Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
A ešte by som sa chcel spýtať, že keď už teda tu bude ten nový dopravca a ako všetci vieme tak budú aj nové autobusy. A moja otázka znie: Bude aj nejaká rozlúčková jazda so starými autobusmy?
Reply on: kvorka #12702:
Aha už chápem. Trebalo to zažiť na mojej vlastnej koži aby som vedel o čo ide. Vyzerá to tak že to vodiči majú opätovne ťažké.
Reply on: FifoSk #12701:
Len po víkendovej. Teraz obsluha zastávok je nedotknutá, ale prejazd na Inovecku zo Soblahovskej.
Reply on: kvorka #12700:
Ako to? Veď už je po výluke nie?
Nemá niekto foto kĺbaku, ako odbočuje zo Soblahovskej na Dlhé Hony cez ostrý uhol a potom z Dlhých Honov na Soblahovskú? Tento týždeň by tak mali jazdiť linky MHD...
Reply on: Michal Mazánik #12698:
Dúfam, že aj nový povrch bude... lebo tá cesta je hrôza. Tuším sa niečo také písalo, že aj zastávky sa rovno budú robiť. No som zvedavý či sa tak stane.
Počas víkendu výluka na Inoveckej a Dlhých Honoch, z dôvodu obnovy inžinierskych sietí: https://trencin.sk/aktuality/autobusy-budu-z-inoveckej-ulice-docasne-presmerovane/

V skratke, linky jazdiace po Inoveckej pôjdu po Soblahovskej, linky jazdiace cez Dlhé Hony pôjdu okolo Perly. Zaujímavosťou bude, v smere na Juh, premávka MHD cez Beckovskú ulicu (v rokoch 2008-2012, keď ešte bola Beckovská obojsmerná, tadiaľto viedla trasa linky 11).
Reply on: theo #12688:
Ja som si myslel, že mali byť aj platobné karty. Ale keď sa na to teraz pozerám, tak to vyzerá len ako nezáväzné odporúčanie. Určite by ale mal fungovať "predaj cestovných lístkov cez mobilnú aplikáciu", čokoľvek si už pod tým máme predstaviť.
Reply on: Michal Mazánik #12695:
Ďakujem za vysvetlenie.
Reply on: FifoSk #12694:
Je to na základe môjho podnetu. Hneď vysvetlím. Hlásenie "konečná, prosím, vystúpte" sa spúšťalo aj na priebežných konečných zastávkach (týka sa liniek 4, 5, 6 a 12), pričom na týchto zastávkach reálne cestujúci vystupovať nemusia, ale môžu pokračovať na časti trasy nasledujúceho spoja.

Nakoľko informačný systém dopravcu nevie rozlíšiť, kedy ide a kedy nejde o priebežnú konečnú zastávku, došlo k zrušeniu hlásenia celoplošne. Hlásenie totiž mohlo ľahko spôsobiť, že cezpoľní, alebo aj miestni, ktorí MHD až tak nepoznajú, zbytočne vystúpia napr. z linky 6 už v Záblatí, hoci pokojne mohli spiatočným spojom pokračovať do Zlatoviec - ide o polokružnú trasu (bez potreby označenia nového lístka).

Snažím sa s dopravcom odkomunikovať, aby sa vrátilo hlásenie názvu zastávky po príjazde vozidla (nasledujúca sa hlási aj teraz), ale uvidíme či to technicky pôjde. Verím, že technologické možnosti sa od prvého septembra zlepšia a umožnia skutočne správne ohlasovanie konečných zastávok.
Neviem či ste to už postrehli ale už zase prestalo na konečnej zastávke hlasiť oznam o konečnej zastávke ale tento krát to nehlási už nič proste autobus príde na konečnú ale žiadne hlásenie.
Reply on: Viko #12692:
Priznám sa, že neštudoval som zmluvu Transdevu s mestom Trenčín, ale v Nitre sa so zmenou dopravcu skončilo "pípanie" kariet pri každom nástupe, takže sa stále akceptujú staré karty s platným PCL. 🙂
Reply on: jankomrkvicka #12687:
V Nitre sa menili karty, lebo predošlým dodávateľom odbavováku bol R&G, ktorý nielenže nepatrí do zúčtovacieho systému Transcard, ale ani veľmi nechce spolupracovať so svojím de facto konkurentom. Takže ich karty nebolo ako preniesť do iného systému.

