Ja by som kvizovku poopravil:
1. Kedy dal naposledy suhlas objednavatel MHD v Trencine na nakup novych autobusov?
2. Kedy dal naposledy suhlas objednavatel MHD v Lucenci na nakup novych autobusov?
Uz som to tu pisal mnoho krat a stale to nevedia niektori pochopit: SAD do MHD zaradi autobus IBA vtedy, ak mu da na to objednavatel suhlas, ak mu to schvali.
V Lucenci to objednavatel schvalil. Pokial to v TN poslanci neschvalia, SAD ziadne nove autobusy kupovat nemoze. Minule som daval link na zapis z komisie poslancov (jeden z nich tu tiez obcas dopisuje), ktora obnovu autobusov NEschvalila. A jej nazor si osvojilo aj mestske zastupitelstvo a tiez obnovu NEschvalilo.
Takze obvinovat SADku, ze neobnovuje autobusy nie je fer. Ak to objednavatel schvali, SADka vie obnovovat autobusy, vid dolu foto z nedavneho dna - 35 novych autobusov na primestsku dopravu.
Pokial si realne nesedel za volantom autobusu, veru nekomentuj. Inaj by si vedel, ake je pre vodica dolezite v plnom autobuse od volantu vidiet vdaka kamere na posledne schody a zadne dvere, ci si niekoho "neprivrzol". Alebo ci ti predna kamera zaberajuca aj kus priestoru pred vozidlom ako dokaz nepomoze vyvinit sa pri dopravnej nehode. A realne "asi" vodic vidiet na displeji moznost MA, co kamery snimaju.
Keď sa snažím ako snažím, ma nič nenapadá, lebo fakt iba Crossway mi vychádza ako jediné posledné vozidlo ktoré bolo sprevádzkované v roku 2011, ak, ale ak mám rátať prímestské autobusy tak to je iné, ale ak ich nerátam tak naozaj fakt neviem čo novšie máme v TN
1. Irisbus Crossway LE 12M (2011)
2. IVECO CREALIS (2018)
Je to celkom smiešne :DDD v menšom meste takéto autobusy idú mať a u nás teraz príde iba oproti tomuto trápny IVECO CROSSWAY LE, aj to iba kvôli tomu, že zhorel predošlý Crossway.
Ale čo čakať takéto autobusy ako sú teraz v Lučenci tak my ich budeme mať asi až keď už dávno inde nebudú a budú už asi aj autobusy ktoré pôjdu samé
Inak to čo má popísané na predvolebných bilboardoch Rybníček tuším niečo ako "Bližšie k moderným Európskym mestám" či niečo v tom zmysle, tak to fakt niekto ho bude voliť, keď je to celkom klamstvo? Keď si zoberieme, že ohľadom autobusov sme stále ako v roku 2005 kedy tu začali jazdiť B952 a jazdia bohužiaľ do dnes? Ja len chcem stále vidieť, čo bude robiť SAD-ka keď bude musieť po pár rokoch vyradiť všetky tieto staré rachotiny, nie, že by kupovali briebežne ročne okolo 7 autobusov dajme tomu možno menej, ale oni asi fakt čakajú kedy úplne budú zničené a nepojazdné a prídu o 15 autobusov a čo potom budú robiť chcem vidieť.
Možno sú B952 spoľahlivé a takto, ale povedzme si otvorene, ak chcú zvýšiť počet cestujúcich a aby ľudia presadli na autobus tak chce to aj lepšie autobusy, hlavne nízkopodlažné, keby aj nie 100% tak keby tak 50% a viac, lenže teraz... ani tam kde majú ísť na 100% nízkopodlažné autobusy tak takých spojov je málo a pri niektorých ani to neveia dodržať, čo je smutné
Len tam hl. architekt Beďatš nespomenul jednu zásadnú vec, ktorú povedal v diskusii o električke na TSK a to, že 3. etapa by bola otázkou budúcnosti až by sa z Trenčína stala nejaká väčšia aglomerácia.
A úprimne, teraz by bol problém aj s tou druhou etapou - stačí si pozrieť, ako teraz chodia autobusy po Východnej - interval aj obsadenosť je porovnateľný s okrajovými "vidieckymi" časťami mesta ako Záblatie či Kubrica.
