Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: syko #10820:
Viem iba stručné info, že vyletel pár rokov nazad niekto, neviem kto (meno mi nepovedali). A mal to byť za obhajobu železničnej dopravy. Asi moc vŕtal do súbehov bus-vlak na území TNSK, tak bol uprataný. Inak bežná prax aj na iných krajoch. Otvoríš orál v zmysle, žeby sa mal využiť potenciál železnice autobusy upratať mimo vlakov a nakopú ti anál. Proste na VÚC musíš sekať dobrotu a nekaziť bezrizikový biznis súkromným SADkám.

O Rybníčkovom diele viem iba toľko, čo som čítal a z jeho vyjadrenia predposratého "nerobme si problémy" mi vychádza iba jedno, že dakomu tu bol pomastený vačok a zároveň bolo aj pohrozené, aby nerobil problémy so súťažou. Trenčín mal do vypršania zmluvy koľko času na vypísanie súťaže? Inak v celkom malých podmienkach mesta Trenčín a s dopredu jasným objemom výkonov podľa CP to mohli stihnúť vypísať. Stačilo chcieť. A možno by sa ľudai v TN dočkali aj nákupu časových lístkov a skončila by tá zhovädilá otrokárina nástupu cez prvé a druhé dvere s kartou dopravcu a lízať si kartu ako cvičené opice a dobíjať kredit. Jediné dve formy CL by som zaviedol. PCL na 7, 30 a 90 dní a JCL na 15, 30 a 60 min. Hotovo. Šofér je šofér a nie predávačka a pokladník.

Kotleba sa v 2013 dušoval ako zatočí so SADkami. No podľa dodatku zatočil iba so sebou a s cestujúcimi. Keď som videl ten dodatok BBSK - SAD Zvolen, tak som mal chuť ztrestať notebook za to, že ma neupozornil na spamový materiál pretože inak ako opruz sa ten dodatok nedá nazvať. Žasnem nad tým, že niekto dokáže byť tak hlúpy a fixovať dotáciu na 1km namiesto toho aby fixoval ekonomické oprávnené náklady na 1km! Ak dotácia plus príjmy nepostačia (a SAD Zvolen sa s radosťou postará, že nepostačia ...), tak čo s doplatkom, ktorý vôbec nie je riešený v dodatku? Navyše dodatok paradoxne meria dvojakým metrom. Dodatkuje sa platnosť pôvodnej zmluvy z 31.12.2018 až do 31.12.2023 ale dotácia je fixovaná na 0,77 eur/km iba do konca pôvodnej zmluvy a dodatkované obdobie nie je vôbec riešené!!! V každom prípade mali byť riešené celkové náklady na 1km a aj to diferencované podľa veľkosti autobusu, aby sa to sortovalo podľa miestokilometrov, pretože len blbeček platí rovnako na 1 vzkm 35 miestny a 50 miestny autobus. Veľmi rád by som vedel, že či takúto ekonomickú hnojarinu vymyslel Kotleba sám alebo mu to poradil niekto zo strany, či ekonomická sekcia BBSK, pretože na toto treba byť buď sprostý úplne, alebo uplatený alebo neznalý kapacitných a dĺžkových rozdielov medzi autobusmi a síce, že kratšie autobusy sa nasadzujú tam, kde postačujú aby sa náklady na 1km znížili a nie boli totožné s tými, kde jazdí kapacitnejší veľký autobus.

V prípade Trenčína je aké znenie zmluvy so SAD Trenčína na výkony v MHD ozaj?!

Podľa toho aké "súťaže" a "zmluvy" výhodné pre dopravcov robia samosprávy vedome naberám dojem, že voľby nič nezmenia a treba ústavou politické strany zakázať, pretože sú to len tí, čo legalizujú prevod nakradnutých peňazí od daňových poplatníkov k mafiánskym podnikateľom a zbohatlíkom čo nakradli. Politika od roku 1989 tak sprznila dopravu, že všade je iba prepad záujmu o verejnú hromadnú dopravu. Namiesto kvality CP sa rieši aby sa nažrali ŽOSky, Corex, AutoImpex, Irisbus a Libchavy. Dopravné prostriedky sa súťažia iba naoko, víťaz je vopred známy a ak si odmyslím ZSSK, ktoré jazdí podľa objednávateľa (MDV), tak je to tu absolúte rozložené. Zastávky v prímestskej doprave si budujú obce podľa svojej vôle ako KDI povolí teda, bez rozmyslu zrušia a ani neoznámia VÚCke, že zanikla zastávka. Móda zastávkových prístreškov pripomínajúcich drevenice je pekná vec ale bolo by dobré aby tie prístrešky boli pri zastávke a nie 10m od autobusu. Dakde absolútne neexistuje nástupný ostrovček, nastupuje sa z jarku div, že nie, alebo je tam plechový prístrešok pamätajúci snáď ešte Jeľcina keď bol abstinent.
Reply on: syko #10820:
a ešte v oboch prípadoch sa to prezentovalo ako úspech ? hoci verejný obstarávateľ tým nič nezískal....?
Reply on: peste.noire #10815:
K tomu personálnemu problému s nosnou koľajovou dopravou na VÚC máš viac info?

