Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: JurajZaTn #11728:
1. Vo Finančnej a majetkovej komisii (FMK) som jeden z jej členov (konkrétne 1/7).
2. Na vianočnom večierku ste mali informáciu priamo od úradníka mesta, ohľadom obnovy vozového parku. Bola to informácia, že primátor nechce o nákupe nových vozidiel pre MHD ani počuť. Pravdepodobne je rovnaké stanovisko aj predsedu FMK, Petra Hoštáka. Na ktoré sa ho chcem ešte spýtať.
3. Úradníci nedostávajú úlohy od poslancov. Zo zákona o mestách a obciach na to poslanci právo ani nemajú. Úradníkov si vyberá a zadáva mu úlohy vedenie (primátor, prednosta). Poslanci rozhodne nie 😉
4. Návrh rozpočtu robia najskôr úradníci (vedúci útvarov) a vedenie mesta. Prakticky už v lete. Čiže návrh odráža predstavu vedenia mesta a jeho predstavu o smerovaní finančných tokov pre jednotlivé oblasti (či bude preferovaná napr. kultúra pred dopravou a naopak). Poslancom je takto spracovaný návrh poslaný až dodatočne. Keďže sa časť poslancov vymenila, poslaný návrh rozpočtu bol tento rok až 7.12.2018.
5. Žiadne blokačné hlasovanie predchádzajúcich poslancov nie je, resp. nie je to nič, čo sa s novým rozpočtom nemôže zmeniť.
6. Stále som presvedčený, že kupovať pre MHD v roku 2018, resp. 2019 Crosswaye je kravina (ospravedlňujem sa za výraz, ale iné slovo ma nenapadlo). A to aj napriek naštudovaní Škody Octavie z jednotlivých období 🙂

Pán riaditeľ, aj pri Citelise 18M ste mi na jednej z FMK povedali, že ak sa mesto rozhodne, vy ako SAD TN ste pripravený vozidlo pripraviť do prevádzky. Tá príprava trvala niekoľko týždňov aj napriek tomu, že vozidlo ste držali ako zálohu (teda vozidlo pripravené zastúpiť prakticky okamžite). Už vtedy som neveril, že vozidlo je reálnou zálohou. Bol som si ho niekoľko krát pozrieť a už pohľad do interiéru signalizoval, že tam bude viac práce.
Tiež si veľmi dobre spomínam, čo ste mi medzi 4 očami vraveli pri možnosti nasadzovania nízkopodlažných vozidiel aspoň počas sviatkov a víkendov a akú som dostal oficiálnu odpoveď zo SAD, keď som sa na to pýtal opäť.
Tým chcem len napísať, že za 4 roky už nejaké skúsenosti predsa len mám.

Veľmi oceňujem snahu SAD TN o nové vozidlá a sám som za určitých podmienok (ktoré hája verejný záujem, nie len záujem SAD TN) podporovať systematickú obnovu vozového parku. Či sa Vám to zdá ako prázdne gesto alebo nie 🙂
Reply on: URBINO #11730:
Určite by nebolo vhodné kupovať ako náhradu voz ešte starší ako ten ktorý ideš nahrádzať a tie najazdené km tiež nie sú nízke... 🙂
Reply on: Dispecer #11734:
No presne ako som si myslel, sú tam aj tie B952 a všetko sú obyčajné autobusy, kupovať v 2018 také čo nie sú nízkopodlažné je sprostosť. A keby sa aj mali kupovať čo sa asi určite nebudú, tak to by bola kúpa aj tak na pár rokov a znova by ich mohli predať, lebo tieto autobusy budú viac záťaž ako na úžitok, keďže pri ich veku typujem, že opravy by boli časté a zároveň pomaličky dosluhujú.
Reply on: URBINO #11730:
Čo také idú vyraďovať nepovedz mi len, že tie nepodarené B952, lebo ak áno, tak tie by skôr uškodili MHD než prospeli 😞
Zároveň ak by to malo fungovať štýlom, že SAD-ka si musí vlastne vyžiadať povolenie od objednávateľa čiže od mesta tak to hneď dopadne zle, keďže tiež objednávateľom je Mesto Trenčín, ktoré zjavne nemá, ale, že vôbec záujem o MHD a tak to aj vyzerá.
Síce tomu objednávaniu a takto celkom nerozumiem, ale podľa toho čo píše Juraj tak takéto veci riešiť musia hlavne z objednávateľom, a vidieť, že s objedávateľom sa to nedá, lebo ako už bolo spomínané obnova vozového parku v prípade PAL kde je objednávateľ TSK tam zvolili veľmi dobrú obnovu vozového parku, a takisto by to mohlo byť aj u MHD, len mesto nemá záujem tak nič sa nedeje. 😞
Reply on: mathre #11727:
Ako som už písal, písal som to hlavne kvôli tomu, lebo podobne dopadol Citelis 18M, ktorý je jediný nízkopodlažný kĺbový autobus, jazdil a potom dlhé roky bol ako záložný kĺbový autobus, a zároveň typujem, že nebol ani nikdy ako záloha použitý a iba hnil na dvore SAD-ky.
Samozrejme ze ak sa uz bude musiet nieco kupit, tak pojdeme po ojazdeninach.
Dostavame sa do stavu v ktorom sme boli podstatnu cast fungovania verejnej hromadnej dopravy v Trencine. Odpadkovy kos pre okolite krajiny. Tych 10-15 rokov do zadu bola len mala svetla chvilka VHD v nasom meste.
Pozdravujem vás,ako čítam,nové vozy máte v nedohľadne,staré dožívajú,nehodlate aspoň dočasne zachrániť situáciu nákupom vyradených busov z iných dopravných podnikov?Napr,v ZA,vyraďujú cez 20 kusov a info pre Juraja,na predaj je aj jediný dvojdverovy citelis na Slovensku,ktorý práve Juraj dotiahol do ZA.Pamatas?
Reply on: Richard Ščepko #11721:
A tomuto sa niekto cuduje? Vsak ked vasa komisia jednomyselne schvalila uznesenie
- ze az do skoncenia zmluvy sa ziadna regulerna pravidelna obnova autobusov 5 rokov robit nebude
- a jej odporucanie si plne osvojilo mestske zastupitelstvo
= tak je predsa uplne normalne, ze nikto z uradnikov MsU nemal tu odvahu na nakup autobusov tam nejaku sumu pichnut...

