Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: capaCity #10533:
No pôvodný návrh bol, aby 100% z výberu šiel len na ďalšie parkoviská, teda asfalt, betón, obrubníky. Čo je ale proti logike udržateľnej mobility. Preto aspoň tých 30% na iné formy dopravy v meste. 70% by nám neprešlo.
Reply on: Jojo-DA #10531:
keď je dôvodom meškanie predchádzajúceho spoja, budiš. Ale často to tak nie je, viď môj bus.sk Je to preto, že chrono jazdy je často veľmi "vatové" a často nabáda na "trenčiansku" slimačenku 40-tkou a voľnobeh....
Reply on: Richard Ščepko #10529:
Rišo, 30%? Nemalo to byť 70%? či sa mi už prehrieva mozog z toho tepla...
Prepáčte neviem z akého dôvodu sa mi neodoslal text na začiatku. Písal som že dnes opäť jazdí #61 namiesto 53-ky. A že išla o 8 minút neskôr z konečnej.
osobne veľmi štve. Aj mne meškal skoro 3 minúty a nastupoval som na konečnej. Mali by sme si brať príklad z ostatných miest. Tam autobusy chodia bežne na zastávku o 2 minúty skôr. Ale Trenčín musí byť v tomto výnimočný. Stačí sa pozrieť 9/10 vodičov prichádzajú na zastávku až vtedy kedy majú odchádzať alebo už dávno mali ísť. Česť výnimkám. Namiesto vyfajčovania a rozprávania sa by radšej mali sledovať hodinky.
Reply on: heee07 #10524:
Mesto platí, mesto rozkazuje. Tak by to malo byť, v skutočnosti mesto ustupuje SAD-ke až priveľa.
Reply on: Jacob #10528:
Tak stať sa vždy môže. Nedeľa, teplo, nuda, prázdne cesty, zaužívaná iná trasa z turnusu z predchádzajúceho dňa, prípadne ešte z dnešného... Stalo sa to aj mne. Stačí byť trochu zamyslený. A s Crosswayom sú tie možnosti asi menšie, kde chybu napraviť.

To som dal len tak, z rubriky "netradičné stretnutia" 🙂 Snáď to nebude nikto extra riešiť. Otáčal sa a smeroval naspäť k svojej trase ku nemocnici. A keď už spomínam túto lokalitu. Minulý týždeň som sa vedúceho dopravy pýtal na názor ohľadom rekonštrukcie (a prípadné presun zastávky bližšie k Nemocnici - smer Perla). Financovať by sa mohla s peňazí určených na mobilutu, ktorá tvorí 30% z výberu za parkovné. Aspoň to sa nám podarilo presadiť ako poslaneckému klubu.
Rád by som to otvoril aj s vedením tento týždeň, ak bude mať záujem. Obe sú otrasné, no treba asi niekde konečne začať.
Reply on: Richard Ščepko #10527:
Toto poznám, raz sa mi to tiež stalo, idem z Laugarícia a idem na zastávku 28. Októbra a vodič na kruháči ide ako linka 24 čiže na Legionársku, keby mu niekto nepovedala a nevidil sa kam to ide tak by sa ani neotočil (otáčal sa tiež v tejto lokácii, ale presnejšie neviem ako to opísať ale kto vie tak tam kde teraz postavili tie ostrovčeky).

No, ale nejak ako som sa pozrel poriadne na tabuľu, tak tam je OC LAUGARICIO napísané, čiže toto je opačný prípad, ale ako je možné aby nejaký vodič keď ide z juhu do Laugarícia išiel touto trasou? (typujem, že tadiaľto išiel lebo sa otáčal). Asi si myslel, že je linka 1 😃 alebo nejaká iná čo ide cez 28. Októbra a potom cez Legionársku. Ale aj tak tomu nerozumiem ako dokáže sa niekto takto pomýliť, keďže pokiaľ viem vodič musí niekde mať na displeji napísané aká je ďalšia zastávka, zároveň nemal by vodič vedieť dopredu akú linku má odjazdiť a aj aký smer? Alebo, že by toto bol nejaký nový vodič? 😃 Otázok je veľa, ale stále nedokážem pochopiť ako je možné, že išiel zle.
Niečo na odľahčenie od našich silných debát 🙂