Dnes som si všimol, že prišlo k "posunutiu" premaľovaniu zastávky Hodžova, kotolňa smer mesto na linke číslo 8 bližšie ku križovatke s Považskou. Mne sa to pozdáva kedže sú zastávky Hodžova kotolňa pre všetky linky bližšie k sebe a aj to zachádzanie k obrubníku bude asi lepšie . Ale asi vymyslené len tak v okamžiku, lebo prístrešok stojí ešte na pôvodnom mieste
Neviete niekto či takéto premiestnenia sa dajú riešiť bez projektu ? Ja som bol v tom že nie a ak sa jedná len o rekonštrukciu cesty musia byť aj zastávky na pôvodnom mieste. Ak to ide je škoda že v rámci rekonštrukcie Gen Svobodu sa nerobila komplexná optimalizácia polohy zástaviek v náväznosti na priechody pre chodcov. Spravili sa vylepšenia ,ale dalo sa získať viac napr. zastávka Mateja Bela smer Gen Svobodu pre obyvateľov obytného bloku Západná je strašne nešťastne riešená Napájanie frekventovaných peších ťahov napr. aj na zastávky tak aby bol pohyb chodcov logický a ekonomický a nevznikali zbytočné kolízie by sa malo riešiť v každom projekte. Ešte sa máme čo učiť aj keď už vidím zlepšenia takže budem myslieť pozitívne.
A čo je prekvapujúce na tom, že tradičná jesenná diskusia s primátorom sa konala na jeseň v čase, kedy sú na jeseň voľby? To ako mal ju Rybníček usporiadať po voľbách bez toho, aby vedel či bude primátorom aj po nich? Alebo ju mal usporiadať pre budúceho možno iného primátora?
Tradičná jesenná diskusia s primátorom, ktorá tento rok prekvapivo pripadla na čas krátko pred voľbami. Doprave sa venuje od 20:20, najzaujímavejšia je asi informácia o prírastku cestujúcich:
+1% v MHD
+10% v PAL
Kto si pamätáte vlaňajšiu diskusiu, tak tam hovoril taktiež o prírastku +1% v MHD, takže od zmien v cestovnom poriadku, spoplatnení parkovania a čiastočnej integrácií s prímestskou dopravou to máme za dva roky zhruba dve percentá cestujúcich naviac.
Vôbec nejde o to,kto vyhrá,ale aké podmienky bude musieť plniť. A tu sa ukáže kvalita (dlhého) vedenia mesta. Kľudne nech jazdí SAD. Téma DpmT je pre súčasné vedenie nepriechodné.
Aj tak zatiaľ nevidím nejakého dopravcu lepšieho ako sadka a aj keby bol tak parametre našijú na sadku. Jediným schopným riešením by bol asi mestský dopravný podnik tak ako aj v menšej Považskej Bystrici, pomaly lepší voz. park ako my.
Tiež ma tá zmluva stále veľmi zaujíma a trápi, ale dostal by som rovnakú odpoveď ako všetci...
Neschopnosť až zúfalstvo.
No a môj názor je nejako to prežiť do súťaže na nového dopravcu, ktorá by mala byť ukončená najneskôr rok pred skončením terajšej zmluvy s SAD, ak by náhodou nastali nejaké prieťahy (čo asi nastanú)... ale ak niekto trvá na tom, že sa má mesto dovtedy dohadovať s SAD, nie som proti. A s prípravami treba začať hneď po voľbách.
Tak mi napadlo, že by sa nám zišlo občianske združenie. Samo o sebe nič nerieši, ale bola by to jedna entita, s ktorou by mesto mohlo komunikovať...
súčasného pirmáša sa spýtaj, prečo podpísal na 5 rokov bez súťaže zmluvu na MHD pre SADku, a či náhodou rovnako ako v BB to nebude neplatné - tá náhrada škody a ušlý zisk SADke by ma potom zaujímala. Iní kandidáti možno vedia, že jazdí jednotka a osmička, ale nikto nič riadne nepredstavil.
Ja čakám, ako písal draxter, čo s obnovou vozového parku, či sa konečne zmení niečo na neprístupe mesta napríklad k sprevádzkovaniu všetkých kĺbových vozov, lebo zatiaľ to bol len čendž 961 za Citelis18, čo je nepostačujúce.
Juh I je tragický cez víkend, tam chýba do 20 min intervalu jeden spoj väčšinu dňa a Juh III je na tom horšie než Záblatie. Ak sa má cestovať MHD, chce to nové busy, zahustiť intervaly a konečne RIADNE robiť robotu na úrade, kde zastávky nerobili okrem cyklostesky nikde, nemocnica či gympel je horší než v 78.
Nuž veľa na výber nemáme. A to čo navrhuje druhý kandidát: 1. sú nezmysly, 2. je v rozpore v uznávanými riešeniami zo sveta, 3. je mimo jeho kompetencií, 4. neponúka žiadnu alternatívu...
No a inak myslím, že dôležitejšie je vybrať správnych poslancov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
JurajZaTn