Čo sa týka tých súťaží, v tomto si môže Rybníček podať ruky s Kotlebom. Jediný rozdiel, že ten prvý to spravil v MHD, ten druhý v PAL.
Reply on: MA MHD #10816:
Ktorý voz to robil?
Súvisí toto meškanie linky 8, nejak s hokejom, alebo podobne? Viete niekto, čo sa tam deje? ?
Reply on: MA MHD #10816:
A ešte jedna aktualita:
Pripravte sa na uzávierku priecestia do Biskupíc

http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=122259
Posilový spoj z hokeja na Juh

(19.10.2017, Mesto Trenčín)

Upozorňujeme návštevníkov hokeja, že Mesto Trenčín dohodlo s SAD Trenčín, a. s., na piatok 20. októbra 2017 posilový spoj od Zimného štadióna P. Demitru na sídlisko Juh.

Autobus bude pristavený po ukončení zápasu na zastávke Zimný štadión. Posilový spoj bude vykonaný na linke č. 8 a bude zastavovať na všetkých zastávkach s konečnou zastávkou na Ul. gen. Svobodu.

zdroj: http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=122375
Chcel by som sa opýtať, že či neviete, že ktorého zamestnanca z oddelenia dopravy pred cca 2 rokmi z Trenčianskej VÚC vyprevadili po zistení, že obhajuje nosnú funkciu železničnej dopravy v daných líniách kde je železničná doprava naozaj najrýchlejšia a lepši ako autobusová, t.j. TN - NMnV, TN - PU, TN - Horné Sŕnie, TN - BN a PD - TO?!

Inak som sa tu začítal do diskusie okolo kšeftu mesta Trenčín a SAD TN a táto veta ma z článku http://www.transport.sk/spravy/cestna-doprava/9775-trencin-predlzil-zmluvu-so-sad-o-zabezpecovani-mhd-o-pat-rokov.html dostala do varu :
Do roku 2019 podľa neho Európska únia odporučila zlepšiť a pripraviť také súťažné podmienky, aby sa tieto veci dali normálne súťažiť v rámci verejnej dopravy. „Robiť v súčasnej situácii verejnú súťaž, to by boli len zbytočné problémy, a to tu určite nikto nechce,“ doplnil primátor a poukázal na prípad Nitry, kde sa problematika verejnej dopravy dostala až na Najvyšší súd SR

Aké zbytočné problémy pán primát(or)?! Čo sú zbytočné problémy? Komu by vznikli problémy? Vaším politickým ambíciám, alebo by Vám mestskí poslanci smerácki a KDHácki zavarili? Či opäť sme v stave, že dopravca vie lepšie ako objednávateľ, čo si má objednávateľ objednať a dopravca vie rovnako lepšie kedy majú cestujúci cestovať a teda sa CP prispôsobujú SADkárskym zvykom, že CP vyjazdíme a akceptujeme iba ak to nám blahorodiu SADkárskemu výjde pohodlne do turnusu? Len zvrátení ľudia dokážu przniť CP podľa turnusov šoférov a argumentovať takto. Česi to pochopili a žnú v pozitívnom zmysle slova plody práce, že prestali tvoriť CP podľa svojvôle dopravcov.

Mimochodom tu čo čítam, že sa riešila obnova vozového parku, tak sa riešilo čo? Že konečne aj SADky budú súťažiť autobusy a nebudú apriori otravovať všade s Crosswaymi? Alebo sa pokročilo tak, že sa rozhodlo aj aké dĺžkové kategórie sa nakúpia podľa reálnej vyťaženosti liniek a potenciálu daných liniek? Alebo sa tu cnostne prezentuje to, že sa riešilo kedy a či sa vôbec bude nakupovať a koľko, ale neriešilo sa čo a za koľko?! ?
Reply on: JurajZaTn #10813:
Opäť osvedčuješ svoje schopnosti. Nič z toho, o čom hovoríš, som nenapadol. Hovorím o tom, ako si presvedčil mesto, aby vám predĺžilo zmluvu, lebo potrebujete dojazdiť šroty. A nebolo to pichanie, bolo to napísané s uznaním.
Reply on: S499.1023 #10770:
Nechapem ta, ja do teba nepicham, tak preco stale pichas ty do mna? Starnes? Velmi dobre vies, ze obnovu vozidloveho parku si urcuje objednavatel. Zasadnutie komisii MZ je otvorene pre verejnost, keby si na zasadnutie financnej namiesto pichania 9.januara o 16h zasiel, mohol si svedkom celej disputy okolo obnovy byt. A taktiez velmi dobre vies, co su to Ekonomicke Opravnene Naklady (EON) a ze ked je vozidlo odpisane, tak si po odpisani vozidla dopravca dalsie odpisy neuplatnuje. Dobra praca, chrobak Truhlik by zavidel...
Reply on: Viko #10811:
mňa by potešili hokejové posily, po skončení zápasu kĺbak vyrazí od zimáku na Juh po Električnej - nádhera, ako koncom 90-tych rokov. To by pomohlo aj tomu hlúpemu parkovaniu na Sihoti i fanúšikom, čo by si mohli dať jedno dve pivá a nejsť autom.
Reply on: Jacob #10810:
Veľkú logiku v tom nevidím. To si potom pracujúci povedia, že keď môžu študenti a dôchodcovia, tak oni si tiež zaslúžia?

