Reply on: Marek6283 #11462:
Ak sa súťaž dobre vypíše, pokojne sa zapoja aj zahraničné koncerny - Arriva, možno aj Transdev, alebo iné naše SADky. O záujem by som sa až tak nebál. Na inšpiráciu, v ČR sa teraz súťaží veľa oblastí PAL a väčšinou je záujem z rôznych kútov republiky.Zázemie sa vždy dá vytvoriť / prenajať (napr. v areáli nejakej špedičky), o to ľahšie ak to bude zabehnutá firma. Rovnako vodiči MHD zo SADky by po zmene potrebovali dáku robotu - všetci by sa na PAL asi nenatlačili, všakže...
Aj keby sa vypísala súťaž len na primitívne parametre typu "hlavne nech to je lacné", našiel by sa nejaký súkromník, čo to odvozí na ojazdencoch (viď napr. Michalovce). Vidina stáleho príjmu dokáže byť lákavá. Akurát si nemyslím, že to je zrovna cesta, ktorou sa treba vydať.
Jacob
Tak keď sú Urbanwaye poruchové tak iné autobusy by sa mohli kúpiť, však IVECO nie je jediný výrobca. Kedysi ešte v tom roku kedy sa vyrábali tieto autobusy boli iba tieto autobusy, ale aby v roku 2018 v TN jazdilo toľko autobusov ktoré nie sú NP (na čo nie je dôvod keďže Crosswayov a Citelisov je dokopy viac ale aj tak tie Karosy stále jazdia až moc).
Ale pokiaľ bude mať na starosti kúpu autobusov mesto tak sa tu začne diať niečo až keď budú musieť vyradiť tieto autobusy, čo bude o pár rokov.
Ako dá sa zvyknúť si na tie staré Karosy a takto, ale predsa len nastupovanie do NP je pohodlnejšie, zároveň zbytočne sú v TN kasseláky keď ledva nejaké NP chodia.
Inak nevie niekto či chodí vôbec ráno na linke č. 24 Citelis alebo iný kĺbový autobus? Myslím ten spoj kde vždy chodí kvôli vyťaženosti kĺbak, teda či aj pre ten spoj platí, že cez prázdniny kĺbový autobus nejde alebo ako to je. Hlavne Citelis keď už chodí normálne stále tak predsa prečo nechodí aj cez prázdniny, však to je jediný NP a kĺbový autobus... Ach doteraz nerozumiem tejto somarine, že cez prázdniny nechodia kĺbové autobusy, ako keby väčšinu cestujúcich tvorili študenti, čomu neverím.