Dnešná L25 smer OC Laugarício na Námestí sv. Anny.
Reply on: heee07 #10524:
tieto veci si musí a má riešiť mesto, dopravca má len povedať "áno, Kubricu či Záblatie kĺbak spraví" resp. ako v BB urobiť inšpekčnú jazdu ak je nebodaj nejaká zákruta, ktorú by nemal dať. A keď si pozrieť ako jazdia v BB kĺbaky napr. cez Tatranskú či Gaštanovú, potom je Kubrica polahoda. Ale keď sa nedá, zastavím a budem stáť - kým sa cesta neuvoľní - potom si mesto rozmyslí, či všetky prachy pôjdu len do maľovania čiar a parkingu alebo zistí, že má aj MHD.
Reply on: heee07 #10524:
vôbec nie, pozri zákon o obecnej polícii a zistíš, že v Kubrici ohľadne státia ani nemajú právomoc ? V meste pri parkovacích miestach je to iné. A v Kubrici som sa viezol nedávno kĺbakom v rámci zálohy (pol roka dozadu?) bez problémov.
Preto mestskych lebo snad oni maju na starosti parkovanie, nie? Ci naco je tu potom obecna policia, to mi vysvetli. Neviem ci sa klbak otoci vsade, otocil by sa asi aj v Kubrici po rozsireni namestia a zrusenia stareho otocu urcite. Ako vravim problem je aj niekde inde. Vela razy som bol svedkom kedy dopoteny vodic nervozne vytruboval pretoze nemohol prejst a nikto z pritomnych sa neuracil mu ani len ukazat ze ci moze alebo nemoze. Ked to konecne domanevroval mal 3 minuty meskanie z prvej zastavky!! A na dalsej zastavke mu uz nadavali ze preco meska a na dalsej znova a znova...a potom ze preco na zastavke v meste bol uz vyslovene argantny a neochotny? Nemal byt viem, ale vobec sa mu necudujem vzhladom na to ze som sa viezol z Kubrice az na Juh a to co cestou pozazival by nasralo snad kazdeho. Ale ano mesto Trencin si rozkaze, sprosta SADka pristupi a vodici potom len trpia, zakon padajuceho hovna v praxi funguje exceletne
Reply on: heee07 #10522:
prečo mestskú políciu? meskáči nemôžu skoro nikdy nič, normálne zelené 158, je to cesta III triedy- A začať makať musí mesto, ono je objednávateľ a keď povie, že kĺbak pôjde do Opatovej tak pôjde. VTN sa kĺbak dostane všade, toto ako argumenty neberiem, lebo to potom môžeš univerzálne hovoriť vždy a všade.
na 11tke by sice teoreticky harmonika mohla jazdit, ale prakticky nie. Vacsinu dna v Kubrici na namesti parkuju auta tak ze sa tam akurat otoci crossway, nehovoriac o tom ze kolko razy arogantni vodici zaparkuji tak ze nemas sancu prejst. A ked zavolas na mestsku policiu ze nech s tym nieco robia, tak ti do telefonu povedia ze oni s tym nemozu nic spravit ze niesu napojeni na register aut a polozi telefon. To su tie veci ktore ale ty nevidis a ocividne by si napratal harmoniku barskde a este by si jej prifajcil turnus taky ze aetr by sa na strankach obracalo... Na niektorych veciach treba zacat pracovat, uznavam, ale treba zacat aj inde, nie vzdy na strane SADky, a to znova opakujem ze ju neobhajujem len objektivne konstatujem. A uz cakam na komentare tipu Phd pred menom za menom, ci ako to volas, sa ozval 😃 skus byt trosku konstruktivnejsi pri odpovedani na tento post
Reply on: Jacob #10517:
"SADka sa na nas tak vyserie"