Alebo inak sa opýtam, zmení sa niečo, keď miesto 50% budeš platiť 0%? Fajn, budeš motivovaný viac využívať MHD, ale na úkor čoho? Jedine pešej chôdze, bicykla a obsadenosti jednotlivých áut, pretože pochybujem, že rodiny sa vykašlú na auto ako také len za to, že ich syn ide autobusom. Takže mestu ekologicky neuľahčíš... A peňaženke rodičov nakoniec tiež možno nie, ak budú zvýšenie dotácie kvôli výpadku príjmov kompenzovať zvýšením miestnych daní.

Alebo som azda prehliadol nejaký cenný prínos?
Reply on: irizar #10808:
Keď si môžu cestovať dôchodci zadarmo, a na nich majú my študenti by sme mohli tiež, predsa využívame pomerne veľké percento MHDčky na cestu do školy, zo školy, a voľnočasové aktivity.
Sme pomaly tak isto veľké mesto ako Žilina len Žilina má vyše obyvateľov ale aj tak naše mesto má skoro 56 000 obyvateľov a niečo takéto prečo by sme nemohli mať, ale nebudeme mať to je jasné keďže mesto s takýmto návrhom nepríde a SADka tú to nezaujíma.
Reply on: irizar #10808:
Bol by si prekvapený,aká zmena je od čias nekosenia (myslím vážne).Na druhú stranu vyhadzuje mesto na hlúpu cyklocestu,ktorá nemá na západe obdobu svojim chorým riešením,buduje Niky kde netreba,ale dať do poriadku zastavku gymnazium alebo Saratovská,to nie.taktiez mestu nevadí,že Šárka si zase pridala jeden voz do výpravy,klbaky naopak nenasadzuju riadne a podstatne sa zvýšil zase počet prejazdov (viď príspevky nižšie).takže ja by som za tú dopravu pre študujúcich bol za.
Reply on: Jacob #10807:
Ono tie pekne veci niekto musi platit. Nie som si isty, ci si mesto, ktore este nedavno nemalo na kosenie travy, taku srandu moze dovolit.
Inak teraz pozerám, že Žilina má bezplatnú prepravu pre študentov: https://imhd.sk/za/doc/sk/16693/Bezplatna-preprava-pre-studujucich-Zilincanov-od-15-do-26-rokov-od-1-9-2017# čo je zaujímavé, by ma zaujímalo kedy ju tak asi Trenčín zavedie, lenže pri našom malom meste a počte liniek a daných spojov koľko chodí tak to je asi nemožné, keďže už aj tak je u nás iba za 0,25€ MHD tam majú aj časové a takto, bolo by to pre študentov výhodné ale u nás sa tak nestane, tu v Trenčíne sa takéto pekné veci nedejú 😃
Reply on: Rary #10805:
Odporúčam napísať na diskusné fórum daného mesta kde premávajú trolejbusy (napr. Bratislava, Žilina), momentálne píšeš čo asi vieš do fóra mesta Trenčín a my v Trenčíne nemáme trolejbusy čiže ti asi nikto nebude vedieť aké majú trolejbusári smeny.
Dobrý deň neviete náhodou ako pracujú vodiči trolejbusu?Aké majú smeny?Či raz napr.od 4rana do 13 a potom večer od napr. 2 poobede do 12,11tej?
Reply on: Jacob #10802:
Teraz som si nie 100% istý ale mám taký pocit, že ide linku č. 6 smerom na Sihoť a potom ide prejazdom až na Juh a odtiaľ ide ako linka 11 20:00.
včera som išiel zo Sihote za vozom #12 Crossway LE idúcim naprázdno cez celé mesto (cca 19:40). Neviem, keďže som šiel dotankovať na OMV na Električnej, či šiel voz na Juh, do Lauga alebo do Biskupíc, v každom prípade je to neželaný luxus takto naprázdno cez víkend posielať voz, ktorý mohol ísť na linke!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.