Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Neviete prečo zrušili kombinované cestovné poriadky liniek?
Iba by ma tak zaujímalo, či náhodou niekto nevie prečo pri zastávke 28. októbra hlási túto zastávku v autobuse nie tak ako má, ale hlási ju ako zastávku Brnianska, predvčerom keď som išiel rannou 1tkou o 7:26 z Inoveckej stred som si najprv myslel, že je to nejaký omyl. Ale dnes sa mi potvrdilo znova na jednotke, že túto zastávku hlási zle, a pritom nikde som sa nedočítal o premenovaní tejto zástávky keďže táto zastávka sa tak ani volať nemôže pretože Brnianska ulica je úplne nikde inde.
Reply on: milan001 #10282:
K tomu číslovaniu. Mám to len z jedného zdroja, takže treba k tomu tak aj pristupovať.

Vedúcemu na doprave v meste to je jedno, aké bude mať linka číslovanie. Vedenie SADky toto číslo navrhlo s tým, že ak sa linka zruší, nikto si na ňu ani nespomenie. Pri napr. 16ke majú vraj ľudia zažíté iné trasovanie. Na číslo 26 som sa veru vtedy nepýtal.

Toto je všetko, čo viem o danej linke. Ono tak ako som veľmi neveril na zlých developerov, neverím ani veľmi na zlú SADku (viď. naša 18M). Lebo ak by bol reálny tlak na mnohé veci zo strany mesta, veľa vecí by sa dalo do pohybu a prišlo by k reálnym zmenám. Ibaže nie je buď záujem, čas veci riešiť, prípadne niekedy aj neznalosť.
Ono mňa osobne mrzí, ak v krajskom meste máme primárne len jedného človeka, ktorý sa venuje MHD. A potom je to tak, že ak sa má napr. vylepiť mapa liniek pod prístrešky, nikto iný to neurobí (aj keď som sa mu núkal na pomoc). Ak by som bol na jeho mieste, asi by som nebol nadšený z nejakého Ščepka, ktorý mu "vyskakuje" s otázkami na Finančnej komisii, pri požiadavkách VMČ, pri emailoch a tiež z displeja telefónu. No aj napriek tomu sa snaží, ale tiež je len človek.

No a teraz kritika do našich radov, keby sme boli k čomusi, mohli by sme podľa nejakej "šablóny" postupne osádzať mapy liniek v prístreškoch sami. Forma by sa určite našla. Samozrejme tak, aby to nebola "kolotočarina", ale profesiońalne zvládnutá práca. A potom vybehnúť na nejaké dobré pivo 🙂
Richard: nedalo sa použiť číslo 26 namiesto 31? Viem, že to nemáš v kompetencii, ale aspoň opýtať keby sa dalo, lebo toto je hrozná amatérčina. Skončíme ako v Martine, kde MHD má čísla od 7 do 62 (samozrejme s patričnými dierami v číselnom rade)
Reply on: kvorka #10276:
Do centra už vhodné nie sú, ale do okrajových častí sa rozhodne použiť môžu.

Nemali by sme zabúdať aj na zastávky prímestskej dopravy! Napríklad BILLA smer stanica alebo Svojpomoc smer NMNV by potrebovali výmenu.
Niečo z mestského webu:
v prvom rade to je o parkovaní, no spomína sa aj MHD:
http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=116362
Reply on: kvorka #10277:
Tu by ale bolo vhodné spýtať sa dopravcu, či sú vodiči nejako hmotne zainteresovaní na spotrebe? Lebo ak áno, tak sú ich pohnútky pochopiteľné - meškanie sa vždy dá nejako zdôvodniť, ak za to kvapkajú korunky.
Reply on: Richard Ščepko #10274:
ak vodič pre stratu meškania nič nerobí a vlečie sa 40, tak to treba naozaj dať podnet dopravcovi, že ako si to predstavuje - jednak stará B952E predsa ešte dokáže zrýchliť, ale štýl jazdy ťažká pohodička? To môže byť aj zametanie s metlou pre niekoho, toto mi vždy liezlo na nervy, že voz mešká a vodič sa vleče ani čo by mal náskok ? Cez víkend má pritom linka 4 veľké možnosti to meškanie stiahnuť hlavne na Sihoti, takže nechápem, prečo sa tam coural.
Reply on: MA MHD #10275:
a čo so "starými" prístreškami? tie by som osádzal tam, kde žiadne nie sú - Horeblatie, Sihoť IV smer Opatová, ČOV...lepšie než ich vyhodiť.
Reply on: Richard Ščepko #10270:
Ja si myslím, že sa do prístreškov rozhodne oplatí investovať. Napríklad tento spomínaný typ mi príde aj priestornejší, ako sú terajšie prístrešky.

Napr. pre mňa však je zásadná otázka nie aké, ale kde a kedy budú osadené? Tie na Legionárskej obojsmerne majú jednak už nie príliš moderný dizajn a hlavne sú strašne malé!! Preto ma zaujíma hlavne kde a kedy.

