11739:
Problémom nákupu LE Crosswayov nie je v prvom rade fakt, že sú Low-entry. Veď LE usporiadanie nie je samo osebe zlé, nevznikajú také vysoké podesty ako pri 100% nízkopodlažnosti. Akurát sa tam potom ťažšie riešia tretie dvere.
Problémom je, že zrovna Crossway je jeden z najhoršie interiérovo vyriešených LE mestských vozidiel a vidno, že to len prispôsobili z prímestskej verzie. Uzučké zadné dvere, strmé schodisko a ulička nepraktickej šírky neumožňujú rovnomerne obsadiť vozidlo. Môj dojem je, že Scania či Solaris to dokážu spraviť lepšie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.