Mimochodom, ako by sa dalo "akceptovať" staré trenčianske karty bez toho, aby fungovali? To sa na ne mali vodiči pekne usmievať či ako si mám predstaviť ten nejaký alternatívny scenár?
Reply on: Jacob #12690:
Pre mňa osobne SAD TN ukázala "prístup" tým, ako sa chovala k #61, neochote upraviť vzory na kĺbaky na 24 (až po tlaku poslancov), a celkovo k vozovému parku posledných rokov. Nenarážam nato, že pri dementnom priamom predĺžení zmluvy mesto túto otázku nechalo napospas osudu, čo je sčasti aj jeho zásluha. Ale aj průser s #22 v Opatovej a následnými "ťahmi" pri svojvoľných zmenách CP miesto obehov ukázalo, aká logika na SADke víťazí. A túto logiku ja už nechcem vidieť...
Reply on: jankomrkvicka #12685:
Je mi jasné, že musí splniť podmienky. Nečítal som to to sa priznám, nemám na to moc čas, za čo sa ospravedlňujem. Ale aj tak som názoru prípadne ak by aj SAD-ka vyhrala tak pre mňa osobne by boli haraburdy hocičo čo by vybrali, lebo výber autobusov doterajšieho dopravcu je zaseknutý iba na jednom výrobcovi čo je škoda.
Reply on: theo #12688:
Uvidíme teda za pár týždňov, ktorá interpretácia je správna. Osobne si myslím, ze to s dopravnými kartami bude ako v NR a teda bude potrebná výmena novým dopravcom.
Reply on: jankomrkvicka #12687:
Ak sa nemýlim, mesto Nitra má dvojaký platobný systém - dopravná karta a platobná (banková) karta.

Mesto Trenčín si dalo požiadavku len na dopravnú kartu a v tomto si súbeh zabezpečilo do výmeny všetkých pôvodných MHD kariet, najdlhšie po dobu 6 mesiacov. A (neobmedzenú) akceptáciu kariet s logom kraja si zabezpečilo požiadavkou akceptáciou v rámci TransData.
Reply on: theo #12686:
ak sa teda bavíme o tomto :
g) pocas celej doby trvania tejto Zmluvy byt clenom Zväzu autobusovej dopravy,
h) požiadat Zväz autobusovej dopravy o možnost uzatvorenia zmluvy o akceptácii dopravných
kariet a zabezpecení zúctovania platieb z dopravných kariet so správcom systému, spolocnostou TransData
s.r.o.,
i) spolupracovat s doterajším dopravcom, spolocnostou Slovenská autobusová doprava Trencín,
akciová spolocnost, so sídlom Zlatovská cesta 29 911 37 Trencín, ICO: 36 323 977 pri zúctovaní platby
cestovného uhradenej dopravnými kartami vydanými doterajším dopravcom, a to až do doby výmeny
všetkých takto vydaných dopravných kariet, najdlhšie po dobu 6 mesiacov odo dna zacatia poskytovania
služieb vo verejnom záujme podla tejto Zmluvy,
j) zabezpecit výmenu dopravných kariet vydaných doterajším dopravcom najneskôr v lehote do 6
mesiacov odo dna zacatia poskytovania služieb vo verejnom záujme podla tejto Zmluvy .

nevidím tam nikde napísané ani si to tak nevysvetľujem ako vy tvrdíte...,, Nový dopravca sa v zmluve zaviazal, že po dobu 6 mesiacov bude akceptovať pôvodné dopravné karty.
Už len logicky pokiaľ nový dopravca má iný odbavovací systém v autobuse, nie je možné aby boli staré sad karty funkčné v nových busoch. Viď Nitra, prečo sa tam asi menili všetky dopravné karty ?
Reply on: jankomrkvicka #12684:
Odkaz na verejné obstarávanie:
https://josephine.proebiz.com/sk/tender/8942/summary

Odkaz na podpísanú zmluvu:
https://josephine.proebiz.com/sk/tender/8942/summary/download/139771

Na strane 3 - čiže článok 1.2 odseky g) až j)

Čiže ak to vedia odlíšiť aj v informačnom systéme vydaných kariet - dopravná karta s logom mesta Trenčín bude platiť minimálne 6 mesiacov (do výmeny všetkých kariet) a karta s logom/erbom kraja bude platiť aj potom.
Reply on: Jacob #12681:
Bolo by dobré aby ste sa trocha zaujímali ako prebieha verejné obstarávanie. Víťazný dopravca ci už SADKA alebo iný dopravca musí splniť podmienky ktoré si objednávateľ zadal, t.z. keby aj SAD vyhrala určite by tu nechodili tie staré haraburdy ako stále v obľube spomínate. Na nete je množstvo odkazov na detailný priebeh súťaže s podmienkami pre dopravcu. Treba si v kľude preštudovať a potom sa skúsiť zapojiť do diskusie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.