Ten kto robil navrh rozpoctu iba plne dodrziaval blokacne hlasovanie (aj dnesnych novozvolenych) poslancov. Otvorenie "temy k rozpoctu" bude len prazdnym gestom, ak sa predtym nezrusi blokacne hlasovanie v komisii a takto sa neotvori normalna schvalovacia cesta k jednoduchej reprodukcii vozidloveho parku.

(Pre menej chapavych: Ak nieco jeden rok niekomu nieco zakazete, nesmiete sa divit, ze to nasledujuci rok neurobi. Ak chcete, aby to urobil, nic neotvarajte. Chyba je totiz nie v nom, ale vo vas. Najprv vy sam musite svoj zakaz zrusit, lebo ten je brzdou vsetkeho dalsieho konania.)
Reply on: Jacob #11726:
A to si akože pri súčasnom stave vozového parku predstavuješ, že kúpili autobus ktorý postavia do garáže a tam bude stáť, alebo ako si to myslel.

Už tak či tak miesto toho zhoreného Crossu jazdí na MHD vozidlo z PAL, ďaľšie dva vozy sú po nehodácha niektoré ak sa nemýlim sú na generálke.

Čiže tvojmu príspevku absolútne nerozumiem.
Reply on: capaCity #11725:
No, lebo oni sú schopný všetkého, stačí príklad ako bol najnovší kbĺbak Citelis 18M ako záložný, a výhovorka s spotrebou bola pekná blbosť, keď zrazu ten autobus dlhú dobu jazdí a v poriadku.

Ešte bude zaujímavé ako to bude s Citelisom #04.
Reply on: Jacob #11724:
Prečo by nemal jazdiť? 🙄
Reply on: draxter #11723:
No konečne prišiel, len som teda zvedavý či bude jazdiť, a vlastne na akých linkách sa bude vyskytovať.
TN-545FV to je nový voz pre našu MHD Iveco Crossway 😋
SAD Trenčín má chybu v ozname ohľadne nepremávania linky 24:
https://www.sadtn.sk/aktualita/126-vedenie-autobusovych-spojov-mhd-trencin-23-12-2018-az-07-01-2019-mimoriadna-linka-na-polnocnu-sv-omsu-24-12-2018/

- nepôjde ani spoj č. 135 s odchodom 21:45a zo Sihote do Laugaricia (som si myslel že z dôvodu nejakého prípoja na stanicu ostal, ale súhrnný CP má aj pri ňom obmedzenie 48). Treba to opraviť.
Reply on: draxter #11718:
Pozeral som návrh rozpočtu len tak zbežne, ale nákup nových vozidiel pre potreby MHD som tam nenašiel. Ešte si to detailnejšie pozriem, ale rád by som túto tému otvoril k rozpočtu. Snáď ešte bude tá #04 pojazdná. Fabia vyzerá fatálnejšie.
Reply on: draxter #11718:
Je to, ale nešťastie, najprv vyhorí Crossway a teraz Citelis? B952 tie sa nejako tomu asi vyhýbajú 😞

Aký bude ďalší? Citelis 18M? 😭

Zaujímalo by ma či ten Citelis dajú opraviť, podľa fotky nevyzerá kriticky. Zároveň mňa by zaujímalo či niekto nevie kedy príde vlastne nový autobus ktorý je náhrada za zhorený Corssway, nepísalo sa, že do konca roka, či to som zle čítal?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.