A toto je presne dovod, preco by sa mali na dopravcu periodicky vyhlasovat verejne sutaze. Takato cochcaren, prameniaca z toho ze SADisti maju svoj piesocek pohodlne vyarendovany, by v civilizacii bola neprijatelna. A kedze vacsina SADiek dlhodobo jasne demonstruje, ze sami od seba si hlavy zo zadkov nevytiahnu, holt ich bude treba do dvadsiateho prveho storocia vtiahnut s kopanim a vreskom.
Reply on: JurajZaTn #10519:
vďaka, preštudujem ☺
Koncepcia TrID
Reply on: Jacob #10517:
SAD-ka má jazdiť tak, ako si objedná mesto. V auguste 2016 mesto zadalo SAD-ke cestovný poriadok, obehy vozidiel a SAD-ka jazdila. V decembri 2016 došlo k úpravaám, ale vzory obehov si SAD-ka upravila sama, samozrejme stále len pre 4 kĺbové vozy, pretože mesto netlačilo na nasadenie aj toho piateho. Teraz treba zatlačiť na prehodnotenie kĺbových vzorov a vytvorenie piateho pre Citelis 18M. Môj návrh je v rannej špičke 11 a potom linka 24. Ten ranný spoj linky 6 netuším ako je vyťažený, ale rozhodne prejazdy do vozovne riešiť na linkách 5,6,7,17 a nie naprázdno. Dokonca aj od OC Laugaricio by mohol ísť ten kĺbak ako linka 31 po vozovňu a nie naprázdno po novom moste.
Reply on: MA MHD #10516:
Chcieť aby na daných spojoch daných liniek boli nasadené harmoniky je pekné, ale SADka sa na nás tak vysere, by ma zaujímalo podľa čoho nasadzujú harmoniky. Na linke 11 harmonika ani pokiaľ viem nechodí, aj keď by mala lebo napríklad v čase od 14:00 je vyťažená dosť. Chcelo by to celé premyslieť, máme 5 harmoník tuším niekto písal (4 B 961, 1 Citelis 18M) a nejako premyslieť aby chodili na daných linkách a ich spojoch kedy je to potrebné by sa určite malo dať nejako vymyslieť. Taktiež pri tejto téme nerozumiem aký má zmysel nasadzovať harmoniky hlavne na linku 1, na tejto linke jazdia väčšinou iba harmoniky, inak len asi ráno na linke 24 a 8 tuším. A dosť veľkú blbosť spravia ak všetky odstavia cez prázdniny, to ako keby tým naznačovali, že keď študenti nechodia do školy tak ich autobusy sú prázdne, čo je blbosť, ľudia chodia tak isto do roboty, a autobusy bez študentov budú iba o trochu prázdnejšie.

Inak ešte by ma zaujímalo neviem či sa riešilo alebo niekto o tom uvažoval, že prečo vlastne a či niekedy môžeme čakať nejaké posilnenie spojov do Laugarícia alebo skôr z neho, to, že chodí každú hodinu do Laugarícia autobus sa ešte dá, ale keď by tam chcel ísť niekto vybaviť niečo na rýchlo tak aj tak bude dlho čakať na autobus, a keby chcel ísť pešo nemôže, pretože nie je kadiaľ, jedine po roli alebo na okraji vozovky čo je nebezpečné.
Reply on: MinoSUN-55 #10509:
Súhlasím. Na hlavne popoludňajších spojoch liniek 11 a 24 by mali byť harmoniky samozrejmosť. A myslím, že ani cez víkend by sa nestratili.

Na Juh II chodí len osmička v špičke každých 15 - 20 minút, takže harmoniky by som nasadzoval skôr tam, kde sú intervaly dlhšie.

Rannou 6 som nikdy nešiel, takže ako je to tam neviem. Ale je fakt, že nakoľko už 6 je jediné spojenie stanice a Zámostia, tak by si možno zaslúžila nejaké kĺbové spoje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.