Môj návrh (na 5 prístreškov):
- Gen. Svobodu (smer mesto)
- Mateja Bela (smer mesto)
- Legionárska (obojsmerne)
- Bratislavská (smer Nové Mesto)

Netreba zabúdať na prístrešky na zastávke Električná, predmestie, ktoré sú tam už pol roka zbytočne vystavené vandalizmu a pod. A samozrejme, treba doriešiť tie reklamy (nech nebránia výhľadu a nech osvetľujú prístrešok - napr. na Legionárskej a Pod Juhom smer mesto dlhodobo nesvietia) .

Čo sa týka meškania, na linke 11 sú bežné (tá meškáva normálne okolo 5 minút) a na linke 4 (tá meškáva okolo 5 minút cez víkend a nestíha sa na Juhu otáčať). 4 často príde z mesta aj 2-3 minúty po tom, ako už mala ísť späť na Sihoť!
Reply on: kvorka #10272:
Tak ešte raz s fotkou.
Reply on: kvorka #10272:
Dňa 11.3., vozidlo č. 43, L4, s meškaním po Hasičskú 5 min a na konečnej už 6. Inak na displeji bol zlý čas (viď. foto). Táto jazda bola naozaj "ťažká pohoda".
No a minulý víkend som tak čakal na zastávke Gymnázium na L11 (odchod 15:59), no nakoniec som šiel L28, ktorá prišla 16:05. L11 som ani nezahliadol. Preto som napísal, 6+ minút, keďže neviem jej reálne meškanie.

Preto som sa pýtal na skúsenosti. Lebo ak by som reálne potreboval prísť v danom čase a nemôžem sa spoľahnúť ani na časy počas víkendu...
Reply on: Richard Ščepko #10270:
linka a číslo vozu? prípadne na lístku máš číslo vodiča - bežne sa niektorí mumráci vlečú na podtočených otáčkach a zdržujú aj autá. Podľa mňa je pritom v CP veľká vata, okrem linky 24 cez víkend by nikde nemalo meškanie presiahnuť 2-3 min.
Reply on: Jacob #10269:
"nemohli" dať číslo 26, pretože nejaký pánko na SAD-ke mal problém vraj s tou 26tkou a mesto draxterovi poslalo znôšku hovadín, prečo nie je linka 26 ale 27. Takže aj ja súhlasím, že to mala byť 26, ale keď argumenty mesto nebere ale žere kadejakým polointeligentom ich debilné žvásty, tak to potom tak vyzerá.

Ja ešte navrhujem, aby sa zriadila linka 40, ktorá bude jazdiť z Belej od žst Tr.Turná (je to kataster Trenčín) a linku 68, ktorá bude jazdiť z Breziny a linku 77, ktorá bude jazdiť z Ostrova. Všetko pôjde len v (5) a (6), pokiaľ bude nepárny týždeň za splnu mesiaca, pred dňom školského vyučovania a v (7), ak pripadne na deň pred školskými prázdninami. To je asi heslo, ktorým sa robila linka 31 ?
Aktuálne spoločnosť EuroAWK posudzuje žiadosť mesta o nové prístrešky pre MHD. Ide o typ Geomere od spoločnosti Mmcité:

http://www.mmcite.com/sk/vyrobky#!zastavkove-pristresky/geomere

Tie aktuálne sú vraj zastaralé a nie sú jednostné ani s novými cyklo stojanmi, ktoré sú hranaté "účka". Sú však o 2-3 tisícky drahšie, než pôvodné.

Musím priznať, že sa mi páčia viac. Na druhej strane v sebe neubránim pocit, či je energia a financie vynaložené na nové prístrešky momentálne to najdôležitejšie, čo treba primárne riešiť.

A k tej #61. Som rád, že jazdí, lebo ja som ju tento týždeň ani nezahliadol. Včera som šiel L1 vždy len s kĺbovou Karosou. Mne to už pripadalo ako s Colombovou ženou.

Ešte som sa chcel spýtať, aká je vaša skúsenosť s meškaním spojov počas víkendu. Pretože dva víkendy po sebe som sa stretol s 6 a viac ako 6 min. meškaním. Pri jednej som sa na konečnej spýta vodiča, čo bolo príčinou meškania. Odpoveď znela: "Nič, čo by malo byť. Sa sťažujte na SADke" (pamätám si to doslovne, lebo som si jeho reakciu zapísal). Šiel som s ním v úseku od Hasičskej po Sihoť lV, kde jeho pohodová jazda nepresiahla 45km/h. Sedel som vpredu.

Tak ma zaujíma, či šlo len o náhodu, alebo sa na MHD nedá spoľahnúť ani cez víkend, kedy nie sú v meste upchaté hlavné ťahy.
Ďakujem.
Reply on: draxter #10267:
Tiež si myslím, že je blbosť robiť takúto linku, teda skôr sa jedná o číslo, tiež by ma zaujímalo kto to vymyslel. Lebo logickejšie by boli čísla ktoré chýbajú a to 9, 10, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 26. Až toľkoto možných čísiel mali na výber, a oni ako sprostý skočia z posledného 28 na 31?
Tomu nejako nerozumiem, keď mne osobne by tam pasovala 19tka asi najviac, pretože pred zmenou celého cestovného poriadku a liniek 19tka jazdila cez Zlatovce, čiže mohli túto linku obnoviť čiastočne aspoň (pôvodne išla z Gen. Svobodu do Detského Mestečka, ale teraz neviem presne či išla ešte aj ďalej).
Alebo ak je to linka do Laugarícia tak mohli už dať jej číslo 26, aby to malo logiku, že 24, 25, 26, 27 jazdia do Laugarícia a nie 24, 25, 26, 27, 31...
Reply on: draxter #10267:
Maximálne ma vytáča to, že bude jazdiť po celej Bratislavskej aj okolo Nových Zlatoviec a bývalej zastávky Lipová, no stáť tam nebude. Na nové Zlatovce sa teda opäť "zabudlo".

Ďalej sa už k tej linke ani radšej nevyjadrujem... (no určite to takto nenechám)!
Reply on: MinoSUN-55 #10265:
určite áno, kĺbaky by mali jazdiť všetkých 5 ks, zatiaľ je to asi "ostrá skúška" #61 po tom dlhom státí, ako písal Marek, aby sa vychytali muchy a potom je to isto najlepší bus čo máme - automat, kĺbak, NP..čo k tomu dodať? Len mu nájsť turnus ?

K tej linke 31 som dosť skeptický, stačilo niečo v "x" hodiť na linku 27. zbytočne sa takto začína ďalší číselný rad - ale keby na meste deň pred 1.8.2016 neprepísali 26 na 27, dnes mohli jazdiť linky 6,16 a 26. Takto niekto prišiel so super nápadom "31" ?
Zdravím všetkých,
po dlhšej dobe pridávam opäť pár informácií a pohľadov z prevádzky MHD:

Zriadenie linky 31 – ako som už spomínal, jej číslo považujem za veľmi nešťastný nápad. Číslo už bolo vylepené, hoci sa jedná iba o skúšobnú prevádzku a tak sa aspoň bude na čo vyhovoriť pri žiadosti o prečíslovanie.
Osobne som veľmi sklamaný z ignorovania Nových Zlatoviec, ako aj spojenia Priemyselného parku a častí za železničnou traťou, kde je zlá dostupnosť MHD. Napriek tomu, že som na tieto fakty upozornil mesto už na začiatku marca, k zlepšeniu nedošlo.
Tie dva spoje s kľučkovaním okolo Zlatoviec považujem za úplne zbytočné, na viac, prvý začína až na zastávke Beckovská. Taktiež nedošlo ani k náprave chýbajúceho spojenia Orechového a centrom a nemocnicou.
Pridávam výňatok zo svojho návrhu, ktorý som poslal mestu:
„Zároveň som sa chcel opýtať, či je v pláne zlepšiť linkou 31 (rsp. 26) obsluhu časti Nové Zlatovce? V ich blízkosti bola totiž len zastávka prímestských spojov Trenčín, autoservis a aj tá už je dlhšiu dobu zrušená. Zo skúsenosti viem, že dochádzanie z Nových Zlatoviec za MHD nieje nič moc.

Ak by som mohol, ja osobne by som navrhol niečo takéto: Orechové - Železničná stanica Zlatovce - Bavlnárska (bývalá zastávka Bratislavská) - Lipová (pri križovatke Bratislavská x Lipová) - Zlatovská, VOD-EKO - Zlatovská, SAD - Zlatovská/Zlatovská, nák. stred. - Veľkomoravská/ Ľ. Stárka; Piešťanská - Gymnázium/Braneckého - Legionárska - Dolný Šianec (smer Legionárska) - 28. októbra - Inovecká, stred - Inovecká - TESCO - Laugaricio.

Z Laugaricia je buď možnosť viesť spoje po rovnakej trase späť, alebo, možno by bolo lepšie ich viesť ako okružné z OC Laugaricio - (nový most) - Lipová - Bavlnárska - Železničná stanica Zlatovce - Orechové.

Okružná trasa by šetrila čas aj počet prejazdených kilometrov. Navrhoval by som nasledovné spoje (časy navrhujem orientačne, nakoľko neviem, čo a ako presne umožňujú obehy vozidiel), odchody zo zastávky Orechové na celý okruh:
7:15 (do práce a do školy),
9:15 (za lekárom, na nákup),
11:15 (za lekárom, na nákup),
13:45 (z práce, školy, navrhujem v úseku Laugaricio - Lipová zachádzku do Priemyselného parku pre pracujúcich z Istebníka, Závažia)“

K linke teda len dodám, že na označníkoch už sú aj vývesky, s dátumom platnosti od 1.4.2017.

Záverom dodávam, že Citelis 18M už naozaj pravidelne jazdí. Včera som ho videl na rannom spoji 7:20 z Juhu II. Dnes t. j. 24.3.2017 som s ním na rovnakom spoji aj išiel.
Môžem dodať, že som ho videl, že ráno na Juh chodí z areálu mestského hospodárstva, takže asi parkuje tam. Bohužiaľ, vnútorné transparenty naďalej chýbajú (zo stropu visia len káble).

Ospravedlňujem sa za extrémne dlhý príspevok, no viac skrátiť sa mi to nedalo. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.